Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 10 ... 104 105
Dekkerony
Coureurs du Courage
#224
Ik heb, op basis van wat er nu online staat, al een team gevormd waar ik niet eens zo ontevreden mee...

Albanese is net zo'n soort "sprinter" als Strong maar 500k goedkoper

Cold Palmer
Valvuillerdemoz
#218
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/sprintersveld-voor-vuelta-loopt-verder-leeg-mads-pedersen-...

De discussie 'hoeveel sprinters neem ik mee', wordt op deze manier een stuk makkelijker.

Ruderick

In ieder geval vandaag weer even skjel gezien. Positief

Lo Zar
Cold Palmer
#227
De discussie 'hoeveel sprinters neem ik mee', wordt op deze manier een stuk makkelijker.

Bedoel je om toch maar een sprintertje extra mee te nemen dan voorheen bedacht?

Cold Palmer
Lo Zar
#229
Bedoel je om toch maar een sprintertje extra mee te nemen dan voorheen bedacht?

Nee, met 5 sprinters moet je het in mijn ogen kunnen redden deze vuelta. Maar volgens mij staan er op pcs op dit moment nog niet eens 5 volwaardige sprinters op de startlijst en van vele weet je al dat ze deze vuelta ook niet gaan rijden. 

John Bon

5-6 sprinters 7 of 4. Kun je nu toch gewoon nog niet zeggen. 
Als er een aantal b-c sprinters bijkomen voor een prikje kun je er goedkoop een extra sprinter bij zetten in plaats van een 14de klimmer.
Als die er niet bijkomen ben je msch beter met een tijdrijder of pucher. 

Maar nu al beslissen hoeveel sprinters en verdeling kun je pas doen in mijn ogen als het deelnemersveld volloopt. 

NOAD1912
John Bon
#231
5-6 sprinters 7 of 4. Kun je nu toch gewoon nog niet zeggen. Als er een aantal b-c sprinters bi...

Heb je natuurlijk gelijk in. Daarop speculerende.. die spaarzame kansen voor sprinters liggen vooral in week 1.. hoe groot is de kans dat bijvoorbeeld pure sprinters als Tijssen en McEwan daarna al afstappen? Al die ellenlange kilometers bergop 12 ritten lang vanaf rit 6 voor een kans in rit 17.. En is, gezien het zwakke sprintveld, dat ook niet een aantrekkelijke optie voor andere ploegen?

Ik denk dat de Vuelta, hoezeer ik klimetappes ook meer waardeer dan sprintetappes, zich daar toch wel een beetje mee in de voet geschoten heeft. Er had tussen e5 en e17 wel 1 of 2 sprintetappes extra in gekund om het sprintveld wat meer cachet te geven. 

Maar dat is misschien ook gedacht als Scoritospeler, heerlijk die man tegen man gevechten bergop. Daar onderscheidt de Vuelta zich voor mij als kijker wel in ten opzichte van de Giro en de Tour. 

Poule d'Or
NOAD1912
#232
Heb je natuurlijk gelijk in. Daarop speculerende.. die spaarzame kansen voor sprinters liggen vooral...

Thijssen mag al blij zijn als hij 1 keer aan sprinten toekomt. Lastig is vooral dat zelfs al staan er maar 5 sprinters op de lijst, dan zijn er misschien nog wel 9 renners iedere vlakke aankomst die meer punten gaan scoren dan je opvullers met truipunten. Een paar daarvan zullen uiteindelijk onmisbaar blijken om goud te halen.

encanto

Denk dat we nog wel wat sprinters krijgen..vooral voor de punten op de ranglijst...dus DSM, Arkea, Astana etc

Willempie94
encanto
#234
Denk dat we nog wel wat sprinters krijgen..vooral voor de punten op de ranglijst...dus DSM, Arkea, A...

Geen grotere namen dus..

Coureurs du Courage

Ik vind dat juist wel de charme van de Vuelta; lekker obscure namen opduikelen uit de krochten van PCS die ooit eens een sprintje gefietst hebben. Vorig jaar genoten van Hugo toiletpapier, de WvA's van deze wereld kunnen en durven we allemaal wel aan te klikken.

dr klaas
John Bon
#231
5-6 sprinters 7 of 4. Kun je nu toch gewoon nog niet zeggen. Als er een aantal b-c sprinters bi...

Mee eens, het ligt aan de prijs en de verwachte punten tov van de vervangende renner. 

Ik zie dat 1 vd PP broers is toevegoegd aan de startlijst, of het de goede of foute was in de giro dat weet ik niet.  Kan zich wel lekker uitleven op die steile puisten in Spanje iig! Weer eentje op de lijst.

Punct

Als je zo het parcours bekijkt heeft een Ewan of Thijssen na etappe 5 echt niks meer te doen. Dat wordt dus inderdaad Corbin, vAert en Albanese nemen - die heuvelen lekker mee - en de rest vul je aan met renners die anders (hoeft dus niet dezelfde prijs te zijn) je 500k-opvulsel zijn in de 16+4 strategie

Canyon72

16+4 . Bedoel je dan ak + sprinters = 16 man + 4 opvullers?

Punct
Canyon72
#239
16+4 . Bedoel je dan ak + sprinters = 16 man + 4 opvullers?

16 'kleppers' - kan alles zijn wat Scoritotechnisch veel punten oplevert - en inderdaad 4 man die je (praktisch) nooit opstelt, zodat je minder bankpunten genereert

Canyon72
Punct
#240
16 'kleppers' - kan alles zijn wat Scoritotechnisch veel punten oplevert - en inderdaad 4 man die je...

Ok thx

Dekkerony

Wie is de sprinter bij AG2R?

Vendrame haalt altijd wel z,n punten maar meestal bij overgangs etappes en niet in de massa sprint. 

De Pestel vandaag in Burgos 10e met Retaileau daar vlak achter..

Snelletim
Dekkerony
#242
Wie is de sprinter bij AG2R? Vendrame haalt altijd wel z,n punten maar meestal bij overgangs etappe...

Denk dat ze dat zelf ook niet weten. In de Giro zal bijv het grootste deel van de spelers vendrame als sprinter hebben met met 0 dan wel positive scores. En dan wint hij wel weer een zware bergrit, hij zegt vaak wel wat hij wilt doen dus dat kan je het best opvangen

Poule d'Or

Vendrame staat op mijn zwarte lijst en komt er ook niet meer vanaf. Heeft me goud gekost in de Giro. Als ik hem nooit opgesteld had was het goud geweest. Als ik hem in de bergetappe had opgesteld was het ook goud geweest. Veel te wisselvallig bij het wel of niet sprinten en wel of niet aanvallen.

Falonso

Ik vind Vendrame juist deze Vuelta wel interessant, omdat er maar weinig sprinters mee doen zie ik hem misschien nog wel meesprinten. Ook neem ik waarschijnlijk weinig echte sprinters in mijn team, waardoor er ruimte is voor een twijfelachtige sprinter als Vendrame.

KV
Falonso
#245
Ik vind Vendrame juist deze Vuelta wel interessant, omdat er maar weinig sprinters mee doen zie ik h...

Vorig jaar leek hij trouwens wel systematisch mee te "sprinten", maar veel topresultaten in een toen ook zwak sprintveld leverde dit niet echt op...

ProScoritoManager

Ewan gister met een keurige 9e plek in een sprintveld van niks. Voor deze prijs en deze concurrentie wilde ik m bijna weer meenemen deze Vuelta, maar als je dan die prestatie van gister ziet schrik je wel weer even. Heb overigens geen beelden gezien van gister, dus kan zijn dat ik hier een stevig staaltje scorebordjournalistiek aan het bezigen ben. Las wel dat de finale behoorlijk chaotisch was. Iemand hier meer inzicht over?

Michielenwaaier
ProScoritoManager
#247
Ewan gister met een keurige 9e plek in een sprintveld van niks. Voor deze prijs en deze concurrentie...

Dacht precies hetzelfde! Hier de laatste km. Paar rotondes en bochten, maar niks geks lijkt me. Een goede Ewan moet hier zeker top 3 sprinten.

https://youtu.be/oOpBLRSYzDE?si=NAa8mqMeFE5dQGjv

Coureurs du Courage
ProScoritoManager
#247
Ewan gister met een keurige 9e plek in een sprintveld van niks. Voor deze prijs en deze concurrentie...

Je kunt hier de finish terugkijken:

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/sepp-kuss-komt-in-openingsetappe-ronde-van-burgos-ten-val-pavel-bittner-wint-rit/amp

Link daar naar X met 28 seconden van de finish. Ik heb t idee dat Ewan van ver moet komen en flink moet knokken voor positie en daardoor niet echt aan sprinten toekomt. Lijkt sowieso dat alleen de eerste 3 echt sprinten.

Overigens lijkt de val van Kuss enorm mee te vallen, voor wie die op z'n shortlist heeft voor de Vuelta (ik wel, mede door mogelijke truipunten van Van Aert / Uijtdebroeks).

Coureurs du Courage
Michielenwaaier
#248
Dacht precies hetzelfde! Hier de laatste km. Paar rotondes en bochten, maar niks geks lijkt me. Een...

Je link is naar Arctic race of Norway. Dit is de juiste:

https://m.youtube.com/watch?v=lKMrKLJiXvI&pp=ygUUdnVlbHRhIGEgYnVyZ29zIDIwMjQ%3D

1 2 ... 10 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.