Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 40 ... 104 105
Poffermeloen
hjjanssen1973
#974
Maar dan moet je ze wel telkens opstellen met elke keer weinig kans op punten.

VLuchtrit 9 renners

1 algemeent klassement

2 bergtrui

3 jongeren trui

4 sprint trui

5 2de in algemeen klassement

6 vluchter

7 vluchter

8 vluchter

9 vluchter 

Dan maximalizeer ik kansen op de vlucht qua punten ipv 0 punters tijdens die ritten... daarom een Q hermans of een Mauri. Allebei aangegeven te gaan voor ritten en kunnen afmaken en klimmen. 

Hoe stel jij dan op in zulke ritten?

Laatst gewijzigd
hjjanssen1973
Poffermeloen
#976
VLuchtrit 9 renners 1 algemeent klassement 2 bergtrui 3 jongeren trui 4 sprint trui 5 2de in al...

Ja ik zie je punt wel. Maar ben toch bang dat ik dadelijk met 4-5 waardeloze aanvallers zit opgescheept. Dan selecteer ik liever iets meer AK-klim renners.

Laatst gewijzigd
John Bon
Poffermeloen
#970
Q Hermans of Mauri vansevenant?  Ik kan niet kiezen 

Q Hermans. Die kun je ook opstellen in sprintettapes in combinatie met Groves

sven berg

Aan het begin van het seizoen nooit gedacht dat ik Landa, Mas en Carapaz er nu blind in zou klikken 

Barrygoal

Interview met roglic is ook niet echt hoopgevend;

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/dollend-maar-ook-bloedserieus-roglic-denkt-dat-gebroken-rugwervel-richting-einde-vuelta-pas-geheeld-is

Ik heb m erin staan met DFM en Adria. Ik ben nooit zoveel van het kansen spreiden. Maar neig nu toch naar het blok Yates en Almeida.

hjjanssen1973
Barrygoal
#980
Interview met roglic is ook niet echt hoopgevend; https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/dollend...

Help me ff ... wie is DFM ? #sorry

Teker

Tarling, Narvaez & 500k (wie?) of Strong, Aberasturi & De Plus?

Heb ook v. Aert

Laatst gewijzigd
Teker
hjjanssen1973
#981
Help me ff ... wie is DFM ? #sorry

Martinez van BORA

KV
Barrygoal
#980
Interview met roglic is ook niet echt hoopgevend; https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/dollend...

Bwoa. Beetje een te verwachten interview toch?

Zou hem nu hierdoor niet uit de ploeg zwieren. Of je dan idd DFM en Adria moet meenemen omdat je verwacht dat hij alles op een hoop zal rijden, is een andere vraag... of je neemt die 2 mee omdat je niks van Roglic verwacht, maar dan neem je Rog niet mee uiteraard :-)

Imbatido
Barrygoal
#980
Interview met roglic is ook niet echt hoopgevend; https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/dollend...

We'll see huh

Dimitrofiets
Barrygoal
#980
Interview met roglic is ook niet echt hoopgevend; https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/dollend...

Haat onzekerheid haha

zowel vorm Roglic en bij nog een keer vallen is het echt klaar en wat is Canal voor een sprinter joh?

voor hetzelfde geld veel meer zekerheid in Yates en Strong.

 

 

Jommelb
bdebouwer
#962
Welke aanvaller zouden jullie kiezen?- Mauro Schmid -> vrije rol en geen klassementsman om voor t...

Behalve Lafay zijn dit nu ook precies de namen waar ik over twijfel. Nog geen keuze gemaakt dus ik kan je niet helpen helaas.

Wiwawout
Poffermeloen
#976
VLuchtrit 9 renners 1 algemeent klassement 2 bergtrui 3 jongeren trui 4 sprint trui 5 2de in al...

Hierin mis ik teampunten. Probeer eigenlijk altijd minimaal 1, liefst 2, renners in deze etappes op te stellen met teampunten. En dan nog 2 vluchters

Ragnar Lolbroek
Barrygoal
#980
Interview met roglic is ook niet echt hoopgevend; https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/dollend...

Ik heb een Vingegaard-vibe met dit interview. Die was ook beter dan de ploegleiding/ploegmaten/renner lieten uitschijnen terwijl een tegenstander ook weer UAE zal zijn...

 

Wiwawout

Weet er iemand nog een goede podcast/voorbeschouwing op de Vuelta? Behalve die van Scorito natuurlijk gaat het meeste alleen over de Tour de France Femmes

BigMig
Wiwawout
#990
Weet er iemand nog een goede podcast/voorbeschouwing op de Vuelta? Behalve die van Scorito natuurlij...

Lanterne Rouge al gehad?

Falonso

9 dure klassementsrenners is prima mogelijk, maar dan kan je Groves niet meenemen... 

BigMig

Die interviews zeggen vaak toch ook niet zoveel nieuws. Roglic is stoïcijns en zal het allemaal wel zien. Carapaz blaakt van het zelfvertrouwen en gaat vol voor de eindwinst (zo verkondigde hij ook al toen hij het ging opnemen in de Tour tegen Vingegaard en Pogacar). Cian heeft er altijd zin in en voelt zich goed. Je kunt deze interviews ook nog wel schrijven zonder de renner te interviewen.

De Haai van Milheze

Ik heb het idee dat truipunten in veel van deze ritten irrelevanter zijn dan bij eerdere grote rondes. In de afgelopen Giro was het bijvoorbeeld essentieel om teamgenoten van Pogi te hebben. Nu is er, naast het gebrek aan een duidelijke topfavoriet, een grote behoefte aan een flink brede klimselectie. Zelfs als bij wijzen van spreken Roglic na etappe 4 het rood heeft zie ik het nog steeds niet gebeuren dat ik Adria vervolgens graag opstel in de klim-etappes. Wie van m'n AK-team durf ik dan thuis te laten? Bijna iedereen komt met 11/12 man die geselecteerd zijn voor exact deze ritten. Die 10 à 12 zekere truipunten verkies je dan niet zo snel boven de categorie Poole / Van Eetvelt / Riccitello in mijn optiek. 

Michielenwaaier

Het is gelukt, een sterk AK blok én sprintploeg met WVA, Groves, Coquard en Strong. De enige sprinters waarvan je zeker weet dat ze punten gaan pakken in alle sprints. Types als Canal of Vacek laat ik links liggen. Iets andere tactiek dan wat ik op dit forum meestal voorbij zie komen.

Qua AK nu 7 kleppers, plus McMulti, v. Eetvelt en backup CrRod. Grootste opoffering was Yates downgraden naar Mas en McNulty erin fietsen. Voelt sterk genoeg, maar wel iets kwetsbaarder bij uitvallers of onderpresterende mannen in vergelijking met bredere AK teams. 

hjjanssen1973
Teker
#983
Martinez van BORA

Bedankt!

Barrygoal
Ragnar Lolbroek
#989
Ik heb een Vingegaard-vibe met dit interview. Die was ook beter dan de ploegleiding/ploegmaten/renne...

ja maar wat hierboven ook wordt gezegd, 1 valpartij en roglic is klaar waarschijnlijk.

Wiwawout
BigMig
#991
Lanterne Rouge al gehad?

Die heb ik wel ergens voorbij zien komen maar nog niet bekeken. Ga ik doen, thanks!

BigMig
De Haai van Milheze
#994
Ik heb het idee dat truipunten in veel van deze ritten irrelevanter zijn dan bij eerdere grote ronde...

In de AK-bergritten zijn die truipunten misschien niet zo relevant inderdaad (behalve dat je waarschijnlijk met een Visma-klimmer gratis punten van de puntentrui meekpakt, of bijvoorbeeld met een UAE-klimmer extra punten kunt scoren als Almeida het rood om de schouders heeft). Echter zijn er ook veel lastig voorspelbare vluchterssetappes en sprintritten waar je waarschijnlijk minder dan 7 sprinters hebt om op te stellen. Daar worden deze truipunten juist zeer relevant.

DesproatMichiel
Wiwawout
#990
Weet er iemand nog een goede podcast/voorbeschouwing op de Vuelta? Behalve die van Scorito natuurlij...

Het is preken voor eigen parochie maar probeer "Des Proat de wielerpodcast" anders eens. Wellicht wennen tov andere podcasts. Gericht op Scorito maar een wat luchtiger format ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 40 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.