Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 43 ... 104 105
hjjanssen1973
hjjanssen1973
#1050
Zal ik doen. Ben nog vrij nieuw op Scorito (hiervoor Zweeler). Ik vind UAE te duur en denk met ander...

@Snelletim:

DF Martinez, Tiberi, Arensman, Kuss, Mas, Landa, Carapaz, O'Connor, Skjelmose, Fortunato, Poole, Woods, Tarling, Campenaerts, Van Aert, Groves, Coquard, Strong, Narvaez, Vacek.... here you go! :-) Misschien pas ik nog wat aan...

Laatst gewijzigd
Snelletim
hjjanssen1973
#1050
Zal ik doen. Ben nog vrij nieuw op Scorito (hiervoor Zweeler). Ik vind UAE te duur en denk met ander...

Fileren doen we voorzichtig, maar uiteindelijk als je er een plan mee heb en iedere etappe 9 goede renners voor de rit heb doe jij het goed

hjjanssen1973
Snelletim
#1052
Fileren doen we voorzichtig, maar uiteindelijk als je er een plan mee heb en iedere etappe 9 goede r...

Ben benieuwd. Die teampunten vind ik toch wel erg lastig te doordenken vooraf.

NielsH97
Snelletim
#1049
Ik had gevoel met carapaz en mas 

Ja lastig! Vooral die 3/2,5m categorie met Landa, Mas en Carapaz is enorm lastig. Je kan ze niet allemaal enmen

encanto
NielsH97
#1054
Ja lastig! Vooral die 3/2,5m categorie met Landa, Mas en Carapaz is enorm lastig. Je kan ze niet all...

Ja hallo, nu moet ik mijn team weer omgooien met alles!;) had ze heel lang alle drie. Uiteindelijk Landa gesneuveld want merkte toch dat het net niet lekker liep (met de twee tijdritten en niet de beste sprinter onder de klassementsrenners)

ik blijf in mijn hoofd zitten met een glansrol voor mcnulty en of del Toro...maar heb een trackrecord van altijd net de verkeerde te kiezen. En om ze nu allebei te nemen.;)

Leuke puzzel overigens wel, jammer dat roglic niet 100% aan de start staat. Maakt het iets meer een loterij en dat is leuk maar kan Scoritotechnisch heel frustrerend worden.

mijn sprintersgilde is overigens : WVA, groves, aburasturri, vacek?, Marit. 

vul dit de eerste etappes op met CRod, navaez, affini en de plus

MrWest

Opeens een team met 7 (!) Belgen. Weet niet zo goed wat ik ervan vind🤔

Snelletim

Een team zonder Crod, tibiri, cian arendsman. Zit zo te twijfelen of dit niet scorito zelfmoord is

martijncr
NielsH97
#1048
Pau beter dan Aberasturi? Landa is denk ik ook wel een must toch? Althans zo voelt die voor mij..

Het is wikken en wegen. Ik durf Landa niet. Beetje op statistiek, beetje op 'bij kopmansschap zakt ie erdoorheen' maar vooral op gevoel. 

En durf niet te zeggen dat Pau beter is, maar wel dat ze dichtbij elkaar zullen eindigen. Ergens in de top 10. Met de 500k die je dan bespaart kan je 'puntengarantie' van Mas binnenharken die een grotere verschilmaker gaat zijn, denk ik! 

John Bon
Snelletim
#1057
Een team zonder Crod, tibiri, cian arendsman. Zit zo te twijfelen of dit niet scorito zelfmoord is

ah als je erin zet dan heb je plots een ploeg zonder 3-4 andere en kun je opnieuw dezelfde vraag stellen.
Op een beaald moment moet je een knoop doorhakken en ervoor gaan. 

Soms valt het mee vaak valt het tegen :) 

Fietsopa
martijncr
#1058
Het is wikken en wegen. Ik durf Landa niet. Beetje op statistiek, beetje op 'bij kopmansschap zakt i...

Doet Pau niet alleen de moeilijke sprints en Soto de vlakke? 

 

Bron: https://equipokernpharma.com/actualidad/los-ocho-ciclistas-del-equipo-kern-pharma-para-la-vuelta-a-espana/

Laatst gewijzigd
BigMig
Fietsopa
#1060
Doet Pau niet alleen de moeilijke sprints en Soto de vlakke?    Bron: https://equipokern...

Zo staat het er niet letterlijk. Waarschijnlijk gooien ze zich allebei voor een maximaal resultaat.

bdebouwer

Ik snap het vetrouwen in Pau Miquel niet zo goed. Rijdt eigenlijk nergens een goede sprintuitslag, ook als die de enige sprinter is en lijkt ook niet goed over heuvels heen te komen.

Coureurs du Courage
Astarloa
#945
Zie amper mensen kiezen voor een teamgenoot van Roglic. Als hij in goeie doen is en snel het rood pa...

Ik had al langer de joker Adria, verwachtte een lage pickrate tot hij opeens in een artikel stond vandaag op wielerflits of Sporza. Daarnaast ook Lipo. Vond hem zowel in de Dauphine als de Giro heel sterk klimmen. Won ook nog ff en passant de Sibiu Cycling Tour. Deze man heeft een waanzinnig potentieel bergop. Beide zitten pas sinds dit jaar in de WT en hebben al mooie dingen laten zien. Ik zie wel mogelijkheden, zowel met een goeie Roglic (dan zie ik hem als winnaar) als met een slechte.

Dingetje

Lastig kiezen deze vuelta! Persoonlijk blijf ik weg van de ''pareltjes'' van de kleine ploegen, zoals Pau en Soto. Ik hou me zoals de voorgaande vuelta's aan een overdreven breed klimmers team. 9 bewezen klimmers, met daarnaast 4 toptalenten die wellicht een uitschieter kunnen hebben. Er zijn zo gigantisch veel punten te verdienen in de bergen dat 2/3 bergmannen die toch in mindere vorm blijken opgevangen moeten kunnen worden. Ook worden bergmannen in mindere vorm vaak goede heuvel aanvallers. Naast de 14 berggeitten heb ik plaats voor 3 zekere sprinters en 4 heuvelsprinters. 

Eigenlijk verwacht ik maar 1 massasprint waar de heren zoals Marit en Aberasturi zeker top 20 rijden. Wellicht schakel ik dus zelfs nog over naar een extra klim talent, en slechts 2 massasprinters. Uiteindelijk zal het denk ik draaien om wie de bergmannen in vorm heeft. De kansen sprijden lijkt me verstandig! 

Daan Brakenhoff
bdebouwer
#1062
Ik snap het vetrouwen in Pau Miquel niet zo goed. Rijdt eigenlijk nergens een goede sprintuitslag, o...

De sprintuitslagen waar hij er goed bij zit (top10) lijken juist na een heuvelachtig koersverloop te zijn. Verder zie ik dat hij in veel 'sprint' etappes waarbij ploeggenoot Brustenga meedoet zich niet mengt in de sprints. Wel sprint hij in een paar kleinere koersjes achter ploeggenoot Galván voor plek 10-20. 

Al met al lijkt hij mij absoluut geen verschilmaker, maar zal hij voor zijn prijs wel doen wat je van hem kan verwachten. In de 2 'vlakke' sprintetappes verwacht ik hem plek 11-20 (wellicht achter Soto (van wie ik niet veel verwacht)) en in de 3 sprintetappes waarbij er wat 'pure' sprinters (maar hoeveel zijn er überhaupt aanwezig) over boord zullen zijn misschien nog 3/4 plekjes hoger. 

De vraag is vooral, wat is het alternatief?

BigMig
bdebouwer
#1062
Ik snap het vetrouwen in Pau Miquel niet zo goed. Rijdt eigenlijk nergens een goede sprintuitslag, o...

Kijk, de puntentrui gaat hij niet winnen. Maar als je zijn uitslagen ziet komt hij zeker een heuveltje wel goed over. Er moet toch iemand 13e worden in de sprintetappes. Als je 500k extra investeert in een Canal biedt dat ook niet echt extra zekerheid.

 

Edit: Daan was me al voor

Laatst gewijzigd
Hay
BigMig
#1066
Kijk, de puntentrui gaat hij niet winnen. Maar als je zijn uitslagen ziet komt hij zeker een heuvelt...

En je hebt er waarschijnlijk meer aan dan een b.v. een 12e klimmer/klassementsman. Of je moet b.v. al zes sprinters hebben én voldoende opvullers die redelijk punten halen. Bij Scorito is het vaak handig als je precies weet waar je iemand kunt inzetten.

Coureurs du Courage
Hay
#1067
En je hebt er waarschijnlijk meer aan dan een b.v. een 12e klimmer/klassementsman. Of je moet b.v. a...

Ik ga voor Kim Heiduk, ook duidelijk waar je die kan opstellen en die is net zo waarschijnlijk om 13de te finishen dan die Pau

KV

Paulbanese

Astarloa
Coureurs du Courage
#1068
Ik ga voor Kim Heiduk, ook duidelijk waar je die kan opstellen en die is net zo waarschijnlijk om 13...

Tenzij Rivera zich meldt 😅

Appelflap64

Zo na een middagje puzzelen en alle berichten van dit forum gelezen te hebben staat de eerste versie van mijn team. Uitgangspunt: Roglic heeft mij genaaid in de Tour en met de twijfel over zijn vorm komt ook de twijfel over hoeveel punten DFM gaat opleveren. Kortom: veel twijfel en daar hou ik niet van. 

AK/klimmers (12): Almeida, C. Rodriguez, Kuss, Mas, Landa, Carapaz, Skjelmose, Soler, McNulty, van Eetvelt, Poole en Fortunato. 

Sprint (5): WvA, Groves, Coquard, Strong en Vacek. 

Tijdrit (2): Tarling en Affini 

Opvulling (1): Heiduk 

 

Ik ben benieuwd naar jullie ongezouten mening. Kom maar op.

Valvuillerdemoz
Appelflap64
#1071
Zo na een middagje puzzelen en alle berichten van dit forum gelezen te hebben staat de eerste versie...

Ik zou de prestaties en tegenslag van Roglic niet zo persoonlijk nemen, maar: aardig teampje wel. Je bent erin geslaagd alle bruikbare sprinters te nemen en ook nog een goed klassements-bergteam op de been te brengen.

Hay
Coureurs du Courage
#1068
Ik ga voor Kim Heiduk, ook duidelijk waar je die kan opstellen en die is net zo waarschijnlijk om 13...

Dat verwacht ik niet. Het is nog maar de vraag of hij mee gaat sprinten. Maar natuurlijk wel een goede optie voor de tijdrit van morgen, dat kunnen ook al heel wat punten worden.

Coureurs du Courage
Appelflap64
#1071
Zo na een middagje puzzelen en alle berichten van dit forum gelezen te hebben staat de eerste versie...

Mooi team, zie veel leuke namen. Enige kritiek die ik heb: wie ga je spelen in de aanvallers ettapes? Kies je dan voor de mannen die goed staan in AK en hoop op 'rest' punten + trui?

Of verwacht je een gesloten koers? Wat op zich logisch is met al die 3de rangs teams en renners die voor plek 13 gaan strijden..

Appelflap64
Coureurs du Courage
#1074
Mooi team, zie veel leuke namen. Enige kritiek die ik heb: wie ga je spelen in de aanvallers ettapes...

Goede vraag, daar ben ik nog niet uit. Dat bekijk ik dan per etappe denk ik. Keuze is danwel inderdaad voor de AK mannen, of voor de afgevallen AK mannen aangezien ik geen andere keuze heb. 

1 2 ... 43 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.