Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 30 ... 104 105
Coureurs du Courage

Helemaal mee eens. De Plus wil ik kijken of ik die kan vervangen. Wellicht zelfs maar token 500k dude van die ploeg, maar wellicht probeer ik Crod of Arensman erin te werken. 

Ergens zie ik Del Toro meer als een soort joker die ik als 9de man opstel in AK ritten. Dus wellicht dat ik dan het AK team wat kan aanpassen.

Ik heb nu:

Yates, Almeida, Roglic, v Eetvelt, Skjelmose, Poole, Carapaz, Landa en Kuss.

Suggesties?

RappeEddy

Roglic wel of niet. Om dan eigenlijk budget over te houden om in breedte wat te versterken...

blijft een gok die dekselse Sloveen 

BigMig
Coureurs du Courage
#722
Ik hou op over Tarling. Zou graag iets nieuws aanzwengelen waar ik zelf tegen aanloop: wie zien jull...

Dus je hebt het over 'echte aanvallers' en dan noem je als eerste een gast waarvan het team aangeeft dat hij een klassement gaat proberen? Hij zal er vast ergens doorheen zakken en switchen van plan, maar dan zijn een aantal etappes die hem goed liggen misschien al geweest.

HaagseHaas

Ik laat Roglic thuis. Zelfs als hij hersteld is en op zijn fiets blijft, is de Bora Roglic minder dan de Jumbo Roglic en gaat hij deze Vuelta niet winnen.

Ragnar Lolbroek
Coureurs du Courage
#722
Ik hou op over Tarling. Zou graag iets nieuws aanzwengelen waar ik zelf tegen aanloop: wie zien jull...

Met VPP en Martin: 2 voor de bergritten.

En Met Narvaez en Lafay zijn er nog punchy kornuiten voor heuvelritten. 

Matsoe

Hoeveel sprinters neemt men mee? Lastig met de weinige sprintritten, maar je wil toch een redelijk team kunnen opstellen dan. Met de sprintritten kan je het echt verliezen denk ik. 

Guido Maltempi

Welkom bij de cursus Creatief Boekhouden met Joshua Tarling! Door zijn kopmanpunten mee te rekenen hou je jezelf eigenlijk een beetje voor de gek. Met Wout heb je sowieso al een 'gratis' ITT-kopman in je selectie, en als je uitgaat van aannames, dan moet je óók gewoon de aanname doen dat Wout gemiddeld 3de wordt in beide ITT's. De kopmanwinst van Tarling tov Wout is dan nog 10 punten per rit. Die 20 punten kun je dus meerekenen, die andere 80 zijn fantoompunten die je ook zonder Tarling zou pakken.

Rijdt Tarling de Vuelta uit dan is het zeer waarschijnlijk een solide pick. De 100 punten per miljoen gaat-ie niet halen, maar hij pakt z'n punten dan wel op extreem efficiënte wijze en dat is ook wat waard. Maar haalt hij Madrid niet, en die kans lijkt me verre van ondenkbaar, dan is 100-125 punten voor 2M wel vrij mager.

Coureurs du Courage
Ragnar Lolbroek
#730
Met VPP en Martin: 2 voor de bergritten. En Met Narvaez en Lafay zijn er nog punchy kornuiten voor...

Dank voor de nuttige inbreng ipv afkraken wat ik als mijn 'aanvallers' zie. Wellicht had ik erbij moeten zetten dat mijn aanvallersploeg verre van optimaal is.

Vooral etappe 6 (ben week 1 aan t invullen) mis ik nog wat namen. Zou ik graag wat leuke opties voor krijgen. Dit zijn alvast interessante namen. Heb zelf een 'shortlist' gemaakt, maar dat zijn nog steeds 25 man 🙈. Ben op zoek naar 2 renners en zou daar qua budget 750 tot 1m per renner voor over hebben in mijn team. 

Heb nu al opgesteld staan (hier hoef ik dus geen feedback op): Isaac del Toro, Narvaez, Wout van Aert, Adria, Poole en van Eetvelt. Plek 9 vul ik nog wel op, maar zoek nog 2 renners die ik in meerder etappes kan opstellen.

Lo Zar
Guido Maltempi
#732
Welkom bij de cursus Creatief Boekhouden met Joshua Tarling! Door zijn kopmanpunten mee te rekenen h...

Kopman winst is in dat geval 20 punten per etappe. 

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager
HaagseHaas
#729
Ik laat Roglic thuis. Zelfs als hij hersteld is en op zijn fiets blijft, is de Bora Roglic minder da...

Ik kan echt wel in de twijfels rondom zijn gesteldheid en zijn zadelvastheid komen. Maar als je, zoals jij aangeeft, die buiten beschouwing laat, dan heeft de afgelopen Tour wat mij betreft duidelijk bewezen dat hij er in dit deelnemersveld nog altijd met kop en schouders bovenuit steekt. 

@Guido Maltempi mbt Tarling: het is alsof ik mijn eigen gedachtegang teruglees, maar dan uitmuntend uiteenzettend neergepend, dikke plus!

Coureurs du Courage
Guido Maltempi
#732
Welkom bij de cursus Creatief Boekhouden met Joshua Tarling! Door zijn kopmanpunten mee te rekenen h...

Ik wilde er eigenlijk over ophouden maar als we dan toch gaan boekhouden.. even zien; je neemt hem niet mee en maakt Van Aert kopman = 80 punten + 6 en 4 van de truien. Dan moet iemand anders in die stoel van Tarling die zo'n 20 punten rijdt (zal je zwakste schakel uit de AK groep zijn) = 110 punten.

Ik stel Tarling op en Van Aert en pak 100 + 10 + 8 + 6 + 50 punten = 174 punten.

Kom ik op 64 punten verschil. Natuurlijk wordt alles teniet gedaan als Tarling niet wint, maar ik vind die kans klein en gezien de selectie van veel INEOS renners, zijn veel mensen dat met me eens. 

BigMig
Coureurs du Courage
#733
Dank voor de nuttige inbreng ipv afkraken wat ik als mijn 'aanvallers' zie. Wellicht had ik erbij mo...

Haha ik weet niet of je op mijn reactie doelt met het 'afkraken', maar het was zeker niet als simpele afkeuring bedoeld. In andere woorden: ik vraag me af of je niet te veel probeert te lezen wat je zou willen zien ipv wat er daadwerkelijk staat (dit komt wel vaker voor op dit forum, en misschien maak ik me daar ook wel eens aan schuldig. Maar daarom posten we toch ook onze gedachtegang, om te controleren of ons denken overeenkomt met dat van anderen). Voorbeeld is dus een Woods, waarvan wordt aangegeven dat hij voor een klassement zal proberen te gaan. Verder noem je bijvoorbeeld een Berrade. Leuke naam en iemand die misschien wel de aanval zoekt, maar ik zou 'm totaal niet overwegen, omdat hij simpelweg kwaliteit tekort komt tegenover veel andere namen. Er is zoveel grut in het 750k-1,5miljoen segment wat een veel grotere kans heeft om punten te scoren in een succesvolle vlucht van de dag. 

Ook het optellen van kopmanpunten bij Tarling is zo'n voorbeeld van de situatie wat rooskleuriger proberen te maken dan dat die is.

Het is dus geen persoonlijke aanval van mijn kant ofzo, maar meer wat bedenkelijke feedback van mijn kant. Misschien kun je er iets mee, misschien niet.

ProScoritoManager
Coureurs du Courage
#736
Ik wilde er eigenlijk over ophouden maar als we dan toch gaan boekhouden.. even zien; je neemt hem n...

Ik denk dat niemand twijfelt of Tarling én Wout meer punten halen dan Wout en een andere renner in etappe 1. Maar in jouw rekenvoorbeeld kom je op een plus van 64 punten, voor de 2 miljoen die tarling kost. Dat zijn wel erg dure punten. Natuurlijk sprokkelt ie nog wat in de 2 ritten erna (zeg 30 punten), dat zijn dan +/- 100 punten meer tov een team zonder Tarling, maar mét  2 miljoen extra te investeren in ak, sprint of aanval. Het lijkt me dat een 2 miljoen investering op die vlakken makkelijker 100+ punten oplevert. 

Het enige wat we dan nog buiten beschouwing hebben gelaten zijn de punten die hij in de afsluitende tijdrit pakt, maar die punten staan een veel groter vraagteken omheen dan zijn (meer)punten in de eerste 3 etappes. 

Overigens kan ik je redenatie dat je met Tarling zekerheid koopt wel degelijk volgen, maar als je naar het grotere plaatje kijkt vond ik dat je jezelf iets te rijk rekende mbt zijn meerwaarde aan punten :)

Laatst gewijzigd
Arne Riis
Coureurs du Courage
#736
Ik wilde er eigenlijk over ophouden maar als we dan toch gaan boekhouden.. even zien; je neemt hem n...

Hangt er ook en beetje vanaf wie je ipv Tarling meeneemt hè? Ik neem Kung mee in zijn plaats. Die wordt zesde of zo. Kan ik eventueel ook opstellen in de vluchtetappes die niet té zwaar zijn. Die 1.25m gebruik ik om leuke dingen elders mee te doen.

Behatzailea

Wat wel in het voordeel van een Tarling spreekt is dat er zoveel etappes naar aanvallers zullen gaan (of daar ga ik in elk geval van uit) dat je daar waarschijnlijk ook vaak geen punten pakt (of in elk geval erg weinig). Opeens heb je een Izagirre die er één wint of een De La Parte (willekeurig gekozen Spanjaarden). Bij Tarling (of Kung, Amirail e.d.) weet je in elk geval zeker wánneer je ze op moet stellen én dat ze punten pakken (als er niks geks gebeurt).

Poffermeloen

Dunbar, Zana, Teuns, Quintana, Paret Peintra of Riccitello als aanvaller mee? 

 

Voor iedereen valt iets te zeggen :S. Ik neig sterk naar Riccitello aangezien hij ook mocht hij echt in vorm zijn goed in het klassement zou kunnen staan en dat is dan ff ''bonus'' 

Bozenik
KV
#725
Denk je dat De Plus aanvaller zal zijn? Met 2 AK mannen zal hij toch vooral weer knechten lijkt me?...

Terecht punt over de ploeggenoten van Del Toro in vergelijking met Pogacar destijds. En bij de eerste Vuelta van Ayuso had UAE ook geen wonderploeg. Ik vrees daarom ook wel voor het Zwitserland-scenario waarin Del Toro moet knechten. Aan de andere kant: in vergelijking met Zwitserland is het hier minder vanzelfsprekend dat UAE het initiatief gaat nemen (al is het wel goed denkbaar) en hebben ze nu ook meer klimknechten mee die dat werk kunnen doen. Als Del Toro in etappe 4 prima in orde is, en helemaal als blijkt dat Almeida en/of Yates toch niet zo lekker uit de Tour is gekomen, kan het er weer heel anders uitzien. Ik durf hem niet goed thuis te laten. 

kevinraar

Dit is mij team wil nog graag coqard erin iemand idee hoe ik hem er nog in krijg ik geen idee 

 

yates

rodriquez

Martinez

arensman

kuss

landa

carapaz

skjelmose

mas

fortunato

Paret paintre

Poole

vAn eetvelt

vAn aert

groves

Vacek

Canal

aberasturi

navaez

marrit

Daan Brakenhoff
kevinraar
#743
Dit is mij team wil nog graag coqard erin iemand idee hoe ik hem er nog in krijg ik geen idee ...

Kev probeer eerst Almeida en Roglic er maar in te puzzelen. Dat zal je uiteindelijk meer opleveren dan Coquard ;)

Poffermeloen
kevinraar
#743
Dit is mij team wil nog graag coqard erin iemand idee hoe ik hem er nog in krijg ik geen idee ...

Canal en Arensman eraf 

 

Voor Coquard en ( Vlasov / O Connor / Vine) 

Ragnar Lolbroek
kevinraar
#743
Dit is mij team wil nog graag coqard erin iemand idee hoe ik hem er nog in krijg ik geen idee ...

Landa -> Coquard

Canal/aberasturi/Vacek -> klimmer van 1 miljoen: de keuze is reuze. 

Ragnar Lolbroek
Poffermeloen
#745
Canal en Arensman eraf    Voor Coquard en ( Vlasov / O Connor / Vine) 

Behoudens ik discalculie heb, Flikker je dan 4,5 miljoen uit je team om er dan 5 miljoen in te steken. Dat gaat mathematisch niet.

Laatst gewijzigd
Poffermeloen
Ragnar Lolbroek
#747
Behoudens ik discalculie heb, Flikker je dan 4,5 miljoen uit je team om er dan 5 miljoen in te steke...

Nee mijn fout ;) 

 

Dan McMulti, Del Toro mee?

kevinraar

Zat te denken canal eruit de plus erin? Coqard erin en carapaz of landa eruit

Poffermeloen
kevinraar
#749
Zat te denken canal eruit de plus erin? Coqard erin en carapaz of landa eruit

Ik zou Carapaz er altijd in laten staan. 

1 2 ... 30 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.