Maar wat is hiphop überhaupt nog? Wat volgens mij steeds populairder wordt is veel van die overgeproduceerde autotune-crap waarin het met microscoop zoeken is wat er wel vs niet 'goed' is. Populariteit hangt hierbij, zoals in nagenoeg elke stroming, meer af van je socialmediamanagementteam dan die kwaliteit. + het nooit uitdovende hitje-principe waarop muziek vroegah ook al draaide, net het juist piepje, pokje of uitspraak op het juiste moment en kassakaching.
trouwens denk ik dat Esims maatstaven aanhoudend Dragostin tin dei nr 1 in de mondiale top 50000 allertijden wordt.
Ietsie meer wetenschappelijk:
De grote verkloter in dit type discussies is dat er veel meer mensen muziek luisteren dan dat er mensen echt 'muzikaal' zijn. Dan gaat het al snel om imago, lyrics (waar ikzelf relatief weinig mee heb, in verhouding met compositie), wat je over anderen zegt etc.
Het is net zoals een smaaktest doen waarbij je papilloze lui meeneemt, die gaan gewoon af op de kleur en vorm van de pannenkoek.
' meisjes met shirtjes van Kurt Cobain, Iggy Pop, Ramones, enz. omdat het mainstream mode-iconen zijn geworden'
Ja, dat vind ik altijd erg geinig. Nóg grappiger is een 20 jaar jongere collega die de eerste 3 albums van The Prodigy tot op de millimeter analyseren kan omdat zijn ouders deze tijdens zij prille jeugd grijsdraaiden. Het gesprek begon nadat hij met een 'Music for the Jilted Generation'-shirt kwam binnenlopen.
331 inzendingen, laten we hopen dat we hebben geleerd en we geen vrouwenbashende antisemitische clowns meer naar het festival gaan sturen:
https://nos.nl/artikel/2545591-meer-dan-300-inzendingen-voor-nederlandse-deelname-songfestival
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.