Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 44 ... 104 105
Daan Brakenhoff

Iemand die én Roglic én Almeida én Yates erin heeft gepuzzeld? En dan zonder bezuinigingen op de sprintploeg (WvA, Groves en Strong iig mee). 

Het is iets wat mij onmogelijk leek ,maar nu de laatste dagen toch is gelukt. En ik ben absoluut niet ontevreden over de rest van de selectie. Of je ze alledrie nodig gaat hebben is nog maar de vraag, maar het is wel mogelijk!

BigMig
Daan Brakenhoff
#1076
Iemand die én Roglic én Almeida én Yates erin heeft gepuzzeld? En dan zonder be...

Oef, dat zou me niet lukken nee. Het lijkt me dat je dan in de breedte van je klimteam en/of de breedte van je sprinteam en/of de tijdritten en/of de heuveletappes iets teveel moet inleveren. Maar het is ook persoonlijk waar je je fijn bij voelt natuurlijk.

Dekkerony
Fietsopa
#1060
Doet Pau niet alleen de moeilijke sprints en Soto de vlakke?    Bron: https://equipokern...

Nee Soto is wegkapitein voor het vlakke. Pau is de sprintkopman. Zie m alleen in de lasterige ritten sprinten. En van deze renners zijn er heel van deze Vuelta..

Laatst gewijzigd
Falonso
Daan Brakenhoff
#1076
Iemand die én Roglic én Almeida én Yates erin heeft gepuzzeld? En dan zonder be...

Ik heb Roglic, Almeida en Yates. En voor de Sprints Van Aert en Groves.

encanto
Daan Brakenhoff
#1076
Iemand die én Roglic én Almeida én Yates erin heeft gepuzzeld? En dan zonder be...

Heb dit wel even gehad, maar vond dan toch de breedte te smal. 

heb zelf dan voor almeida (heeft vorig jaar bewezen dat hij zijn eigen teamgenoot er best af wil rijden en toen was hij echt knecht dus die zal altijd blijven rijden) en nu roglic gekozen. Dat laatste omdat hij een betere tijdrijder en sprinter is, al viel dat in de tour ook wel wat tegen, gelukkig had ik hem niet)

heb wel de drie sprinters die je opschrijft en dan houd ik een goed team over. 

Wel heb ik nog steeds twijfels over del toro. Staat er nu vanwege Fomo in, maar wordt dan de 14e man die ik kan opstellen tijdens de bergritten...oogt veel maar zou niet weten voor wie ik hem moet doen..tarling  wil ik gewoon niet (heb al 3x ineos )

BigMig

Stel: je hebt een opvulplekje van 500k over voor een leuke pick. Er is geen etappe waar je nog mensen tekort komt. Wie kies je?

Sjasfriet
BigMig
#1081
Stel: je hebt een opvulplekje van 500k over voor een leuke pick. Er is geen etappe waar je nog mense...

Tim Naberman!

Behatzailea
BigMig
#1081
Stel: je hebt een opvulplekje van 500k over voor een leuke pick. Er is geen etappe waar je nog mense...

Izagirre. Die kan je in elke etappe waar je toch niemand nodig hebt inzetten (behalve de sprints dan 😉)

Laatst gewijzigd
BigMig
Behatzailea
#1083
Izagirre. Die kan je in elke etappe waar je toch niemand nodig hebt inzetten (behalve de sprints dan...

Haha jij bent biased. Maar helemaal geen gekke pick eigenlijk, en ik had er nog niet aan gedacht :)

TheBest

Haha het is echt ongekend hoeveel onzin hier door sommige mensen verkondigd word. Ik weet niet of het bewust zandstrooien is of dat ze echt geloven in wat ze zeggen. Mocht je de tijd hebben doe gewoon je eigen research. De meeste ploegen hebben wel een persbericht op hun website staan waar vaak precies staat wat bepaalde renners van plan zijn. Goed lezen is daarin wel van belang trouwens. 

Coureurs du Courage
BigMig
#1081
Stel: je hebt een opvulplekje van 500k over voor een leuke pick. Er is geen etappe waar je nog mense...

Iemand die 11-20ste wordt in AK, want die hoef je dan nooit op te stellen. Arkea Rodriguez lijkt me dan the way to go.

BigMig
encanto
#1080
Heb dit wel even gehad, maar vond dan toch de breedte te smal.  heb zelf dan voor almeida (hee...

14 man voor de bergritten... Kun je dan niet beter ergens nog wat bankzitters downgraden en een basisplek upgraden?

Falonso

Vandaag vooral aan het puzzelen geweest met mijn sprinters: Van Aert, Groves, Aberasturi, Vacek, Marit en De Pestel moeten het gaan doen. Ik heb niet heel veel vertrouwen in de laatste 4, maar gelet op het geringe aantal sprintetappes steek ik mijn geld liever in de klassementsrenners.

Astarloa

Ik heb sterk het idee dat heel veel mensen jongens als Narvaez, Van Eetvelt, Riccitello, Poole en Del Toro in hun team hebben om ze vervolgens zo goed als niet op te stellen omdat ze dagelijks betere opties hebben. Maar als dat het geval is heb je toch gewoon veel te veel klimmers meegenomen. Niet dat je 7 sprinters moet meenemen maar 14 man voor de overige etappes is ook onzin.

encanto
BigMig
#1087
14 man voor de bergritten... Kun je dan niet beter ergens nog wat bankzitters downgraden en een basi...

Ja dat heb ik ook ergens, maar onder die klimmers vallen bij mij poole, eetveld, del toro en de plus.

En ik zie dat ik op 12 klimmers zit😂😂😂..ik ben blijkbaar een beetje het spoor bijster.

ak is dus: Roglic, almeida, skjelmose, mas, kuss, CRod, Carapaz (samen met bovengenoemde en Cristian Rod) kom in op 12.... zit dus na te denken of ik ipv een del toro voor een Landa moet gaan voor meer "zekerheid" dat budget kan ik makkelijk vrijspelen. 

 

Dekkerony
BigMig
#1081
Stel: je hebt een opvulplekje van 500k over voor een leuke pick. Er is geen etappe waar je nog mense...

Deze had ik gister ook 🙈

Toch maar voor team/trui punten gekozen.

encanto
Astarloa
#1089
Ik heb sterk het idee dat heel veel mensen jongens als Narvaez, Van Eetvelt, Riccitello, Poole en De...

Narvaez is één van die renners die je blind kan opstellen in overgangsritten. Dus ben dat niet geheel met je eens. Je kan zeker een andere daarvoor kiezen maar goed. 

over de andere klimmers ben ik het wel met je eens en vandaar mijn worsteling😂😂

De Tourminator

Ben nog even aan het schuiven geweest en heb nu alleen WvA als sprinter opgevuld met wat 2e of 3e rangs sprinters. Daardoor een heel mooi team met mannen als Roglic, Almeida, Yates, Rodriquez, Kuss, Mas, Carapaz(of Landa). 
Voor deze Vuelta voelt dat ook wel goed. We gaan de goede kant op, twijfel toch nog om Almeida of Yates in te wisselen voor Groves en Landa bijvoorbeeld.

Wiwawout
Astarloa
#1089
Ik heb sterk het idee dat heel veel mensen jongens als Narvaez, Van Eetvelt, Riccitello, Poole en De...

Precies dit! Ik zit nu op  10 mannen voor in de bergen, en ben aan het kijken om hier nog 11 van te maken. Maar meer gaan het er niet worden denk ik

fysiokevin

Nou Roglic voor de start nota bene alweer op zijn gezicht gegaan 😂. Mist alweer een tand, zie zijn Insta. Was een zekerheidje, nu toch wel echt weer mijn twijfels..

bdebouwer

500k sprinter of Hermans als aanvaller? Ik heb nu maar 4 sprinters (strong, WVA, vacek en groves) en daarnaast affini als opvullen.

 

Aanvallers voor de heuvels heb ik er ook nog 2: Narvaez, Kron (en natuurlijk vacek, wva en strong).

BigMig
encanto
#1090
Ja dat heb ik ook ergens, maar onder die klimmers vallen bij mij poole, eetveld, del toro en de plus...

Haha ik ken de struggle. Maar je wil ook niet met slechts 1 uae zitten denk ik? Mogelijk kun je wat budget uit je sprintteam nog weghalen om een upgrade in het klassement te kunnen bekostigen. Dat is wel wat ik heb gedaan, maar of dat de beste optie is weet ik ook niet.

floda

Lastige met  mannen als poole, riccitello, van eetvelt, fortunate ect die voor klassement willen gaan is dat ze op zijn vroegst  pas na etappe 9 (2e wat serieuzere bergetappe) maar waarschijnlijk pas na 15 de top tien definitief uit oog zijn verloren omdat ervoor de verschillen nog niet mega groot zullen zijn. En dat is al veel te laat om nog veel punten te scoren als aanvaller. Dus had er aantal wel van staan, maar heb nu besloten om geld toch te steken in aantal aanvallers die zeker niet voor klassement gaan omdat er toch te veel vluchteretappes zijn voordat de boel in klassement wat scherper is. Hou er slechts 1 van over omdat ik toch 10 man wil hebben voor geval er beoogd ak man doorheen zakt 

HaagseHaas

Interviewtje met Riccitello die voor een top 10 gaat en denkt een voordeel te hebben bij de hitte:
https://velo.outsideonline.com/road/road-racing/vuelta-a-espana/matthew-riccitello-targets-vuelta-breakthrough-as-americas-next-big-gc-hope-a-top-10-would-be-good/

Jommelb

Even inhakend op deze discussie:
Ik denk inderdaad dat te veel klimmers niet handig is, dat zorgt er bij mij voor dat ik zit te stoeien met de balans en het type aanvallers wat ik meeneem.
Mogelijke aanvallersetappes:
6, 10, 11, 12, 13, 14?
En in etappes als 16 & 18 kunnen er sterke klimmers tussen de AK mannen zitten.
Ik vraag me af of ik voor deze etappes dan ook nog een echte klimmende aanvaller (bv. type Woods, Martin, Ciccone) mee moet nemen. Daarvoor moet je dan een renner uit je AK-team op de bank houden. 
Heb je eigenlijk niet voldoende aan meer heuvelaanvallers (type Narvaez, Sanchez, Kron) die je in de meeste aanvallersetappes kunt opstellen. Of misschien zelfs types als Campenaerts. Zij kunnen de meeste aanvallersetappes wel meedoen denk ik. Misschien niet in etappe 10, 13 en dus 16 & 18, maar dan kom je ook met AK mannen prima weg.
Als ik dan naar de verdeling kijk dan kom ik op 10/11 klimmers, 5/6 sprinters, maar wat met de rest? Allemaal heuvelaanvallers? Tijdrijders (je weet wanneer je ze opstelt).

Benieuwd hoe jullie dit doen.

1 2 ... 44 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.