Het actueel-maar-niet-per-se-politiek topic

1 2 3 4 5 6 »
esims5.0

"dat weet iedereen"

Het was wachten op de term big agro, de populaire term van links om de agrarische sector te demoniseren. Ik heb in Wageningen gestudeerd en ik kan je vertellen dat dat helemaal niet zo is. GroenLinks heeft daar veel meer voet aan de grond. Het onderzoek aan universiteiten is in het algemeen heel fundamenteel waardoor bedrijven überhaupt de relevantie ervan niet (meteen) inzien.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Leo wilde niet meer poli-topiccen toch?

kraampje pappie
esims5.0
"dat weet iedereen" Het was wachten op de term big agro, de populaire term van links om de agrarisch...

Als oud-groenlinkser en voormalig Wageningen student kan ik je vertellen dat Leo in deze groot gelijk heeft. Weet je zeker dat je daar gestudeerd hebt esi, jaartje of 8 neem ik aan?

Uiteindelijk is de overwinning van Greenpeace een eerste stap op weg naar minder Auschwitzboeren en minder miljonairs (43% van de boeren is miljonair). 

Klootje Kriekeljon
kraampje pappie
Als oud-groenlinkser en voormalig Wageningen student kan ik je vertellen dat Leo in deze groot gelij...

Toch opvallend dan in dat links-progressieve bolwerk. Mijn oma uit Wageningen breide geitewollensokken voor studenten. Geen grap.

SprintMaster
esims5.0
Misschien moet er dan een nieuw persbericht uit: "Deskundigen op het Wielerflits forum achten conclu...

Kijk, dit is dus precies wat er de hele tijd gebeurt: de boerensector kruipt weer in de slachtofferrol. En de bijbehorendse beeldvorming met dank aan marketingbureau Remarkable/Four Farmers/ van der Plas. 

Dan nu de realiteit: al meer dan 40 jaar gaan de belangen van de boeren/ agro industrie ver en ver en ver boven de belangen van het milieu! Keer op keer wordt er terecht op gewezen dat de natuur verslechtert en dat de bodem verschraalt, lees de verhalen van de biologen/ecologen/ biologische boeren er maar op na. Het CDA (en hun favoriete partner VVD) heeft er keer op keer voor gezorgt dat beperkingen die de veestapel zouden treffen (al aan het eind van kabinet Lubbers 3) werden uitgesteld. Ja, er kwamen wat vervelende regels voor terug maar als de boeren daar met dank aan de Rabobank aan voldeden dan kon men weer ongestoord verder met uitbreiden van het bedrijf (hallo megastallen en enorme stankoverlast in Brabant en Limburg!) . En nu speelt BBB voor CDA 2.0. Dus we gaan nog steeds proberen het probleem te ontkennen en doen alsof de milieubeweging de schuldige is. 

Laatst gewijzigd
kraampje pappie

Tja, de wokkies willen nu eenmaal hun kiloknallers om de plofbuiken nog wat meer te laten hangen. En hoewel de bossen stervende zijn, zijn ze in ieder geval gespeend van diezelfde wokkies. I count my blessings...

esims5.0

Je hebt er weer een mooie CDA/VVD/Rabobank soep van gemaakt SprintMaster. Die spelfout geeft het niveau van het hele stuk goed weer. Ook die afsluiter is super kinderachtig. En verschraalt de natuur nu of is die juist te voedzaam door de stikstof?

Ik zag je pas geleden verveeld doen dat het niet opschiet met de stikstofplannen, omdat we nu niet verder kunnen met het volbouwen van Nederland.

Il Leopardo della Primavera
esims5.0
Je hebt er weer een mooie CDA/VVD/Rabobank soep van gemaakt SprintMaster. Die spelfout geeft het niv...

Mooi stukje vol ad hominems, maar inhoudelijk reageren ho maar. Over kinderachtig gesproken.

Laatst gewijzigd
SprintMaster
esims5.0
Je hebt er weer een mooie CDA/VVD/Rabobank soep van gemaakt SprintMaster. Die spelfout geeft het niv...

Zijn je argumenen op? Je praat weer eens poep. Pun intended. 

Ik had meteen al door dat vdPlas de vertegenwoordiger is van het failliete Agro beleid van schaalvergroting en het recht van de sterkste. 

Esther de Snoo (Nieuwe Oogst) vind dat het maar eens moet opschieten met de toekomstplannen voor de boeren. Als zij het al zegt ...

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Esims. Ik zie 2 reacties van je op deze pagina. Eentje met 2 taalfouten. En in de ander een barbarisme, iets dat de verheven taalpurist zou vermijden. Fijn weekend! 

esims5.0
Klootje Kriekeljon
Esims. Ik zie 2 reacties van je op deze pagina. Eentje met 2 taalfouten. En in de ander een barbaris...

En dat is een onvervalste jij-bak. En ook een stroman.

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Esims is UPG. Daarom gaat ie zich weer druk maken over spelfouten. Wat trouwens tegen de huisregels is. Blijkbaar heeft hij moeite met de realiteit die zeer tegen zijn doctrine in gaat.  

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Een leven zonder twijfel, moet heerlijk zijn.

esims5.0

Klootje kun jij eigenlijk wel iets heel goed? Waar je je trots en eigenwaarde uithaalt? Want het lijkt erop van niet en dat je daarvoor dit soort berichten nodig hebt. Je zou kunnen zeggen dat ik hetzelfde doe, maar ik reageerde geïrriteerd op de hetze hier tegen de boeren. Mensen die hard werken, er vaak 7 dagen per week moeten staan en kritiek krijgen van een stel luie sukkels hier.

Romāns Vainšteins

Veel nazi's werkten ook hard, dat is geen reden om ze dan maar te steunen toch?

Klootje Kriekeljon

In ieder geval beter Nederlands dan jij, misplaatste betweter. 

Romāns Vainšteins

'Een leven zonder twijfel, moet heerlijk zijn'

Net zoals jij wéét je gewoon dat er kopplaten bestaan die absoluut/ondoordringbaar zijn. Dan rest niks anders dan flauw doen en weglachen.

Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
'Een leven zonder twijfel, moet heerlijk zijn' Net zoals jij wéét je gewoon dat er kopplaten bestaan...

Zolang het bij onschuldige virtuele windmolens bevechten blijft, zie ik het probleem niet. Zeker als het voor wat extra dagelijks vermaak zorgt op een doodgevallen forum. 

esims5.0
Romāns Vainšteins
'Een leven zonder twijfel, moet heerlijk zijn' Net zoals jij wéét je gewoon dat er kopplaten bestaan...

Nog zo'n reactie van iemand die vond dat de agrarische sector overbodig en uit de tijd is. Op de vraag of hij dan zelfvoorzienend is, kwam geen antwoord.

Puddingbenen
esims5.0
"dat weet iedereen" Het was wachten op de term big agro, de populaire term van links om de agrarisch...

Ik wist niet dat ze in Wageningen een "Geert-academy" hadden? Heb er ook gestudeerd, maar in mijn tijd bestond die opleiding nog niet.

Maar ik zie inmiddels wel veel mensen met hun Geert-academy diploma. Waar je leert om jezelf voor te doen als heel intelligent, asielmigranten de schuld te geven van alles, wat populistische en bij voorkeur wat racistische dingen te roepen. En kom je er niet uit, dan kun je altijd nog iets roepen met de term "links" of "Timmermans". 

En Esims lijkt me cum laude geslaagd... met een kusje van Meester Geert op zijn rapport.

esims5.0

Wie heeft er hier eigenlijk niet in Wageningen gestudeerd? Maar nog een voorbeeld van dat ze daar niet in de pocket van big agro zitten, zoals Romans en "dat weet iedereen" Leopardo willen doen geloven.

SprintMaster

"Dat weet toch iedereen". Even zoeken: zie Groeiend onbehagen over agri-invloed bij WUR - Resource online

1 2 3 4 5 6 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.