Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 7 ... 104 105
John Bon
Poule d'Or
Ganna is normaal altijd 1.5, waarom ze dan Tarling 2 maken is vreemd. Verder zijn alle pareltjes di...

Reden waarom Tarling 2 mil is (los van of ik dat teveel vind) is omdat hij getoond heeft top TT te zijn. Werd ondanks pech op de spelen 4de op enkele tellen van WVA en de Vuelta begint met een TT waar hij msch wel fav. is zonder Ganna en zonder Remco. Als hij Rit 1 wint + truipunten... 

Somige vergelijkingen kun je niet maken met de tour .

Martinez & Van Gils vinden in de Vuelta een ronde waar er meer kansen zijn op vluchten en een parcours die hun beter ligt. 
UAE aan de prijs maar wat had jullie dan verwacht? Ze hebben, als Roglic niet meedoet, de 3 topfavorieten met Ayuso, Almeida en Yates naar mijn mening. 

Canyon72
Astarloa
Mensen die het hebben over maar 5 sprinters meenemen gaan dus heel veel bankpunten verzamelen in all...

Om ze dan misschien maar 3 keer op te stellen? Ik ga het risico nemen er niet meer dan 5 meenemen.

Guido Maltempi
John Bon
Reden waarom Tarling 2 mil is (los van of ik dat teveel vind) is omdat hij getoond heeft top TT te z...

Als Tarling de ITT wint, kun je hem opschrijven voor +100 punten na de eerste 3 etappes. Probleem is alleen dat die jongen zich vervolgens drie weken lang over al die verticale Spaanse k*tbergen moet slepen om uiteindelijk in etappe 21 nog een keer dikke punten te kunnen scoren. Gaat hij dat doen, of haalt de ploeg hem lekker uit koers op de eerste rustdag?

Verder geen idee waartoe hij in staat is in de heuveletappes, maar op basis van zijn track record op pcs zou ik hem daar niet verwachten. De kopmanfactor in de ITT's is ook te verwaarlozen, WvA is een prima plan B die sowieso in +90% van de teams zal zitten. Tarling móét dus de eerste ITT winnen, Madrid halen en top 3 rijden in die laatste ITT om z'n prijskaartje enigszins te verantwoorden.

Voor 1M was het een blinde klik. 1.5M was prima te verantwoorden, maar 2M lijkt me echt teveel van het goede.

nasibal
Ab Normaal
Puur vanwege de assists

Ab, ik weet wat het populaire gezegde is over tweede plekken, maar zeker gefeliciteerd man! Puike prestatie ☺️👌

Titivoeckler

Lastige puzzel. Puur kijkend naar het parcours ben je geneigd er veel aanvallers in te klikken. Dat is voor een groot gedeelte altijd een loterij, waardoor je vaak beter voor de ak mannen kan gaan. Hier heb je alleen zo weinig sprintritten dat je die sowieso al 9 hebt. 5 sprinters erbij, dan kom je toch aan een aanvaller of 6. Dat voelt toch ook niet goed 😅

Astarloa
Canyon72
Om ze dan misschien maar 3 keer op te stellen? Ik ga het risico nemen er niet meer dan 5 meenemen.

Het gaat erom dat je zoveel mogelijk punten per renner wilt verdienen. Als jij het stelt zoals je het stelt zijn de sprintetappes dus de etappes waarin je makkelijk de uitslag kunt voorspellen. Als jij 15 mensen voor de bergen wilt meenemen ga je ontzettend vaak verkeerde keuzes maken en veel bankpunten incasseren en kom je in de sprints te kort. Ik zou het eerder uitleggen als dat je niet te veel budget wilt uitgeven aan de sprinters maar dat je puur qua plekjes er echt wel 6 a 7 nodig zult hebben.

NOAD1912
Astarloa
Het gaat erom dat je zoveel mogelijk punten per renner wilt verdienen. Als jij het stelt zoals je he...

daarnaast zijn er altijd 1 of 2 die uitvallen, andere teamorders krijgen of gewoon op eigen houtje besluiten niet mee te sprinten. In de Tour ging ik voor 8, nu 7 sprinters, waarvan er meerdere multi inzetbaar zijn. Ik hoop dat er nog wat bij komen. Milan, Molano en wat goedkoop grut🤔

Laatst gewijzigd
Zugzwang
Astarloa
Het gaat erom dat je zoveel mogelijk punten per renner wilt verdienen. Als jij het stelt zoals je he...

Goed verwoord hoe ik er zelf op het moment ook naar kijk. Er wordt binnen mijn selectie een beperkt budget vrijgemaakt voor sprinters maar wil er wel graag 6 a 7 meenemen. Om een dergelijke sprintploeg te realiseren met een beperkt budget is het hier dus ook weer de kunst om naast de dure zekerheidjes a la WvA en Pedersen een paar budgetsprinters te vinden die daadwerkelijk gaan sprinten. 

nasibal
Astarloa

Waarom zou je zoveel mogelijk punten per renner willen verdienen? Als je met 1 renner 6000 punten haalt en met 19 renners 0, dan heb je toch onder aan de streep net zoveel punten als iemand die met 20 renners 300 punten per renner behaalt?

En zijn de top 20 van de sprints wel zo makkelijk te voorspellen. Althans: Is wel zo makkelijk te voorspellen welke 7 a 8 renners er sowieso, ongeacht de positie, in voor gaan komen?

Je punt dat als je op het ene type renner bezuinigt je teveel van een ander type renner kan krijgen, waardoor je mogelijk scorende renners gaat banken deel ik volledig. Ook als je bedoelt dat er in de sprint etappes net zo goed een x aantal punten zijn op te halen die je niet zomaar wil laten liggen dan volg ik je net zo goed. Voor beiden is 'voldoende sprinters' een van de wegen naar Rome, maar zeker niet de enige. 

Laatst gewijzigd
BigMig

De hoeveelheid sprinters die je meeneemt is ook afhankelijk van welke koopjes er eventueel nog bijkomen toch? Tot nu toe zijn die er niet of weinig. Het lijkt mij, ook met het oog op het puntenklassement, erg aantrekkelijk om de duurste 3 sprinters erin te klikken. Als de Aberasturi's van deze wereld vervolgens al een miljoen kosten, klik ik er eerder 5 dan 7 sprinters in. 

Canyon72
Astarloa

Is inderdaad een risico als ik zo weinig sprinters meeneem. Ik zal dus die 3 ritten weinig punten halen met mijn 5 sprinters. Verwacht ook niet meer sprints want er zullen te weinig ploegen geïnteresseerd zijn in een sprint. Maar is zeker een risico. Ik heb in de tour ook met een mindere sprintploeg een deftige eindscore gehaald. Merk dat het veel belangrijker is om in te schatten wie de top halen in de verschillende truiencategorien, want eindafrekening weegt serieus door. En ja, je moet een beetje geluk hebben in uw keuzes. Ik had in de tour toppers als Vingegaard en Evenepoel, en had geen Roglic en Van der Poel. Enige tegenvaller was Pedersen, maar die had iedereen dan wel denk ik.

Pim Todcock

Ayuso is intussen bij pcs weer weg. Dan zijn Skjelmose, Poole, Martinez, Tiberi, Arensman, Cian, etc. weer even een tandje interessanter.

Laatst gewijzigd
Canyon72
BigMig
De hoeveelheid sprinters die je meeneemt is ook afhankelijk van welke koopjes er eventueel nog bijko...

Ik volg je volledig

NOAD1912
Pim Todcock
Ayuso is intussen bij pcs weer weg. Dan zijn Skjelmose, Poole, Martinez, Tiberi, Arensman, Cian, etc...

Waar zie je dat op PCS? Zie daar geen overzicht actuele lijst deelnemers Vuelta?

Edit.. ah kijk..https://x.com/cirogazzetta/status/1819011956705026358

ja dat maakt wel weer wat budget vrij

Laatst gewijzigd
Hay
ditisdavid
Eerste indruk is dat de prijzen kant noch wal raken deze keer. Zijn de nodige renners die 1 of zelfs...

Dat is toch een ideale situatie voor jou. Ik heb niets liever dan renners die ik of duidelijk te duur (niet nemen) of duidelijk goedkoop (mogelijk wel nemen) zijn geprijsd. 

Canyon72

Vraag me af hoe de rolverdeling bij Visma zal zijn, wie kopman Kuss of Uijtdebroeks?

Zugzwang
nasibal
Waarom zou je zoveel mogelijk punten per renner willen verdienen? Als je met 1 renner 6000 punt...

Ik las 'zoveel mogelijk punten per renner' als een beetje ongelukkig uitgedrukt dat je zo min mogelijk van de punten die een renner behaalt op de bank wil hebben maar ze daadwerkelijk wil kunnen bijschrijven. En dat een selectie met maar 5 sprinters voor problemen zorgt met betrekking tot de dagopstelling, i.e. gevoelig zal zijn voor veel bankpunten tijdens de bergritten. 

Weet niet of dat ook de daadwerkelijke insteek was haha, maar wel eentje waar ik het mee eens ben. 

Pim Todcock
NOAD1912
Waar zie je dat op PCS? Zie daar geen overzicht actuele lijst deelnemers Vuelta? Edit.. ah kijk..ht...

Deze pagina heb ik standaard open:

https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-a-espana/2024/startlist/changes

Zitvlees
Hay
Dat is toch een ideale situatie voor jou. Ik heb niets liever dan renners die ik of duidelijk te duu...

Hoe bepaalt scorito die prijzen?

Ik heb het idee dat in de loop der jaren enigszins talentvolle renners steeds duurder zijn gewonnen. Ik heb nog een keer alaphillipe en v Avermaet, nog nie bekend als wereldtopper, maar al wel een goed voorjaar gereden, met een eerste week vol heuvel en punch etappes, beiden voor 1 miljoen opgepikt in de Tour..

NOAD1912
Pim Todcock
Deze pagina heb ik standaard open: https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-a-espana/2024/startl...

Dank!!

Ab Normaal
nasibal
Ab, ik weet wat het populaire gezegde is over tweede plekken, maar zeker gefeliciteerd man! Puike pr...

Thanks Nasi!

Kan het inmiddels wel waarderen maar ben er een paar dagen heel ziek van geweest met in etappe 19 Jorgenson (2e) en Simon Yates (3e) op mijn bankje en het trio Buitrago, Gee en Ciccone basis. 

Ab Normaal
Canyon72
Vraag me af hoe de rolverdeling bij Visma zal zijn, wie kopman Kuss of Uijtdebroeks?

Beiden

Canyon72
Ab Normaal
Beiden

Dan neem ik ze beiden en Wout 😄

Bozenik

Nou, die prijzeninschatting van gisteren had een stuk beter gekund. Ook zonder Pogacar betaal je dus de absolute hoofdprijs voor UAE, maar misschien zijn ze het ook nu waard. Dat ze Tarling geen 750k maken lijkt me prima, maar even duur als Skjelmose is toch wel bizar. 

encanto

Fijn dat we weer kunnen puzzelen...vorig jaar een mooi Vuelta jaar dankzij kuss en soler...nu op het eerste gezicht een lastige puzzel..zeker als zowel ayuso als roglic niet starten. Dan heb je best een ruim budget om net te veel aanvallers te nemen.

daar dit altijd mijn valkuil is ( te veel aanvallers en die verkeerd opstellen) wordt het nu al een helse Vuelta !;) 

wel een heerlijk parkoers

1 2 ... 7 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.