Het zijn simpelweg handpoppetjes, zielige, meningloze, aangestuurde, doodsbange, handtamme, gemuilkorfde handpoppetjes. Kijk ook naar de kamerfractie waar geen enkel lid boe of bah mag zeggen.
Geobsedeerd is een groot woord maar het is sinds de LPF geleden dat er zo'n minkukel zichzelf minister noemen mag. Dat is best vermakelijk.
Wie weet een mogelijkheid om dan na 3 jaar een permanente status aan te kunnen vragen ipv 5 jaar.
Ze zijn dom genoeg om dit neveneffect te overzien, dit slappehapbanaan-kabinet.
En je mag flauw en kinderachtig vinden wat je wil, maar zo zit het wel in elkaar daar. 1 lid, 1 Sith, iedereen siddert voor 't hachie. Dat staat helemaal los van hoe graag jij er wel of niet over bept.
Het grote gaten schieten in de plannen is begonnen:
Syrië als veilig bestempelen: onhaalbaar
Alleen gehuwde partners toelaten: discriminatie (vooral ook tov LHGBTQHIP)
Status inkorten en aparte woonvormen opwerpen: integratiebelemmerend met veel meer problemen dan baten tengevolge
Grenscontroles: weggegooid geld
Alle maatregelen: niet per definitie instroombeperkend
Spreidingswet intrekken: maakt de opvangcrisis groter
Yesilgöz is ook wel een sneaky slimmerd hè, ergens kan ik wel genieten van haar gewiekstheid. Eerst NSC de klap laten opvangen qua dwarsliggerij en vervolgens zelf het plan verder afschaven op basis van haalbaarheid.
Misschien doet ze er nog een 'Hey Geertje, als je er nog een minister bij wil die wél wat kan, ik kan even rondbellen voor je'
Ik ben niet zo van vvd, maar stiekum wel van yesil. Slimme tante, zeker. Grappig hoe dat werkt, vvd was ooit voor mij 'het kwade' aan de rechterkant, maar nu er echt kwaad is, aan de extreem rechterkant, lijkt de vvd een coulante partij. Hoop dat die poppenkast snel klaar is en we weer verder kunnen met nederland leiden.
@ Kraamy, volgens mij is de VVD nabij het moment dat ze denken bij nieuwe verkiezingen Wilders te kunnen aftroeven. Sowieso als grootste partij die een formatie in kan.
Bij klappen zeggen ze gewoon: 'wil je rechts rechtvaardig pragmatisch & secuur? Kies ons, Wil je Boze Banaan en zijn malle leipe vriendjes? Kies PVV. Volgens mij is ze niet bang voor dat gevecht en kijkt ze er zelfs naar uit.
Ook Faber ergens overboord gooien in dit proces zal graag doen, die met haar grote bakkes wel even zou regelen waarop het vorige kabinet viel.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.