Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 34 ... 104 105
joost2909

Heb nog 1 twjfel in mijn team; G. Martin of Riccitello

Voor mijn gevoel kan G. Martin in het slechtste geval een anonieme ronde rijden.

Riccitello is een gokje of hij zijn prijs waar zal maken qua punten.

 

Iemand die mij kan overtuigen wie er in te klikken?

Wicked Wout
joost2909
#826
Heb nog 1 twjfel in mijn team; G. Martin of RiccitelloVoor mijn gevoel kan G. Martin in het slechtst...

Een Riccitello die voor de aanval was gegaan, was er bij mij zeker in gekomen. Nu hij wil kijken wat er mogelijk is qua AK vind ik het heel lastig in te schatten. Voorlopig staat bij mij Martin er in.

Barrygoal
KV
#814
Hoezo Groves 90%? Intuïtief wil je hem idd erbij maar 3m voor max 5 ritten waarbij je hem waars...

Ik dacht er ook aan om hem eruit te laten, maar als hij 5 x 36 punten scoort, en daarbij de truipunten optel dan kom je toch op 300 punten

Karperdrol

Iemand al iets kunnen vinden of Vacek echt gaat sprinten? Toch een duur gokje voor 1mil

KV
Barrygoal
#828
Ik dacht er ook aan om hem eruit te laten, maar als hij 5 x 36 punten scoort, en daarbij de truipunt...

Je stelt hem 5x op. Tenzij hij weer 3 ritten wint, zal hij vermoedelijk 4x6 truipunten hebben. In rit 17 moet ik het nog zien dat hij nog in top 5 puntenklassement zal staan. 
Eindpunten puntenklassement dus ook moeilijk in te schatten, zie vorig jaar: behalve winnaar als sprinter enkel Van den Berg nog op plek 8 in afrekening. 

Ik kom zo maar op een goeie 200 punten uit. 

Canyon72
Arne Riis
#724
Nul, eigenlijk. Nouja, twee vullertjes van 500k, die ik ook prima niet kan opstellen, en misschien e...

Ik volg je volledig

Dimitrofiets

Wat heeft een hoger puntenplafond?

Strong/Vacek of Canal/Tarling

ThommNAC
Cold Palmer
#823
 Del Toro or not Del Toro.. enige hoofdbreker nog.

Sluit me hier volledig bij aan. Gaat hij een goed klassement rijden, zal hij zich toch meer in de aanval gaan melden of knechten voor Yates en Almeida.. Wat denken jullie?

Barrygoal
KV
#830
Je stelt hem 5x op. Tenzij hij weer 3 ritten wint, zal hij vermoedelijk 4x6 truipunten hebben. In ri...

Groves is natuurlijk wel iemand die zich met alle tussensprints wilt bemoeien. Dat is per keer 20 punten als ie wint, ik verwacht hem zeker bij de top 3 in het desbetreffende eindklassement. Afgelopen jaar was hij de enige die er echt voor ging

Snelletim
Dimitrofiets
#832
Wat heeft een hoger puntenplafond? Strong/Vacek of Canal/Tarling

Heel moeilijk te zeggen aangezien Tarling er de laatste TT maar bij moet zijn en canal wel een echte B sprinter. Bij een tarling moet je in rekening nemen dat hij echt oplevert als je ook minimaal 2 Ineos mannen extra heb.

Zelf zou ik blind voor strong en vacek gaan, lijkt me een stuk minder twijfel en hopen op een 1e plek en daarna dat hij de 2e er nog is

Coureurs du Courage
Dimitrofiets
#832
Wat heeft een hoger puntenplafond? Strong/Vacek of Canal/Tarling

Strong/Vacek. Ik heb inmiddels tot vervelens aan toe uitgelegd wat het plafond is voor Tarling. Canal verwacht ik alleen in de sprints. Strong en Vacek kunnen ook de punchers en aanval/overgangsritten aan en hebben dus meer kansen, met Vacek ook nog in TT. Daarnaast zie ik hen wellicht nog meedoen in puntenklassement.

KV
Barrygoal
#834
Groves is natuurlijk wel iemand die zich met alle tussensprints wilt bemoeien. Dat is per keer 20 pu...

Daar heb je idd wel een punt. Maar ik zie een Strong dit misschien ook wel doen nu. Maar bij Groves wel meer zekerheid moet ik toegeven. 

lochem
KV
#837
Daar heb je idd wel een punt. Maar ik zie een Strong dit misschien ook wel doen nu. Maar bij Groves...

Strong en Groves zijn voor mij duidelijk, maar wat te denken van:

Narvaez of Aberasturi...................wie zal de meeste punten pakken ?

Beide aanvaller en beide lastige sprints.

Laurenesi
DennisdeMenniss
#824
Zonder Roglic en Yates kun je inderdaad zo'n beetje alle andere renners kopen. Of dat dan ook direct...

We gaan het zien. Ik voel me redelijk comfortabel zonder deze twee. Normaal gesproken is Roglic de eerste die ik er in klik, maar ik geloof er niet in na deze blessure. Zelfs als hij goed mee komt, vraag ik me af of hij ook de explosiviteit heeft waarmee hij doorgaans in de laatste kilometer zijn punten pakt. 

Hopelijk zit je mis met je voorspelling dat je Yates en Roglic nodig hebt voor een top klassering en ga ik voor mijn volgende gouden bekertje in een Vuelta. 

nasibal
Laurenesi
#780
Nee, dat vind ik eigenlijk niet. Je zou verwachten van iemand die 32 jaar is en zo'n naam heeft in h...

Heb je hierin meegenomen dat Yates een flink gedeelte van die tijd bij miljoenenploeg SKY heeft doorgebracht? 

KV
nasibal
#840
Heb je hierin meegenomen dat Yates een flink gedeelte van die tijd bij miljoenenploeg SKY heeft door...

The boss is back

Laurenesi
nasibal
#840
Heb je hierin meegenomen dat Yates een flink gedeelte van die tijd bij miljoenenploeg SKY heeft door...

Volgens mij zit er in de aanpak tussen UAE en Sky niet veel verschil. Voor beide ploegen reed hij één ronde in het jaar met een prima resultaat. Het grootste verschil zit hem in de Scorito punten, vanaf het moment dat hij die ene grote ronde aan de zijde van Pogi reed, schoten de punten omhoog. Ik heb toch het idee dat dat Team punten zijn, zodat je daarop ook nog een correctie moet toepassen.

nasibal
Laurenesi
#842
Volgens mij zit er in de aanpak tussen UAE en Sky niet veel verschil. Voor beide ploegen reed hij &e...

Ik denk dat hij binnen UAE wel een andere rol heeft dan bij SKY. SKY was sowieso ook wel een ploeg waar je als topper een beetje op een doodlopend zijspoor leek te raken als je geen Froome of Thomas heette. De opleving van DFM bij Bora heeft me achteraf in dat licht ook weinig verbaasd. 

Ik denk dat je Yates moeilijk kan afrekenen op zn grote ronde resultaten / starts tijdens zijn britse periode. Teveel factoren binnen die ploeg die hierop van invloed (kunnen) zijn geweest. 

Snelletim
Laurenesi
#842
Volgens mij zit er in de aanpak tussen UAE en Sky niet veel verschil. Voor beide ploegen reed hij &e...

Hij reed dat jaar TDF 2023 in dienst dus idd veel teampunten maar ook 7x top en 6x nog top 20. Buiten de vele teampunten reed hij ook veel zelf bij een snel uitgerekend 254 en dit is inclusief zijn eigen trui punten van de eerste etappe 

 

Laatst gewijzigd
floda

Twijfel steeds meer of ik naast wva nog Groves moet meenemen. Je stelt hem 4x op plus eindpunten. Stel je voor hij doet het geweldig en pakt 2x50, 2x44, 3 x 8 truipunten en 60 punten op eind. Dat is  zo'n dikke 260 punten. Tov van een canal of aberasturi die 4x 8e worden in dit veld. Dat is zo'n 100 punten. Lijkt veel verschil, maar als je die 2 miljoen kunt besteden om bijvoorbeeld carapaz of mas erin te krijgen als extra zware  AK man is het toch wel optie. Heb nu 8 AK mannen waarvan 1 skjelmose is die waarschijnlijk laatste week toch tekort gaat komen. Als 9e man nu keus tussen eetvelt en poole. Dus daarmee potentieel van 10 opstelplekken. In de vuelta ga ik eigenlijk altijd voor 10 a 11 echte klimmers/ak mannen omdat er altijd wel 1 of 2 van je team tussenuit vallen. Zou liefst toch 9 toppers hebben voor ak. 

Laatst gewijzigd
TourdeRobin
floda
#845
Twijfel steeds meer of ik naast wva nog Groves moet meenemen. Je stelt hem 4x op plus eindpunten. St...

Ik zit met hetzelfde dilemma. Zit nu zelf te overwegen Landa te downgraden naar Lipowitz, dan heb ik in ieder geval één teamgenoot van Roglic en dan kan ik Aberasturi upgraden naar Strong (WVA, Groves, Marit, Vacek en Miquel staan er al in). Wat betreft AK-mannen heb ik er zonder Landa (en dan reken ik Lipo niet mee) nog 9 over (incl. Van Eetvelt en Poole). 

Del Toro heb ik dan nog achter de hand, mocht die ook nog voor AK gaan. 

BarryE1
floda
#845
Twijfel steeds meer of ik naast wva nog Groves moet meenemen. Je stelt hem 4x op plus eindpunten. St...

Het is wellicht niet zozeer noodzakelijk om na WvA nog een dure sprinter mee te nemen maar het geeft wel wat meer zekerheid. Er zijn in deze vuelta niet heel veel sprinters die goedkoop zijn, gegarandeerd altijd mee sprinten of gegarandeerd een lastige etappe overleven (Marit). 

BigMig

Ja en als Wout opeens hard wordt gevloerd door een vrouw met een bord om haar grootouders te supporten, is het wel fijn dat je de winnaar van de puntentrui alsnog in je team hebt.

Arne Riis
BigMig
#848
Ja en als Wout opeens hard wordt gevloerd door een vrouw met een bord om haar grootouders te support...

Lol. Of een overstekende teckel tussen zijn spaken krijgen oid. Zou wel passen in dit Vismajaar inderdaad. 

Coureurs du Courage

Alle topfavorieten komen niet 'okselfris' aan vertrek: Yates, Almeida en CRod hebben de Tour in de benen, en laatste was ziekjes op t eind, Roglic komt terug van blessure, geen overtuigende vorm bij Tiberi of DFM in de koersen vooraf... maar kan me herinneren dat we voor de Tour ook allemaal met vraagtekens zaten over 3 van de grote 4. Uiteindelijk bleken ze allemaal in orde. Roglic had de botte pech dat Lutsenko hem torpedeerde voordat ie echt punten kon gaan cashen.

Dit soort jongens komt niet aan het vertrek van een grote ronde om zomaar even mee te pendelen of wegkapitein te spelen; ze komen om te winnen! Dus denk dat ze allemaal wel in orde zullen zien of anders in de ronde kunnen groeien. Je kunt je nu eenmaal in vorm trappen tijdens een ronde, zolang je vertrekt met een goeie trainingsbasis. En dat is tegenwoordig veel stabieler. Vraag is dus vooral wat de verhoudingen gaan zijn tussen deze gasten: kan Roglic nu hij een jaartje ouder is nog steeds zo domineren bergop of zal hij straks in de sprint je bergop afgetroefd worden door Skjelmose? Daarnaast kan niet iedereen in de top 10 finishen. Het is leuk dat één IPT of Arkea die ambitie hebben, maar kijk de uitslagen van de laatste 10tal grote rondes terug en je ziet veel dezelfde namen/ploegen. Kortom: UAE gaat in orde zijn en dominant zijn. Hierdoor zullen er automatisch minder kansen komen voor de aanvallers, want zij houden er van de regie in eigen hand te houden en niet een of andere pipo minuten te gunnen in een aanvallersetappe. 

Even wat korte hersenspinsels die ik graag met jullie deel..

1 2 ... 34 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.