Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 35 ... 104 105
wessel2105

Ik ben eens gaan puzzelen zonder het grote discussie punt van dit forum Tarling en wat ik dan merk is dat je of heel heftig richting een Bora team gaat of een UAE team toe trekt. In dit geval de uitkomst met het Bora team. 

Ak: Roglic, Almeida, DFM, Kuss, Mas, Landa, Skjelmose, Poole, v. Eetvelt.

Sp: WVA, Groves, Strong, Canal, Adria

TR: Affini, Oliviera

Aanv: Narvaez, Vacek, Lafay (die evt ook nog wel mee kunnen gaan speinten in kleinere groepjes)

Overig: Lipo 

Het voordeel van dit team is dat het wat makkelijker invullen is per ettappe maar aan de andere kant is het zoals eerder vermeld wel heel erg Bora heavy. 

Ik ben benieuwd naar jullie mening of dit competatief is aan bijvoorbeeld een team zoals ik dat eerder gepost heb waar je ervan uit gaat dat Tarling de eerste tijdrit wint en dus naast hem 2 ploegmaten meeneemt.

 

 

oli4g

De eerste 4 etappes zijn toch erg gelijkend met de eerste 4 van de giro vorig jaar, toen Leknessund roze pakte. Op wie kom ik dan uit dit jaar voor potentieel rood in etappe 4? Mcnulty, Cattaneo, Lazkano of Tejada.

wessel2105
ThommNAC
#833
Sluit me hier volledig bij aan. Gaat hij een goed klassement rijden, zal hij zich toch meer in de aa...

Ik denk dat het voor del toro een zelfde verhaal word als in de de ronde van Zwitserland dus dan zal het voornamelijk knechten gaan worden ik denk dat Yates en Almeida toch echt de twee kopmannen zullen zijn. Al viel hij hier wel 2 maal uiteraard. 

Gruttepi3r
Astarloa
#790
Mas en Landa heb ik momenteel niet omdat zij niet op een andere manier punten kunnen halen dan de da...

Daguitslag en eindklassement is naast truipunten toch te enige manier om punten te halen? Of zie ik iets over hoofd, dan verklaard dat gelijk waarom ik meestal net de bekertjes mis..

Lo Zar
Gruttepi3r
#854
Daguitslag en eindklassement is naast truipunten toch te enige manier om punten te halen? Of zie ik...

Teampunten

BigMig
Coureurs du Courage
#850
Alle topfavorieten komen niet 'okselfris' aan vertrek: Yates, Almeida en CRod hebben de Tour in de b...

Ik denk niet dat je kunt stellen "uae koerst afgelopen 2 grote rondes op deze manier dus dat gaan we nu weer zien". Afgelopen twee grote rondes hadden ze sterke rouleurs in de ploeg, plus een superkopman die op de slotklim even 4 minuten voorsprong als sneeuw voor de zon kon laten verdwijnen en alle anderen de hielen liet zien. Dat is nu echt wel anders. Ik denk dat ze sneller een mannetje in de vlucht van de dag meesturen en dan niet vanuit het peloton de hele koers gaan controleren.

ErikVirenque

Zijn er uberhaupt artikelen te vinden waarin het C/D garnituur aangeeft te gaan sprinten? Of namen die van origine niet eens sprinter zijn

De Pestel / Pau / Heiduk / Vacek / Schelling / Canal / Rochas etc.

Sjasfriet
ErikVirenque
#857
Zijn er uberhaupt artikelen te vinden waarin het C/D garnituur aangeeft te gaan sprinten? Of namen d...

Ik heb gisteren alle ploegen websites afgegaan hiervoor en de meeste ploegen geven wel wat uitleg welke renners wat gaan doen (rolverdeling), maar dat zag er vooral heel mager uit qua sprinten ...

Enkel bij kern en lotto werd er over minder bekende goden voor t grote publiek gesproken: Pau sterke sprints / Soto vlakke sprints, liveyns sprintkopman (maar dan zitten we al in t f garnituur - deze ronde mss d)

De pestel (knecht), vacek (vrije rol in heuvel etappes), heiduk (voor zover je hem zou nemen voor sprints- knecht) ...

En uiteraard de gekende namen zoals wva, Groves, bittner, ...

BigMig

Is Narvaez een no-brainer? (must-have lijkt me wat overdreven)

Wicked Wout
BigMig
#859
Is Narvaez een no-brainer? (must-have lijkt me wat overdreven)

Nu we deze ronde toch zo lekker in de definities zitten (zie FOMO)... No brainer betekent dat je er niet over na hoeft te denken. Het feit dat je ernaar moet vragen maakt m dus per definitie geen no-brainer 😉

Maar even serieus: ik heb hem nu niet (maar wil m wel nog graag)

BigMig
Wicked Wout
#860
Nu we deze ronde toch zo lekker in de definities zitten (zie FOMO)... No brainer betekent dat je er...

Nou, voor mij is hij op dit moment nog geen no-brainer. Maar ik weet ook niet precies hoe ik hem moet inschatten. Daarom vraag ik of hij voor anderen een no-brainer is, of dat zij net als ik nog wat twijfels hebben.

 

Edit: gezien het type renner en de prijs, denk ik dat je hem alleen neemt als je denkt dat je niet om hem heen kunt. Maar misschien is dat meer gevoelsmatig.

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage

Nu iedereen bekend is, heb ik toch nog wat wissels doorgevoerd. Kwam er toch achter, mede dankzij jullie feedback 🙏, dat ik een echte favoriet voor het wit miste. Dus Yates overboord en Carlos Rodriguez erin. Hierdoor een miljoen over en daarmee Woods veranderd naar Lipowitz. Daarnaast Heiduk erbij geklikt. Heb hierdoor 4 INEOS mannen, dus ga vol voor de TTT (Tarling Team Tactiek). Enige wat nu niet lekker voelt is dat ik 250k op de bank heb dat niet goed voelt. 🙈

Astarloa
Coureurs du Courage
#862
Nu iedereen bekend is, heb ik toch nog wat wissels doorgevoerd. Kwam er toch achter, mede dankzij ju...

Dat laatste ga je gegarandeerd nog omzetten.

Astarloa
BigMig
#861
Nou, voor mij is hij op dit moment nog geen no-brainer. Maar ik weet ook niet precies hoe ik hem moe...

Ik heb hem op dit moment wel vanwege de hopelijke teampunten van de eerste etappes. Daarnaast zie ik hem in de vluchtetappes wel als sterke man die een rit daadwerkelijk kan binnenhalen.

Lo Zar

De epistels van Emil zijn gearriveerd. Vanavond even lekker lezen. Eerste oogopslag brengt direct al Mikel Landismosaurus Rex fomo.

NielsH97

Nog even wat quoteringen delen nu deze alle bekend zijn;

Jongeren

1. CROD 3,50

2. Uijtdebroeks 5,00

3. Del Torro 7,00

4. Tiberi 7,00

5. Arensman 7,50

6. Skjelmose 8,00

Punten

1. WVA 1,90

2. Groves 3,50

3. Roglic 8,00

4. Coquard 12,00

5. Strong 21,00

6. Bittner 34,00

7. Narvaez 34,00

Bergtrui

1. Ciccone 7,00

2. Carapaz 10,00

3. Roglic 11,00

4. Woods 12,00

5. Kuss 15,00

6. Quintana 21,00

7. Fortunato 26,00

ThommNAC

Wil eigenlijk twee renners meenemen van de volgende 3: Carapaz, Landa, O'Connor... welke 2?

Astarloa
KV
#837
Daar heb je idd wel een punt. Maar ik zie een Strong dit misschien ook wel doen nu. Maar bij Groves...

Jij verkiest Strong boven Groves dus? Snap ik wel om budget te besparen maar voel toch veel meer zekerheid bij een bewezen Groves. Ik zelf wil toch wel graag de puntentrui de hele ronde in mijn bezit hebben om als opvuller te kunnen gebruiken. Ik denk dat dat met Van Aert en Groves wel moet lukken. Met Strong i.p.v. Groves  vind ik het toch iets te veel risico.

ralfinho77
ThommNAC
#867
Wil eigenlijk twee renners meenemen van de volgende 3: Carapaz, Landa, O'Connor... welke 2?

Alle 3 niet 😂😂

ralfinho77
Astarloa
#868
Jij verkiest Strong boven Groves dus? Snap ik wel om budget te besparen maar voel toch veel meer zek...

Waarom geen strong en groves?

Coureurs du Courage

Zou O Connor laten lopen, Landa en Carapaz gedijen beter bij de steile muro's die in deze Vuelta zitten. Enige twijfel bij Landasaurus is dat ie onvoldoende hersteld is van de Tour.

Astarloa; vind dat je sterk pleidooi houdt voor Groves t.o.v. Strong. Alleen is 1M verschil wel echt een dingetje.

Lo Zar
NielsH97
#866
Nog even wat quoteringen delen nu deze alle bekend zijn; Jongeren 1. CROD 3,50 2. Uijtdebroeks 5,...

Let op dat er verschillen zijn bij de diverse wedkantoren. Zo staat Del Toro er ergens anders op voor jongerentrui à 15.00.

Bij de bergtrui (en ook puntentrui) staan helden uit het verleden vaak nog hoog genoteerd. Ik noem een Big Bouchie.

Het gaat ook om winstkansen of top drie.

Vaak zie je iemand meer kans maken op winst (of top 3) dan op een top 10 ten opzichte van een soortgelijke renner. Hoog plafond idee.

Fijner vind ik de top 10 kansen en het beste zijn de top 6 kansen te analyseren. Deze volgen later en vaak alleen voor het algemeen klassement. 

Let ook op dat dit jaar de bookies het ook niet echt zullen weten en de fluctuaties in de quoteringen voornamelijk zullen komen door de inzetten. 

Angelsaksische renners en renners met resultaten uit het verleden staan vaak (te) hoog. Naar mijn mening als 'lokkertje'. (De Chris Froom trap)

Dit allemaal puur mijn idee gebaseerd op eigen analyse maar misschien is er iemand hier die hier echt wat van af weet. Vind het zeer interessant en zou daar graag over willen sparren met een kenner.

ProScoritoManager

Zit met van Eetvelt in mijn maag. Heb al 9 AK kleppers + Rodriguez (Arkea). Van Eetvelt zou dus pas m'n tiende man bergop zijn, maar toch zit ik met enorme fomo rondom zijn persoon. Als hij nou gewoon aangegeven had om al rittenkapend door Spanje te gaan cruisen was het een duidelijke no-brainer. Nu doe ik er veel verstandiger aan om op zijn plek/budget een aanvallend type te selecteren. Teuns heb ik daar nu staan. Maar iets in me knaagt en het laat me maar niet los. 

ralfinho77

Ik heb nu WVA groves strong canal en schelling als sprinters. En dan heb ik ook nog vacek, maar daar twijfel ik nog over. Is er al duidelijkheid over dat hij vol voor de sprints gaat?

BigMig
Astarloa
#864
Ik heb hem op dit moment wel vanwege de hopelijke teampunten van de eerste etappes. Daarnaast zie ik...

Ja voor mij is hem (Narvaez) wel of niet selecteren wel een van de sleutelvragen in mijn puzzel. Die teampunten in de eerste etappes kan ik ook wel pakken met een Ineos 500k op een opvulplekje. Er zijn een paar etappes waar hij vanuit het peloton goed gaat eindigen, maar die kan ik ook wel opvangen met een vervanger denk ik, en als kopman heb ik hem dan niet nodig. Dan heb je echter een paar van die onzekere heuveletappes waar hij gewoon fijne zekerheid bied. Als ik hem dan vervang (waardoor ik een gewenste upgrade in het ak-team kan doorvoeren) kijk ik naar een Hermans ofzo, en dat voelt toch net wat minder lekker. Plus als Jhonny het echt op de heupen heeft, heeft 'ie best een hoog plafond volgens mij, en dan wil ik hem -zeker met een verwachte redelijk hoge pickrate- niet missen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 35 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.