Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 31 ... 104 105
Coureurs du Courage
kevinraar
#743
Dit is mij team wil nog graag coqard erin iemand idee hoe ik hem er nog in krijg ik geen idee ...

Je team heeft 12! renners die voor AK willen gaan; je gaat zo tegen opstelproblemen aanlopen. Ik zou kijken of je Mas & Yates kan inruilen voor Coquard & Almeida bijvoorbeeld.

Ferumbras
Coureurs du Courage
#751
Je team heeft 12! renners die voor AK willen gaan; je gaat zo tegen opstelproblemen aanlopen. Ik zou...

Maar gaan al die 12 aanklampen als ze geen top 10 staan? Van eetvelt, poole, skjelmose.. toch mannen die zomaar kunnen gaan aanvallen.

Kirsipuu
Bozenik
#742
Terecht punt over de ploeggenoten van Del Toro in vergelijking met Pogacar destijds. En bij de eerst...

Als Zwitserland een scorito spel zou zijn, zou Del Toro behoorlijk wat punten hebben gepakt. In vier van de acht etappes top 20, plek 13 in het AK en een heel aantal teampunten via Yates en Almeida.

Ferumbras
ProScoritoManager
#738
Ik denk dat niemand twijfelt of Tarling én Wout meer punten halen dan Wout en een andere renn...

Dit maakt scorito toch juist zo leuk? Je kunt zowel het meenemen als het thuislaten rooskleuriger maken.

Neem je hem wel mee, dan kun je minder focus leggen op je sprintploeg en goedkope tijdrijders doordat je minimaal 3x Ineos kan opstellen in rit 1, 2 en 3. De 2de tijdrit hangt wat meer af van het algemeen klassement.

Want nu met Coquard erbij heb ik steeds minder vertrouwen in de 1m en lager groep sprinters. Dat is dan ook weer geld dat je beter elders kunt investeren.

en zo blijf je speculeren en rekenen...

Bode80
Ferumbras
#754
Dit maakt scorito toch juist zo leuk? Je kunt zowel het meenemen als het thuislaten rooskleuriger ma...

Ik zou juist meer vertrouwen hebben. Met Coquard is er een team extra die voor een sprint wil werken en de vlucht wil terughalen. 

Michielenwaaier

Teams als Cofidis en Soudal waren laat bekend. Wat betekent dat voor de pickrate van renners als Coquard en Cattaneo? Vooral een Coquard van 2.5m is er lastig in te puzzelen als je al een uitgebalanceerd team had staan. Kan je daardoor ook het verschil mee maken. Hoe denken jullie hierover?

Affiniteit91

Hallo iedereen,

Ben benieuwd of jullie mij uit mijn laatste dubio kunnen helpen. 

hele erge roglic fomo maar vannacht gedroomd dat roglic dus zo maar weer eens gaat winnen. Had vanaf begin het gevoel dat een gebroken rug vorige maand hem niet op niveau zou brengen maar nu toch die angst... 

help!

Tarling & Yates versus Affini & Roglic

zeg het maar!

Michielenwaaier
Affiniteit91
#757
Hallo iedereen, Ben benieuwd of jullie mij uit mijn laatste dubio kunnen helpen.  hele erge r...

Aan je naam ben je het verplicht om voor Affini te gaan 

Wicked Wout
Michielenwaaier
#756
Teams als Cofidis en Soudal waren laat bekend. Wat betekent dat voor de pickrate van renners als Coq...

Wel een leuke gedachtegang. In die zin zal hij inderdaad meer verschil maken dan een Groves.

Zelf zou ik hem niet nemen ipv Groves, maar proberen erin te puzzelen ipv de goedkopere C-sprinters. Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan.

Stel we hebben inderdaad 5 sprints, waarin hij steeds 3e wordt. Mijn C-sprinter eindigt gemiddeld op plek 11. Dan pakt coquard in die 5 sprints 100 punten meer. En vooruit, hier en daar ook nog wat truipunten waarschijnlijk. 

Dat verschil van 100-125 punten is het me niet waard. Ik verwacht dat ik op andere punten een groter verschil kan maken.

encanto
Affiniteit91
#757
Hallo iedereen, Ben benieuwd of jullie mij uit mijn laatste dubio kunnen helpen.  hele erge r...

Ik denk dat je het zelf al goed verwoordt. 

yates en Tarling weet je wat je krijgt. Tarling tussen de 100-200 punten, yates denk ik tussen plek 3-5. 

affini zal zelf minder punten halen maar wel weer teampunten (opvul bij sprinters). Plafond roglic ligt veel hoger (bij dauphine liet ie zien te willen winnen, ook etappes) maar dat is wel afhankelijk van een rustig koersverloop. Kortom, voor elke combinatie is veel te zeggen. Ik stond voor hetzelfde dilemma en heb juist net voor roglic en affini gekozen . Maar Lissabon is nog ver!;)

 

Ragnar Lolbroek
Michielenwaaier
#756
Teams als Cofidis en Soudal waren laat bekend. Wat betekent dat voor de pickrate van renners als Coq...

Vond het geen evidentie om Coquard er in te puzzelen. Van mijn dure AK blijf ik nu liever af. Van Wout, Groves en Strong ook. Dan was het VPP, Guillaume, Affini eruit voor 2 500k-ers & Nelson Oliveira. Aberasturi kan ik dan upgraden naar Coquard. Ben verre van zeker dat deze wissel echt zo veel beter zou zijn. Coquard blijft momenteel thuis. 

Toch zeker zolang ik Strong wil houden.

Nopper
Ragnar Lolbroek
#761
Vond het geen evidentie om Coquard er in te puzzelen. Van mijn dure AK blijf ik nu liever af. Van Wo...

Ik heb hetzelfde. Ik wou Coquard er eerst bij maar dan moet je gaan besparen op de AK, daar zie ik de toegevoegde waarde ook niet van. Maar het is nog geen zaterdag, het kan nog veranderen.

Affiniteit91
encanto
#760
Ik denk dat je het zelf al goed verwoordt.  yates en Tarling weet je wat je krijgt. Tarling tu...

helemaal omdat ik verder geen Bora renners heb, plus dat plafond van Roglic en omdat ik in Del toro geloof en dus meeneem.

andere kant, het duo Yates Almeida is wel echt goud en laten zien goed samen te kunnen werken en dus hoog te eindigen....

gigantische breinbreker dit. 

het is ook dat ik verwacht dat de pick rate voor roglic zo hoog is anders was het sowieso wat duidelijker  

KV
Wicked Wout
#759
Wel een leuke gedachtegang. In die zin zal hij inderdaad meer verschil maken dan een Groves. Zelf z...

Ik heb nog steeds nachtmerries van de in de Tour achteruitsprintende Coq. Uiteindelijk met puntenklass toch geen miskoop gebleken. Maar ik verwacht toch geen 5 derde plaatsen.

Ferumbras

Tijd om ook mijn voorlopige setup ter inspiratie en kritiek aan te bieden...

Roglic, Almeida, CRod, Kuss, Mas, Landa, Skjelmose, Poole, van Eetvelt, Bennett

WvA, Groves, Strong, Vacek + Armirail, Narvaez

del Toro, mcNulty, Lazkano, O Rodriguez

 

de puzzels:

CRod vs DFM. DFM hogere klassering plus teampunten Bergen. CRod teampunten begin plus jongere.

Landa vs Mas vs Carapaz. Eigenlijk graag alle drie mee.

mcNulty vs Tarling vs upgrade AK/sprint. AK upgraden kan bijna niet want waar trek je het budget weg? Sprint upgraden kan door 500k opvulling / dark horses te vervangen voor 1m renners. Voor nu McNulty, want 3de bij bookies voor de tt, gaat week 3 sowieso wel halen itt Tarling wat onzeker is, en meer kans op teampunten.

 

eigenlijk alle problemen zijn op te lossen door Roglic in te ruilen voor DFM, maar die durf ik echt niet aan...

DennisdeMenniss

Vanacht gedroomd over Tarling en verschillende opties om meer punten met andere renners te halen. Wat denk je, was ik bijna bij de oplossing, wekker. Weer geen steek verder 😂

Wicked Wout
KV
#764
Ik heb nog steeds nachtmerries van de in de Tour achteruitsprintende Coq. Uiteindelijk met puntenkla...

Eens. Dit was het zeer positieve scenario ;-) Daarnaast hoop ik toch eigenlijk dat de C-sprinters gemiddeld ook boven plek 11 zitten, maar dit rekende even makkelijk.

Kortom, ik blijf er van af

havana

Ik zoek nog een sprinter, budget 1 mio. Canal heb ik al. Wie o wie...?

RappeEddy

Almeida, Yates, DFM, CRod, Kuss, Carapaz, Skjelmose, Poole, Van Eetvelt, Riccitello 

WvA, Groves, Strong, Vacek, Aberasturi

McNulty, Narvaez, Affini, Lafay, Castrillo

Redelijk gebalanceerd, maar nog niet helemaal tevreden. Uiteraard Roglic, maar toch voor DFM + extra € gekozen. Qua aanvallers redelijk wat opties en qua truipunten (UAE en VLB) ook degelijk. 

Nog tips of feedback waar ik iets over het hoofd zou zien? 

 

Laatst gewijzigd
Yassie29

Wie o wie voor de itt? Küng of Campenaerts? Campenaerts gaf aan vol voor de proloog te gaan en Küng normaal gesproken een zekerheidje voor de itt, draait een matig seizoen...

Dimitrofiets

Optie A of B en waarom?

A: Yates, CaRod, Groves

B: Roglic, Arensman, Coq

encanto
Dimitrofiets
#771
Optie A of B en waarom? A: Yates, CaRod, Groves B: Roglic, Arensman, Coq

Leg eens uit wat jouw overwegingen zijn

Gruttepi3r
Coureurs du Courage
#712
Ok, eens. Dat is roze (rode) bril scenario. Mocht ie dat niet halen, dan heb je ook geen dilemma om...

Klopt, kan zeker een goede optie zijn. Maar je berekening is nog steeds wat opportunistisch. Je neemt de kopman punten mee in de berekening en dat kan je niet zien als absolute punten voor de renner. Stel je hebt een Mcnulty die 2e wordt in je scenario, of een wva die eerste wordt. Dan verliest je dus punten tov wva als kopman. En zelfs als Tarling wel wint, en 2x50 oplevert is het netto geen "50" extra maar slechts 20 extra ten opzichte van wva die 3e is en je ook prima kopman had kunnen maken. 

Los daarva  kan Tarling een prima keuze zijn natuurlijk.

 

Edit: lees dat dit a behandeld was, ik loop wat achter ;)

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
havana
#768
Ik zoek nog een sprinter, budget 1 mio. Canal heb ik al. Wie o wie...?

Antwoord is vrij simpel: Aberasturi. Dan weet je dat je ongeveer 100 punten scoort in 4 a 5 sprintetappes. Wil je wat meer risico nemen (of ie überhaupt gaat sprinten) en iemand die positief maar ook negatief kan verassen: Vacek.

Canyon72
Coureurs du Courage
#695
Ik wil nog even inhalen op de Tarling discussie. Hij is misschien wel de enige renner deze Vuelta wa...

Ik neem Tarling voorlopig niet, wel Van Aert en ga die cappen. Ik neem wel 3 andere van Ineos en die kan ik opstellen in de tijdrit. En die kunnen de ganse Vuelta nog punten opleveren. Denk dat zo toch een eventuele winst van Tarling iets kan opbrengen zonder hem te nemen. Verwacht trouwens dat hij er bij de laatste tijdrit niet meer bij zal zijn.

Oei, was al duidelijk aan bod gekomen, had het nog niet gelezen

Laatst gewijzigd
1 2 ... 31 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.