Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 5 ... 104 105
ditisdavid
dr klaas
#99
Dag 1 wellicht, Dag 2 met boni's kan zomaar voor wout zijn.  Je 6e en/of 7e sprinter moeten in...

Jij neemt 7 sprinters mee op dit parcours?

martijncr

Beetje in slaap gesukkeld door de OS, maar hey, morgen is het plots al zover! 😀

Ragnar Lolbroek
martijncr
#102
Beetje in slaap gesukkeld door de OS, maar hey, morgen is het plots al zover! 😀

Om 10u is het kliktijd! 🎉🎊

PieterZegen

Er zijn toch wel wat interessante namen bijgekomen met Tarling, McNulty en een sterke sprinter. Van UAE wil ik ze eigenlijk allemaal hebben op voorhand.

Erg benieuwd naar de prijzen morgen! Onder andere heel benieuwd hoe ze van Aert gaan prijzen. Het is nogal relevant of Pedersen nu wel of niet meedoet aan de Vuelta. Het was eerst wel het plan, maar hij is er nu vanaf gehaald op PCS. Buiten Pedersen zie ik nog geen alternatief voor van Aert om te kunnen cappen in de sprintetappes. 

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Groves

Yskoud
PieterZegen
#104
Er zijn toch wel wat interessante namen bijgekomen met Tarling, McNulty en een sterke sprinter. Van...

.

Laatst gewijzigd
martijncr

Wie kan goed prijsinschattingen doen en vindt het leuk om te speculeren? 

WvA: 6.000.000?

DFM/Almeida/Yates/Ayuso: 4.000.000 - 4.500.000?

Carapaz...: 2.500.000?

Uijtdebroeks: 3.000.000?

 

 

Laatst gewijzigd
Bozenik

Of ik het goed kan weet ik niet en iedereen zal er eigen ideeën over hebben, maar ik zou ongeveer zoiets verwachten:

Lipowitz 1  
Ciccone 1,5  
Rubio 1,5  
McNulty 1,5  
Del Toro 2  
Soler 2  
Vlasov 2,5  
Uijtdebroeks 2,5  
Skjelmose 3 
Landa 3  
Tiberi 3  
Mas 3  
Carapaz 3  
A. Yates 3,5  
Almeida 4  
Kuss 4  
Martinez 4,5  
Ayuso 5  
Roglic 6 

Wout zal wel 5 á 6 miljoen worden gemaakt ja.

Laatst gewijzigd
martijncr
Bozenik
#108
Of ik het goed kan weet ik niet en iedereen zal er eigen ideeën over hebben, maar ik zou o...

Zo, niet gek! Uijtdebroeks toch ook wel minimaal €3.000.000 gezien de witte trui potentie en zijn eerdere resultaat in de Vuelta? Rest zou me niet verbazen als het zo uitvalt. 

Titivoeckler

Best accuraat denk ik Bozenik. Tiberi zal denk ik half miljoentje duurder zijn ivm jongeren en geen tour in de benen. Uijtebroeks denk ik daarom ook miljoentje duurder. Ik denk wout op 5-5,5 miljoen. 

Bozenik
martijncr
#109
Zo, niet gek! Uijtdebroeks toch ook wel minimaal €3.000.000 gezien de witte trui potentie en zi...

Ja, is zeker ook goed mogelijk. Had hem wat lager gezet omdat zijn seizoen tot nu gewoon moeizaam gaat, het geen ideale Scorito-renner is en hij niet de enige kopman in de ploeg is. Maar kan goed dat ze hem (en Tiberi) inderdaad wat duurder maken.

martijncr

Tiberi kan bij verkloten van klassement een goede aanvaller worden. Die veelzijdigheid die Carapaz ook heeft/had, daar ga je er veel van nodig hebben in deze Vuelta. Een peloton zonder Pogi gaat toch wat grilliger rondrijden denk ik. 

Wie gaan we ophypen voor deze Vuelta zoals we dat met Gee, Bettiol en Ciccone deden voor de Tour? 

Ik zeg: Riccitello! 

NOAD1912
Bozenik
#108
Of ik het goed kan weet ik niet en iedereen zal er eigen ideeën over hebben, maar ik zou o...

Niet gek inderdaad. Denk dat je gemiddeld behoorlijk goed zit, maar ik mis de sprinters. Mooie voorpret mannen!

Laatst gewijzigd
wessel2105
martijncr
#112
Tiberi kan bij verkloten van klassement een goede aanvaller worden. Die veelzijdigheid die Carapaz o...

Naja als Riccitello zijn niveau van de Ronde van Zwitserland haalt en niet te duur is vind ik hem wel een mooie toevoeging aan je team in deze Vuelta. Het risico bestaat dat de aanvallers hier wel alle kansen krijgen en hij voor een Klassement gaat maar zelfs dan gaat hij wel genoeg punten opleveren om zichzelf terug te verdienen.

dr klaas
ditisdavid
#101
Jij neemt 7 sprinters mee op dit parcours?

5 of 6 

Eddix

Is het al 10:00?

reflex92
Eddix
#116
Is het al 10:00?

Volgens mijn berekeningen nog 40 minuten!

Zugzwang
wessel2105
#114
Naja als Riccitello zijn niveau van de Ronde van Zwitserland haalt en niet te duur is vind ik hem we...

Interessant vraagstuk inderdaad, waar ik zelf ook een beetje tegenaan loop. 

Normaal gesproken ben ik best fan van het selecteren van renners die goedkoop zijn en steady rond plek 10 in het klassement willen eindigen en in bergritten steeds rond die 10/11/12 plek eindigen. Een beetje zoals Gee in de vorige Tour... goedkope opvulling / backup voor de klimploeg die relatief veel zekerheid biedt ten opzichte van de gelijk geprijsde aanvallers van naam. 

Echter, afgaande op de startlijst kan het zomaar zijn dat hier best vaak een vlucht gaat wegblijven - dan schuift bovengenoemd type renner ineens op van plek 10/11/12 naar plek 18/19/20 en wordt het daarmee een stuk minder interessant. Of moet ik toch vasthouden aan mijn (veilige) insteek om nooit veel geld uit te geven aan vluchters, hoe aantrekkelijk het vooraf ook lijkt?

Heb nog niet heel goed nagedacht over hoe ik dit ga aanvliegen maar deze afweging lijkt me op het eerste gezicht een van de interessantere met betrekking tot de selectiesamenstelling.  

Laatst gewijzigd
John Bon
dr klaas
#115
5 of 6 

wie ga je daarnaast opstellen in de sprints? Ik denk dat dit een fout is dat veel maken. Weinig sprintritten => weining sprinters. 
Maar je moet toch een volwaardige ploeg kunnen opstellen in die ritten. Het gaat eerder over hoeveel budget drop je in je spurtersploeg. 

Stel je neem 5 sprinters mee en 1 ervan valt uit of is niet op niveau. Dan heb je al maar 4 puntenpakkers. En het is niet zoals met Pogi dat je 100% zeker kunt opvullen met UAE mannen voor de truiteampunten

ditisdavid

Belangrijke vraagstukken mbt de klimmende vluchters:

1) Hoe sterk zijn ze ten opzichte van de klassementsrenners? In de Tour klom Carapaz 8 minuten trager dan Pogacar op Plateau de Beille, wat IMO de belangrijkste reden was dat de vlucht het nooit haalde in de grote bergetappes. Nou is er hier niemand in de buurt van Pogacars niveau aanwezig, maar de vluchters zullen in de regel ook niet van het kaliber Carapaz zijn.

2) In welke mate zullen de betere klimmers zich focussen op de vele semi-bergetappes die vrijwel zeker voor de vlucht zijn (6, 10, 11, 12, 14), en in welke mate op de echte bergetappes waar het voorop blijven onzeker is? Gaat aardig bepalend zijn voor de eerste 2 weken, ook omdat het in sterke mate zal bepalen naar welk kaliber renners de semi-bergetappes gaan. Hopelijk niet zoals enkele jaren terug gebruikelijk was naar de Madrazos, Bizkarras en Kings van deze wereld, dan kun je net zo goed willekeurig je vluchters selecteren (en je gaat ze wel echt nodig hebben deze ronde).

Ben Nihilisty
Zugzwang
#118
Interessant vraagstuk inderdaad, waar ik zelf ook een beetje tegenaan loop.  Normaal gesproken...

Als de vlug vaak wegblijft, dan kan je verwachten dat het type Riccitello ook uiteindelijk vaak in de vlucht zal zitten. Als het 'zo een Tour' was geworden, dan was een Ciccone en zeker een Gee ook voornamelijk klimmende aanvaller geworden, omdat het koersverloop en, resulterend, tijdsverschillen in het AK compleet anders zijn dan in een ronde waarin alles door AK-mannen wordt opgevreten. Als er een hele rits aan aanvallers flink wat tijd pakt, dan gaat Riccitello echt niet in het wiel van Roglic zitten tot 5km van de streep om 18e in het algemeen klassement te worden. Dus ergens maakt dit hem min of meer interessanter: hij zal geregeld bij aanvallen betrokken zijn, en zal ook relatief kort eindigen als het wel aan de klassementsmannen is. 

Eddix

Lipowitz heeft nog wat naweeën van de hypetrain, 1,5m xD

Laatst gewijzigd
RikZ00r

Ze hebben UAE alvast een mooie prijs gegeven ;)

Ben Nihilisty
Eddix
#122
Lipowitz heeft nog wat naweeën van de hypetrain, 1,5m xD

En dat terwijl ze 'm nergens ook maar één luttel sterretje hebben toebedeeld, de arme snakker! Vraag me af of dat ooit gebeurd is trouwens: een 1.5M renner zonder een enkele Scorito-ster 

Eddix
Ben Nihilisty
#124
En dat terwijl ze 'm nergens ook maar één luttel sterretje hebben toebedeeld, de arme...

Voor 1mil. was ik hem serieus gaan overwegen, toch wel mooie prestaties laten zien. Jammer dat hij uitviel in de Giro, al naar etappe 5, daardoor weten we nog niet hoe hij het over 3 weken kan doen, en daarmee vind ik de prijs van 1,5 wel heel gortig.

1 2 ... 5 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.