Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 6 ... 104 105
Zugzwang
Ben Nihilisty
#121
Als de vlug vaak wegblijft, dan kan je verwachten dat het type Riccitello ook uiteindelijk vaak in d...

Leuke reactie, al ben ik het er niet mee eens. 

Als de vlucht 3 a 4 keer wegblijft, dan zal dit niks veranderen aan de insteek van Gee. Het is zeer aannemelijk dat als er 4 succesvolle vluchten zijn deze niet steeds een identieke samenstelling zullen hebben, dat zou bijzonder vreemd zijn. Wellicht dat er een renner in 2 van de 4 succesvolle vluchten zit en daarmee op de succesvolle dagen tijd pakt tov de veilig koersende Gee. Maar onder aan de streep zal de optelsom van zijn steady resultaten nog steeds tot een beter algemeen klassement leiden dan de variërende uitslagen van de aanvallers... in 2 ritten tijd winnen en in de andere 2 veel tijd verliezen zorgt voor een lager klassement. Er is wat mij betreft dus geen reden om aan te nemen dat een type Gee zou switchen naar aanvaller als hij daarmee een top-10 te grabbel gooit. 

'Riccitello gaat echt niet in het wiel van Roglic zitten tot 5km van de streep om 18e in het algemeen klassement te worden.' Nee dit ben ik met je eens, maar hij gaat WEL in het wiel van Roglic zitten tot 5km van de streep om 10e in het algemeen klassement te worden en 18e in de daguitslag'. Of tenminste dat denk ik haha. 

In ieder geval productief om te kijken waarom we verschillende verwachtingen hebben over dit type renner in deze Vuelta. 

 

 

 

Laatst gewijzigd
martijncr

Fijne brainfarts alweer! En... serieuze prijzen... niet misselijk zeg... 

Ben Nihilisty
Zugzwang
#126
Leuke reactie, al ben ik het er niet mee eens.  Als de vlucht 3 a 4 keer wegblijft, dan zal di...

Valt of staat natuurlijk ook een beetje met hoe hij er na de eerste/eerste twee schiftingen in het klassement voorstaat. Gee heeft me wel echt verbaasd over hoe goed hij zijn wagonnetje toch kon aanhaken bij de klassementskleppers eerlijk gezegd. Geef je na een (berg)etappe of wat toch iets meer tijd toe, ook al rijd je voor het AK, dan laat dat mogelijkheden om mee te springen in de vlucht en op die manier voorzichtig wat tijd terug te sprokkelen (Gee zat uiteindelijk zelfs alsnog een keertje mee op die manier - in de etappe waar niemand hem verwachtte, maar toch haha). Daarnaast moet je dit soort types ook vooral vergelijken met aanvallers van een soortgelijk of lager bedrag, en daar een veilige optie in vinden blijft toch één van de lastigste puzzelstukjes van Scorito. Van een Riccitello kan je daarentegen wel verwachten dat hij linksom of rechtsom zijn punten waarschijnlijk wel zal pakken. Al is dit wel absoluut afhankelijk van een heel aantal factoren, en kan er inderdaad in een tegenvallend scenario eindigen in jouw geschetste situatie.

En edit: hij gaat inderdaad wel in het wiel hangen voor een 10e plaats in het klassement, maar die 10e plek lijkt mij een stuk minder waarschijnlijk in het scenario dat er wél veel ritten naar de vlucht gaat én hij besluit om altijd bij de klassementsmannen te blijven. 

@Eddix, sluit me helemaal bij je aan wat betreft Lipowitz - voor 1.5M vind ik 'm wel te gortig geprijsd, zeker gezien ze Roglic, Vlasov en DFM ook meenemen. 

Laatst gewijzigd
Zugzwang
Ben Nihilisty
#128
Valt of staat natuurlijk ook een beetje met hoe hij er na de eerste/eerste twee schiftingen in het k...

Leuke analyse.

Waarom denk jij dat een 9e/10e/11e plek in het klassement een stuk minder waarschijnlijk is als er bijvoorbeeld 4 ritten naar de vluchters gaan? Rittenkapers eindigen doorgaans niet op deze plekken in het klassement dus waarom zou dit zoveel invloed hebben op zijn kansen?

Natuurlijk zijn er wel is uitzonderingen maar het is toch veel meer de norm dat af en toe in de juiste vlucht zitten + andere dagen veel tijd verliezen, onder aan de streep niet voor een top-10 plek zorgt maar voor dagsucces. 

Ben Nihilisty
Zugzwang
#129
Leuke analyse. Waarom denk jij dat een 9e/10e/11e plek in het klassement een stuk minder waarschijn...

Gevoelsmatig wordt er bij een vluchtrijke ronde vaak naar plek 10 geGuillaume'd, maar als ik PCS erbij pak zijn dat inderdaad wel vaak de plekken net achter de top-10. Het overkoepelende idee van me hier is dat er in zo'n Tour/Giro als dit jaar (oftewel: veel ritten voor de AK-mannen), er maar een man of pak 'm beet 15 (en slinkend naarmate de ronde vordert) is dat er überhaupt oren naar heeft om daar een beetje te plakken. Als dit veel ritten zijn, dan is het relatief eenvoudiger om richting die top-10 te komen omdat er simpelweg veel klimmers zijn die dat soort etappes wel geloven en al snel op verdere afstand belanden dan via een andere route. Maar zoals gezegd: onderbouwen aan de hand van data blijft een beetje uit van mijn kant haha, dus het kan goed een verkeerde aanname zijn.

Wat echter wel een vraag blijft, wel een ander vraagstuk uiteraard, is óf je Riccitello dan ook bij de 10 beste klassementsmannen inschat. En zoals ik in m'n eerste bericht opperde: Gee heeft me op dat vlak in de Tour wel verrast, en Riccitello zou dat ook doen als hij daadwerkelijk bij de beste 10 zit. Dus, als ik het zo een beetje van me afschrijf, denk ik dat in mijn hoofd het een redelijk reëel scenario is dat Riccitello aanklampend een beetje rond een 15e stek zou komen op respectabele afstand. Als er dan vervolgens ruimte blijkt voor vluchters dan is dat voor hem een mooie route om én wat korte uitslagen te rijden én een prima klassement te rijden, maar dan wellicht wel net buiten de top-10 ;). Voor een miljoentje staat die hoe dan ook wel op m'n radar, en wel interessant om zo even de mogelijke scenario's uiteen te zetten!

KissMyAce2.0

Hoe kan Luuk de Jong duurder zijn dan Wout van Aert?

Ab Normaal

Puur vanwege de assists

Danny Van de Wetering

Ik heb geen typfout gemaakt, maar iets veel leukers! Voor de Vuelta heb ik een subleague opgezet: Txirrindulari Txapeldun. Doe mee en beleef de spanning samen met ons! Meld je aan via deze link: https://tinyurl.com/5effjtjf.

NOAD1912
Danny Van de Wetering
#133
Ik heb geen typfout gemaakt, maar iets veel leukers! Voor de Vuelta heb ik een subleague opgezet: Tx...

als ik naar mijn spambox ga zie ik meer dan 10 keer de naam Danny van de Wetering over Scoritopools 😂ben ik de enige?

NOAD1912

Ben in eerste instantie niet heel gelukkig met de prijsstelling. Had gehoopt en verwacht dat bij dit budget Van Aert en de UAE's iets goedkoper geweest zouden zijn, maar goed, des te grote uitdaging.

LinksafBijDeMolen

UAE inderdaad erg duur. Voelt voor mij echt als russisch roulette om daar de juiste van te kiezen. Misschien laat ik ze voor die prijzen allemaal wel thuis.

Peli
Danny Van de Wetering
#133
Ik heb geen typfout gemaakt, maar iets veel leukers! Voor de Vuelta heb ik een subleague opgezet: Tx...

Even volledig off-topic:
Die spam mail die ik voortdurend van jou (en een aantal anderen die actief zijn op Scorito) krijg, kan dat niet een tandje minder?
Of beter nog: helemaal niet meer.

Peli
NOAD1912
#134
als ik naar mijn spambox ga zie ik meer dan 10 keer de naam Danny van de Wetering over Scoritopools...

Ja dit dus. En nee, je bent lang niet de enige.
Danny is overigens niet de enige die zich hieraan bezondigt. Ene Ramon (ofzo) ook en met hen nog een aantal.
Zeer storend (en vooral onnodig).

 

 

Laatst gewijzigd
Bonorrie

Zoals inmiddels vertrouw, ook nu weer een Scorito Subleague aangemaakt voor de echte WielerFlitsers.  

Subleaguenaam: WielerFlits Vuelta 24 

Aanmelden kan tot aanvang van de Vuelta.

Bij de Tour de France hadden we 1108 deelnemers met 1 Antek, 2 timvdwaal & 3 Koekebakker053 op het podium. Kunnen zij dit huzarenstukje herhalen.

Iedereen in ieder geval veel puzzelplezier 🚴🏼‍♀️🚴🚴🏽‍♂️💨

Laatst gewijzigd
Waarschijnlijkaanhetwerk
Peli
#137
Even volledig off-topic:Die spam mail die ik voortdurend van jou (en een aantal anderen die actief z...

100% eens. Word er echt knettergek van...

Als ik mij wil aanmelden bij een subleague ga ik er zelf wel in...

John Bon
Eddix
#125
Voor 1mil. was ik hem serieus gaan overwegen, toch wel mooie prestaties laten zien. Jammer dat hij u...

Ga ik niet helemaal met akkoord
Je hebt het hier over een renner die 3de werd in Romandie, 5de in de eerste aankomst bergop in de Giro, niet start in rit 6 maar dan wel weer 2de wordt in Duits kampioenschap, de Sibiu cycling tour wint. 

Ok die laatste is maar de Sibiu Cycling Tour maar is wel tegen Leknessund Bennett, Riccitello. Niet de grootste namen maar toch. 
En bij Bora, lijkt me heel onwaarschijnlijk dat Roglic start, Vlasov is een enorm vraagteken dus hij is dan zomaar de 2de man daar na Martinez.  

Het blijft een gokje op 1.5 maar 1 miljoen denk ik dat bijna iedereen hem er blind inklikt.

Edit: hoewel ik nu zie dat Martin, Gaudu, Martinez 1 miljoen zijn... hm :D 

Dit wordt een lastige puzzel :D

Laatst gewijzigd
Canyon72

Inderdaad een moeilijkere puzzel dan tour en giro. Ga toch niet riskeren om veel aanvallers mee te nemen, om ze toch steeds op de verkeerde dag op te stellen.

Het zal er op neer komen om te proberen inschatten wat de top 15 zal worden in GC, top 5 in jongerenklassement en zien wat budgettair mogelijk is welke renners je ervan meeneemt. Wil toch proberen er 10 daarvan te kiezen. Verder aangevuld met 5 sprinters waarvan Wout, Mads en Kaden (als de laatste 2 meedoen) en 2 goedkopere, verdere twee tijdrijders en dan waarschijnlijk nog 3 opvullers van 500k. 

Spelen op de ploegpunten is veel moeilijker in te schatten zonder Pogacar.

 

ditisdavid

Eerste indruk is dat de prijzen kant noch wal raken deze keer. Zijn de nodige renners die 1 of zelfs 1.5 miljoen duurder zijn dan ik had verwacht, maar ook een paar waar het precies andersom is.

Pim Todcock

Skjelmose flink goedkoop. De goedkopere VLAB met WvA en Cian in de ploeg ook verleidelijk. Landa, LMartinez lijken ook koopjes. Carapaz had ik duurder verwacht na de Tour. Tarling voor 2 miljoen is nogal veel. Hij is allesbehalve onfeilbaar op de tijdrit en normaal al genoeg tijdrijders in de ploeg.

Ragnar Lolbroek
Canyon72
#142
Inderdaad een moeilijkere puzzel dan tour en giro. Ga toch niet riskeren om veel aanvallers mee te n...

Dat is ook aanvliegroute. Ik denk voorlopig dat ik meer geld in de klimploeg ga steken met de overdaad aan bergritten en aankomsten bergop. Dat wordt dan een budgetsprintploeg met 2 van de 3 sprintkleppers. Old school Vueltapoolen m.a.w. Een snelle bevestiging m.b.t  de effectieve deelname van Roglic, Ayuso, Pedersen zou al een eind helpen.

ditisdavid
Ragnar Lolbroek
#145
Dat is ook aanvliegroute. Ik denk voorlopig dat ik meer geld in de klimploeg ga steken met de overda...

Ayuso is volgens de laatste informatie eerste reserve.

Poule d'Or

Ganna is normaal altijd 1.5, waarom ze dan Tarling 2 maken is vreemd.

Verder zijn alle pareltjes die je vroeger voor 0.5 of 0.75 kon oppakken nu minstens 1 miljoen of hoger.

Martinez had 20 punten in de Tour en was 0.75, nu voor 1mil.

Van Gils had 78 punten en was 1, nu voor 1.5 mil

UAE flink aan de prijs

 

Poule d'Or
ditisdavid
#146
Ayuso is volgens de laatste informatie eerste reserve.

Zou vreemd zijn als een grote kanshebber niet naar de Vuelta mag (al weet het team natuurlijk meer over zijn vorm).  Puzzel wordt wel makkelijker qua budget als Roglic, Ayuso en Pedersen niet starten.

Ragnar Lolbroek
Poule d'Or
#148
Zou vreemd zijn als een grote kanshebber niet naar de Vuelta mag (al weet het team natuurlijk meer o...

Die zal in de Tour slechte punten hebben gescoord qua collegialiteit. 

Astarloa

Mensen die het hebben over maar 5 sprinters meenemen gaan dus heel veel bankpunten verzamelen in alle niet sprintetappes. 6 of 7 lijkt mij het juiste aantal. 

1 2 ... 6 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.