Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 32 ... 104 105
ivo001
Ferumbras
#754
Dit maakt scorito toch juist zo leuk? Je kunt zowel het meenemen als het thuislaten rooskleuriger ma...

Met Coquard erbij eindigen die sprinters hooguit 1 plek ;ager, maar is er wel een extra ploeg bij die de aanvallers wil terug halen om het tot een sprint te laten komen.

Kussinjepoes

Hierbij een kijkje op mijn team: ik wil er graag nog een extra GC man in puzzelen die goed kan klimmen anders kom ik nog niet helemaal lekker uit in de zware bergetappes, maar de vraag is wie en voor wie? Ideeën?

Roglic, Almeida, Yates, C.rod, Tiberi, Kuss, skjelmose, Eetvelt

W.v.Aert, Coquard, Canal, Marit, Narvaez, Vacek, P Miquel

de plus, poole, riccitello, Teuns izagirre

Hier zitten dus een aantal renners tussen die ook multi inzetbaar zijn. 

Laurenesi

Het heeft even geduurd om bij te lezen. Veel dingen geleerd, zoals dat FOMO iets is dat je achteraf kunt vaststellen, zoals Kuss de FOMO was van de Vuelta vorig jaar en DFM van de Giro dit jaar. Ik had geen FOMO, maar baalde van DFM wel dat ik hem niet had toen ik hem zag rijden.

Ook veel gelezen over creatief boekhouden. Coquard maakt in één klap de 53 punten verschil tussen Tarling en WVA goed, maar dan is niet meegenomen dat je Coquard moet cappen (doe je niet) en ga je er van uit dat je Tarling of WVA mee neemt. Ik gok dat degene die Tarling meenemen hem altijd meenemen naast WVA. Ik ga er gemakshalve vanuit dat WVA een pickrate zal hebben van 99.5%.

Wat ik nog onderbelicht vind, is het vertrouwen dat velen in Yates hebben. Waar komt dit vandaan? Bij allemaal renners wordt in twijfel getrokken of ze de Vuelta kunnen rijden na de Tour of dat ze überhaupt twee grote rondes in het jaar kunnen rijden. Yates is inmiddels 32, heeft 1x de Giro en de Vuelta weten te combineren in één jaar en reed toen een anonieme Vuelta met een 32e plek in het klassement en als hoogste etappe notering 5e in de ploegentijdrit en 19e individueel. Duur gokje als je het mij vraagt!

Astarloa
Laurenesi
#778
Het heeft even geduurd om bij te lezen. Veel dingen geleerd, zoals dat FOMO iets is dat je achteraf...

2017 heb je het over toch? Vind je dat niet een klein beetje ver gezocht?

Laurenesi
Astarloa
#779
2017 heb je het over toch? Vind je dat niet een klein beetje ver gezocht?

Nee, dat vind ik eigenlijk niet. Je zou verwachten van iemand die 32 jaar is en zo'n naam heeft in het peleton dat hij vaker dan in 2017 twee grote rondes in het jaar heeft gereden en dat hij dat dan ook met twee goede resultaten zou hebben gedaan. Voor alle andere potentiële winnaars geldt dat zij die ervaring wel hebben.

Ferumbras
Kussinjepoes
#777
Hierbij een kijkje op mijn team: ik wil er graag nog een extra GC man in puzzelen die goed kan klimm...

Yates voor Mas + AK man. Hangt af van wie je wil uitruilen en waar je voorkeur ligt.

Astarloa
Laurenesi
#780
Nee, dat vind ik eigenlijk niet. Je zou verwachten van iemand die 32 jaar is en zo'n naam heeft in h...

Ja goed, vind ik wel heel zwart wit beredeneerd. Enkel omdat hij sinds 2017 niet meer 2 grote rondes gereden heeft verwacht je dat hij dat nu ook niet succesvol gaat doen. Ik vind het een steengoede renner die zich waanzinnig ontwikkeld heeft bij UAE en ook steevast goede resultaten gehaald heeft in grote rondes de laatste jaren. Voor mij geen reden om te twijfelen dat hij geen 2 rondes achter elkaar succesvol kan voltooien.

Laurenesi
Astarloa
#782
Ja goed, vind ik wel heel zwart wit beredeneerd. Enkel omdat hij sinds 2017 niet meer 2 grote rondes...

Ik geef alleen aan dat hij het nog nooit heeft bewezen. Hij heeft ook voor 2017 geen twee grote rondes gereden. 

Overigens, zijn tweelingbroer heeft er ook geen goede ervaringen mee (behoudens de overwinning in de Vuelta na de Giro). Verder is bij hem één van zijn twee grote rondes in het jaar bij hem ook altijd anoniem.

Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat Yates een waanzinnig goede renner is, die een hoog potentieel heeft in dit deelnemersveld. Hij is echter wel de op 2-na duurste renner van het stel, terwijl bijvoorbeeld aanklamper Mas heeft bewezen punten te pakken in de Vuelta. 1.5 mio minder en ik denk niet (veel) minder punten met voor mijn gevoel meer zekerheid.

Laatst gewijzigd
TimTornTeut

Heeft er al iemand iets gelezen over of Adria mee zou mogen sprinten of niet? 

Kussinjepoes

Mass en Uijtdebroeks of DFM en Landa? 

encanto
Kussinjepoes
#785
Mass en Uijtdebroeks of DFM en Landa? 

Of alle vier

BigMig

Ik lees vrij weinig over Cian. Die gast is toch heel interessant? Was in de Giro goed, maar moest er op een ongelukkige manier uit. Heeft de vrijheid om lekker zn eigen klassement te rijden. Met punten voor de jongerentrui en waarschijnlijk elke bergetappe dat je 'm opstelt puntjes voor de groene trui van Wout is dat toch super aantrekkelijk? Hij is wel duur, dus als je hem neemt naast een sterke klassementskern betekent dat waarschijnlijk dat je een Ineosklassementsman moet thuislaten, of 1 van de dure 3 moet downgraden. Ben er nog niet helemaal over uit, maar hij is toch minstens het overwegen waard?

Laatst gewijzigd
Astarloa
BigMig
#787
Ik lees vrij weinig over Cian. Die gast is toch heel interessant? Was in de Giro goed, maar moest er...

Ik heb hem nu wel om de redenen die jij noemt. Ik geloof ook niet dat hij zich moet opofferen voor Kuss, die zal echt wel voor eigen kansen mogen gaan. Daarbij schat ik hem puur klimmend wel bij de besten in.

Barrygoal
BigMig
#787
Ik lees vrij weinig over Cian. Die gast is toch heel interessant? Was in de Giro goed, maar moest er...

Daar zit ik nu dus ook al een paar uur over te tubben. Mocht van aert de punten trui in bezit hebben , en Cian staat hoog in jongeren klassement zijn dat al +- 10 punten per etappe dat je 'm opstelt. 

Alleen heb nu het volgende AK team;

  • Roglic 6M
  • Almeida 5,5M
  • Rodriguez 4M
  • Mas 3M
  • Kuss 3M
  • Landa 2,5M
  • Carapaz 2,5 M
  • Skjelmose 2M
  • Zana 1M
  • van Eetvelt 1M

Ik krijg m er niet meer in, of ik moet Mas opofferen, maar dan moet ik ergens anders weer 0,5 M vandaan toveren.

Heeft iemand nog een tippie voor een AK man van 500.000? Dan haal ik mas en zana eruit voor Cian en diegene van 500.000. 

Astarloa

Mas en Landa heb ik momenteel niet omdat zij niet op een andere manier punten kunnen halen dan de daguitslag en eindafrekening. Ik geloof best dat ze bij de beste klimmers gaan horen maar er zullen genoeg etappes zijn waarbij er nog een hoop grut van de vlucht voor hun eindigt. Vooraan de favorietengroep zullen ze ook niet eindigen mochten zij om de etappewinst strijden. Mensen die wel volledig van hun overtuigd zijn?

jonkerdag

Wat is een betere optie, ik twijfel enorm, heb namelijk 500000 speling:

Optie A:  Caruso + Kuss

Optie B: Tiberi

Optie C: Cian

Optie D: Landa + Caruso

Punchen of verzuipen
jonkerdag
#791
Wat is een betere optie, ik twijfel enorm, heb namelijk 500000 speling: Optie A:  Caruso + Kus...

Caruso altijd nemen, is ook erg goed in vorm!

Laatst gewijzigd
Barrygoal
Punchen of verzuipen
#792
Caruso altijd nemen, is ook erg goed in vorm!

hahahaha

Mas Nada
Barrygoal
#789
Daar zit ik nu dus ook al een paar uur over te tubben. Mocht van aert de punten trui in bezit hebben...

Cr. Rodríguez 

BigMig
Barrygoal
#789
Daar zit ik nu dus ook al een paar uur over te tubben. Mocht van aert de punten trui in bezit hebben...

Je zou ook CRod kunnen downgraden naar Arensman, dan heb je ook je 500k te pakken.

 

Ik zit zelf op dit moment nog wel met Mas in mn team. Piekt altijd in de Vuelta en lijkt me een stabiele factor voor de top5. Je hoeft ook niet per se vooraan in een groepje te eindigen als je klimmend zo goed bent dat je consistent bij het beste groepje zit. Daarnaast vind ik Mas ook altijd verrassend goed in de heuvels als hij in vorm is. Maar hoe dan ook, ergens zul je keuzes moeten maken. Misschien wordt dat voor mij wel om Yates eruit te knikkeren. Even verder puzzelen nog.

havana

Team staat, feedback welkom

Yates, Almeida, Mas, C Rodrigues, Kuss, Landa, Carapaz, Skjelmose.

Paret Pentre, Armirail, Del Toro, Lafay, v Eetvelt, Kruiswijk

Van Aert, Strong, Bittner, Canal, Aberasturi

ProScoritoManager
BigMig
#787
Ik lees vrij weinig over Cian. Die gast is toch heel interessant? Was in de Giro goed, maar moest er...

Ssssst, bij mij is hij onomstreden. Viel mij ook al op dat hij in weinig teams voorbij komt. Ik kan wel al mijn redenen hier gaan neerpennen, maar dan gaat het zó evident zijn dat je hem mee moet nemen, dat iedereen hem meeneemt. Dus dat ga ik mooi niet doen. 

Mas Nada
Astarloa
#788
Ik heb hem nu wel om de redenen die jij noemt. Ik geloof ook niet dat hij zich moet opofferen voor K...

"Cian krijgt een vrije rol", verklapt Niermann. "We hopen met hem in de top 10 te rijden."

"Mocht Sepp (Kuss) plots aan de leiding staan, dan zou het wel kunnen zijn dat Cian een helpersrol zal vervullen."

De rol van Uijtdebroeks kan tijdens de Vuelta wel wijzigen. Beetje dubbel dit; tussen de regels door twijfelen ze aan Sepp als die "plots" aan de leiding staat. Dat betekent dat Cian lang een vrije rol kan hebben. Toch een beetje half-half en dat is wel veel voor 3,5 miljoen. Maar heeft de potentie zeker wel. 

Sambonhof

Mijn team staat zo goed als denk ik, maar mijn laatste twijfel is tussen McNulty en Del Toro. McNulty is natuurlijk beter in te zetten in de tijdritten, maar waar stel je hem verder op als UAE niet de rode trui heeft? Del Toro heeft denk ik een hoger plafond, maar hij heeft het nog nergens echt laten zien. Wie zouden jullie meenemen?

bdebouwer

Gezien het feit dat de Vuelta een zwaartepunt heeft liggen op het eind is dit toch juist ideaal voor onze diesel Arensman en ook Mas? Verder zou ik ook wegblijven van types die het zwaarder krijgen in de laatste week, waar voor mij Uijtdebroeks er een van is.

1 2 ... 32 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.