Als je die als tweet op X (voormalig Twitter) zet, krijg je gegarandeerd meer views, kliks en likes dan je ooit hebt durven dromen. Al 3 van mij. Kedeng, Bam, kletsj, roffel! Wat zeg ik, 4!
'Delen van Syrie worden zo snel mogelijk als veilig bestempeld'; gaan we er vredemissies heen sturen ofzo, hoe willen ze dit bewerkstelligen?
De noodwet komt er dus niet, blijkt dat Faber en haar onderbouwing incluis assistent allemaal spoorloos zijn, op z'n minst metaforisch. En Williewilders heeft weer mogen bukken en slikken voor NSC, die toch hun gelijk hebben gekregen.
Ja, dat van Syrië gaf ik onlangs hier al aan in gesprek met m'n Spaanse maat aka Don Quichot. Schoof had meegekregen in Brussel vorige week dat er geluiden uit andere Europese landen komen dat (delen van) Syrië veilig zouden zijn. Je moet dan wel in conclaaf moet met die engnek Assad
Even een beetje rondgezocht, en alles duidt erop dat Nederland dik in het onderste rijtje van EU landen staat als je kijkt hoeveel asielzoekers hier komen. Oftewel, het overgrote deel van Europa is blijkbaar aantrekkelijker voor asielzoeker dan Nederland.
Bedankt voor je bronnen en percentages, Leo. Het is altijd een genoegen om met jou informatie uit te wisselen.
Duitsland, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk en Italië pakken bijna 75 procent van de asielvragen op in de EU. Een soort pareto principe. In principe zou geen enkele asielzoeker in Nederland moeten belanden als ze op zoek zijn naar een veilig land binnen de EU. De praktijk is natuurlijk weerbarstiger, want dan laten we het lekker over aan Griekenland, Italië en Spanje (de buitengrens landen). En we zijn solidair, dus die vlieger gaat niet op.
Ik ben niet tegen verdeling asielzoekers over de EU landen, middels een sleutel waarbij je ook zaken als bevolkingsdichtheid meeneemt.
Delen van Syrië zijn veilig. Daarom staat het reisadvies ook overal op rood...
Reisadvies Syrië | Ministerie van Buitenlandse Zaken
Volgens de Wet van SprintMaster is het aantal asielzoekers per 1000 inwoners het meest relevante cijfer in de asieldiscussie. Jammer dat ik hier geen emoji met de ogen schuin naar boven meer kan plaatsen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.