Het actueel-maar-niet-per-se-politiek topic

1 2 ... 5 6 7 8
Raul Alcala

Coherent? 1 keer nooit weer kijken

"De sketch "Integratieonderdoek door Prof. H. Goring" is nog actueel omdat de nakomelingen van gastarbeiders nog steeds hetzelfde worden behandeld."

"Enge buren in Melkreep" gaat over Dick Schoof die een asielcrisis "voelt" die er niet is."

"Linkse partijen zijn meer bezig met of iets wel klopt"

Gaat Lammie het dagboek van Anne Frank ook duiden? Zo van "de eerste generatie gastarbeiders woonde ook vaak 2 hoog achter"

Jammer dat ze de witte mannen schaamte anno 2024 niet heeft gedeugtduid.

Nee, over politiek en maatschappij praten we niet op wielerflits. 

Nog vragen?

esims5.0
Raul Alcala
Coherent? 1 keer nooit weer kijken "De sketch "Integratieonderdoek door Prof. H. Goring" is nog act...

Jaha, "linkse partijen zijn meer bezig met of iets wel klopt" was bij mij het uitzetmoment. Later bedacht ik pas dat ook zijzelf een parodie is.

Raul Alcala

Karikatuur ook. Viel de vieze man buiten haar range?

Romāns Vainšteins

.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
.

Ja, zet je er weer een punt achter?

esims5.0

Die verdwaald is zeker.
'k Zal eens even vragen naar zijn naam.

Laatst gewijzigd
esims5.0

Ik denk dat we hier de huismoslima van de NPO bij moeten halen om het te duiden.

https://npo.nl/start/serie/op-de-barricade/seizoen-1/op-de-barricade_3/afspelen

esims5.0

"... explosies op de gebruikelijke plaatsen in Rotterdam. Wij melden u alleen explosies met veel schade:"

Die grap is niet van mezelf, want de makers van Fokke en Sukke wonnen er al eens de Inktspotprijs mee. Niet uitnodigen voor het benefietconcert: The Doors.

esims5.0

Laatst gewijzigd
kraampje pappie
esims5.0

thanks, kun je die van mij ook laten draaien?

esims5.0
kraampje pappie
thanks, kun je die van mij ook laten draaien?

En dan noemen we het Kinderdijkflits.

Etika

Ik wil een Melania-hoed

kraampje pappie
Etika
Ik wil een Melania-hoed

Mooie avatar Eti, rustig, maar niet saai ofzo. Eenvoudig, maar niet simpel.

Etika
kraampje pappie
Mooie avatar Eti, rustig, maar niet saai ofzo. Eenvoudig, maar niet simpel.

Ik had liever wat zwarte accenten gezien.

esims5.0

Ik volg het nieuws op deze website niet nauwlettend, maar gisteren zag ik toevallig een artikel met een mening van Johan Bruyneel voorbij komen. Een paar jaar geleden deed zijn persoon nog wel stof opwaaien. Ik heb daarna de discussie niet meer gevolgd en ik snap dat je er ook niet over door kunt blijven gaan, maar gisteren, in de reacties eronder was het business as usual. Is dit niet geld verdienen boven ethiek, was mijn gedachte erbij.

esims5.0

Omdat erom gevraagd werd. Ik heb die van mezelf (hierboven) ook iets verbeterd.

kraampje pappie
esims5.0
Omdat erom gevraagd werd. Ik heb die van mezelf (hierboven) ook iets verbeterd.

Thanks esi. Het is zo wel een ninja die de onschuldige kant opdraait. Misschien maar beter ook.

kraampje pappie
SprintMaster

De boeren weten al 40 jaar dat mest een probleem is. Maar al die tijd niet willen luisteren en denken dat innovaties het wel oplossen. Nu mag BBB de stront gaan opruimen. 

esims5.0

Misschien even een ander artikel van deze week voor de nuance:

https://nos.nl/artikel/2552607-innovaties-kunnen-nederland-met-flink-meer-geld-uit-stikstofcrisis-helpen

SprintMaster doet zich voortdurend voor als de grote stikstofdeskundige, maar in werkelijkheid googelt hij alleen informatie die bij zijn D66 standpunt past. Het echte probleem van 2024/2025 is het klimaatprobeem. Waarom horen we hem niet dat we allang weten dat het met de CO2 uitstoot de verkeerde kant uitgaat, maar is het wel steeds vrij hakken op de boeren? En als de agrarische productie in Nederland vermindert, wordt er dan ook minder geconsumeerd, of verplaatst die productie zich naar elders?

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

Lees ook even dit verhaal voor nog wat meer nuance:

https://www.volkskrant.nl/binnenland/het-kabinet-zet-vol-in-op-de-stikstofbelofte-van-een-bedrijf-bent-u-melkveehouder-investeer-in-een-lely-sphere~b61e4d7d/

TL;DR

Lely maakt stalvloeren die volgens onnauwkeurige en verouderde metingen goed werken, maar volgens nieuwere en nauwkeurigere meetmethodes lang niet altijd en overal (goed) werken. Ondertussen zijn ze wel het enige bedrijf die een subsidieregeling heeft voor z'n vloeren; verkapte staatssteun. Of is dit toevallig dat agrobedrijf waar je werkt esims?

esims5.0

Dat artikel zit achter een linkse betaalmuur. Maar het blijft vooral in je eigen straatje praten hier en niet op elkaar reageren. En lekker op je luie reet kritiek leveren op die nare boeren.

SprintMaster

@Esims: tovervloeren bestaan niet. Met je innovaties...

Hij is het schoolvoorbeeld van al die koppige boeren/politici die voortdurend de kop in het zand steken. Al tig keer is uitgekomen dat die innovaties veeeeeeel en veeeeel minder opleverden dan voorspeld. Maar toch weer iedere keer denken dat het nu wél de problemen oplost. Dus gaat hij maar gauw de aandacht afleiden door het over CO2 te hebben. Dan wel je wel helemaal af! De bouwsector is het ook helemaal zat, dus er zal echt wel wat moeten gebeuren. 

Laatst gewijzigd
esims5.0
SprintMaster
@Esims: tovervloeren bestaan niet. Met je innovaties... Hij is het schoolvoorbeeld van al die koppig...

Misschien moet er dan een nieuw persbericht uit: "Deskundigen op het Wielerflits forum achten conclusies van Wageningen Universiteit onhaalbaar". Ik dacht met aandacht afleiden precies hetzelfde: de branden in Californië zijn nog niet uit, of de boeren zijn weer aan de beurt. Het is de behoefte om een zondebok te hebben voor de problemen in de wereld.  Niet willen erkennen dat jij als consument van voedsel of gebruiker van energie net zo goed onderdeel van het geheel bent.

Il Leopardo della Primavera

de WUR is een vehikel van big agro, dat weet iedereen. Die zijn niet objectief op dat vlak, het geld voor hun onderzoeken komt immers bij big agro vandaan.

1 2 ... 5 6 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.