Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 38 ... 104 105
KV
Wouter Zin
#922
Ik ga er vanuit dat Tarling het rood heeft op dag 1 en dan in etappe 2 die gaat behouden. Zodoende z...

Ineos opvullers zullen in principe maar maximum 11 punten scoren in rit 2 en 3 aangezien puntenklassement voor de sprintwinnaar zal zijn. Als Wout ook nog eens rood pakt in 2 of 3 zullen dit maar 3 punten zijn. 

KV
HaagseHaas
#913
Ik ben eruit denk ik ik.  Ik deel hem graag want deze Vuelta heeft toch iedereen andere keuzes....

"Ik neem nog Campenaerts & Affini, want je weet gewoon dat die top 6 gaan rijden in de eerste etappe"

Er zullen echt wel veel renners top 6 rijden als ik dit allemaal lees... En waar gaan Tarling, Wout, Rog, Kung, Vine, Almeida of McNulty dan wel eindigen?

Laatst gewijzigd
bdebouwer

Na flink puzellen op het volgende team uitgekomen 

GC (10) Almeida Yates Arensman Kuss Mas Carapaz Skjelmose Lipowitz Eetvelt Poole 

Sprint (4) WVA Groves Strong Vacek (ook tijdrit)

Tijdrit (3) Tarling Affini (ook sprint), Mcnulty (ook opvullen bergen)

Aanvallers (3): Narvaez Hermans Sanchez

 

Ik zou eigenlijk nog graag Landa in mijn geam krijgen, maar verder meer dan tevreden 

Wicked Wout

Even wat anders dan alle last minute beslissingen: Het aantal deelnemers lijkt wat achter te blijven. Nu 'slechts' 26k. Heb het idee dat dat bij de giro en uiteraard zeker tour een stuk hoger was. Maakt een bekertje toch wat lastiger/ unieker

ProScoritoManager
thewout79
#912
Velen van jullie zijn overtuigd van Mas en gezien zijn resultaten in de vuelta meer dan terecht, maa...

Nadat hij in 2022 in de Tour kampte met behoorlijk serieuze daalangst (wat ik an sich, als bankzitter zijnde, nooit ook maar een enkele renner zal kwalijk nemen, laat dat duidelijk zijn) om vervolgens in de Vuelta naar een tweede plek te knallen, heb ik besloten om Mas zijn beslommeringen in de Tour nooit en te nimmer mee te wegen voor mijn Vuelta selectie.

Ben Nihilisty
Punct
#923
Dan kies je toch 2 of 3 topsprinters plus 2 of 3 500k-leadouts?

Dat kan een keuze zijn, maar ik verwacht dus juist dat het selecteren van de juiste B-sprinter vrij relevant is. Affini is bij mij wel zeker, maar voor de rest ga ik mij niet branden aan leadouts - ten opzichte van die leadouts kun je over het algemeen beter een andere opvuller met team- en truipunten neerzetten (tenzij er toevallig een Mikhels opstaat die zelf ineens meesprint). Dat geldt niet voor díe B-sprinter die in de etappes structureel meedoet, want dan zal je al snel consequent top-10 rijden in dit veld.

Georgeske

Van Eetvelt, Vacek of Affini? Wie zien jullie meer punten pakken?

Kan er 2 van de 3 nemen!

Laatst gewijzigd
Ben Heal Nie
Ben Nihilisty
#921
Vergelijkbare naam en ook een vergelijkbaar team met dezelfde grote twijfel: wat aan te moeten met d...

Thanks Ben! Jouw reactie geeft me net een beetje het comfort wat ik nodig heb op mijn scorito app van mijn tel af te gooien en morgen pas na de start van de tijdrit er weer op te zetten!

Hooguit nog een beetje mas fomo, maar denk dat dit deelnemersveld eigenlijk heel sterk is in de breedte en dat hij zijn kunstjes van de jaren hierdoor niet meer kan herhalen (vorig jaar was het bijv. Al wat minder); zeker gezien twee vlakke tijdritten en het feit dat hij bij Mobistar rijdt.

Scoritop
LinksafBijDeMolen
#924
Jouw verhaal heeft me overtuigd om Vacek in te ruilen voor Affini. Ik zie Affini beter presteren in...

Vacek zijn quotering is beter dan die van Affini in de TT

LinksafBijDeMolen
Scoritop
#934
Vacek zijn quotering is beter dan die van Affini in de TT

Ik zie het inderdaad. Toch nijg ik nu naar Affini, maar zal het nog minstens 5x omwisselen voor de deadline is mijn inschatting.

dr klaas
Wicked Wout
#929
Even wat anders dan alle last minute beslissingen: Het aantal deelnemers lijkt wat achter te blijven...

Gouden beker met een diamanten randje dan,  Hoop mijn slechte vuelta score van vorig jaar ook weg te poetsen en voor wielrennen weer richting de 99% overall te gaan. 

Dimitrofiets

Je moet kiezen

CaRod+CrRod of Arensman+Eetvelt?

CrRod+Vocsnor of Fortunato+NelOliveira

RappeEddy
Dimitrofiets
#937
Je moet kiezen CaRod+CrRod of Arensman+Eetvelt? CrRod+Vocsnor of Fortunato+NelOliveira

Arensman+Eetvelt

CrRod+Camp

bdebouwer
Dimitrofiets
#937
Je moet kiezen CaRod+CrRod of Arensman+Eetvelt? CrRod+Vocsnor of Fortunato+NelOliveira

Arensman + Eetvelt

dr klaas
Dimitrofiets
#937
Je moet kiezen CaRod+CrRod of Arensman+Eetvelt? CrRod+Vocsnor of Fortunato+NelOliveira

Moet just niets

hjjanssen1973

Briljant, op het laatst nog gigantische wijzigingen doorgevoerd, compleet ander plan nu. Herkenbaar? De grote jongens eruit gegooid en meer van de iets goedkopere erin, zodat ik gaandeweg de Vuelta nog kan schakelen. Herkenbaar?

Teker

Iemand die weet wanneer de rugnummers bekend worden?

Astarloa
dr klaas
#940
Moet just niets

Hahaha

Asjemenouu

Team voelt raar omdat het nogal afwijkt van de gebruikelijke teams; goede verdeling AK/sprint en enkele aanvallers. Tot de volgende 20 renners gekomen:

Roglic
Almeida
Yates
Kuss
Mas
Landa
Carapaz
Skjelmose
Poole
v. Eetvelt
Riccitello

Tarling
Campenaerts
Kung

Wva
Strong
Aberasturi
Marit
Narvaez
Miguel

Denken jullie dat de balans OK is? Zijn er renners een absolute NO GO?

Astarloa

Zie amper mensen kiezen voor een teamgenoot van Roglic. Als hij in goeie doen is en snel het rood pakt zal je er toch echt ene nodig moeten hebben.

Sjasfriet

Ik lees hier dat sommigen 9 ak toppers meenemen, waarvan skjel de goedkoopste... Mijn portefeuille laat dit precies niet toe. Moeilijkste puzzel ooit lijkt me wel.

Ik kies er voor om geen Bora mee te nemen zodat er toch wat meer vrijheid ontstaat in een breder veld te investeren, fomo voor Roglic dat wel, maar ik heb ook veel twijfels en dan is 6m veel.

De 9 berggeiten:

Almeida, yates (de favorieten imo), crod (jongeren klassement), kuss, mas, (ideale klimmers voor de Vuelta) carapaz, (levert zn punten wel / gelijk hoe) o'conner (een gokje moet kunnen) skjelmose, van eetvelt

De 6 snelle (en minder snelle) mannen:

Van Aert, Groves, Strong, Canal, Marit, Pau

De 3 aanvallers met punch:

Narvaez, Schmid, Lafay

De 2 tijdrijders:

Tarling, Campenaerts

 

Ik deel vooral mn team omdat ik onzeker ben, dus feedback wordt zeker geapprecieerd.

 

 

Ragnar Lolbroek

@Asjemenou: 3 tijdrijders bij een parcours met 2 niet superlange tijdritten is mss wat overkill. Tenzij je ze ook nog bij andere ritten wilt opstellen. Wanneer dan?

Laatst gewijzigd
hjjanssen1973
Asjemenouu
#944
Team voelt raar omdat het nogal afwijkt van de gebruikelijke teams; goede verdeling AK/sprint en enk...

Ik heb de 3 duurste eruit gelaten om zo een bredere basis te kunnen krijgen. Met name het principe toegepast dat Tour AK hier niet genoeg gaat scoren.

Laatst gewijzigd
Pom titcock

Wie gaat mij nou eens vertellen of die dekselse vacek gaat sprinten 

TheBest
Pom titcock
#949
Wie gaat mij nou eens vertellen of die dekselse vacek gaat sprinten 

Niemand want dat is niet bekend.

1 2 ... 38 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.