Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 326 ... 345 346
Puddingbenen
Sunneklaas
Tsja ik kan dat gejank niet serieus nemen. Je komt zelf met "Allahachtige uiterlijk", dan zeg ik dat...

Maar zeg eens eerlijk, Sunny. Hoe efficient zijn die maatregelen nou eigenlijk? Wat ik begreep hebben ze met al dit werk in twee weken tijd toch wel 180 mensen opgepakt die illegaal de grens over wilden gaan.

Als ik even wat dingen bij elkaar zoek: er vragen 350.000 mensen asiel aan in Duitsland, per jaar. Da's 6700 per week die binnenkomen. 180/(6700*2)=0,013. Oftewel, ze hebben ongeveer 1% van hun instroom weten aan te pakken.

Nu kunnen er wat kleine foutjes in mijn berekening zitten, omdat er ergens misschien wat accuratere cijfers te vinden zijn. Maar het is wel de vraag of je kunt praten over efficiency bij dergelijke maatregelen. Of dat je het toch vooral hebt over symboolpolitiek.

Overigens vind ik de bijvangst wel veel interessanter: drugssmokkelaars en enkele criminelen hebben ze er ook uit gevist. Maar dat was natuurlijk niet het doel van de controles.

kraamhol
Raul Alcala
Je bent wmb van harte welkom tussen al die deugneuzen die idd vaak niet verder komen dan racist, fas...

Vergeet het nobele woord antisemiet niet

Romāns Vainšteins

Ik vraag me gewoon oprecht af wat jij met blank bedoelt. Krijgen ze wat jou betreft dan een cursus 'etnisch koppen herkennen' bij de politie? Je komt zelf met blank aan, wat is blank?

@ Pudding, ik heb die controles dus live gezien, stelt geen dooie moer voor. We hebben wat ritten gedaan rondom Meppen, die lege wereld daar. Bij Bourtange stond er zelfs helemaal niets aan goedgetrainde immigrantenherkenners.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Sunneklaas
Het grappige is dat je nazi tegenwoordig zelden meer hoort, vraag me af hoe dat kan... Dat is het pr...

anti-bibi sentiment 'nazi's' noemen is wel echt gewoon smerig. Vies hondenfluitje van de rechtse broeders hier.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Il Leopardo della Primavera
anti-bibi sentiment 'nazi's' noemen is wel echt gewoon smerig. Vies hondenfluitje van de rechtse bro...

mand:)

Puddingbenen
Il Leopardo della Primavera
anti-bibi sentiment 'nazi's' noemen is wel echt gewoon smerig. Vies hondenfluitje van de rechtse bro...

Types als Krazi hebben geen idee hoe dicht ze met hun opvattingen tegenover de Palestijnen bij de Nazi's van vroeger aanleunen. Toen was alles de schuld van de Joden, nu van de Palestijnen. Toen maakte een Jodenleven niks uit, nu is het leven van een palestijn niks waard. Toen was men blij als de ovens in Polen goed brandden, nu is men blij als er weer een boel palestijnse doden vallen bij een bombardement. "Heerlijk, de oorlog is begonnen". Nog meer dode Palestijnen, nog meer oorlogsmisdaden, nog meer genocide. Dan ben je geen haar beter als de Nazi's van toen. Omdat je zo hard in het zondebok verhaal gelooft, dat je de menselijkheid uit het oog verliest.

 

Laatst gewijzigd
kraamhol
Puddingbenen
Types als Krazi hebben geen idee hoe dicht ze met hun opvattingen tegenover de Palestijnen bij de Na...

Alles goed verder?

kraamhol
Puddingbenen
kraamhol
draaien, keren, de rechtsstaat bedreigen, hoe lang gaan ze dit volhouden joh: https://www.ad.nl/pol...

Tja, als de PVV hierover een kabinetscrisis wil, dan moeten ze dat vooral doen. 

Ik denk dat vooral de oppositie en het NSC dit electoraal gezien goed moeten gaan managen. Dus heel duidelijk maken dat er maar 1 zondebok is, namelijk Wilders.

Enige nadeel is dat BBB en de VVD zich eigenlijk niet hebben verzet tegen het verder uithollen van de democratie. En zelfs deze hele poppenkast hebben verdedigd. Dus de kans is groot dat zij electoraal meer kansen zien door de strijd aan te gaan door de populistische beweging te laten groeien, dan het populisme de grond in te trappen. Bij de BBB is dat logisch, maar bij de VVD lijkt me dat toch een riskante aanpak. Aangezien die partij toch al jarenlang bekend staat als opportunistisch, maar niet als populistisch.

Romāns Vainšteins

Het wordt vooral tijd ook voor de oppositie om zich op deze boulevard of broken dreams te richten en zélf het initiatief nemen om de onevenrichtige aandacht op de 'crisis' weg te nemen. Dat loopt zonder inmenging toch al dood.

Ik zou nu vól inzetten op team 'oei kut, rekenfoutje' van transport de de regio verneuken, daar ligt ook een kans om een wig te zetten tussen PVV en BBB. De één verneukt een onderdeel van de ander's bestaansrecht. Mooie vlek om in te wrijven.

Raul Alcala

Sunny, klopt nazi is niet meer hip. Hop een spatie. Als een kip zonder kop drukken ze op de Reageer knop, als bunnies op Duracell batterijen. Gedijen het best als verhip wannabe Sander Schimmelpenninck immitaties. Als het gaat om migratie, van dom rechts in één ruk door naar islamafoob. Druk met minister Faber. Voor de rest vooral Oost-Indisch doof.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Excuses, vid vergeten voor esims.  Rip n#€€@

Ook wel van toepassing op links. Maar ze daaien nu niet aan de knoppen. Koekeloeren gefrustreerd uit hun doppen.

Laatst gewijzigd
Puddingbenen
Romāns Vainšteins
Het wordt vooral tijd ook voor de oppositie om zich op deze boulevard of broken dreams te richten en...

Denk dat ook. Er zijn heel veel verkiezingsbeloftes gesneuveld. Dat is zeker een poging waard om de PVV echt weg te zetten als 1 issue partij van symboolpolitiek. Ik weet niet eens of ze de kaart "ongrondwettelijk" moeten trekken, want ik denk niet dat de doorsnee PVV kiezer dat echt een issue vindt. 

Raul Alcala
kraamhol
Vergeet het nobele woord antisemiet niet

Ja maar die bezigen 'zij' niet. Jij bent de enige die mij racist kan noemen en pudding een antisemiet. Malle van 2 walletjes eter. 

Pudding is een onvervalste antisemiet. Romans heeft wat klassieke kenmerken van lange arm, bakken geld, omkoping. En Leo....sja, zionisten mag je intimideren.

Dat is ook zoiets na 7 oktober. Zionist is een scheldwoord geworden voor diegenen die ook zelf menen te bepalen wie er eentje is, en wie niet.

Rare wereld zijn we aanbeland 

Il Leopardo della Primavera

Heel eerlijk? Ik denk dat je als oppositie vol in moet zetten op "wij laten zien hoe je de (im)migratiestromen wél kan regelen en beheersen". Het is vrij duidelijk dat het gros van de PVV stemmers op de PVV heeft gestemd omdat ze minder immigratie willen. Tot dusver slaat de PVV volledig de plank mis in hoe ze dat willen bereiken, ze krijgen simpelweg niks voor elkaar omdat ze iedereen voor de voeten schoppen en het ook nog eens niet grondwettelijk doen.

Ook als linkse partij kan je hier prima op inspelen: links betekent namelijk niet per definitie dat de grenzen maar open moeten blijven. Laat als partij zien dat je de immigratie op een structurele en duurzame manier aanpakt. Door dingen zoals de Turkijedeal (niet moeders mooiste, wel effectief), spreidingswet (desnoods onder een ander naampje: vluchteling-antisamenscholings-wet), en betere deals met andere veilige landen waar dat kleine percentage gelukszoekers vandaan komen. Grijp ook in bij arbeidsmigratie, kaart dit ook aan en laat weten dat die veel meer huizen innemen dat oorlogsvluchtelingen. Daarnaast ook opteren voor staakt-het-vuren in het midden-oosten, want oorlog daar resulteert immers in meer vluchtelingen hier. Als je dit simpel en duidelijk kan verwoorden denk ik dat je veel mensen weer naar links trekt, helemaal in combinatie met bestaanszekerheid en de regio. Alleen met Timmerfrans (ik vind het een mooie kerel), Klaver of Jetten ga je de mensen niet bereiken. Jimmy van de SP heeft hier wel echt potentie.

Puddingbenen
Il Leopardo della Primavera
Heel eerlijk? Ik denk dat je als oppositie vol in moet zetten op "wij laten zien hoe je de (im)migra...

is ook een interessante denkpiste, Leo.

Ik twijfel alleen een beetje of de xenofobe gevoelens niet veel sterker zijn dan het streven naar oplossingen. Zeker ook met het frame wat links inmiddels heeft gekregen in diezelfde hoek.

Zelf denk ik dat figuren als Timmermans (en wie weet ook wel Klaver) in de weg zitten om kiezers over te halen. Timmermans en Klaver hebben toch het (dikbuikige) eurofiel imago. Dan zou je denk ik bij de PvdA/GL veel beter af zijn met een type als Spekman. Maar die staat denk ik weer te ver af van de GL kiezer.

Ik hoop inderdaad dat Jimmy de juiste snaar weet te raken. Spreekt duidelijke taal, is geen eurofiel, niet elitair. En heeft ook heel veel van de punten die de PVV ook in haar programma had staan (qua pensioen, zorg, BTW etc). Alleen hebben die het stempel "extreem links", waarbij ze dus last hebben van "gewoon links". 

Interessante puzzel in ieder geval. Misschien wel een leuke vraag voor de PVV-ers hier: met wat voor argumenten ben je te overtuigen om niet meer op de PVV te stemmen? 

kraamhol
Raul Alcala
Ja maar die bezigen 'zij' niet. Jij bent de enige die mij racist kan noemen en pudding een antisemie...

In kraamland zou het goed toeven zijn. Wel een hoop doden te betreuren dan, maar goed toeven.

Raul Alcala

Na de Turkije deal hebben we ook al de Libië deal. En om te sorteren aan de Europese buitengrenzen hebben we Tuimelaar Timmermans en eikeltjespyama Klaver echt niet nodig. Thema's als migratie beperking en ook klimaat vergen nu eenmaal een lange adem. Pas sinds vorig jaar werkt Marokko een beetje mee met terugnemen veilige landers rotgasten. Zij moeten Europa niet eens binnenkomen. Nog meer reden daar al op voor te sorteren aan de buitengrenzen.

Hopelijk hebben we als PVV stemmers het geduld ervoor. Faber kan nog wel eens gaan verrassen, maar dan moet er ook veel veranderen in Europees samenwerkingsverband.

Ben wel verbaasd hier nog niks te hebben gelezen over de screening van medewerker Faber.

Laatst gewijzigd
kraamhol

Denk dat sturmführer faber niet gaat verrassen maar verassen.

Raul Alcala
kraamhol
In kraamland zou het goed toeven zijn. Wel een hoop doden te betreuren dan, maar goed toeven.

Ach, over de doden niets dan goeds.

Heb je in Kraamland ook puddingbroodjes? Daar ben ik dol op, en zo denk ik dan ook regelmatig terug aan Wijsgeer, of hoe heet ie nou.

Hap, doorslikken, bek afvegen.

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
kraamhol
Denk dat sturmführer faber niet gaat verrassen maar verassen.

Vergassen?

kraamhol
Raul Alcala
Ach, over de doden niets dan goeds. Heb je in Kraamland ook puddingbroodjes? Daar ben ik dol op, en...

Helaas geen puddinkjes en ezi's meer Raul. We zullen anders moeten snacken 

Puddingbenen
kraamhol
Helaas geen puddinkjes en ezi's meer Raul. We zullen anders moeten snacken 

Maar wel jodenkoeken!!!! 

Raul Alcala

Bizar nieuws over weer stijgende gasprijzen. En in Nederland hebben we een bizar hoge belasting op energie. Is gewoon een melkkoe van vadertje Staat.

Minder koeien? Prima, maar dan ook de energiebelasting fors omlaag.

Raul Alcala
kraamhol
Helaas geen puddinkjes en ezi's meer Raul. We zullen anders moeten snacken 

Hmmm. Saucijzenbroodje dan maar. 

1 2 ... 326 ... 345 346

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.