Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 385 386 387 388
Raul Alcala

Held

Terwijl fans van Maccabi Tel Aviv worden gelyncht door de pro-Palestijnse menigte, komt de Druzische Israëliër Malham Asaad tussenbeide om hen te beschermen. Hij spreekt Arabisch om detectie te voorkomen en spoort fans aan om Israëlische symbolen te verbergen. Hij helpt velen om in veiligheid te komen. 'Het deed me denken aan 7 oktober', zegt hij.

Onder degenen die fans hielpen ontsnappen was Malham Asaad, 36, uit het Israëlische dorp Kisra-Sumei. Asaad is lid van de Druzen-gemeenschap van het land, een Arabisch sprekende minderheid.

Toen we na de wedstrijd uit de trein stapten, voelde het alsof we door de politie in de steek waren gelaten. Er was totaal geen bescherming", beschreef Asaad zijn ervaring. Hij herinnerde zich dat hij mensen Arabisch hoorde praten en anderen aanspoorde om "iedereen aan te vallen die Hebreeuws sprak of blauw en geel droeg", de kleuren van Maccabi Tel Aviv.

Asaad waarschuwde fans snel voor de bedreigingen en waarschuwde Maccabi-supporters om team- of Israëlische symbolen te verbergen, waardoor velen niet ontdekt konden worden. "Ik legde ze uit dat er mensen op de loer lagen, en op die manier kon ik veel fans helpen," vertelde Asaad.

Toen ik langskwam, bleef ik Arabisch praten tegen de fans, zodat anderen zouden denken dat we deel uitmaakten van de menigte. Ik probeerde ze in verwarring te brengen. Mijn vriend Afek uit Petah Tikva en ik gingen langs restaurants en andere plekken en waarschuwden onze fans om alles in hun tassen te stoppen. Ik zei ze dat ze niet moesten rennen, dat zou ze verraden. Ik zei ze dat ze zich moesten gedragen als locals en stil moesten blijven.”

Ze gooiden stenen naar ons totdat ze me Arabisch hoorden spreken. Ik zag fans die werden geslagen, maar ik kon ze niet helpen," voegde Asaad toe. "Er was een 16-jarige jongen alleen op straat, huilend en doodsbang. Ik zei hem dat we voor hem zouden zorgen en we regelden een taxi voor hem terug naar zijn hotel. Ik was ook bang, maar het was belangrijk voor me om zoveel mogelijk fans te redden. Pas in het vliegtuig naar huis begon ik te verwerken wat er was gebeurd - ik huilde non-stop. Het deed me denken aan 7 oktober."

Laatst gewijzigd
santakraam
Raul Alcala
Held Terwijl fans van Maccabi Tel Aviv worden gelyncht door de pro-Palestijnse menigte, komt de D...

In waanzinnige tijden staan zulke mensen op, mooi. In diezelfde tijden zie je mensen ontmenselijken, ook hier op wf, we kennen ze.

Platonov
esims5.0
Maar dit is blijkbaar wel ok.

Nee, die haat van puddingbenen is afschuwelijk.

Raul Alcala

Ik lees dat het nog steeds doorettert in Amsterdam. Politie heeft meer dan 100 "pro palliedemonstranten" gedropt op een sportpark in Geuzenveld.

Ik dacht dat we een deal met Oeganda hadden?

santakraam
Raul Alcala
Ik lees dat het nog steeds doorettert in Amsterdam. Politie heeft meer dan 100 "pro palliedemonstran...

niks oeganda, bus gewoon direct door naar bloemendaal a.z., en kiepen die bende.

Raul Alcala

Toen was geluk nog heel gewoon

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

ICI Paris wenst u alvast hele fijne feestdagen middels een middeleeuws mooie nieuwe geurlijn. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Waardige herdenking Kristallnacht in Groningen . Na Amsterdam heeft Groningen de grootste Joodse gemeenschap in ons land. 

esims5.0

De deelnemers hebben zojuist de As van het Kwaad bedwongen en we zitten nu in de slotfase van het WK Deugen. Ik ben benieuwd wie er gaat winnen.

Raul Alcala
esims5.0
De deelnemers hebben zojuist de As van het Kwaad bedwongen en we zitten nu in de slotfase van het WK...

Chill n#gga 

Opgewonden standje, je lijkt wel 69, ga es snel in je mandje

Raul Alcala

Ik las dat bij diverse EHBO posten in Mokum zich roedels onschuldige Marokkaanse jongeren op scooters hebben gemeld, met beschadigde knokkels en bloed op hun Gucci pattas. Blijkt dat die Joden keiharde kopstoten uitdelen op knokkels en schoenneuzen. Krav Maga moet je niet onderschatten. Laten we een minuut stilte voor hen houden. Wollah.

Laatst gewijzigd
Puddingbenen

Ik denk dat iedereen die wat vaker in dit topic komt net als ik een beetje meewarig kijkt naar de verrichtingen van kraam en alcala. De twee jodenknuffelaars van wielerflits die elkaar verder de konijnenpijp van hun eigen "gelijk" in praten. 

Wat mij betreft wordt het tijd dat agema weer eens iets doms gaat zeggen over de zorg, of dat we weer een optreden krijgen van minister "ik ben beleid" fabel.

santakraam

Denk dat het tijd wordt dat beheer weer eens ingrijpt, en de oude schilder weer naar de eeuwige banvelden verwijst. Uitgekotst door beheer, uitgekotst door de meeste flitsers. Hoe vaak kun je worden uitgekotst, om nog als mens te boek te staan? 

Raul Alcala
santakraam
Denk dat het tijd wordt dat beheer weer eens ingrijpt, en de oude schilder weer naar de eeuwige banv...

Negeren. Z'n katalysator is aandacht, negatief of positief. 

santakraam
Raul Alcala
Negeren. Z'n katalysator is aandacht, negatief of positief. 

Ik reageer ook niet op hem, dat laten we aan zijn alter ego's over. Maar je hebt gelijk, sorry, zat vannacht een mug op de slaapkamer.

Raul Alcala
santakraam
Ik reageer ook niet op hem, dat laten we aan zijn alter ego's over. Maar je hebt gelijk, sorry, zat...

Ja, tis net een mug, die als je het licht aandoet om em tot gruzelementen te slaan, zich ineens doodstil houdt

santakraam
Raul Alcala
Ja, tis net een mug, die als je het licht aandoet om em tot gruzelementen te slaan, zich ineens dood...

Dat zuigen maakt me niet uit, dat is vrij onschuldig, maar dat irritante gezoem de hele tijd.

Raul Alcala

Uit de door Leo zo geliefde Volkskrant

Het is voldoende bekend dat West-Europa tegen problemen aanloopt waar het de integratie betreft van tweede- en derde-generatie-immigranten met een islamitische achtergrond. Deze problemen manifesteren zich op twee domeinen: criminaliteit en ontvankelijkheid voor het gedachtegoed van islamistische organisaties die in binnen- en buitenland opereren.

Sterk onderbelicht

Een saillant detail is dat criminelen met een islamitische achtergrond allesbehalve vroom te noemen zijn, terwijl vrome moslims zelden crimineel zijn. Ondanks dit fundamentele verschil is de relatie tussen de twee groepen significant en verre van onschuldig, maar sterk onderbelicht.

Criminelen met een islamitische achtergrond gedragen zich wellicht allesbehalve vroom, maar niettemin zien ze zichzelf als onderdeel van de wereldwijde islamitische gemeenschap. Ze zijn vaak schaamteloos in hun minachting voor autoriteiten, maar als zij een autoriteit wel respecteren, dan is deze religieus van aard: een imam of islamitisch organisatie. 

Ongeacht hoe subversief en ontwrichtend hun criminele activiteiten zijn, zij zullen zich nooit minachtend over de islam uitlaten of de 'islamitische zaak' tegenwerken.

Flikkers geef ik geen hand'

Het is om die reden dan ook niet ongebruikelijk dat de culturele uitdrukkingen van criminele en straatjongeren met een islamitische achtergrond doortrokken zijn van islamitische thema's en symbolen. De Bredase rapper Ismo bijvoorbeeld - een rolmodel voor de lokale Marokkaanse straatjeugd - bracht onlangs een clip uit waarin de nodige islamitische thema's de revue passeerden: 'Ik geloof niets blind behalve de Koran.' 'De duivel roept maar geef hem geen kans.' 'Flikkers geef ik geen hand.' En: 'Ik haat die fucking Joden nog veel meer dan de nazi's.' Verder rapt Ismo over zijn aardse succes als artiest, de hoeveelheid geld en fans die hij hiermee genereert en zijn solide en spijkerharde straatreputatie.

Aan het eind van de clip, die bijna 1,4 miljoen keer bekeken is, is een van zijn compagnons te zien die trots en uitdagend een karakteristieke, jihadistisch aandoende sjaal om zijn gezicht draagt, terwijl hij zowel zijn Marokkaanse als Nederlandse paspoort laat zien. In een later interview probeerde Ismo uit te leggen dat hij met flikkers geen homo's, maar gewoon vieze mensen bedoelde. Direct hierna neemt zijn vriend het woord: 'Ik haat wel homo's', om in het Marokkaans-Arabisch te vervolgen: 'Moge Allah de religies van jullie moeders vervloeken, kankerhomo's!'

Subversieve intenties

Europese islamisten en hun onvrome, criminele islamitische 'tegenhangers' hebben, behalve dat ze zich als moslim identificeren, drie dingen gemeen. Ten eerste koesteren zij subversieve intenties jegens de maatschappijen waarin zij wonen. Islamisten hebben een historisch geworteld en gedetailleerd geloofssysteem dat hun voorschrijft niet in gastsamenlevingen te integreren, en deze zo mogelijk middels zending te bekeren. Islamitische criminele jongeren voelen een meer diffuse, areligieuze en onhistorische antipathie jegens hun samenlevingen.

Ten tweede verheerlijken beide groepen geweld. Islamisten verheerlijken religieus gemotiveerd geweld, terwijl islamitische criminele jongeren gang- en criminaliteit-gerelateerd geweld verheerlijken. Toch is het niet ongewoon dat islamitische straatjongeren ook religieus gemotiveerd geweld, meestal gericht tegen de VS, Israël of sjiieten, verheerlijken.

Ten derde hebben beide groepen een zeer sterke neiging tot het minachten of haten van Joden. Studies van socioloog Mark Elchardus toonden aan dat de helft van alle islamitische studenten in Brussel, Gent en Antwerpen antisemitisch zijn; waarschijnlijk ligt dit percentage onder islamitische criminelen veel hoger. Uitingen door moslimjongeren waarin wordt gezegd 'als ik ze zie, wil ik ze gelijk steken' en het maken van nazi-groeten richting Joden, zijn niet ongebruikelijk.

Gangsterislam

Het is dan ook geen toeval dat Ibrahim Wijbenga, voormalig CDA-raadslid en ontvanger van meerdere jihadistische doodsbedreigingen, onlangs de term 'gangsterislam' poneerde. Bijgevallen door Edwin Bakker, hoogleraar terrorisme en contraterrorisme, belicht Wijbenga de waarschijnlijkheid dat terugkerende Syrië-veteranen hier in plaats van aanslagen overvallen zullen plegen om de jihad te financieren. Ook deze dynamiek werkt de verdere vervlechting van criminaliteit en religie in de hand.

Het valt op dat islamisten criminele islamitische jongeren zelden of nooit aanspreken op of veroordelen om op hun subversieve gedrag, ook als hun criminaliteit niet dient ter financiering van de jihad. Waarom is dit het geval, het stelt moslims toch in een kwaad daglicht? Vanuit een islamistisch oogpunt is het logisch. Terwijl islamisten hun gastsamenlevingen op hun religieus geïnspireerde manier ondermijnen, doen criminelen en straatjongeren met een islamitische achtergrond het op hun eigen areligieuze en 'aardse' manier door intimidatie van wijkbewoners, overvallen, drugshandel, enzovoort. Vanuit islamistisch perspectief, dat uiteindelijke annexatie beoogt, is dit zeer gunstig.

Sympathie

Daarbij: waarom zouden islamisten het riskeren een groep van zich te vervreemden die in tijden van nood zo makkelijk voor de islamistische zaak te winnen lijkt? Een significant segment van Europese moslims heeft sympathie voor aan Al Qaida gelieerd verzet in Syrië en ISIS in Irak, en een deel van hen is bereid zich bij deze groepen te voegen.

De integratieproblematiek van jongeren van islamitische komaf is tweeledig: het aanhangen van extremistische vormen van de islam en de buitenproportionele vertegenwoordiging in de criminaliteit. Beide problemen raken steeds nauwer vervlochten en de ontkenning hiervan zal integratiebeleidsmakers op een substantiële achterstand zetten.

Laatst gewijzigd
santakraam

For the homies, die door de straten zijn gejaagd, nu, toen, en later:

Raul Alcala

Ondertussen in Antwerpen

De politie is vanmiddag massaal aanwezig in de omgeving van het Kielpark in Antwerpen na een verontrustende oproep voor een ‘Jodenjacht’ om 15 uur. 

Raul Alcala

De moeder van Maarten is op tv, grensgeval. Jullie mogen weer jongens.

Raul Alcala
santakraam
For the homies, die door de straten zijn gejaagd, nu, toen, en later:

Je 'later' is zo alweer verleden tijd, ben ik bang. Krankzinnig, copycats olievlekken

Schepje er bovenop dan maar. De rechtsstaat wordt nu vol getest. Buigen of breken die handel 

santakraam
Raul Alcala
Je 'later' is zo alweer verleden tijd, ben ik bang. Krankzinnig, copycats olievlekken Schepje er bo...

Ja breidt zich altijd als een olievlek uit, het is nooit anders geweest. Goeie is: de jodenhaters worden inmiddels altijd vrij snel ontmaskerd (ook hier op wf), nu nog wat eerder, want we hebben een staat, we hebben mossad, en als ze laf met hun sjaaltjes en brommertjes komen hebben we hun familie al te pakken.

Platonov
santakraam
Ja breidt zich altijd als een olievlek uit, het is nooit anders geweest. Goeie is: de jodenhaters wo...

Zo is dat, zo'n puddingbenen is een klassieke antisemiet.

Klootje Kriekeljon

Maanden orakelen en ales weerleggen. Het was onschuldige hersengymnastiek toch? Actualiteit haalt je standpunten in, vervolgens verzoek tot sluiten topic indienen.

Houdbaarheidsdatum bereikt zeetie. Volgens mij begint het nu pas en is de houdbaarheidsdatum van het roepen vanuit de andere realiteit nu net wat zijn houdbaarheidsdatum heeft bereikt. 

Maar gooi maar dicht jongens. Genoeg vermaak gehad  

Laatst gewijzigd
1 2 ... 385 386 387 388

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.