Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 359 360 361 362 »
Romāns Vainšteins

Nu ja, Wilders is in elk geval een banaan gebleken en zijn minister een clown. De maatregelen an sich zijn ook nogal slap en zullen nog flink verbouwd gaan worden.

Raul Alcala

Bedankt voor je bronnen en percentages, Leo. Het is altijd een genoegen om met jou informatie uit te wisselen. 

Duitsland, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk en Italië pakken bijna 75 procent van de asielvragen op in de EU. Een soort pareto principe. In principe zou geen enkele asielzoeker in Nederland moeten belanden als ze op zoek zijn naar een veilig land binnen de EU. De praktijk is natuurlijk weerbarstiger, want dan laten we het lekker over aan Griekenland,  Italië en Spanje (de buitengrens landen). En we zijn solidair, dus die vlieger gaat niet op.

Ik ben niet tegen verdeling asielzoekers over de EU landen, middels een sleutel waarbij je ook zaken als bevolkingsdichtheid meeneemt.

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Delen van Syrië zijn veilig. Daarom staat het reisadvies ook overal op rood...

Reisadvies Syrië | Ministerie van Buitenlandse Zaken

 

esims5.0
Raul Alcala
Bedankt voor je bronnen en percentages, Leo. Het is altijd een genoegen om met jou informatie uit te...

Volgens de Wet van SprintMaster is het aantal asielzoekers per 1000 inwoners het meest relevante cijfer in de asieldiscussie. Jammer dat ik hier geen emoji met de ogen schuin naar boven meer kan plaatsen.

Romāns Vainšteins

Raul is voor een Europese spreidingswet, check.

Raul Alcala

Ja. Ik werk liever van buiten naar binnen dan andersom 

Raul Alcala
esims5.0
Volgens de Wet van SprintMaster is het aantal asielzoekers per 1000 inwoners het meest relevante cij...

Ach, laat SM maar aan zelfkastijding doen. 

Romāns Vainšteins

En laten we even kijken naar wat de maatregelen gaan doen aan de 'crisis'.


  • statusverandering van onbepaald naar bepaald, hoe precies? Ook voor reeds aanwezige statushouders, is dat juridisch houdbaar? Sowieso is het geen meteen instroombeperkende maatregel.

  • Meerjarige kinderen en ongehuwde partners is onlangs in Nieuwsuur gedetailleerd voorbijgekomen, een beetje het nareis op nareis verhaal, geen significante factor.

  • Met betrekking tot het (grotendeels) buiten de reguliere maatschappij plaatsen van statushouders in (wat er ook mee bedoeld mag worden) 'sobere woonruimtes' gaat de maatschappij zich verschrikkelijk in de voet schieten. Je belemmert hiermee integratie en zelfredzaamheid en zet de deur open voor zorgvragen, (overgeerfde) armoede, staatsbijstand en criminaliteit. Ook kun je het zo sober maken als je maar wil, waar veel mensen vandaan komen gaat dit ook niet instroombeperkend zijn.

  • Grenscontroles zijn naast gatenkaas natuurlijk ook weinig beperkend, wie aankomt zonder eerdere asielaanvraag kan je niet terugschoppen en wanneer ze aan niet via het land van aanvraag aankomen (dus anders dan DE en BE) kan je er eveneens weinig mee. Weinig instroombeperkend.

  • De enige tegelijk instroombeperkende en uitstroombevorderende maatregel is landen van herkomst onder de loep nemen qua veiligheid en goede relaties daarmee opbouwen. Ik voorspel daarbij dat men geen 'bloed aan de handen wil' en dermate voorzichtig zal zijn dat ook dat niet werkt.

Raul Alcala

Je 3de punt geldt alleen voor veilige landers, overlastgevers en andere kansarmen.

esims5.0
Romāns Vainšteins
En laten we even kijken naar wat de maatregelen gaan doen aan de 'crisis'. statusverandering van...

CPB Vainsteins. Objectief en betrouwbaar. Al meer dan 40 jaar.

Romāns Vainšteins

Maar grootste winst is wel Wilders die vanaf nu de banaan heet (foto op nu.nl loopt ie ook als een banaan) en zijn Sithdroom in duigen ziet vallen.

In een laatste peiling stagneerde PVV al en nu met hun hele Boulevard of Broken Dreams lijkt de weg omlaag ingezet te zijn.

Romāns Vainšteins

Nee. Mijn 3e punt betreft toegekende statushouders, daarvoor zijn ze kennelijk van plan containers te gaan bouwen of zo. Om ze ergens tussen het AZC en de Maatschappij in een niemandsland, bij elkaar, te plaatsen. Zeer gevaarlijk idee dat lijnrecht tegenover integratiebevordering staat, precies een type actie waar je het gedoe van krijgt waar jouw lieve Jan zo gek van wordt.

 

Raul Alcala
esims5.0
CPB Vainsteins. Objectief en betrouwbaar. Al meer dan 40 jaar.

Hij typt weer eens met z'n handen in z'n oren. Ik ga m'n kat maar weer eens uitlaten. 

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Nee. Mijn 3e punt betreft toegekende statushouders, daarvoor zijn ze kennelijk van plan containers t...

Oh zo. Nou ja, lijkt me beter dan de huidige situatie waarin ze jarenlang verpieteren in een AZC

Romāns Vainšteins

Ik voorzie al dit: de eerste kamer gaat eisen om (het schrappen van) de spreidingswet APART aan te dienen en NIET te bundelen met deze cocktail aan asielmaatregelen. Logisch ook want de maatregelen zijn een pas een mogelijke oplossing in combinatie MET de spreidingswet ipv zonder. 

Romāns Vainšteins

@Raul, ja beter dan een AZC maar ronduit vernietigend als die status aparte voor onbepaalde tijd geldt. Dan kom je al snel richting een vluchtelingenkamp, met alle shit van dien. Let op dat dat een ramp wordt.

esims5.0
Romāns Vainšteins
@Raul, ja beter dan een AZC maar ronduit vernietigend als die status aparte voor onbepaalde tijd gel...

Heb je ook een versie met een open einde? (copyright geleend)

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
@Raul, ja beter dan een AZC maar ronduit vernietigend als die status aparte voor onbepaalde tijd gel...

Romans

Puddingbenen

Benieuwd wanneer minister Fabel, Faler, Flater of hoe heet ze ook al weer, het veld moet ruimen. Lijkt me dat haar positie inmiddels onhoudbaar is geworden.

1 2 ... 359 360 361 362 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.