@Snelletim:
DF Martinez, Tiberi, Arensman, Kuss, Mas, Landa, Carapaz, O'Connor, Skjelmose, Fortunato, Poole, Woods, Tarling, Campenaerts, Van Aert, Groves, Coquard, Strong, Narvaez, Vacek.... here you go! :-) Misschien pas ik nog wat aan...
Ja hallo, nu moet ik mijn team weer omgooien met alles!;) had ze heel lang alle drie. Uiteindelijk Landa gesneuveld want merkte toch dat het net niet lekker liep (met de twee tijdritten en niet de beste sprinter onder de klassementsrenners)
ik blijf in mijn hoofd zitten met een glansrol voor mcnulty en of del Toro...maar heb een trackrecord van altijd net de verkeerde te kiezen. En om ze nu allebei te nemen.;)
Leuke puzzel overigens wel, jammer dat roglic niet 100% aan de start staat. Maakt het iets meer een loterij en dat is leuk maar kan Scoritotechnisch heel frustrerend worden.
mijn sprintersgilde is overigens : WVA, groves, aburasturri, vacek?, Marit.
vul dit de eerste etappes op met CRod, navaez, affini en de plus
Het is wikken en wegen. Ik durf Landa niet. Beetje op statistiek, beetje op 'bij kopmansschap zakt ie erdoorheen' maar vooral op gevoel.
En durf niet te zeggen dat Pau beter is, maar wel dat ze dichtbij elkaar zullen eindigen. Ergens in de top 10. Met de 500k die je dan bespaart kan je 'puntengarantie' van Mas binnenharken die een grotere verschilmaker gaat zijn, denk ik!
ah als je erin zet dan heb je plots een ploeg zonder 3-4 andere en kun je opnieuw dezelfde vraag stellen.
Op een beaald moment moet je een knoop doorhakken en ervoor gaan.
Soms valt het mee vaak valt het tegen :)
Doet Pau niet alleen de moeilijke sprints en Soto de vlakke?
Bron: https://equipokernpharma.com/actualidad/los-ocho-ciclistas-del-equipo-kern-pharma-para-la-vuelta-a-espana/
Ik had al langer de joker Adria, verwachtte een lage pickrate tot hij opeens in een artikel stond vandaag op wielerflits of Sporza. Daarnaast ook Lipo. Vond hem zowel in de Dauphine als de Giro heel sterk klimmen. Won ook nog ff en passant de Sibiu Cycling Tour. Deze man heeft een waanzinnig potentieel bergop. Beide zitten pas sinds dit jaar in de WT en hebben al mooie dingen laten zien. Ik zie wel mogelijkheden, zowel met een goeie Roglic (dan zie ik hem als winnaar) als met een slechte.
Lastig kiezen deze vuelta! Persoonlijk blijf ik weg van de ''pareltjes'' van de kleine ploegen, zoals Pau en Soto. Ik hou me zoals de voorgaande vuelta's aan een overdreven breed klimmers team. 9 bewezen klimmers, met daarnaast 4 toptalenten die wellicht een uitschieter kunnen hebben. Er zijn zo gigantisch veel punten te verdienen in de bergen dat 2/3 bergmannen die toch in mindere vorm blijken opgevangen moeten kunnen worden. Ook worden bergmannen in mindere vorm vaak goede heuvel aanvallers. Naast de 14 berggeitten heb ik plaats voor 3 zekere sprinters en 4 heuvelsprinters.
Eigenlijk verwacht ik maar 1 massasprint waar de heren zoals Marit en Aberasturi zeker top 20 rijden. Wellicht schakel ik dus zelfs nog over naar een extra klim talent, en slechts 2 massasprinters. Uiteindelijk zal het denk ik draaien om wie de bergmannen in vorm heeft. De kansen sprijden lijkt me verstandig!
De sprintuitslagen waar hij er goed bij zit (top10) lijken juist na een heuvelachtig koersverloop te zijn. Verder zie ik dat hij in veel 'sprint' etappes waarbij ploeggenoot Brustenga meedoet zich niet mengt in de sprints. Wel sprint hij in een paar kleinere koersjes achter ploeggenoot Galván voor plek 10-20.
Al met al lijkt hij mij absoluut geen verschilmaker, maar zal hij voor zijn prijs wel doen wat je van hem kan verwachten. In de 2 'vlakke' sprintetappes verwacht ik hem plek 11-20 (wellicht achter Soto (van wie ik niet veel verwacht)) en in de 3 sprintetappes waarbij er wat 'pure' sprinters (maar hoeveel zijn er überhaupt aanwezig) over boord zullen zijn misschien nog 3/4 plekjes hoger.
De vraag is vooral, wat is het alternatief?
Kijk, de puntentrui gaat hij niet winnen. Maar als je zijn uitslagen ziet komt hij zeker een heuveltje wel goed over. Er moet toch iemand 13e worden in de sprintetappes. Als je 500k extra investeert in een Canal biedt dat ook niet echt extra zekerheid.
Edit: Daan was me al voor
En je hebt er waarschijnlijk meer aan dan een b.v. een 12e klimmer/klassementsman. Of je moet b.v. al zes sprinters hebben én voldoende opvullers die redelijk punten halen. Bij Scorito is het vaak handig als je precies weet waar je iemand kunt inzetten.
Zo na een middagje puzzelen en alle berichten van dit forum gelezen te hebben staat de eerste versie van mijn team. Uitgangspunt: Roglic heeft mij genaaid in de Tour en met de twijfel over zijn vorm komt ook de twijfel over hoeveel punten DFM gaat opleveren. Kortom: veel twijfel en daar hou ik niet van.
AK/klimmers (12): Almeida, C. Rodriguez, Kuss, Mas, Landa, Carapaz, Skjelmose, Soler, McNulty, van Eetvelt, Poole en Fortunato.
Sprint (5): WvA, Groves, Coquard, Strong en Vacek.
Tijdrit (2): Tarling en Affini
Opvulling (1): Heiduk
Ik ben benieuwd naar jullie ongezouten mening. Kom maar op.
Ik zou de prestaties en tegenslag van Roglic niet zo persoonlijk nemen, maar: aardig teampje wel. Je bent erin geslaagd alle bruikbare sprinters te nemen en ook nog een goed klassements-bergteam op de been te brengen.
Dat verwacht ik niet. Het is nog maar de vraag of hij mee gaat sprinten. Maar natuurlijk wel een goede optie voor de tijdrit van morgen, dat kunnen ook al heel wat punten worden.
Mooi team, zie veel leuke namen. Enige kritiek die ik heb: wie ga je spelen in de aanvallers ettapes? Kies je dan voor de mannen die goed staan in AK en hoop op 'rest' punten + trui?
Of verwacht je een gesloten koers? Wat op zich logisch is met al die 3de rangs teams en renners die voor plek 13 gaan strijden..
Goede vraag, daar ben ik nog niet uit. Dat bekijk ik dan per etappe denk ik. Keuze is danwel inderdaad voor de AK mannen, of voor de afgevallen AK mannen aangezien ik geen andere keuze heb.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.