'Dwars door Thorbecke heen', man man, gewoon even democratie terzijde schuiven, gelukkig graaft ze met die bullshit snel haar graf:
https://nos.nl/artikel/2541935-keijzer-wil-heel-ver-gaan-voor-meer-woningen-prioriteit-nummer-een
Yesilgoz zou haar eigen ouders nog afmaken als ze daarmee in het torentje terecht kan komen.
Een politica zonder enig moreel kompas, die niet meer weet waar ze vandaan komt, en hoe ze alles te danken heeft aan een ruimhartig asielbeleid. Van mij mag ze terug op het vliegtuig naar Turkije.
En dit dus nog bovenop de voorgaande aangekondigde bezuinigingen, lees even mee, ook gymnastiek zit erbij;
Het regent tegenvallers voor het kabinet Slappe Banaan, critici maken geblenderde gehakt van de, pffffff, 'asielnoodmaatregelenwet' en nu komt het hele topic natuur & boer aan bod waar men verdrinkt in de eigen shit, al het geld weggegooid heeft en er een minister ronddartelt die zo erg geen idee heeft dat van der Plas haar constant bemoederen en verdedigen moet.
Bedenk wel: wanneer de BBB implodeert is het ook klaar. Die van der Plas ziet er ook al even uit alsof ze hoognodig een 'Omtzigtje' nodig heeft. Van alle partijen en hun leiders staat VVD fier bovenaan in het 'klaar voor de volgende ronde'-klassement.
Enige nadeel voor de oppositie is dat ze geen punten kunnen scoren. Al die eer wordt hen afgenomen door instanties als de RvState, Eerste Kamer, topambtenaren en juristen. Die het beleid al fileren nog voordat de oppositie het kabinet het mes op de keel kan zetten.
De coalitie sloopt zichzelf, zonder hulp van buitenaf. En dat is geen goed nieuws voor de oppositie
Eens dat het tijd voor hen wordt een onbeschaafde tand bij te zetten, je kan gewoon een motie van wantrouwen inzetten tegen verschillende PVV ministers. Ook alternatieven en betere oplossingen (ik zou vol inzetten op smerige economie en al het geld en huizen die daarmee H&I worden afgepakt). Het vacuum voor met name Jimmy is op dat gebied ideaal.
Het wordt tijd om toekijken om te ruilen voor inhoudelijke aanvallen, graag onder de gordel.
Racisme keihard aanpakken. Maar dat het nu uitgerekend van Lazio komt met haar beruchte aanhang, is weer een mooie in 2024.
Dat is natuurlijk één van de onmogelijkheden van dat hele pakket, een regio veilig maken waar het niet veilig is. Wel benieuwd op welk thema dit kabinet gaat vallen, ik gok op klimaat.
Klimaat gaat héél, héél, héél pittig worden ja. BBB wordt daarin onherroepelijk van haar bestaansrecht ontdaan en zal om die reden kunnen kiezen de boel te laten klappen met veel geschuimbek en trillende vingers. Dat is hun enige kans om hun zetels te behouden en mest te kunnen gooien vanuit de oppositiebankjes.
Het zal de komende tijd vooral ook de lakmoesproef worden voor het NSC, en in mindere mate de VVD.
Het NSC rondom asiel en migratie, wanneer gaat blijken dat ook het pakket aan asielnoodcrisiswetmaatregelen de toets van de Raad van State of de rechter niet zal doorstaan.
En bij de VVD op klimaat, waarbij het populisme aan de rechterzijde van de VVD (en dus een enorm potentieel aan stemmen) eigenlijk de klimaatdoelen los wil laten, terwijl de VVD zich heeft uitgesproken om zich aan de verdragen te houden.
Waarbij ik overigens denk dat er bij de VVD veel meer opportunisme zit, en dat juist de NSC kiezer het niet zal waarderen als de partij faalt voor haar lakmoesproef.
Maar betekent het bakzeil halen van de banaan nu dat Clowntje Faber met haar imaginary assistent en door topjuristen in elkaar gesleutelde dragende motivering stiekem via de achtedeur wegvluchten kan?
Ik zou dat niet laten gebeuren en net zolang wrijven in de rode wijnvlek tot de hele trouwjurk vaalbarbieroze is.
Overigens ligt er in het aankomende klimaattopic een mogelijk lawine-effect de goede kant op: weren gore economie, meer ruimte voor huizen, minder arbeidsmigranten, meer H&I's van zolder af, meer statushouders uit de AZC.
Dát moet er gebeuren, dan maar ten koste van de boeren, werp er anders een potje voor op, o wacht...
Gewoon bizar hoe de BBB in dit akkorrd zijn eigen achterban uitgemoord heeft. Tijd voor nieuwsuur om dit complot, gegarandeerd ingezet door van die enge Veevoer-CEO's, te ontrafelen.
Denk dat dit kabinet keer op keer een keiharde reality check krijgt. En alleen dat al is pure winst: PVV en BBB worden met de neus op de feiten gedrukt: hard schreeuwen is wat anders dan goed beleid maken. De VVD zal nu ook inzien dat het asiel beleid, wat 95% wordt bepaald door de EU en maar 5% landelijk, van het vorige kabinet vrijwel niet is aan te scherpen. Gelijktrekken met DE en BE, verder gaan heeft geen zin.
Of je als oppositie Faber moet slachtofferen? Denk dat ze vooral moeten laten zien dat ze constructieve alternatieve plannen hebben.
Ik weet niet of simpelweg boeren slachtofferen de juiste route is. Ik denk, in het kader van "eerlijk delen" dat er ook gekeken moet worden naar het niet laten groeien van Schiphol/de luchtvaart, de autorijders, Tata Steel, datacenters en andere hele grote slokops van de beperkte milieuruimte.
Boeren zijn altijd een makkelijk slachtoffer: er zijn er relatief weinig van, en niemand "rijdt boer", maar we rijden wel auto of pakken het vliegtuig. Het is een gedeeld probleem dat je niet alleen kunt afwentelen op de boeren (want ook op Schiphol of bij Tata stikt het van de arbeidsmigranten).
Maar ik ben het wel met Romans eens dat er veel winst te behalen is door op dat gebied het huidige patroon te doorbreken.
En vwb het vegen in die vlek die Faber heet: ik twijfel of je daar electoraal veel sterker van gaat worden als oppositie. Er zijn namelijk heel veel kiezers die deze retoriek prachtig vinden. Als ik van JA21 of de VVD was zou ik er flink in gaan wrijven, met de opmerking dat je bij reeel beleid niet bij de PVV moet zijn. Als ik van pakweg de SP zou zijn, dan zou ik keihard gaan op de inhoud: namelijk dat het tot nu toe gevoerde beleid op migratie werkelijk NUL problemen oplost voor Henk en Ingrid.
Wilders kan in verkiezingscampagnes nooit meer met hetzelfde élan populistisch blaffen zoals voorheen, hoewel ik hem nog wel eens vól in zie zetten op 'stem op mij en mijn nare vriendjes, geef me alleenheerserij, ik trap elke druppel buitenlands bloed de grens over en breng de gulden terug, ik wordt almachtig en ga kerken voor mij aanbidden bouwen, wroeghahahahahhahahaaaahaaaa'. Dan nog heb je mensen die er op stemmen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.