Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 280 281 282 283 »
esims4.0
kleomantre
#7047
Denk dat het vooral een beeld is dat in je eigen achterhoofd teveel zijn eigen leven is gaan leiden...

"Overigens leef je teveel in je eigen beleving en perspectief van nu. Vroeger werden kinderprogramma's en cartoons ook volgestopt met bepaalde levenslessen en of visies op actuele gebeurtenissen. Dat is niks nieuws onder de zon."

*te veel

Klopt, ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat Ernie "van kleur" is. Maar vroeger deden we ook niet moeilijk over vliegen.

Raul Alcala

Je weet dus geen enkel voorbeeld te noemen waaruit mijn afgunst en haat blijkt.

Nu jij, beloofde gister op chat niet weer over mijn kanker te beginnen, waarna je 's middags doodleuk hier aan me vroeg of je me kankerlijer mocht noemen.

Zeg Kraam, heb jij ook niet kanker? Of lijd je liever in stilte?

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois
esims4.0
#7033
Prima verhaal als je de ophef van rechts tot een karikatuur maakt. Ook weer het verhaal van de twee...

Beste esims, 

ik benoem feiten en ik kijk wat verder dan de waan van de dag. Daar is niets kinderachtigs of karikaturaals aan, naar mijn bescheiden mening dan.

Je hebt het over de associatie met de multiculturele samenleving en de ruk naar rechts. Jij legt die associatie op basis van een link die er niet is. Die figuur wordt niet doelbewust geïntroduceerd om een harmonieus beeld te creëren, zoals jouw tweet zegt, maar is het resultaat van een verkiezing met 5 figuren, waarvan er 4 niet "van kleur" zijn.

De ironie is dat je bij de introductie van Chico Lama en Mister Maraboe net wél kan leggen. Hun introductie was het resultaat van een samenwerking met (Oxfam) Novib, mét de bedoeling om thema's van minderheden en ontwikkelingssamenwerking aan te kaarten. Mister Maraboe was bijvoorbeeld uit zijn thuisland gevlucht omdat hij 'apart' was - de toenmalige apartheid in Zuid-Afrika, weet je wel.

Tot slot: je gelooft niet in een muticulterele samenleving, dat accepteer ik. En die brengt ook problemen met zich mee, ik ontken dat niet. Maar een monoculturele samenleving is er al niet meer sinds de jaren '60, en die komt ook nooit meer terug. Dat is een utopie.
Met een analogie: je kan net zo goed niet in AI of niet in internet geloven, ook dat brengt weer gigantisch veel problemen met zich mee. Maar naar de fichebak keren we nooit meer terug, dat is wel een zekerheid.

Maillot à Pois
Raul Alcala
#7030
Wat boeit het jou wat mij boeit? Ik ben over het algemeen van leven en laten leven. En ik vind het...

Als vader van tienerzonen zou ik uiteraard ook zeer verontrust zijn, to say the least, mochten ze ooit met zoiets komen aanzetten.

Maar het aantal jongeren/kinderen dat niet terug te draaien behandelingen inzet is nog steeds laag, zeer laag. En als dat gebeurt is het onder begeleiding van een multidisciplinair team, met alle mensen die veel meer expertise hebben dan ik. Dus als zij met zo'n traject instemmen, dan neem ik aan dat daar goede redenen voor zijn. En ik geloof dat er goede redenen voor kùnnen zijn.

En ik heb er geen probleem mee om die (kleine) groep mensen te erkennen in de dingen die voor hen belangrijk zijn, ook al begrijp ik er op zich geen snars van.  Ik zal wel mijn best doen om die aan te spreken als hun, die of huttemetut als ze dat graag willen, why not?

esims4.0
Maillot à Pois
#7052
Beste esims,  ik benoem feiten en ik kijk wat verder dan de waan van de dag. Daar is niets kin...

Ik ben mijn vorige bericht geëindigd met de vraag of met het uitschrijven van de tekenwedstrijd toch al was bepaald dat er allochtone figuren bij zouden komen. En ik weet ook niet beter of het gaat om twee allochtone figuren, niet vijf. Hoe dan ook moet je nu geen vergelijkingen met het verleden gaan maken waar geen enkele negatieve lading op zat, of zelfs positieve. Ik heb het ook helemaal niet over terugkeren naar een monoculturele samenleving, alleen hebben sommigen ook hier als een bezetene de blik op oneindig in de asieldiscussie, wat betreft instroom en opvang. Het zal en het moet.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Maillot à Pois
#7053
Als vader van tienerzonen zou ik uiteraard ook zeer verontrust zijn, to say the least, mochten ze oo...

Minderjarigen met spijt

Raul Alcala

Een Britse overheidscommissie oordeelde deze week vernietigend over de medische zorg voor transgender jongeren. Daarom doen Britse artsen het gebruik van puberteitsremmers in de ban, een behandeling die wel bekendstaat als de ‘Dutch approach’.

Raul Alcala
Maillot à Pois
#7053
Als vader van tienerzonen zou ik uiteraard ook zeer verontrust zijn, to say the least, mochten ze oo...

Hun is toch een term die je bezigt als je met een ander over die persoon praat? In 1 op 1 gesprekken noem ik ze bij hun naam, je of jij. Of u desnoods 

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois
esims4.0
#7054
Ik ben mijn vorige bericht geëindigd met de vraag of met het uitschrijven van de tekenwedstrijd...

Lees mijn eerste bericht dan eens terug: uit de tekenwedstrijd zijn er vijf inzendingen genomineerd. Vier van de vijf niet van kleur. Ik herhaal mijn plaatje nog eens:

De winnaar uit de vijf werd gekozen met een stemming.
Daarmee is je vraag toch beantwoord, tenzij je echt wilt beweren dat de stemming doorgestoken kaart was.

Maillot à Pois
Raul Alcala
#7055
Minderjarigen met spijt

Ok, akkoord, er moet natuurlijk heel omzichtig omgegaan worden met medische ingrepen. Denk wel dat de benadering in Vlaanderen een stuk terughoudender is dan dat Dutch Protocol dan.

Maillot à Pois
Raul Alcala
#7057
Hun is toch een term die je bezigt als je met een ander over die persoon praat? In 1 op 1 gesprekken...

ja, als ik met anderen over euh... hun spreek, bedoelde ik .

Aanspreken gelukkig iets eenvoudiger. En als Ivo graag heeft dat ik hem, shit haar, vanaf heden Eva noem, is dat helemaal goed. Maar ik ken eigenlijk niemand, dus ik kan mijn tolerantie zelden in de praktijk brengen 😋

esims4.0
Maillot à Pois
#7058
Lees mijn eerste bericht dan eens terug: uit de tekenwedstrijd zijn er vijf inzendingen genomineerd....

Als ik de rest van de finalisten zie, dan is het absoluut doorgestoken kaart :) Ik had je vorige bericht gelezen als dat er 5 nieuwe karakters bij komen in Duckstad.

Raul Alcala

Precies. Ik laat me niet vertellen eisen dat als ik met een ander over iemand praat die hun wenst, dat ik tegen Piet zeg. Hun daar hé, dat is van oorsprong eigenlijk een man 

Maillot à Pois
esims4.0
#7061
Als ik de rest van de finalisten zie, dan is het absoluut doorgestoken kaart :) Ik had je vorige ber...

Kijk eens aan, zelf jij vindt eenden van kleur veel leuker!

esims4.0
Maillot à Pois
#7063
Kijk eens aan, zelf jij vindt eenden van kleur veel leuker!

Ik vind de rest niks, dat is iets anders.

kraamhol

nou nou, ko ziet er prima uit hoor, is alleen geen eend.

kleomantre

"Hoe dan ook moet je nu geen vergelijkingen met het verleden gaan maken waar geen enkele negatieve lading op zat, of zelfs positieve. "

@esims:
Dat bedoelde ik met het bekijken vanuit je eigen perspectief, de belevingswereld van jezelf in het nu. Het zou me verbazen als er vroeger geen ophef was om bepaalde types in een serie. Volgens mij is er best wel wat gezegd over Dolfje in de avonturen van A.J. Kwak. Alleen bleven dat soort gesprekken meer hangen in de een-op-een gesprekken op werk, met vrienden of in je eigen huiskamer en anders zag je het enkel op TV (journaal of actualiteiten programma's) of in de krant dat toen nog een gezaghebbend medium was. 

Dat er nu een negatieve lading op zit is omdat het gewoon veel leeft bij jou om er iets van te vinden. Waar niets nieuws aan is en het daardoor nu niet ineens relevanter of actueler is dan themas van vroeger. Dat is zowel het thema als je eigen beleving centraler stellen dan misschien nodig is, stapje terug kan helpen. Daarbij kun je je de storende gevoelens die het bij je oproept gewoon houden, maar kan je eventueel inzien dat dingen veranderen en dat moeten we als mens (soms helaas) accepteren en je sommige gevechten niet hoeft te voeren. Zeker als het je waarschijnlijk nul raakt (heb je een abonnement op Donald Duck?). We worden zelf notabene zichtbaar ouder en onze eigen visies en voorkeuren wijzigen ook door het leven heen. Verandering hoort bij het leven. 

Ik heb het idee dat je geen jonkie meer bent, dus je kan best nog wel eens A.J. Kwak gezien hebben en later als volwassen persoon reruns van gezien hebben. Was Winnie toen voor jou een probleem? 

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
#7051
Je weet dus geen enkel voorbeeld te noemen waaruit mijn afgunst en haat blijkt. Nu jij, beloofde gi...

Jij bent de enige aan wie ik het heb verteld, weliswaar in het openbaar. Maar heeft natuurlijk weinig te maken met je intolerante uitingen richting bepaalde groepen. Zal ik het zo noemen, intolerant, ipv haat? Is dat fijner voor je?

Raul Alcala
kraamhol
#7067
Jij bent de enige aan wie ik het heb verteld, weliswaar in het openbaar. Maar heeft natuurlijk weini...

Je verwarmt m'n hart, ik loop nu over van emoties 

kraamhol
Raul Alcala
#7068
Je verwarmt m'n hart, ik loop nu over van emoties 

Ik doe m'n best, ik doe m'n best.

Klootje Kriekeljon

Laat ff op je inwerken dat onder die online safety act in Engeland de meesten hier vast zouden zitten. 

Romāns Vainšteins

Overdreven Klootje, maar wel iets om over na te denken.

1 2 ... 280 281 282 283 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.