Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 280 281 282 283
Romāns Vainšteins

Dat precies. Overigens hebben veel scholen geanticipeerd op deze achterlijke weerstand en het meteen als thema besproken.

Raul Alcala

Maar als ik vervolgens op m'n eigen "ranzige" (esims woorden) manier een correlatie zoek met vooral de explosieve toename van mannen die graag een definitieve reparatie naar vrouw wensen, is het huis weer eens te klein hier 

Raul Alcala

Ik.vind sommige transseksuelen op het eerste gezicht zelfs best aantrekkelijk. Maar ik ben niet welkom in het inclusieve Normaalland

Raul Alcala
Romāns Vainšteins

Waarom boeit dat jou? Wat heb je met die lui (te maken)?

Raul Alcala

Wat boeit het jou wat mij boeit?

Ik ben over het algemeen van leven en laten leven. En ik vind het verdrietig als kinderen op jonge leeftijd onontkoombare beslissingen nemen waar ze later spijt van krijgen.

kraamhol
Maillot à Pois
#7022
Ik heb het weer eens gedaan, op een stille zaterdagochtend waar de rest van het huis nog slaapt dit...

Mooi pois, graag meer van dit in dit topic. 

Raul Alcala
esims4.0
kleomantre
#7023
@Malloit a Pois: Prima verhaal. Tegenwoordig heb je mensen die bewust overal over willen stoken (voo...

Prima verhaal als je de ophef van rechts tot een karikatuur maakt. Ook weer het verhaal van de twee soorten software: super voorspelbaar wie het hier mee eens zijn.

Dat hier niks woke aan zou zijn omdat je vroeger bij de Fabeltjeskrant ook al Chico Lama had, is een kinderachtige vergelijking. Niemand maakt of maakte daar een associatie met de multiculturele samenleving tegen een achtergrond van een ruk naar rechts in heel Europa, de verkiezingswinst van de PVV, huisvestingsproblemen en een spreidingswet. Nogmaals de tekst van een tweet die ik al eerder noemde: "Net zoals in de reclamewereld wordt hier een beeld gecreeerd van een harmonieuze en inclusieve samenleving, dat helaas niet strookt met de realiteit. Wat schieten we hiermee op?" Jeroen Pauw zei het een jaar of 10 geleden al, zomaar midden in een discussie in een talkshow: ik geloof niet in de multiculturele samenleving. Donald Duck wordt nu echter gebruikt om dat linkse ideaalbeeld van de multicultidoordrammers uit te dragen. Ik maakte ook al de vergelijking met Loeki, die zouden we ook niet graag zien verworden tot een politieke mascotte.

Ik kan uit het artikel van de NOS niet opmaken of de keuze voor allochtone karakters eigenlijk al was gemaakt met het uitschrijven van de tekenwedstrijd, maar dat zal ook wel weer een welles nietes discussie blijven.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
kraamhol
#7031
Mooi pois, graag meer van dit in dit topic. 

Talentloos stokertje 

Kus je

Romāns Vainšteins

tuurlijk Raul, daar zit jij enorm mee. Tattoo s ben je ook tegen?

kraamhol
esims4.0
#7033
Prima verhaal als je de ophef van rechts tot een karikatuur maakt. Ook weer het verhaal van de twee...

We leven gelukkig niet in eziland (al zou je soms anders denken met al die haat, onzin en uitsluiting), maar in een land waarin dat gewoon kan (en moet), wat extra ducks, welke kleur ze dan ook hebben. Zolang ze geen bruin hemdje aanhebben, is het helemaal prima.

Raul Alcala

Raaskal niet zo joh. Ik heb altijd een zwak gehad voor kwetsbare mensen, ouden van dagen, honden en katten. Jij bent in ieder geval niet met de kids waar het over gaat begaan. Waarvan akte.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
#7037
Raaskal niet zo joh. Ik heb altijd een zwak gehad voor kwetsbare mensen, ouden van dagen, honden en...

Dat laat je dan heeeel merkwaardig merken, dat je een zwak hebt voor kwetsbare groepen, gezien je afgunst en haat.

Raul Alcala

Maak die afgunst en haat eens praktisch? Uit welke woorden blijkt dat?

Romāns Vainšteins

Ja man , al die kids die met lul ipv kut en vice versa rondwandelen, denkend van 'kut/lul! Had ik nou nog maar mijn lul/kut! AL DIE 100000'en!!

gaat echt nergens over joh, wees dan begaan met significante zaken

Raul Alcala

Ach de medische wetenschap denkt er net zo over. Wat boeit mij jouw bruine bonen woordensoep eigenlijk

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
kraamhol
#7038
Dat laat je dan heeeel merkwaardig merken, dat je een zwak hebt voor kwetsbare groepen, gezien je af...

Fair enough, ik zal het eens vragen aan m'n gehandicapte Irakese Humanitas maatje, hoe zij er tegenaan kijkt.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Net alsof dat je een vrijbrief geeft om grof, beledigend en schijnheilig te doen.

Raul Alcala

Ze vindt me wel een ongelovige hond, maar wel erg aaibaar, appt ze me net.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#7043
Net alsof dat je een vrijbrief geeft om grof, beledigend en schijnheilig te doen.

Praat je altijd tegen jezelf, kwibus?

Raul Alcala

Ze appt me ook dat ze Romans een lul op pootjes vindt, toen ik haar jouw bad nieuweschans grap voorlegde

kleomantre
esims4.0
#7033
Prima verhaal als je de ophef van rechts tot een karikatuur maakt. Ook weer het verhaal van de twee...

Denk dat het vooral een beeld is dat in je eigen achterhoofd teveel zijn eigen leven is gaan leiden om hier een of ander complot van groep 1 tegen groep 2 te zien.

Ik benoemde specifiek niet rechts omdat het gestook en bozigheid aanwakkeren in elke hoek van de samenleving haast wel een ding lijkt geworden. Timmermans is ook al tijden bezig met kwaad zijn op Wilders. Blijkt het ook gewoon een onbenul die zich daarmee in arena heeft laten lokken waar hij verbaal ten onder gaat. 

Enfin uit dat kwade gedoe komt doorgaans weinig productiefs. Het is vooral een tool om jezelf relevant te maken of jezelf te achten. Wat voegt het gezever over Donald Duck anders toe. Ons een spiegel voorhouden? We kunnen er van vinden wat we willen maar de kinders hebben gekozen en de redactie voert die wens zoals was beloofd in uitschrijven van de wedstrijd. Grote kans dat veel mensen überhaupt geen Donald Duck lezen om het verschil op te merken.

Overigens leef je teveel in je eigen beleving en perspectief van nu. Vroeger werden kinderprogramma's en cartoons ook volgestopt met bepaalde levenslessen en of visies op actuele gebeurtenissen. Dat is niks nieuws onder de zon. Vroeger leverde dat weinig ophef op. Stond het je niet aan dan keek of luisterde je het niet. Of je stuurde ouderwets een brief die enkel door de redactie/makers gelezen kon worden en daar qua bozigheid vaak ophield. Gok er eigenlijk vooral op dat een paar giftige snuiters elkaar toen niet zo snel gevonden kregen als nu en dat giftig wezen niet zo overduidelijk een verdienmodel was.

SprintMaster

Wat schieten we op met al dat gestook van de rechter/conservatieve kant? Zoals @kleomantre terecht aanhaalt: het is gewoon stoken om het stoken zodat de echt grote problemen buiten zicht blijven. Er is altijd wel een onderwerp waarover je mensen makkelijk boos kunt maken en dan trek je ze het populistische kamp binnen. Het grote dikke egoïsme viert hoogtij want men wil vooral niets inleveren om er voor te zorgen dat de samenleving weer beter gaat functioneren. Liever zoekt men zijn toevlucht tot onbeschaafde maatregelen zoals het opzij schuiven van wetgeving en mensenrechten. Het is denk ik ook een bewuste tactiek dat populistisch rechts ervoor kiest om de hele neoliberale VVD agenda (o.a. de rijken en aandeelhouders pamperen) over te nemen zodat er geen alternatief is. Dat kan er alleen komen als er weer een rechtse Messias op gaat staan. 

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
#7042
Fair enough, ik zal het eens vragen aan m'n gehandicapte Irakese Humanitas maatje, hoe zij er tegena...

Tja, om dit te gaan aanvoeren, nieuw dieptepunt van je. Alsof een dergelijk goede 'daad' je vrijstelt van sociaal fatsoen op andere vlakken, en bij andere groepen. En het schrijnende van dit alles: je ben geen ezi, dus je weet het allemaal best. Dus ga ik ervan uit dat je het allemaal niet zo meent, zoja: ...

1 2 ... 280 281 282 283

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.