Heb ze alle 3. Skjelmose alles op deze Giro gezet, Carapaz goede vorm en zelfs als het voor AK niet lukt zal hij punten gaan pakken als aanvaller. Del Toro de vraag in welke rol hij naar de Vuelta gaat, als dit een vrije rol wordt, kan het heel leuk worden.
Haha Wielerflits stelt Van Eetveld op gelijke hoogte met Carapaz, DFM en Mas:
Favorieten volgens WielerFlits
**** Primoz Roglic
*** Sepp Kuss, Adam Yates
** Mikel Landa, Joao Almeida, Carlos Rodriguez
* Enric Mas, Richard Carapaz, Daniel Felipe Martinez, Lennert Van Eetvelt
Ik ben nooit getwijfeld over v Eetvelt. Zeker niet voor die prijs. Hij kon vorig jaar echt mee met de Evenepoels van deze wereld, das niet niks. inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat een AK mannetje meer of minder prima kan in deze Vuelta. Goeie kans dat deze gasten als AK uit beeld raakt gaan voor de etappes of juist proberen in een van de vluchtersritten tijd proberen te winnen.
In week 1 zie ik etappe 4 naar de AK mannen gaan met zo'n steile finishklim. Echter, hierdoor zullen er (ivm de tijdrit) al best een aantal renners op een aantal minuten achterstand staan en er ruimte komt in de etappes erna. Etappe 5 is overduidelijk sprinten, maar in etappe 6 zie ik het wel gebeuren dat er een grote groep weg gaat rijden. Dat is typisch zo'n rit die de slecht presterende AK mannen kunnen aangrijpen om wat tijd goed te maken. Ook zie ik daar kansen voor de 2de cq 3de rij van de grote ploegen: Narvaez, Lipowitz, Del Toro, McNulty. Dit wordt in mijn optiek een sleuteletappe en moet je pionnen voor hebben in je ploeg.
Wie geeft er 5,5M uit voor Almeida? De steile aankomsten zijn lastig voor hem. Haalt in de regel tussen de 300-350 punten zonder truipunten, zie vorige 2 jaren. Sterke Tour in de benen. Ik kan me niet voorstellen dat hij veel meer punten gaat halen. Kuss+Mas lijkt me een hoger plafond te hebben dan Almeida+500K.
Roglic is normaal de favoriet. Hij was redelijk goed in de Tour. Hij gaat zeker mee, Vingegaard al gemist in de Tour, dat kostte me een gouden beker.
Om het middensegment mee te kunnen nemen moet je een dure topper weglaten. Voor mij zal dat waarschijnlijk Almeida zijn.
Volgens mij best wel veel mensen; Almeida schat ik wel voor een 70-80% pickrate, verwacht eerlijk gezegd het hoogst van de 'dure drie' deze Vuelta. Ik denk dat je prima een team kan bouwen met die drie (Almeida, Yates, Roglic en zelfs CRod), maar dat je dan concessies moet doen in het middensegment of zelfs helemaal skippen en opvullen met de goedkopere opties zoals een Eetvelt, Poole, Fortunato of zelfs Bennett.
Almeida is een bewezen aanklamper, dus zelfs als ie moet knechten kan ie prima top 10 rijden in de bergritten en in de tijdritten is ie ook een zekerheidje.
Oliveira had ik ook in het begin. Echter, met de komst van veel goede extra tijdrijders op de startlijst (Kung, Affini, vocsnor) is het niet zo'n garantie dat hij top 10 gaat rijden. Hij is daardoor ook afgevallen bij mij; stel ik liever een 500k ploegmaat op van Tarling. Ik heb Mas inmiddels ook al een tijdje niet Mas ;)
Denk dat het dan tijd wordt om je team even met rust te laten en iets anders te gaan doen ;). Want nee, het budget is niet verhoogd. Ik ga eens kijken of ik Groves er nog ingepuzzeld krijg zonder Strong eruit te halen.. heb nog 250k op de bank dus ben al op een kwart 🙈.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.