Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 39 ... 104 105
hjjanssen1973

Lazkano of Campenaerts?

Daan De Jager

Ik twijfel nu tussen een zana of een lafay wie zijn jullie met een hoger plafond ?

Ferumbras
Astarloa
#945
Zie amper mensen kiezen voor een teamgenoot van Roglic. Als hij in goeie doen is en snel het rood pa...

Waarom "moet" dit? De meeste mensen maken de keuze tussen DFM en CRod. Tja we gaan achteraf zien wat wijsheid was.

De rest van Bora, wanneer gaan die de punten binnenhalen, ten opzichte van gelijke prijsklasse?

  • Vlasov is een groot vraagteken en voor velen niet gelijkwaardig aan Mas/Landa/Carapaz.
  • Lipo is 1.5m, prima renner, kan een keuze zijn ipv bijvoorbeeld Narvaez.
  • Adria is vooral onzeker of hij echt gaat sprinten. Als hij de vlakke etappes laat lopen, wanneer gaat hij dan echt kunnen scoren?
  • De rest is eigenlijk te duur, enkel vanwege de teampunten van Roglic (en in mindere mate DFM).

Ferumbras
hjjanssen1973
#951
Lazkano of Campenaerts?

Zoek je vooral een aanvaller voor iets meer hoogte, of kun je nog een tijdrijder gebruiken?

Heb al wat reacties gezien dat Lazkano teveel gebruikt is dit seizoen en onmogelijk nog vormvast kan zijn de komende weken. Maar beide zeker leuke renners en hebben in de Tour laten zien te durven aanvallen.

Asjemenouu
Ragnar Lolbroek
#947
@Asjemenou: 3 tijdrijders bij een parcours met 2 niet superlange tijdritten is mss wat overkill. Ten...

Het idee was om Tarling evt nog in rit 2,3 op te stellen als ie rood haalt en op deze manier op sprinters te besparen. Kung (7e Olympische wegrace, volgens mij doet niemand hier mee die boven hem eindigde) en Campenaerts (was goed in de tour) lijken beide prima in vorm en kunnen voor de heuvel-/overgangsetappes gebruikt worden.

TheBest
Asjemenouu
#944
Team voelt raar omdat het nogal afwijkt van de gebruikelijke teams; goede verdeling AK/sprint en enk...

Totaal niet in balans. Veel te veel tijdrijders en ik denk toch een sprintertje te weinig. 

Tom Harding
ProScoritoManager
#873
Zit met van Eetvelt in mijn maag. Heb al 9 AK kleppers + Rodriguez (Arkea). Van Eetvelt zou dus pas...

pak van eetvelt mee, gaat goed zijn
gaat voor klassement ja maar van nature uit is het wel een aanvallende renner
200 ptn zeker, thank me later

 

hjjanssen1973
Ferumbras
#954
Zoek je vooral een aanvaller voor iets meer hoogte, of kun je nog een tijdrijder gebruiken? Heb al...

Dank, dat was ik even vergeten inderdaad. Heb alweer iets anders besloten: Vocsnor eruit, Kung erin. 

TheBest
Asjemenouu
#955
Het idee was om Tarling evt nog in rit 2,3 op te stellen als ie rood haalt en op deze manier op spri...

Dit is vooral 'wensdenken' Campenaerts zie ik nog wel een keer wat uit de vlucht proberen buiten de tijdritten. Maar bij Kung zijn verleden wijst werkelijkwaar niks erop dat hij veel gaat leveren. En bij die gasten is het ook nog maar de vraag of je ze buiten de rijdritten goed hebt opgesteld mochten ze toch in een vlucht meeschuiven.

hjjanssen1973

Misschien dan beter Vocsnor ipv Affini?

TheBest
Sjasfriet
#946
Ik lees hier dat sommigen 9 ak toppers meenemen, waarvan skjel de goedkoopste... Mijn portefeuille l...

Goede ploeg. Persoonlijk durf ik Roglic met zijn Vuelta verleden niet thuis te laten. Hij is ondertussen ook wel redelijk gewend aan het terug komen van blessures. + Ik had geen geloof in Vingegaard in de Tour en daar bleek ik (en velen met mij) ook al de plank volledig mis te hebben geslagen. Die jongens hebben zo'n goede basis en herstellen zo snel..

bdebouwer

Welke aanvaller zouden jullie kiezen?

- Mauro Schmid -> vrije rol en geen klassementsman om voor te knechten. Wel het minst bewezen in grote rondes, maar lijkt wel goed in vorm. 

- Pelayo Sanchez -> goed in de giro, maar kan zijn vorm nu niet peilen. Daarnaast zou het zomaar kunnen dat die veel bij zijn klassementsmannen moet blijven doordat die redelijk goed kan klimmen. 

- Victor Lafay -> oke in vorm, maar zou ook moeten kunnen knechten en wel heel weinig koersen dit jaar. 

- Kron -> kan eventueel mee gaan sprinten als livyns het heuveltje niet over komt. Geen goede resultaten dit jaar, maar lijkt weer aardig in vorm te komen. Daarnaast net zoals Schmid in een aanvallers ploeg. 

HaagseHaas
TheBest
#950
Niemand want dat is niet bekend.

Ik heb even in het tsjechisch geprobeerd te googelen, maar het enige wat ik vond was een interview van 2 weken geleden, dat alleen aangeeft dat hij wel wil sprinten als hij mag:

The Vuelta is approaching, so your next premiere, now a grand tour. Already three years ago, your dad Karel, also a former cyclist, said that they were preparing you for it in the team...

I already knew that I would go after the classics sometime in the spring, tentatively before the season. The main leader will be Skjelmose. It will be tough, there are one or two sprint stages, the rest are hilly. Chances of escapes will certainly appear there, moreover, we don't have a pure sprinter going there, I should get a chance. We'll see how it goes, how much help Skjelmose will need. I count on everything.

https://www.roadcycling.cz/clanek/mathias-vacek-si-na-olympiade-upevnil-sebevedomi-pro-dalsi-premieru-na-vuelte

Laatst gewijzigd
hjjanssen1973
TheBest
#961
Goede ploeg. Persoonlijk durf ik Roglic met zijn Vuelta verleden niet thuis te laten. Hij is ondertu...

Op zich wel mee eens, maar voor zijn waarde kun je ook twee keer 3M of 4M & 2M halen. 6M voor Rogic lijkt mij teveel. Misschien dan maar beter Martinez voor 4M + bijvoorbeeld ('gratis') Tarling erbij voor 2M en flink scoren in ITT en AK eerste paar etappes.

Teker

Wie van de twee? Zouden jullie bij Ineos voor Rodriguez of Arensman gaan?

Laatst gewijzigd
HaagseHaas
Teker
#965
Wie van de twee? Zouden jullie bij Ineos voor Rodriguez of Arensman gaan?

Ja.

LaurenstenTop
Teker
#965
Wie van de twee? Zouden jullie bij Ineos voor Rodriguez of Arensman gaan?

CRod 

hjjanssen1973
Teker
#965
Wie van de twee? Zouden jullie bij Ineos voor Rodriguez of Arensman gaan?

Arensman vanwege ITT en chauvinisme

KissMyAce2.0

UAE heeft perfecte ploeg om in een lastige etappe a la Kuss vorig jaar een van de volgende namen in een vlucht mee te laten gaan om een voorsprong te nemen in GC. Dan denk ik vooral aan McNulty of Del Toro maar ook Soler, Vine en misschien Sivakov.

Heb dit laatst geprobeerd in ProCyclingManager en dat werkte prima!

Als ik ploegleider was zou ik dit proberen.

Poffermeloen

Q Hermans of Mauri vansevenant? 

Ik kan niet kiezen 

hjjanssen1973
Poffermeloen
#970
Q Hermans of Mauri vansevenant?  Ik kan niet kiezen 

Geen van twee zou ik doen. Een keertje aanvallen, en dan?

Astarloa
Ferumbras
#953
Waarom "moet" dit? De meeste mensen maken de keuze tussen DFM en CRod. Tja we gaan achteraf zien wat...

Omdat er zo goed als geen etappes zijn waarbij jouw 9 mensen in de top 20 gaan finishen. In het scenario dat Roglic blijkt de beste te zijn met meerdere etappeoverwinningen en een flinke poos in het rood rijdt met eindoverwinning kan dat een hele klap teampunten opleveren. Ik zou wel iemand kiezen die ook eigen punten kan halen maar een teamgenoot van de winnaar lijkt me wel een must. Zie hoeveel de teamgenoten van Pogacar opleverden de vorige rondes. Nou is Roglic geen Pogacar maar een soortgelijk scenario is niet ondenkbaar. Dan is het toch wel erg fijn dat je een teamgenoot hebt die onder de streep meer punten binnenhaalt dan een Tiberi, Mas of Landa voor een stuk minder centen. Het vergelijken met mensen in dezelfde prijsklasse is niet relevant, het gaat echt om punten tellen. In mijn ogen is een teamgenoot hebben van de eindwinnaar dus echt cruciaal voor een goeie score.

Poffermeloen
hjjanssen1973
#971
Geen van twee zou ik doen. Een keertje aanvallen, en dan?

er zijn 7 ritten voor de vlucht. Dus dan wil ik 3-4 mannen hebben die in die vlucht kunnen zitten. 

hjjanssen1973
Poffermeloen
#973
er zijn 7 ritten voor de vlucht. Dus dan wil ik 3-4 mannen hebben die in die vlucht kunnen zitten.&n...

Maar dan moet je ze wel telkens opstellen met elke keer weinig kans op punten.

ProScoritoManager
Sjasfriet
#946
Ik lees hier dat sommigen 9 ak toppers meenemen, waarvan skjel de goedkoopste... Mijn portefeuille l...

Ik moet bekennen dat ik (onbewust) gelogen heb. Mijn 9e AK man is Poole en dat had ik even totaal over het hoofd gezien op de een of andere manier. Dan kom ik dus op 8 'dure' AK mannen waarvan Skjelmose de goedkoopste is. Overigens lijken onze AK teams best veel op elkaar. Ik heb Roglic wel en CRod niet en verder Poole ipv O'Connor. Budgettair tov jouw team wordt dat mogelijk gemaakt door het niet selecteren van Tarling (wel een 500k Ineos man om veel van zijn truipunten in etappes 1, 2 en wellicht 3 op te vangen) en het downgraden van Strong naar Aberasturi.

Edit: Ben weer lekker scherp maar niet heus. Bedoelde Cian ipv O'Connor.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 39 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.