Scorito Vuelta 2024

1 2 ... 8 ... 104 105
encanto

Skjelmose trouwens belachelijk goedkoop!;)

Dekkerony

Wordt wel een dingetje het verhaal Ayuso. Als hij er toch bij komt op het laatste moment dan is deze een serieuze kandidaat in elke categorie. En met zijn prijskaartje het nodige schrappen en schuiven want die wil je er dan toch bij hebben..

Laatst gewijzigd
Hay
Zitvlees
#169
Hoe bepaalt scorito die prijzen? Ik heb het idee dat in de loop der jaren enigszins talentvolle ren...

Geen idee hoe Scorito uiteindelijk de prijzen bepaalt. Denk inderdaad toch ook behoorlijk wat subjectiviteit/natte vingerwerk bij zit, maar misschien zit er ook wel een soort database onder. Voor zover ik weet zijn ze daar ook niet erg transparant in. Maar uiteindelijk maakt dat mij als speler ook niet veel uit, veel te hoog geprijsde renners laat je gemakkelijk links liggen en "koopjes" heb ik er ook graag bij. 

dr klaas
encanto
#176
Skjelmose trouwens belachelijk goedkoop!;)

Hoeveel had je hem verwacht dan ?  Zijn voorjaar was ook niet zo denderend. 

 

dr klaas
Hay
#178
Geen idee hoe Scorito uiteindelijk de prijzen bepaalt. Denk inderdaad toch ook behoorlijk wat subjec...

Eigenlijk maakt het toch ook weinig uit, Je hebt een budget en je hebt prijskaartjes aan renners, speelveld is voor iedereen gelijk. Ik kan weinig goedkoop geprijsde renners opnoemen die door 60% of meer gekozen worden. Pinot in de giro vorig jaar ? Pedersen dit voorjaar slechts 3.5 miljoen.  Zelfs Lipowitz niet in de giro dit jaar.,  Te duur geprijsde renners zijn er altijd genoeg en daar kun je je voordeel mee pakken. 

CAI
encanto
#176
Skjelmose trouwens belachelijk goedkoop!;)

Ligt er nog aan wat mij betreft, als aanvaller wel. Als hij klassement wil rijden en de lijst wordt niet kleiner wordt het vechten voor top 10 plekjes en dan is 2 miljoen veel. 

encanto

het is zeker nog geen zekerheidje dat Skjelmose in mijn team komt en hij heeft me bij de klassiekers flink teleurgesteld..(al was hij bevroren bij de WP).

Maar iemand die in drie rondes (en niet de kleinste rondes)  4e,3e en 3e wordt en het hele jaar op deze ronde afstemt, is voor 2miljoen toch echt niet duur. Heeft meer gepresteerd dan een arensman, uijtdebroeks of kuss dit jaar...en die zijn een stuk duurder

Zitvlees
encanto
#182
het is zeker nog geen zekerheidje dat Skjelmose in mijn team komt en hij heeft me bij de klassiekers...

Skjelmose is toch ook vrij explosief en gaat, als ie meekan, toch goede dag uitslagen rijden,vele beter dan zeg een uitebroeks of arensman.

CAI
encanto
#182
het is zeker nog geen zekerheidje dat Skjelmose in mijn team komt en hij heeft me bij de klassiekers...

Ben het met je eens dat hij interessant is, maar hij is ook niet duur omdat er veel goede klassementsmannen in staan en dan is het lastig punten scoren. Ik denk dat er 6 duidelijk voor staan en dan nog een hele club voor de top 10 waarvan Skjelmose goede voorbereiding heeft maar de minste grote ronde ervaring. Ook benieuwd hoe hij het met Ciccone wil verdelen. 

HaagseHaas

Ik vind de prijzen eigenlijk wel prima. Geen torenhoge favorieten en een leuke en grote groep  renners die gaan meedingen om de prijzen. Veel renners die 3e kunnen worden maar ook 15e, dus ik denk dat we veel meer diversiteit in de teams gaan zien dan in de Giro en Tour.

Laatst gewijzigd
Hay
CAI
#184
Ben het met je eens dat hij interessant is, maar hij is ook niet duur omdat er veel goede klassement...

Sjkelmose heeft dan ook nog als voordeel dat hij een behoorlijke tijdrit heeft.

ditisdavid

Skjelmose is vooral interessant vanwege zijn tijdrit en explosiviteit, kan nog steeds makkelijk zijn geld waard zijn als hij in de echte bergetappes aanklampt voor plekje 9 in het AK. Dan moeten er wel een paar van de meer punchy etappes naar het peloton gaan.

Dottema11

@martijncr Onder het motto ''beter goed gejat dan slecht bedacht'' heb jij het excel bestand al op een vergelijkbare manier als met de tour uitgewerkt?

dr klaas
encanto
#182
het is zeker nog geen zekerheidje dat Skjelmose in mijn team komt en hij heeft me bij de klassiekers...

Dat is wel tegenstrijdig een belachelijk laag geprijsde renner die niet in je team komt ;). 

Arensman haalt al 4 rondes op rij dikke punten, plus 2x tijdrit. Uitdebroexc 2 grote rondes ook op niveau. Zijn uitvallen kostte mij helaas een gouden beker in de giro. 

 Skjelmose in topvorm kan zomaar 300 punten binnen fietsen.

 

 

John Bon

Ook leuk telkens ik denk "hm eerst even zien of die nog een koers rijd voor de Vuelta" zitten die mannen allemaal in Burgos :D 

Cold Palmer

Vind Team UAE wel lastig.. voor mij is Almeida een must have en denk dat je er wel 2 nodig hebt. Yates, del Toro, McNulty, Soler?? Allemaal hun voor en nadelen. En stel dat Ayuso toch gaat, hele budget weg.. 

Eddix
Cold Palmer
#191
Vind Team UAE wel lastig.. voor mij is Almeida een must have en denk dat je er wel 2 nodig hebt. Yat...

Ik had vorig jaar Soler gekozen en dat was een van de absolute verschilmakers. Zou hij dit jaar weer een goede Vuelta rijden? Toen had hij ook Ayuso en Almeida voor zich, dit jaar mag hij misschien nog veel meer zijn eigen ding doen als Ayuso niet mee gaat bijvoorbeeld. Hij is typisch een van de die renners die, omdat hij Spaans is, toch vaak net wat meer presteren (het andere voorbeeld is Mas). Ook vorig jaar had hij de TdF in de benen trouwens.

Daan De Jager
Eddix
#192
Ik had vorig jaar Soler gekozen en dat was een van de absolute verschilmakers. Zou hij dit jaar weer...

Haha mas vorig jaar de tour in de benen ? Hij is in de 1e etappe al gevallen en meteen opgegeven 

Lo Zar
Daan De Jager
#193
Haha mas vorig jaar de tour in de benen ? Hij is in de 1e etappe al gevallen en meteen opgegeven&nbs...

Even goed teruglezen 🤓

Lo Zar

Corbin Strong 2M. Hoopte hem voor max 1.5M op te pikken. Misschien alsnog een prima optie maar dat ligt aan de alternatieven die nog moeten komen. Arkea sprintersgilde to the rescue?

HaagseHaas
Lo Zar
#195
Corbin Strong 2M. Hoopte hem voor max 1.5M op te pikken. Misschien alsnog een prima optie maar dat l...

Dat is een miljoen te duur. Tenzij er helemaal geen sprinters meer bijkomen.

Punct
HaagseHaas
#196
Dat is een miljoen te duur. Tenzij er helemaal geen sprinters meer bijkomen.

Maar vooral: gaat hij sprinten?

Toch een soort Vendrame.

Eddix
Daan De Jager
#193
Haha mas vorig jaar de tour in de benen ? Hij is in de 1e etappe al gevallen en meteen opgegeven&nbs...

Ja sorry, ik had het over Soler. Bedoelde met het voorbeeld Mas alleen iemand die vaak op Spaanse bodem beter rijdt =)

Ik had ook Strong op de shortlist staan, maar poeh 2 miljoen... het past wel in de trend van alle renners lekker duur maken deze Vuelta.

Ragnar Lolbroek
Eddix
#198
Ja sorry, ik had het over Soler. Bedoelde met het voorbeeld Mas alleen iemand die vaak op Spaanse bo...

En renners die die na de deadline toegevoegd worden lijken toch ook wel eens een 500k extra prijs te krijgen. Die indruk krijg ik althans. 

encanto
dr klaas
#189
Dat is wel tegenstrijdig een belachelijk laag geprijsde renner die niet in je team komt ;).  A...

Hahaha..ja merkte de tegenstrijdigheid wel.:) wat anderen ook zeggen: Skjelmose zal sprinten en kan tijdrijden...wat wil een mens nog meer.

maar goed : wat net gezegd is, veel zal afhangen van ayuso...als hij toch meedoet..kan je hem dan laten liggen?

 

ciccione zal na deze tour volledig voor de etappes gaan lijkt me. 


soler zal zeker leveren, maar met zoveel vluchtetappes is het wat lastiger inschatten.

 

1 2 ... 8 ... 104 105

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.