Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 283 ... 395 396
esims4.0
Maillot à Pois
Beste esims,  ik benoem feiten en ik kijk wat verder dan de waan van de dag. Daar is niets kin...

Ik ben mijn vorige bericht geëindigd met de vraag of met het uitschrijven van de tekenwedstrijd toch al was bepaald dat er allochtone figuren bij zouden komen. En ik weet ook niet beter of het gaat om twee allochtone figuren, niet vijf. Hoe dan ook moet je nu geen vergelijkingen met het verleden gaan maken waar geen enkele negatieve lading op zat, of zelfs positieve. Ik heb het ook helemaal niet over terugkeren naar een monoculturele samenleving, alleen hebben sommigen ook hier als een bezetene de blik op oneindig in de asieldiscussie, wat betreft instroom en opvang. Het zal en het moet.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Maillot à Pois
Als vader van tienerzonen zou ik uiteraard ook zeer verontrust zijn, to say the least, mochten ze oo...

Minderjarigen met spijt

Raul Alcala

Een Britse overheidscommissie oordeelde deze week vernietigend over de medische zorg voor transgender jongeren. Daarom doen Britse artsen het gebruik van puberteitsremmers in de ban, een behandeling die wel bekendstaat als de ‘Dutch approach’.

Raul Alcala
Maillot à Pois
Als vader van tienerzonen zou ik uiteraard ook zeer verontrust zijn, to say the least, mochten ze oo...

Hun is toch een term die je bezigt als je met een ander over die persoon praat? In 1 op 1 gesprekken noem ik ze bij hun naam, je of jij. Of u desnoods 

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois
esims4.0
Ik ben mijn vorige bericht geëindigd met de vraag of met het uitschrijven van de tekenwedstrijd...

Lees mijn eerste bericht dan eens terug: uit de tekenwedstrijd zijn er vijf inzendingen genomineerd. Vier van de vijf niet van kleur. Ik herhaal mijn plaatje nog eens:

De winnaar uit de vijf werd gekozen met een stemming.
Daarmee is je vraag toch beantwoord, tenzij je echt wilt beweren dat de stemming doorgestoken kaart was.

Maillot à Pois
Raul Alcala
Minderjarigen met spijt

Ok, akkoord, er moet natuurlijk heel omzichtig omgegaan worden met medische ingrepen. Denk wel dat de benadering in Vlaanderen een stuk terughoudender is dan dat Dutch Protocol dan.

Maillot à Pois
Raul Alcala
Hun is toch een term die je bezigt als je met een ander over die persoon praat? In 1 op 1 gesprekken...

ja, als ik met anderen over euh... hun spreek, bedoelde ik .

Aanspreken gelukkig iets eenvoudiger. En als Ivo graag heeft dat ik hem, shit haar, vanaf heden Eva noem, is dat helemaal goed. Maar ik ken eigenlijk niemand, dus ik kan mijn tolerantie zelden in de praktijk brengen 😋

esims4.0
Maillot à Pois
Lees mijn eerste bericht dan eens terug: uit de tekenwedstrijd zijn er vijf inzendingen genomineerd....

Als ik de rest van de finalisten zie, dan is het absoluut doorgestoken kaart :) Ik had je vorige bericht gelezen als dat er 5 nieuwe karakters bij komen in Duckstad.

Raul Alcala

Precies. Ik laat me niet vertellen eisen dat als ik met een ander over iemand praat die hun wenst, dat ik tegen Piet zeg. Hun daar hé, dat is van oorsprong eigenlijk een man 

Maillot à Pois
esims4.0
Als ik de rest van de finalisten zie, dan is het absoluut doorgestoken kaart :) Ik had je vorige ber...

Kijk eens aan, zelf jij vindt eenden van kleur veel leuker!

esims4.0
Maillot à Pois
Kijk eens aan, zelf jij vindt eenden van kleur veel leuker!

Ik vind de rest niks, dat is iets anders.

kraamhol

nou nou, ko ziet er prima uit hoor, is alleen geen eend.

kleomantre

"Hoe dan ook moet je nu geen vergelijkingen met het verleden gaan maken waar geen enkele negatieve lading op zat, of zelfs positieve. "

@esims:
Dat bedoelde ik met het bekijken vanuit je eigen perspectief, de belevingswereld van jezelf in het nu. Het zou me verbazen als er vroeger geen ophef was om bepaalde types in een serie. Volgens mij is er best wel wat gezegd over Dolfje in de avonturen van A.J. Kwak. Alleen bleven dat soort gesprekken meer hangen in de een-op-een gesprekken op werk, met vrienden of in je eigen huiskamer en anders zag je het enkel op TV (journaal of actualiteiten programma's) of in de krant dat toen nog een gezaghebbend medium was. 

Dat er nu een negatieve lading op zit is omdat het gewoon veel leeft bij jou om er iets van te vinden. Waar niets nieuws aan is en het daardoor nu niet ineens relevanter of actueler is dan themas van vroeger. Dat is zowel het thema als je eigen beleving centraler stellen dan misschien nodig is, stapje terug kan helpen. Daarbij kun je je de storende gevoelens die het bij je oproept gewoon houden, maar kan je eventueel inzien dat dingen veranderen en dat moeten we als mens (soms helaas) accepteren en je sommige gevechten niet hoeft te voeren. Zeker als het je waarschijnlijk nul raakt (heb je een abonnement op Donald Duck?). We worden zelf notabene zichtbaar ouder en onze eigen visies en voorkeuren wijzigen ook door het leven heen. Verandering hoort bij het leven. 

Ik heb het idee dat je geen jonkie meer bent, dus je kan best nog wel eens A.J. Kwak gezien hebben en later als volwassen persoon reruns van gezien hebben. Was Winnie toen voor jou een probleem? 

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
Je weet dus geen enkel voorbeeld te noemen waaruit mijn afgunst en haat blijkt. Nu jij, beloofde gi...

Jij bent de enige aan wie ik het heb verteld, weliswaar in het openbaar. Maar heeft natuurlijk weinig te maken met je intolerante uitingen richting bepaalde groepen. Zal ik het zo noemen, intolerant, ipv haat? Is dat fijner voor je?

Raul Alcala
kraamhol
Jij bent de enige aan wie ik het heb verteld, weliswaar in het openbaar. Maar heeft natuurlijk weini...

Je verwarmt m'n hart, ik loop nu over van emoties 

kraamhol
Raul Alcala
Je verwarmt m'n hart, ik loop nu over van emoties 

Ik doe m'n best, ik doe m'n best.

Klootje Kriekeljon

Laat ff op je inwerken dat onder die online safety act in Engeland de meesten hier vast zouden zitten. 

Romāns Vainšteins

Overdreven Klootje, maar wel iets om over na te denken.

Raul Alcala
kraamhol
Ik doe m'n best, ik doe m'n best.

Hoe meer je me vervloekt Kraam, dan doe ik er elke keer een schepje liefde voor terug. Kijken hoe lang je dat volhoudt =) (soort smiley, vraag maar aan Leo). 

Doodknuffelen, ook een politiek wapen. Die jongen van Elian van de VVD doet dat van nature. Met succes.

Zonder gekheid kraam. Ik ben voor sommigen soms grof in de bek. Maar dat is niet gekunsteld, in het echte leven niet anders. Mis je hier de mimiek. Wellicht heb ik de neiging beladen onderwerpen van wat fijnbesnaarde humor te voorzien. Om de lucht er wat uit te halen. En omdat ik beter kan schrijven dan praten, moet je nagaan.

Ben meer een denktank dan woordvoerder.  Sommigen vinden het ranzig, anderen onfatsoenlijk of weet ik veel wat allemaal. Het blijft me niet bepaald bij blijkbaar, dus weinig indruk gemaakt. Zolang ik maar voldoende inhoud tussen de regels door tik.

De humorpolitie, laat me niet lachen. Lijkt Iran wel met hun SchetenZedenpolitie. Daar maakt links trouwens ook weinig indruk onder de vrouwen waarbij het "tafeltje" altijd gedekt is, zeg maar. 

Ik ben intolerant richting moslims die de politieke islam ook het liefste hier willen uitvouwen. Ik houd niet van hun korte lontjes. Als ze net zo chill zijn als ondergetekende, met een lontje zo lang dat het vuur halverwege al is gedoofd, dan was ons een boel islamitische terreur bespaard gebleven.

En ik heb wel een bloedhekel aan die doorgesnoven activisten ja. Anti Israël. Klimaat. Lhbtq enz. Wat heb je nou te eisen als je koud tiener af bent. Zo onvermurwbaar als pandomime, maar dan onbeweeglijk. Hoe heet dat nou.

En ik haat wolven en tuinbonen. 

Afgunst is dat je een ander iets niet gunt. Ik gun onzekere pubers het allerbeste, maar ook volwassen die niet overal met ze in meegaan. Uitstel is afstel kan je soms ook positief uitleggen. 

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
Hoe meer je me vervloekt Kraam, dan doe ik er elke keer een schepje liefde voor terug. Kijken hoe la...

Ik hou van wolven, en ik haat alle vormen van bonen. 

Raul Alcala
kraamhol
Ik hou van wolven, en ik haat alle vormen van bonen. 

Zie het als een kopstoot van een vlinder. Want van dik hout zaagt men planken. 

We kunnen ook wel dieren namen voor elkaar bedenken, ipv scheld namen?

Klootje Kriekeljon

Over genocide:

Raul Alcala

Omdat esims zelf ook geen krimp toegeeft

Klootje Kriekeljon

Cijfers van januari. Maar toch interessant.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

En dan moet ik vaak denken aan de stelling: als Israel de wapens neerlegt, blijft er oorlog. Als de Arabische wereld de wapens neerlegt, is er vrede.

1 2 ... 283 ... 395 396

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.