???? Heeft klein zich niet vrouwenbashend gedragen? Heeft ie zich niet antisemitisch geuit tijdens de persconferenties? Heeft ie zich niet als een clown gedragen die gehele periode daar? Dat is gewoon 1+1+1 hoor...
Heeft de EBU hier soms te overdreven op gereageerd omdat Moroccanoil (zonder spatie Leopardo, als we toch aan het vitten zijn) de hoofdsponsor was? Het meest zwakke van de EBU vond ik dat toen ze onder vuur kwamen te liggen (op of net na het Songfestival) ze met een felle toon kwamen en suggereerden dat ze overtuigend bewijs hadden. Vervolgens de zaak onnodig lang rekken om op het moment dat de schijnwerpers weg waren te melden dat het incident door getuigen helemaal niet eenduidig werd beoordeeld.
Een officiële beschuldiging van antisemitisme is overigens nergens gedaan, maar al zou dat zo zijn, die truc is zo opzichtig en hilarisch dat niemand het meer serieus neemt.
Ontkenning gaat zeker niet vaak samen met onwetendheid. Dat kan natuurlijk wel, maar het is ook een psychologisch fenomeen dat veelvuldig voorkomt. Neem bijvoorbeeld jouw ontkenning over de vele beschuldigingen van anderen dat je deze website vaak kaapt. Jij ontkent dat veelvuldig en wij weten allebei dat dat geen onwetendheid is.
Maar wie is ú, die meent het succesvolste forum topic te willen laten weghalen? Dat is een raar soort arrogantie. En dan je eigen 'bijdragen' weghalen om zo de pagina volgorde te verneuken. Doet het dan goed, en haal gewoon alles van je weg. Of beter nog, mail gewoon wf of ze ú weghalen, dat gaat een stuk sneller knul.
denk dat je de goede keuze hebt gemaakt, hier weg te gaan, snap alleen deze terugkeer niet zo goed. Een sorry had voldoende geweest, een sorry dat je de pagina's hebt verneukt door dat kleutergedrag.
Het is een beetje vroeg om het nu al over de klassiekers te hebben, maar bij een volgende editie van mijn Klassiekerspel had ik al bedacht dat ik de bingo in een aangepaste vorm zou willen toevoegen. Want bij dit spel speel je niet met een vast team. Ik heb dat idee nu een beetje uitgewerkt. Hopelijk staat er niet meteen een merkenbureau op mijn stoep.
Bij het verzamelen van Top 2000 lijstjes op X kwam ik zeer vaak een verwijzing tegen naar een VPRO uitzending waarin onderbuikgevoel geanalyseerd wordt door een moslima verslaggever van NRC. Ik ben pas naar de uitzending gaan kijken toen ik ook Philip Kooke ernaar zag verwijzen. Na 12 minuten de video uitgezet (met name vanwege de halve minuut ervoor) en dacht: ga jij met jouw superieure glimlach eerst maar eens het onderbuikgevoel analyseren in het land waar jouw voorouders vandaan komen. Philip Kooke heeft het waarschijnlijk met dezelfde bedoeling gedeeld als de verslaggeefster en de VPRO.
Leopardo stelt een vraag :)
Maar deze wil ik best beantwoorden. Allereerst hield zij tussen 11.30 en 12.00 minuut een promopraatje voor linkse partijen, dus het is wel duidelijk aan welke kant jij staat. Maar zij leest hier Nederlanders de les die moeite hebben met andere culturen. Mijn eerste gedachte is of dit iets typisch Nederlands is. En mijn tweede gedachte is of het echt verkeerd is dat je als land hecht aan je eigen gebruiken, normen en waarden. Als ik naar een land ga en ik weet dat sommige gebruiken die wij doodnormaal vinden (bijvoorbeeld op het gebied van kleding) daar gevoelig liggen, dan houd ik daar rekening mee. Maar bij links lijkt het andersom, het gastland moet zich maar aanpassen want anders zijn ze xenofoob. Er waait nu een wind in Nederland dat we niet over ons heen moeten laten lopen, en dat vind ik best goed.
Maar das geen antwoord op mijn vraag. Ieder zo z'n mening, ik snap alleen niet waarom jij vindt dat ze het maar over het land van haar voorouders moet gaan hebben ipv over Nederland. Ze is hier opgegroeid. Dan kan je prima een cohorente mening hebben over Nederland en die onderbouwen. Dat jij het er niet mee eens bent is een ander verhaal.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.