Wat denken jullie yates wisselen voor soler? Dan kan ik cian er in klikken, maar dan geen roglic en yates, maar wel Almeida en Del toro en soler. Of toch yates maar meenemen? Wat denken jullie welke de meeste punten gaat opleveren? 2 van uae yates en almeida samen zijn vrij prijzig en dan moet je er van uitgaan dat 1 van die 2 wint...
Is een trend van de laatste paar jaar, hoe dichter bij de deadline, hoe hysterischer en zinlozer de posts en des te minder zinnige discussies. Vroeger kwam hier op het randje van de deadline nog wel eens zinnige informatie voorbij omdat iemand een DM'tje had gestuurd naar een renner of een veelbelovend interview met een Spaans talentvol 500k pareltje door Google Translate had gehaald. Tegenwoordig haak ik zelf meer af van het forum naarmate de deadline dichterbij komt.
Ah, wat Uijtdebroeks betreft, snap de verwarring. Ik dacht in mijn hoofd aan Tiberi terwijl ik dat typte en niet Kuss. My bad!
Roglic vond ik niet zo ongenaakbaar als de jaren hiervoor. Maar goed, dat is hoe ik 'm zie en waarom ik 'm met een gerust hart durf thuis te laten :)
Doe je uberhaupt zelf wel je research? Arne Marit is zeker afgelopen seizoen al regelmatig top 10 geëindigd in wedstrijden met soms wel 2800+ hoogtemeters......
Edit: heb het er binnen 1 minuut bij gevonden.
https://www.procyclingstats.com/race/famenne-ardenne-classic/2023/result
5de in een rit met 2875 hoogtemeters....
En zo zijn er meer voorbeelden.
+ Hier nog wat hij er zelf over zegt:
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/afhaken-ewan-en-pedersen-biedt-kansen-voor-andere-vuelta-sprinters-ik-zie-er-wel-brood-in
Na veel wikken en wegen ga ik waarschijnlijk Roglic en Mas thuislaten. Dat is toch wel lastig moet ik zeggen.
Voorlopige opzet;
Yates, Almeida, Crod, Kuss, Uijtdebroeks, Landa, Carapaz en Skjelmose
Fortunato, Poole, van Eetvelt, Kron, Lafay en Narvaez
WVA, Groves, Strong, Aberasturi, Vacek en Affini
Uijtdebroeks grotendeels voor teampunten omdat ik veel verwacht van Kuss en WVA. Zelf zal hij ook top 3 jongeren rijden, vandaar mijn voorkeur tov Arensman en Tiberi.
Roglic bewust laten liggen om zo'n sterk mogelijk team te maken en het laten liggen van Roglic in de tour mij een bekertje heeft bezorgd.
Mas vind ik zelf nog het grootste gemis..
Voor de rest niet veel gekke dingen maar misschien zien jullie dit anders. Ben benieuwd!
Opmerkingen, tips etc zijn meer dan welkom.
Je zegt wel vaak dat je compleet UAE thuis laat, deel je morgen dan ook je team en na de Vuelta je uitslag 😉
Je mag mijn ongelijkheid bewijzen maar je hebt een gokje nemen en "dom/onhandig" doen
Zal ik doen. Ben nog vrij nieuw op Scorito (hiervoor Zweeler). Ik vind UAE te duur en denk met andere renners meer punten te kunnen halen. Maar mogelijk word ik dadelijk gefileerd! :-)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.