Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 37 ... 104 105
KV
Coureurs du Courage
#900
Denk dat het dan tijd wordt om je team even met rust te laten en iets anders te gaan doen ;). Want n...

Vraag me dan wel af welke andere sprinter je met 1m kan upgraden naar Groves? Of je zal je balans aanpassen?

Bij mij zal het eerder Groves of Strong worden. 

ralfinho77

Ik lees hier mensen die zeggen dat ze 8 a 9 AK kleppers meenemen. Nu vraag ik mij af hoe dat mogelijk is? En reken jullie bijvoorbeeld een landa, carapaz, Tiberi, O' Connor daar ook toe?

Mittavic

Ciccone of Narvaez?

Ik heb Tarling en 2 teamgenoten dus een 4e in de vorm van Narvaez is misschien teveel van ineos. Maar kan er ook 1 inwisselen voor narvaez natuurlijk.

Ciccone gaat zijn punten wel pakken en hopelijk mee doen voor de blauwe bollentrui.

ralfinho77

Ik lees veel over Mas dat mensen hem niet nemen ivm teampunten. Alleen zijn statistieken zijn in de vuelta gruwelijk. Vorig jaar in zijn slechtste jaar 6e met 326 punten. En mas doet het voornamelijk zelf bij movistar. Teampunten zijn fijn, maar dan moeten ze goed zijn en voor elkaar willen rijden.

ProScoritoManager
ralfinho77
#902
Ik lees hier mensen die zeggen dat ze 8 a 9 AK kleppers meenemen. Nu vraag ik mij af hoe dat mogelij...

Aangezien (oa) ik dat gezegd heb zal ik ook reageren. De goedkoopste van die 9 is bij mij Skjelmose. Carapaz die jij benoemt heb ik ook. De definitie van een klepper is voor iedereen anders natuurlijk, ik gebruikte hem hier om renners aan te duiden van wie ik niet verbaasd zou zijn als ze in de top5 eindigen. Daarmee bedoel ik uiteraard niet dat ik Roglic en Skjelmose even hoge kans op een top5 notering toedicht en er kunnen ook geen 9 man in de top5 gepropt worden. Maar van geen van mijn 9 zou ik echt steil achterover slaan wanneer ze een Vuelta rijden waarin alles meezit en het ze lukt om in de top5 te eindigen. Ook beschouw ik geen van de 9 als opvulling om puntjes te sprokkelen, zoals ik bijvoorbeeld mijn 10e man Rodriguez van Arkea wel zie. Ik heb plek ingeruimd voor 6 sprinters, maar 4 daarvan beschouw ik eigenlijk als opvulling die net zo goed een nulpunter neer kunnen zetten bij opstellen. Die verwachting is bij mijn AK kleppers toch anders.

Wiwawout
ralfinho77
#902
Ik lees hier mensen die zeggen dat ze 8 a 9 AK kleppers meenemen. Nu vraag ik mij af hoe dat mogelij...

Zoals hierboven ook gezegd is mijn goedkoopste 'AK klepper' Skjelmose voor 2M. Mannen als v Eetvelt, Fortunato, Poole etc reken ik hier niet toe. Midden segment dus wel

Barrygoal
Coureurs du Courage
#886
Strategische keuze? Je verwacht een demasqué van UAE of denk je dat er andere renners opstaan...

Ik verwacht wel dat ze hoog gaan eindigen, maar niet dat ze meer dan 500 punten gaan behalen. Ik neem nu Arensman, Cian en Tiberi waarvan ik denk dat die 3 meer punten gaan halen met hetzelfde budget. Daarbij opgeteld verwacht ik voor Arensman en Cian veel meer team/trui punten van Rodriguez, Tarling en van Aert. 

Daarbij vind ik het lastig welke van de 2 zal komen bovendrijven> Almeida of Yates. Waarschijnlijk alle 2.

Maar naast deze 3 heb ik ook Roglic, DFM, Carapaz, Kuss, Skjelmose en Rodriguez. en van eetveld en Riccitello achter de hand.

De concessies doe ik alleen in mijn sprint team met van aert als dure sprinter en verder 6 goedkope sprinters.

Ben Heal Nie

Heb deze vuelta nog niet veel gepost, maar zou toch graag mijn team delen als validatie... twijfel of er nog een budget sprintertje bij moet...

AK: rog, almeida, crod (de dure), kuss, cian, carapaz, skjellmose eetvelt, poole, plus (heeft aangegeven voor klassement te willen gaan en ik geloof in hem).

sprint: Wout, groves, Jon abu, Marit vacek

vlucht: narvaez hermans 

jokers: lipo en del toro 

tijdrijder: affini

Ferumbras
Ben Heal Nie
#908
Heb deze vuelta nog niet veel gepost, maar zou toch graag mijn team delen als validatie... twijfel o...

Heb zo'n zin in deze Vuelta. Lees van velen dat ze nadenken over een 5de of 6de goedkope sprinter. Kom ik aan met m'n 3 sprinters... en ja ik ken de risico's. Maar de tour speel ik op safe, de Vuelta is om te experimenteren!

Mooi team dat je hebt staan. Of de keuze voor die of deze nou juist was, blijft toch speculeren. Je hebt duidelijk opties gezien de diversiteit in etappes. Kun je goed mee uit de voeten. En als je het mij dus vraagt, nee niet nog een goedkope sprinter :)

FrankSteenbergen

Gezien het sprintersveld zou het ook zo maar kunnen dat laatste lead-outs nog aardig wat punten pakken... Dan denk ik (maar correct me if I'm wrong) aan Affini (vAert), Planckaert (Groves), Champion (Coquard) en VdBerg (Bittner)?

RappeEddy

O'Connor, Landa of Vlasov? Of Del Toro / McNulty (en 500K extra voor een upgrade ergens)?

Ik heb 9 AK (incl. Poole + v Eetvelt) dus wie geeft een degelijk advies? 

thewout79

Velen van jullie zijn overtuigd van Mas en gezien zijn resultaten in de vuelta meer dan terecht, maar als ik zijn statestieken de laatste jaren bekijk is het

2020 vijfde in de tour en vijfde in vuelta

2021 zesde in tour en tweede in vuelta

2022 etappe 19 uitgevallen ( stond hij elfde ) en tweede in vuelta

2023 eerste etappe uitgevalle in de tour en zesde in vuelta

2024 negentiende in de tour 

Heeft hij in de tour veel pech gehad of was hij niet goed genoeg ?

HaagseHaas

Ik ben eruit denk ik ik.  Ik deel hem graag want deze Vuelta heeft toch iedereen andere keuzes.

Roglic, Almeida, Arensman, Kuss, Mas, Landa, Carapaz, Hart, Meintjes, v.Eetvelt
Tarling, Affini, Campenaerts, Narvaez, Hermans
Van Aert, Groves, Aberasturi,Adria, Canal

Roglic getwijfeld, maar toch maar gedaan. Landa was indrukwekkend in de tour dus mee, Carapaz pakt altijd punten, Kuss is en blijft een van de beste klimmers en dat telt in deze Vuelta. Mas is een zekerheidje. 

Ik ga daarentegen voor Hart ipv Skjelmose. Een lage pickrate dus dit is mijn dark horse.  Aan de ene kant een risico omdat hij lang weinig gepresteerd heeft maar Hart was altijd goed in de laatste week. Of Skjelmose in de derde week nog met de besten mee kan betwijfel ik ten zeerste. Een gokje.

Daarom ook Arensman; zwaartepunt in de laatste week betekent dat Arensman gewoon weer rond de 5e plek gaat rijden en het bovendoen goed gaat doen in de 2e tijdrit.  Almeida vs Yates is om het even, maar Almeida betere kans in de laatste tijdrit. Helaas geen ruimte voor extra UAEs, dat is een risicootje, maar ik denk dat Almeida/Yates alle hulp nodig hebben en de rest van UAE gewoon moet knechten, en dan vind ik de prijzen voor renners als McNulty, Soler en Del Toro te hoog.

Uit de 750k/1mln renners is het lastig keuzes maken, maar ik heb een zwak voor Meintjes: ervaren rot, komt ook altijd wel bovendrijven in de laatste week in een aanval en mag volledig zijn eigen ding doen in tegenstelling tot een aantal anderen in deze categorie, ik verwacht wel een etappewinst.  v. Eetvelt verwacht ik daarentegen eerder in de eerste 2 weken al eens in de aanval. Maar ik had net zo goed Poole en Martin kunnen kiezen, dus misschien dat ik dit morgen nog wel omdraai.  In ieder geval 10 AK renners dus voldoende reserve voor de laatste week, en anders heb ik altijd nog teamgenoten voor de meeste kanshebbers.

Tarling is genoeg over gezegd. Ik neem nog Campenaerts & Affini, want je weet gewoon dat die top 6 gaan rijden in de eerste etappe,  de pickrate zal niet hoog zijn en Affini kan de rest van de tour teampunten pakken voor Van Aert en hopelijk Kuss, en volgens mij is hij ook de leadout voor Van Aert en pakt hij in dit veld nog wat 15e plekken.

Sprintteam is buiten van Van Aert & Groves een gok, ik heb echt geen flauw idee. Ik heb ploegmaats en hopelijk de juiste AKs om op te vullen. Voordeel van Adria & Canal is dat je zo ook in overgangsetappes in kan zetten en Adria als nodig en mogelijk teampunten. Maar gaan ze eigenlijk wel sprinten?
En dan ook nog Narvaez en Hermans en dan heb ik in alle etappes wel genoeg keus denk ik. 

Laatst gewijzigd
Ferumbras
RappeEddy
#911
O'Connor, Landa of Vlasov? Of Del Toro / McNulty (en 500K extra voor een upgrade ergens)? Ik heb 9...

Wat veelal geschreven is en beetje de algemene tendens lijkt te zijn:

  1. O'Connor is niet geweldig met al deze stijle aankomsten
  2. Vlasov is herstellende van een gebroken voet (als ik het goed heb onthouden)
  3. Landa is in vorm, maar heeft wel de Tour in de benen.

Als je moet kiezen: Landa is de meest veilige keuze.

Echter! Del Toro toch wel gezien als de potentiele troef van deze Vuelta. Kan enkel kleurloos gaan knechten met een enkele aanval. Als UAE dan geen leider is, ga je weinig punten met hem sprokkelen. Maar ja, wat nou als hij mee kan bergop en sterker blijkt dan de veelal knechtende jongeren / CRod waarbij de vorm nog maar de vraag is? Dan kan Del Toro zomaar jongerenklassement pakken...

Ik heb mij gemengd in de discussie Tarling, McNulty of iemand anders... Tja dat is gewoon een lastige. McNulty gaat in de tijdritten plaats 2-4 halen. Als je WvA of Tarling hebt, zul je McNulty niet cappen. Dan is de vraag of je verwacht dat UAE het rood gaat dragen of dat McNulty je aanvaller wordt, want waar haal je anders je ±150 punten vandaan om hem te verantwoorden?

Ferumbras
thewout79
#912
Velen van jullie zijn overtuigd van Mas en gezien zijn resultaten in de vuelta meer dan terecht, maa...

Mas is echt een Vuelta-man. Wat dat is... zeg het maar. De Tour ligt hem gewoon niet zo goed.

Hardloper zoveel
RappeEddy
#911
O'Connor, Landa of Vlasov? Of Del Toro / McNulty (en 500K extra voor een upgrade ergens)? Ik heb 9...

Ik neem Vlasov niet, die heeft mij al te vaak teleurgesteld. O'Connor niet, geen goed gevoel bij, kan ik verder niet uitleggen. Landa zou ik dan nemen, ondanks dat hij al een tour heeft gereden. Er zitten wel wat ritten tussen waar hij goed uit de voeten kan. Fomo voor Del toro, maar 2M vind ik veel voor een knecht, McNulty is op zijn best 4e keus in dat team, dus die overweeg ik sowieso niet. Hopelijk kan je hier iets mee. Misschien wel nog goed om even aan te geven dat ik geen gouden bekertjes heb, weinig wielrennen kijk en er uberhaupt maar weinig verstand van heb, maar ik vind het wel leuk om te puzzelen en dit forum te lezen. Succes allemaal met de laatste puzzelstukken!

HaagseHaas
thewout79
#912
Velen van jullie zijn overtuigd van Mas en gezien zijn resultaten in de vuelta meer dan terecht, maa...

Je hebt de tour toch gezien hoop ik? Te veel laten liggen in het begin van de tour, maar in de derde week zagen we een sterke en  aanvallende Mas in plaats van een aanklampende Mas.  Als hij die lijn heeft doorgezet zou in hij in topvorm moeten zijn voor de Vuelta.

LucaCoppi

Op basis van de (geschatte) kanshebbers op touretappe.nl (geen zekerheid) en de selecties die men hier gedeeld heeft kom ik uit op het volgende. 

WVA 8x, Roglic 7x, De Gendt 7x, Kron 7x, Almeida 5x, Carapaz 5x, Groves 5x, Coquard 5x, Schelling 5x, Strong 4x, Marit 4x, Sanchez 4x, Woods 4x, DeMarchi 4x, Paret 4x, Teuns 4x,l en Skjelmose 4x

Onder de 4x niet meegenomen.

Dan de renners die hier het meest worden meegenomen op volgorde van meest naar minder. 

WVA (de absolute no brainer), Skjelmose, Van Eetvelt, Almeida, Kuss, Poole, Narvaez, Crod, Mas, Carapaz, Yates, Landa, Groves, Strong, Aberasturi, Roglic (tot nu toe 6x genoemd), Vacek en Canal.

Ik moet daarbij vermelden dat natuurlijk niet iedereen hier zijn (gehele) selectie deelt. 

Brengt mij tot mijn voorlopige selectie:

Roglic, Almeida, Crod, Kuss, Mas, Carapaz, Skjelmose, Poole en vEetvelt

WvA, Groves, Strong, Canal, Vacek

Narvaez, Riccitello, Kron, Mcnulty en Fortunato.

Voor een groot gedeelte staat dit vast
Maar het voelt nog niet helemaal bevredigend. 
Twijfel toch over Roglic's vorm, Fortunato en misschien te weinig teampunten in deze selectie. 

 

ralfinho77
thewout79
#912
Velen van jullie zijn overtuigd van Mas en gezien zijn resultaten in de vuelta meer dan terecht, maa...

Ik denk dat hij niet goed genoeg was en misschien wel een klassement wilde rijden, maar er vrij snel doorheen zakte net een beetje als carapaz. Laatste week van mas was alweer beter. Mas rijdt al jaren de combinatie tour en vuelta. In de tour pakt hij meestal tussen de 100 en 200 punten. Ik denk dat mas een renner is die het in zijn thuisland en laat in het seizoen altijd laat zien. Daarnaast met de vele geitenpaatjes is de vuelta denk ik meer passend voor mas dan de tour.

ralfinho77

Mijn selectie nu rond na veel puzzelen.

yates, almeida, rodriquez, kuss, mas, carapaz, skjelmose,fortunato, poole, tarling, Campenaerts, WVA, groves, strong, canal, schelling, del toro, narvaez, van eetvelt, vacek.

 

ik ben benieuwd naar eventuele aanvullingen of tips? Is dit een beetje een goede verdeling?

Ben Nihilisty
Ben Heal Nie
#908
Heb deze vuelta nog niet veel gepost, maar zou toch graag mijn team delen als validatie... twijfel o...

Vergelijkbare naam en ook een vergelijkbaar team met dezelfde grote twijfel: wat aan te moeten met de sprinters. Vooral ook omdat alleen de duurste 5 namen helemaal zeker zich in elke sprint zullen mengen, met daarachter een hele bak namen waar je precies de juiste uit moet vissen.

Abarasturi: die zal ongetwijfeld wel sprinten, maar of die dat goed doet is een tweede. Ide Schelling: die heb ik toch verdomd weinig zien sprinten voor een sprinter. Vacek veel hogere upside dan Abarasturi, met ook z'n TT, maar gaat 'ie zich wel mengen? Arne Marit: eigenlijk hetzelfde, gaat hij meesprinten? Rijdt af en toe wel relatief kort in re-de-lij-ke sprintvelden, maar komt dan weer vrij lastig een heuveltje over - dat is in deze Vuelta niet heel lekker. Dan heb je nog een behoorlijke groep die bij lastige aankomsten zich weleens willen mengen, denk aan Adria, Canal, De Pestel, maar ook Narvaez of juist Heiduk. Uit die sloot zullen er ongetwijfeld een paar zich wel in de reguliere sprints gaan mengen, vanwege het gebrekkige sprintveld. Maar ja, kies dan maar eens de juiste. Zal je ook naar alle waarschijnlijk een 0-punter of twee opleveren. Met andere woorden: ik wil graag 5 (en wellicht zelfs 6) sprinters, want zekerheid wanneer op te stellen, maar ja: dan moeten ze wel gaan sprinten. 

Laatst gewijzigd
Wouter Zin

Ik ga er vanuit dat Tarling het rood heeft op dag 1 en dan in etappe 2 die gaat behouden. Zodoende zijn Narvaez en Heiduk (naast Tarling) mijn opvullers in etappe 2 (beide 14pnt) en hebben als gok zelf nog kans op punten. In etappe 3 gaat deze vlieger voor hen niet niet op maar zijn bijvoorbeeld Kuss/Cian/Affini een goede als Wout rood overneemt en ook leider is bij sprintklassement. Zelf zullen die niet zo snel punten halen al kan Affini dit doen als lead-out.

Punct
Ben Nihilisty
#921
Vergelijkbare naam en ook een vergelijkbaar team met dezelfde grote twijfel: wat aan te moeten met d...

Dan kies je toch 2 of 3 topsprinters plus 2 of 3 500k-leadouts?

LinksafBijDeMolen
HaagseHaas
#913
Ik ben eruit denk ik ik.  Ik deel hem graag want deze Vuelta heeft toch iedereen andere keuzes....

Jouw verhaal heeft me overtuigd om Vacek in te ruilen voor Affini. Ik zie Affini beter presteren in de tijdritten, meer teampunten scoren en dan hopelijk nog wat punten sprokkelen als leadout. Vacek zou dan toch elke sprint wel mee moeten doen en redelijk scoren, alleen dat meedoen vind ik al te onzeker.

Ragnar Lolbroek

Laatste wissel doorgevoerd. Team staat er nu wel denk ik

VPP & De Pestel -> Fortunato & Marit. Bij die Pestel denk ik wel dat hij in vorm is, maar twijfel of hij wel effectie gaat meesprinten. VPP leek mij in Burhos minder dan in TotA.

Marit zal wel willen sprinten. Fortunato is kansloos voor top 10 in dit veld en mag voor mij aanvallen samen met Guillaume. 

1 2 ... 37 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.