Ik wilde er net over beginnen: hoe zijn dit soort posts (en dan bedoel ik die van SprintMaster) toch mogelijk. Ik heb gisteren nog tegen iemand anders opgemerkt dat hulp een gunst is en niet iets dat je afdwingt als een voldongen feit door hier als asielzoeker te komen. Want je laat degene die hulp verleent dan niet eens meer een keuze hoe je helpt. Bovendien komt daar het cultuuraspect bij kijken: domweg de problemen van de multiculturele samenleving ontkennen (Paul Scheffer).
Welk aandeel immigranten je ook hebt van waar dan ook. De keuze blijft: ga je degenen die sowieso blijven zo goed mogelijk monitoren en zelfredzaam maken? Of blijf je hangen in gehuil dat ze Linda de Mol niet kennen en niet weten wat 'kleinkunst' betekent?
Scheffertjes en van Beekjes die vanuit die 2e positie de gesjeesde wetenschapper uithangen genoeg.
Toen ik het ooit had over sociale samenhang, ze Romans dat je die niet nodig hebt zolang de overheid maar voor voldoende welvaart zorgt. Maar ondertussen wel de sociale aspecten in het Ruhrgebied benoemen (die we trouwens hier ook volop hebben). En ook van mening zijn dat we in Nederland met te veel mensen zijn.
"Ik heb gisteren nog tegen iemand anders opgemerkt dat hulp een gunst is en niet iets dat je afdwingt als een voldongen feit door hier als asielzoeker te komen." Dit kun je toch niet zeggen over oorlogsvluchtelingen? Daar is de push factor de beslissende, niet de pull factor. Bovendien spelen de mensensmokkelaars hierin een belangrijke rol. Jij doet steeds alsof oorlogsvluchtelingen hier heen komen voor een beter leven. Voor de rest verval je in je eigen karikaturen... Boring.
Als het om oorlogsvluchtelingen gaat (weet iemand het percentage), ook dan vind ik het totaal niet vanzelfsprekend dat ze voor de hoofdprijs gaan zoals nu. Daarom noemde ik ook Giro555 voor het Midden-Oosten. Waarom zouden we dat doen, als we al die mensen eigenlijk zouden moeten toelaten hier?
Lijkt me toch duidelijk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.