Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 28 ... 104 105
kevinraar
Falonso
#653
In de vlakke sprints denk ik niet Navaez meesprint. Etappes met een wat lastigere aankomst verwacht...

dan wel goed om hem te nemen is dan 1 sprinter minder in de vlakke etappes of nog 1 sprinter extra meenemen heb 5 voor de vlakke sprints

dr klaas

Hoppa Quick step met een paar pareltjes

wessel2105
Coureurs du Courage
#672
We hadden 13 renners hetzelfde. Dus redelijk op één lijn. Beetje smaakverschillen; Gro...

Over Kung en Arensman twijfelde ik inderdaad nog eerst had ik inplaats van Kung Lafay maar daar zal ik nog eens goed naar gaan kijken.

 Wat Canal betreft daar put ik alleen wat moet uit door de laatste 3 koersen die hij gereden heeft wat al een tijdje terug was. Zo heeft hij in de Baloise Belgium tour in etappe 4 op een lastig parcour wat je in dese Vuelta ook nog al regelmatig ziet een 5e plaats behaald voor Jasper Stuyven in hetzelfde groepje als een Phillipsen die we toch wel hoog hebben zitten.

https://www.procyclingstats.com/race/tour-of-belgium/2024/stage-4

 

ook is hij 4e geworden in het Spaans Kampioenschap wat toch wel vergelijkbaar is met een aantal van de etappes die we gaan zien in deze Vuelta

 

en 3x top 10 in de ronde van Wallonie wat zijn laatste koers was hier reed ook Corbin Strong die uiteindelijk de ronde won maar de profielen van die 3 sprintjes zijn wel vergelijkbaar met wat we straks gaan zien. dit was overigens zijn laatste koers die hij reed dus na 26-07 is hij puur in voorbereiding geweest voor deze Vuelta.

Dus ik verwacht wel dat hij mee gaat doen in alle sprints en ook in wat andere etappes evt bruikbaar gaat zijn. 

Maar om het af te sluiten in het kort is hij in principe wel een beetje een Vacek.

DennisdeMenniss

Heb zelf een enorme fomo voor deze renners. Wie overtuigd me om ze wel of niet te nemen. Mijn onderbouwing waarom ze voorlopig niet erin staan:

DFM: Roglic de kopman, knechten voor Roglic, weinig eigen kans, te duur.

Carlos Rodriguez: Slechte laatste week van de Tour, behoorlijk duur en denk niet dat hij zijn punten gaat terug verdienen.

Kuss en Uijtebroeks: VLAB slecht seizoen, beide hebben het nog niet waar gemaakt als kopman. Onderbuikgevoel is dat je toch iemand van VLAB moet hebben..

Carapaz: Alles of niks renner in mijn ogen. Zijn beter "steady" picks lijkt me.

Del Toro: Staat 3e of 4e in de ranking bij UAE en UAE wil de Vuelta winnen dus zal moeten knechten.

DennisdeMenniss

Wat doen we met Tarling? Wel of niet meenemen?

Gaat knallen in beide TT's maar haalt maximaal +/- 150 punten. Voor 2 miljoen kun je ook Strong/Skjelmose of 1 a 2 goede aanvallers meenemen die hetzelfde aantal punten of meer halen. Daarentegen zijn het wel soort van "zekere" punten die je haalt met Tarling.

wessel2105
Wicked Wout
#674
Lijkt met de lengte van het bericht te maken te hebben. Je hebt nu een stuk of 4 losse pb's 🤦‍♂...

Ik zie het inderdaad maar het is gelukt in ieder geval ik heb net mijn reactie gestuurd naar je.

Wiwawout

Ik zie Lazkano niet veel terug komen in de keuzes en teams die gepost worden. Zie ik hierin iets over het hoofd?

Verwacht dat hij wel wat ruimte krijgt vanuit het team in de heuveletappes en dat hij wel een paar keer mee zal zitten. Of toch betere opties in die categorie?

wessel2105
DennisdeMenniss
#680
Wat doen we met Tarling? Wel of niet meenemen? Gaat knallen in beide TT's maar haalt maximaal +/- 1...

Stong/skjelmose als je die nog niet hebt zijn inderdaad ook redelijk zekere punten dus die overweging zou ik kunnen begrijpen. Twee goede aanvallers blijft een risico aangezien je dan het gevaar loopt te veel aanvallers keuzes te krijgen en best wat bankpunten kunt gaan verzamelen. Tarling is daarentegen wel een verschilmaker denk ik je hebt zekere punten in de tijdrit.

Ik zelf zou dan eerder nog Mcnulty overwegen aangezien die op meerdere vlakken een hoop punten kan opleveren als Almeida in het rood gaat rijden en Mcnulty zelf levert in de tijdritten.

Het blijft allemaal speculeren uiteraard maar als het de goede kant op valt heeft Mcnulty denk ik wel een iets hoger plafond qua punten maar dat hangt wel af van Yates en Almeida

Scratzz
Wiwawout
#682
Ik zie Lazkano niet veel terug komen in de keuzes en teams die gepost worden. Zie ik hierin iets ove...

Nee hoor, is een prima keuze. Alleen ik had hem bv in de Tour waar hij vervolgens niets heeft laten zien. Daarom blijf ik er nu vanaf.

kevinraar

is voor de vlakke sprints 5 sprinters genoeg of toch nog 1 erbij doen?

ivo001

Over 4 weken kan ik je het antwoord geven.

encanto
DennisdeMenniss
#679
Heb zelf een enorme fomo voor deze renners. Wie overtuigd me om ze wel of niet te nemen. Mijn onderb...

DFM: Heb zelf Roglic, dus dan geen plek voor hem..Ik weet niet of ik hem anders zou nemen...maar had hem ook niet in de giro.;)

VLAB: Uijtdebroeks vind ik zelf te duur. Ook omdat hij niet vooraan in een groepje wil eindigen. Verder wel teampunten met Wout, maar met en zwakke tijdrit en niet echt een aanvaller...

Kuss kan daarom wel mee net als Carapaz. Gaan voor het klassement, maar hebben bewezen dat als dat niets wordt dat ze succesvol kunnen aanvallen. Kuss heeft dat ooit in de Tour al eens bewezen dit te kunnen (tegen valverde toen) en vindt nu een beter parkoers.

Carapaz: zie hierboven..gaat mee

Crod: denk dat je van de dure 4 jongeren er wel eentje moet meenemen. Crod en Arensman dan voor mij het meest interessant met de punten van Tarling...(waar ik vanuit ga). Daarom tiberi voorlopig niet in mijn team...moet het toch echt zelf doen.

Del Toro: Wil hem, maar ga voor zekere punten met McNulty...maar als er nog een plekkie komt...Denk wel dat ik hem niet die twee etappes dat hij losgaat niet heb opgesteld dus is ook zelfbehoud...:)

Ferumbras

Kuss niet meenemen is wel een groot risico. Die gaat hoe dan ook knallen nu als solo kopman. 3M voelt zelfs ondergewaardeerd. 

Wat betreft Lazkano; die vond ik juist super goed rijden in de tour. Ja weinig scorito punten, maar dat kwam door de gulzigheid van andere renners/teams. Denk dat deze Vuelta we hem veel in de aanval zullen zien.

thewout79

Het doorlezen van jullie reacties hebben al een aantal dubio's weg genomen, maar 1 blijft er.

Landa/ vacek of carapaz/ aberasturi 

Landa v carapaz zijn denk ik wel vergelijkbare renners.

Aberasturi zal vast een paar top 10 klasseringen 

Vacek heb ik nog niet vaak aan het werk gezien, maar zit regelmatig kort in de sprint, kan redelijk tijdrijden en is er ook niet vies van om in een kopgroep mee te zitten.

Naar welke combinatie zou jullie voorkeur naar uit gaan 

JW

Cofidis ook eindelijk, Coquard van de partij

Sjasfriet

Eindelijk ze zijn compleet!

Coquard voor 3m? 

Lo Zar

Eerste odds etappe 1 zijn binnen 🤓

Coureurs du Courage
thewout79
#689
Het doorlezen van jullie reacties hebben al een aantal dubio's weg genomen, maar 1 blijft er. Landa...

Ik heb ze alle 4, dus kan je niet helpen de knoop door te hakken. Kijk waar je mannen mist en hoe ze qua profiel passen. Bij Landa is het nadeel dat als ie geen AK rijdt er geen garantie is dat ie gaat aanvallen, kan anoniem mee blijven hobbelen. Dan is Carapaz zijn plafond hoger (qua punten sowieso). Heb je voldoende tijdrijders? Kies dan voor Aberasturi aangezien die zekerder is in sprintetappes.

Lazkano reed inderdaad een fantastische Tour, lekker aanvallend en zag er bergop bij tijd en wijlen heel goed uit (Galibier bijvoorbeeld). Hij had alleen pech dat er zo'n gretige merckxiaanse renner meedeed - anders had hij het best eens gehaald. Rijdt sowieso een goed jaar en is kansrijk in de aanval. Ik neem hem echter niet en overweeg het zelfs niet; het seizoen duurt al onwijs lang voor hem en denk dat ie inmiddels best moe begint te raken. Je kunt niet continu die vorm blijven houden en hij reed in het voorjaar ook al sterk. De ploeg buit hem gewoon uit; hadden hem hier nooit moeten opstellen, typisch Movistar. Een Valverde kon dat, het hele jaar door goed zijn, maar dat was een exceptioneel talent. Daarnaast meen ik me te herinneren dat ik hem vorig jaar of t jaar ervoor al had in de Vuelta en toen heeeel veeeel 0 punters scoorde. Maarja, in het verleden behaalde prestaties...

kevinraar

denk dat bik toch maar voor een 6de sprinter ga de plus eruit voor canal je kan toch maar 9 renners opstellen in berg etappes in sprint etappes moet je er wel 9 opstellen vandaar

Coureurs du Courage

Ik wil nog even inhalen op de Tarling discussie. Hij is misschien wel de enige renner deze Vuelta waarvan je met zekerheid kan zeggen wat ie waard is. Natuurlijk blijft het koffiedik kijken, maar een tijdrit is nu eenmaal wel beter te voorspellen dan een normale etappe. Dus als je voorspelt dat hij wint krijg je:

100 punten van de etappe (want je capt hem)

10 AK, 8 Groen, 6 Wit.

Etappe 2: 16 punten voor rood en wit en wellicht een puntje voor groen.

Etappe 3: 16 punten.

Afsluitend tijdrit: wederom 100 punten, want nog meer zijn profiel.

Hij zal willen uitrijden zijn eerste ronde, dat wil elke coureur. Zeker als er in de laatste rit een gouden kans op je ligt te wachten.

Dat zijn 256 punten.

Nu hoor ik je al denken, maar je kunt toch ook Van Aert of McNulty cappen? Klopt, maar die zijn een stuk onzekerder over prestatie. Stel ze worden 6de, dan scheelt je dat 40! punten (want dan heb je Tarling ook niet bij..) per etappe. Zelfs met plek 3 is het verschil 20 punten.

Kortom: hij biedt zekerheid in een onzekere Vuelta.

Odds: 1,4 Tarling, 4 Van Aert en de rest op meer dan 17 tegen 1. Dat zegt denk ik voldoende.

Astarloa
Coureurs du Courage
#695
Ik wil nog even inhalen op de Tarling discussie. Hij is misschien wel de enige renner deze Vuelta wa...

En wat nou als hij niet wint? Zoals hij de gouden plak ook niet won terwijl de odds zo goed waren? Wat nou als hij het geel meteen kwijt raakt aan Van Aert in de 2e rit? Wat nou als hij de laatste etappe helemaal niet haalt? Veel te veel aannames in mijn ogen.

 

Krijgt de winnaar ook wel echt het groen trouwens?

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
DennisdeMenniss
#679
Heb zelf een enorme fomo voor deze renners. Wie overtuigd me om ze wel of niet te nemen. Mijn onderb...

FOMO is als je iets mist dat je niet had verwacht; een suffe verjaardag die opeens het feestje van het jaar bleek te zijn. Zo kun je al geen FOMO hebben bij Crod of Carapaz, want je weet wat hun (on)mogelijkheden zijn. DFM was een absolute fomo in de Giro en kan hier zomaar weer gebeuren. Kuss was vorig jaar de fomo van de Vuelta, zou zomaar weer kunnen zijn want zijn variatie is groot. Uijtdebroeks is de kans dat hij moet knechten aanwezig en hij heeft geen tijdrit. Zie hem echter ook niet op die steile muurtjes ff 1 minuutje terugpakken. Zou hem dus links laten liggen. Del Toro is echter wel degene waar je ontzettende FOMO voor kunt hebben, want die jonge Mexicaan kan zomaar eens de next best thing worden. Als je Gianetti al vergelijking met Pogi hoort maken voor zijn 1ste Vuelta (en 1ste grote ronde), dan wordt de FOMO nog wat groter.

Goed, hopelijk help ik je hier mee wat verder. Het blijft gokken en speculeren, maar ik had 2 miljoen over na mijn team invullen en wist heel snel wie dat gat kon vullen 😆.

KV
Astarloa
#696
En wat nou als hij niet wint? Zoals hij de gouden plak ook niet won terwijl de odds zo goed waren? W...

Ja die krijgt groen (20 punten bij een TT te halen). 

Ook al wordt hij 2de scheelt dit niet zoveel voor Tarling zelf maar uiteraard wel voor de Ineos teampunten als je daarop rekent...

Coureurs du Courage
Astarloa
#696
En wat nou als hij niet wint? Zoals hij de gouden plak ook niet won terwijl de odds zo goed waren? W...

Je mag gerust weten dat ik de laatste 2 tijdritten tegen hem gewed heb (Olympische spelen en Dauphine), ondanks goeie odds. Maar toen deed er ene Speciale mee, de Aerokogel.. die rijdt in een andere orde. Bovendien langere tijdritten en technischer (door regen). Overigens had hij toen pech waardoor hij van een zeker podium kukelt. Daarnaast is de tijdrit van WvA niet meer zo onfeilbaar als ie ooit was.

Wat ik al zei: het is hoe ik het scenario zie verlopen. Garantie heb je tot de deur. Maar ik probeer tenminste wel mijn mening kracht bij te zetten met steekhoudende argumenten.

En ja, hij krijgt ook groen (20 punten voor die trui in TT) maar geen bollen. Die wordt pas na etappe 2 uitgereikt.

Overigens grappig dat je zegt 'veel te veel aannames'... volgens mij is dat het hele onderliggende fundament van dit spel, aannames. Wat jij denkt dat gaat gebeuren. Nogmaals, prima als je hem niet neemt en denk dat je daarmee budget en een stoeltje vrijmaakt, wat ik heel goed begrijp. Maar ik probeer zekerheden te zoeken voor mezelf.

Laatst gewijzigd
DvH6
Coureurs du Courage
#697
FOMO is als je iets mist dat je niet had verwacht; een suffe verjaardag die opeens het feestje van h...

FOMO gaat over bang zijn dat je iets mist, terwijl anderen er wel veel plezier (van) beleven. Meestal is dat dan de reden om tóch naar een feestje te gaan, hier is het de reden om tóch iemand te nemen, zodat je niet straks zit te kijken naar de punten en denkt: zie je wel! 

1 2 ... 28 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.