Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 45 ... 104 105
wessel2105
Astarloa
#1089
Ik heb sterk het idee dat heel veel mensen jongens als Narvaez, Van Eetvelt, Riccitello, Poole en De...

Ik heb nu inderdaad 3 van deze jongens nou denk ik dat van Eetvelt en Narvaez het wel waard gaan zijn maar Poole is du zo iemand waar ik over twijfel hij zal echt wel wat puntjes gaan pakken maar wanneer ga je hem opstellen inplaats van een klassements man 

KV
wessel2105
#1101
Ik heb nu inderdaad 3 van deze jongens nou denk ik dat van Eetvelt en Narvaez het wel waard gaan zij...

Morgen

Coureurs du Courage
wessel2105
#1101
Ik heb nu inderdaad 3 van deze jongens nou denk ik dat van Eetvelt en Narvaez het wel waard gaan zij...

Narvaez en Del Toro zie ik als aanvallers. V Eetvelt zou ik eerder meenemen dan een Landa als klassementsman omdat ie altijd nog voor etappes zal gaan, dat zie ik Landa niet snel doen als ie niet in orde is. Riccitello zie ik ook als aanvaller. Niet alles geloven wat ploegleiders roepen, want voor je het weet zit je met Livyns in je sprintploeg ;)

ps, zul je zien dat die 29jarige pipo opeens een pracht sprintopvuller blijkt te zijn...

Daan Brakenhoff
BigMig
#1077
Oef, dat zou me niet lukken nee. Het lijkt me dat je dan in de breedte van je klimteam en/of de bree...

In de breedte zal je qua budget per renner inderdaad moeten inleveren als je voor de 'grote (duurste)' 3 kiest. Echter hoeft dit niet te betekeken dat je selectie hierdoor zwakker wordt. 

Waarschijnlijk betekent dit dat mannen als Van Eetvelt en Poole (Fortunato, Riccitello) nu plekje 8 en 9 bezetten in de bergetappes ipv plekje 9 en 10 of zelfs plekje 10 en 11. Op voorhand zijn dit de renners die je in etappe 4 bijvoorbeeld liever eerst nog bankt, om te zien hoe hun vorm is, en bij het tonen van goede vorm je ze later kunt opstellen ipv een tegenvallende 'dure' klassementsrenner. Bij de aanpak waarbij je de grote drie meeneemt, moet je dus 'hopen' dat deze 'gokjes' (of in ieder geval de helft) goed uit zullen pakken. 

Keerzijde is dat je dan wel alle drie de 'favorieten' mee kunt nemen, en niet bij voorbaat al 'kansloos' bent op een gouden beker als er een 'DFM Giro'- of 'Vingegaard/REV Tour' scenario zich voordoet en de top 2 (en top 3 in de tour) dusdanig meer punten pakt dan het klassementssegment wat hier 'net' onder zit. 

Maar het is natuurlijk überhaupt de vraag of Roglic, Almeida en Yates wel de top3 gaan bekleden. Als je er van overtuigd bent dat 1 vd 3 tegen gaat vallen (of letterlijk vallen in het geval Roglic), is het puzzelen al een stuk makkelijker. 

Als ik naar mijn eigen selectie kijk, met dus de grote 3 erin, zonder teveel te verklappen, 'mis' ik waarschijnlijk alleen de witte trui punten. Maar of de witte trui punten doorslaggevend gaan zijn is een discussie die ik jullie zal onthouden ;) . 

Succes met puzzelen deze laatste avond!

 

Martijn Sollie

Ik twijfel op dit moment tussen O'Connor en Soler. Soler doet het eigenlijk ieder jaar goed in de Vuelta, maar heeft dit keer wel een hele dikke ploeg om zich heen staan. Krijgt hij dus de ruimte om ook voor eigen kans te gaan? (Wel goede potentie voor team punten) O' Connor heeft natuurlijk een goede Giro gereden, maar zijn vorm is een vraagteken. Wat zouden jullie kiezen?

Jommelb
Daan Brakenhoff
#1104
In de breedte zal je qua budget per renner inderdaad moeten inleveren als je voor de 'grote (duurste...

Ik heb de duurste 3 er ook in staan en had eerst ook nog DFM, maar die nu toch omgezet naar CRodr, toch wel voor de jongerenpunten al vind ik hem geen zekerheid.

Coureurs du Courage
Daan Brakenhoff
#1104
In de breedte zal je qua budget per renner inderdaad moeten inleveren als je voor de 'grote (duurste...

Ik had dit ook, maar heb toch Yates eruit geknikkerd om CRod mee te nemen voor het wit. Zeker toen ik begreep dat zijn tegenvallende eindweek in de Tour kwam door ziekte. Bovendien levert dit wat extra teampunten op indien Tarling wint, waardoor zijn 'target' makkelijker haalbaar is.

Vond Yates in Zwitserland al niet de betere..

encanto
BigMig
#1097
Haha ik ken de struggle. Maar je wil ook niet met slechts 1 uae zitten denk ik? Mogelijk kun je wat...

Ja, maar één UAE is te weinig denk ik ja. Dus misschien toch roglic eruit en dan yates erin of meer zekere punten met mcnulty (voor de tijdrit)..heb nu wel even strong eruit en hierdoor een arensman erin kunnen fietsen (kan nog wel Tiberi worden)....

 

keuzes keuzes😂😂

Dingetje

Mijns inziens is zo iemand als Poole voor 750k als 13e of zelfs 14e klimmer ideaal voor deze ronde van Spanje. Mocht hij overpresteren heeft hij enorm potentieel. Dan fietst hij zichzelf vanzelf in de 'basis'. Tenzij de eerste 12 klimmers uit je team natuurlijk ook allemaal presteren, maar dan zit je sowieso gebakken. Als hij tussen plek 15 en 25 blijft steken in het klassement is het jammer, maar heb je genoeg alternatieven. Zijn potentieel is mij meer waard dan een sprinter a la Marit, die in het beste geval 2x top 10 gaat rijden. 

Daan Brakenhoff
Dingetje
#1109
Mijns inziens is zo iemand als Poole voor 750k als 13e of zelfs 14e klimmer ideaal voor deze ronde v...

Als je 12 klimmers hebt die presteren en nog een Poole achter de hand hebt zit je inderdaad gebakken. Dan begint de Vuelta voor jou pas vanaf rit 9?

 

 

@coureurs 

Die gedachte gang kan ik mijzelf in vinden hoor. Maar de toegevoegde waarde van het hebben van de renner die de witte trui draagt vind ik moeilijker in te schatten deze ronde. Normaal gesproken is het hebben van de witte trui natuurlijk altijd mooi meegenomen en vaak zijn dit ook renners die 'gewoon' hoog eindigen in het klassement (top vijf minimaal). Zonder allemaal namen te noemen, zou ik 6 (?) renners normaal gesproken tenminste even grote (of grotere) kans geven op een topvijf klassering als CRod. Als dit dus betekent dan CRod 7e wordt in het AK, hoeveel is zijn 1/1.5mil extra geïnvesteerde waarde dan meer waard dan een 2,5/3mil renner die bijvoorbeeld 4e wordt maar dus geen wit pakt. Iets wat ik zelf lastig in te schatten vind en daardoor niet steevast houdt aan het 'moeten' selecteren van de grootste kanshebber op wit. 

Tel daar nog bij op dat je met Tiberi, Skjel, Cian en notabene teamgenoot Arensman (Del Toro (?), v. Eetvelt) ook nog renners hebt die kans maken om in ieder geval een groot deel van de ronde wit te dragen, denk ik dat ik het wel aandurf hem thuis te laten. 

 

Laatst gewijzigd
BigMig
Dingetje
#1109
Mijns inziens is zo iemand als Poole voor 750k als 13e of zelfs 14e klimmer ideaal voor deze ronde v...

Misschien heb ik het mis, maar dit is toch onzin? Als je 11 klimmers hebt en nog de puntentrui achter de hand heb je al meer dan genoeg reserve. Die 2 of 3 extra klimmers die jij nog op de bank hebt zitten kosten je ten opzichte van een ander een upgrade in je basis9 of je sprintteam.

wessel2105

Na toch nog het een en ander om te heb en gegooid ben ik iets zekerder van mijn team geworden vooral omdat het per etappe niet heel ingewikkeld is wie je opsteld wat ik persoonlijk erg fijn vind. 

AK: Roglic, Almeida, DFM, Arensman, Kuss, Mas, Landa, Skjelmose, v. Eetvelt, Poole

SP: WVA, Strong, Aberasturi, Canal, Schelling, Heiduk

TR: Tarling, Affini

Aanvaller: Narvaez

overig: C Rodriguez (in de hoop dat hij top 20 rijdt)

Ik zie veel mensen over dat 1 UAE renner meenemen een probleem wordt maar dat is ervanuitgaande dat UAE de ronde wint ik denk dat we na het zien van de tour wel kunnen vaststellen dat Roglic zolang hij niet valt hier toch wel echt de topfavoriet is. 

En stel roglic valt dan moet ik het nog maar zien dat Almeida en Yates onze grote vriend DFM gaan kloppen. 


Verder denk ik dat Arensman als mede-kopman gewoon een betere ronde gaat rijden dan C.Rod en voor die 500k die je erop bespaard wil ik dat geluk best beproeven.

verder ingeleverd op mijn sprinters waar ik eerst Groves en Vacek had maar die toch heb ingeruild voor Strong en Schelling. Hiermee toch nog budget bespaard wat ik nog net nodig had om eerder genoemde DFM het team in te fietsen. Ik denk dat de 2 sprinters die er nu in staan genoeg punten gaan opleveren om Groves te kunnen laten schieten zeker aangezien ik niet geloof dat hij het groen om de schouders heeft na 21 etappes. En van Vacek moeten we nog maar eens zien wat hij gaat doen.

verder vol ingezet op team punten van WVA en Tarling (in de eerste etappes)

Maar deze Vuelta kan alle kanten op dus we gaan zien waar het schip strand ik raak mijn team in ieder geval niet meer aan. (Totdat we morgen uiteraard nog wat interessante informatie van X afhalen)

 

Laatst gewijzigd
Dingetje

Daan,

Voor dat deel van mijn team zou je het grotendeels zo kunnen zien. Al denk ik dat een aantal klassement mannen met een goede punch ook al eerder meermaals deel uit gaan maken van de dag opstelling. In combinatie met wat snelle mannen en heuvel tijgers die mijn team compleet maken verwacht ik dat dat genoeg moet zijn om bij aanvang van de 9e etappe een niet al te grote achterstand te hebben op de voorlopers in de poule. Vanaf dan heb ik hopelijk de luxe constant 9 presterende renners op te stellen. 

Ik verwacht de poule niet te winnen met deze tactiek, want dan moet je team eigenlijk perfect passen zonder 'back ups'. Wel levert het de afgelopen jaren steevast een bekertje op :)

wessel2105
BigMig
#1111
Misschien heb ik het mis, maar dit is toch onzin? Als je 11 klimmers hebt en nog de puntentrui achte...

Poole zou inderdaad als hij echt heel goed is ook als 12e klimmer bij wijze van aan het einde van het spel in potentie meer ounten kunnen opleveren dan bijvoorbeeld een Marit maar dat is ervan uitgaan dat Poole inderdaad top 20 rijd en niet voor ritten gaat

wessel2105
Dingetje
#1113
Daan, Voor dat deel van mijn team zou je het grotendeels zo kunnen zien. Al denk ik dat een aantal...

Of een hele hoop bankpunten te gaan verzamelen omdat je elke etappe op de verkeerde gokt. Hetzij dat je uiteraard elke etappe de juiste keuzes maakt.

Titivoeckler

12 klimmers is voor mij ook echt onzinnig. Dan heb je gewoon niet goed gekozen bij je eerste 9 klimmers. Er vanuitgaande dat Wout in het groen rijdt, heb je daar al een zekere opvuller mee. Dan moet jij maar net de goede 10e, 11e en 12e klimmer hebben gekozen en dan ook nog eens opstellen. 

BigMig

Ik wacht nog op een onverwacht maar sterk inzicht van @nasibal om de nu toch wel min of meer vaststaande selecties weer in de war te gooien.

Dingetje

Big mig, 

Het kan zeker onzinnig zijn. Ik geloof alleen niet zo in de upgrades deze ronde. Er steekt geen renner bovenuit a la Pogacar. Qua prijsklasse schelen bijvoorbeeld Gall en Daniel Martinez enorm, maar dat hoeft in de praktijk qua niveau weinig te schelen. Ik kies er zelf dan voor om bijvoorbeeld Gall, Lipowitz, van Eetvelt en Del Toro te nemen voor minder dan de prijs van Martinez en 2 1 mil sprinters. Wie weet presteren er wel 2 talenten beter of op een andere manier dan Martinez.... Dan is het al mooi. 

Zeker een kans dat ik volledig nat ga in de sprintetappes, maar op het oog lijkt het me onzinnig om sprinters mee te nemen waar je geen idee hebt wat je er van kan verwachten. Dan liever een extra klimtalent waar wel hoge verwachtingen van zijn. De sprintetappes kom je met 4 "zekere sprinters en wat mooie opvulling wat mij betreft wel door. Dan heb je ruimte zat in het team voor wat back up.

Behatzailea

Voordat Nasibal dat doet. Even mijn verdeling (volgens de scoritoterminologie):

9 x klassementsrenner (29.5M)

1 x klimmer (0.5M)

2 x tijdrijder (1.75M)

5 x sprinter (12M) 

2 x aanvaller (2.25M)

1 x knecht (1M)

Laatst gewijzigd
BigMig
Dingetje
#1118
Big mig,  Het kan zeker onzinnig zijn. Ik geloof alleen niet zo in de upgrades deze ronde. Er...

Ik zeg ook niet dat DFM de juiste upgrade is he. En als je twee van die jonge talenten kiest waar je het meest van verwacht, kun je die ook als 9e en 10e klimmer meenemen.

bdebouwer

 Pau Miquel schijnt nog gevallen te zijn (x bericht van hun team):

Sólida actuación de los nuestros bajo el calor del #79CircuitoGetxo. Jordi López aguantó hasta el sprint final con los más fuertes, donde Barrenetxea (MOV) terminó imponiéndose. 

✅ Pau Miquel y Haimar Etxeberria se fueron al suelo en el descenso de Pike. Los dos están bien

Laatst gewijzigd
Dingetje

Het gaat er meer om dat je überhaupt niet weet wat de juiste upgrade is en ik er dus voor kies kansen te spreiden. Met 2 twee talenten bij je 10 klimmers heb je best kans dat er misschien 3/4 van je klimmers niet presteren/ziek worden/vallen. Dan lijkt het mij dat je tekort gaat komen in het laatste deel en bij de eindafrekening. 

Maargoed mochten je klimmers wel allemaal presteren en doorzetten zit je super met 10 klimmers. Trek vooral je eigen plan. Als iedereen dat doet wordt het juist leuker. 

Ecko

Mijn team stond al dagen onwrikbaar vast, ik zou mijn tweede gouden beker halen (na Vuelta '22, dank nog aan Soler en Vine). Maar ineens gaan er pardoes vijf man overboord:

Eruit: Strong, Woods, DF Martinez, Kron, Hermans

Erin: Coquard, Aberasturi, Lipowitz, Del Toro, Affini (ik heb geen Tarling)

En de twijfel slaat toe. 

 

BigMig
Dingetje
#1122
Het gaat er meer om dat je überhaupt niet weet wat de juiste upgrade is en ik er dus voor kies...

Zo is het, ieder z'n eigen strategie. Uiteindelijk gaat het toch vooral ook om plezier beleven aan het spelletje.

Daan De Jager

Wat vinden jullie van zana? Zie hem weinig voorbij komen hier

1 2 ... 45 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.