Ploegleider Vuelta

dawizz

En wanneer komen de andere prijzen?

Timber

Waarschijnlijk 3 dagen voor de Vuelta begint ofzo. Toen Ploegleider nog door de lokale krant georganiseerd werd was het zoveel beter.

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Inmiddels is ruim de helft van de definitieve startlijst voor de Vuelta bevestigd en al deze renners zijn nu ook toegevoegd in Wielerflits Ploegleider. Dit zijn de duurste renners tot nu toe. Wie ga jij zeker kiezen en wie juist niet?

Laatst gewijzigd
Wijon

@redactie/moderator

Zouden jullie een reactie kunnen geven op de onderliggende vraag van het geklaag; Zullen we in de toekomst weer een eerdere voorlopige lijst ontvangen met alle mogelijke of waarschijnlijke renners die eventueel op non-actief kunnen worden gezet, zodat we eerder kunnen beginnen met puzzelen? 

Vinniesmittie

Prima start voor mij, gedeelde 30 plek. Wel jammer dat Vacek vandaag niet aan sprinten toe kwam. Morgen voor de zekerheid vast van Eetvelt er in

Poeksel

Behoorlijke start. Ook Van Eetvelt op de bank, ook voor de zekerheid ingebracht :)

Bertsu

Omdat hij best rap kan zijn had ik hem er vandaag alvast ingebracht, gelukkig.

João Bicicleta

Mooie start met McNulty en Vacek in m'n team en sta in de top 50. Ik heb twijfels of ik genoeg klimgeiten heb. En het is morgen maar de vraag of de klassementsmannen voor de overwinning gaan. Het zou zomaar een strijd kunnen worden tussen de VPP's, Zana's en Sanchez'en van deze Vuelta. Roglic zie ik niet aanvallen dus het zal van UAE moeten komen.

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Vacek hele mooie keuze! Op basis waarvan heb je hem gekozen? Zijn er maar weinig die Vacek hebben. Netjes!

João Bicicleta

Het was uiteraard een gokje om Vacek te nemen. Hij werd genoemd hier op het forum en zijn recente uitslagen hebben me doen besluiten om hem in te zetten in de proloog waarnaast ik natuurlijk ook hoop dat hij gaat sprinten de komende etappes.

Vinniesmittie

Vandaag wat mindere dag, had v Eetvelt er niet in gezet, maar Kuss. Ik heb Vacek ook genomen, vanwege de eerste 3 etappes. Komt heel lekker uit als je hem kan laten staan na de tijdrit. Vanwege de afzegging van Pedersen was hij enige sprinter van dienst in die ploeg. En gunstig geprijsd natuurlijk, je wil deze vuelta niet teveel punten kwijt zijn aan de weinige sprintetappes. Heb naast hem alleen WvA en Aberasturi, hoop alleen wel dat eerstgenoemde het groen gaat behouden. Morgen Aberasturi er weer in gewisseld, daarna elke etappe een klimgeit er bij in gooien.

Vinniesmittie

Team De Kleppers gaat weer als de brandweer! Inmiddels gestegen naar de 6e plaats. Morgen gaat Poole ( helaas dus geen punten voor hem vandaag) er in voor Vacek. Moet wel bekennen dat Oconnor een Lucky Shot was, ik wijk in Ploegleider altijd iets af van mijn team in Scorito.  In dat laatste spel heb ik voor Landa gekozen, in Ploegleider dus voor Oconnor 

dawizz

Lekker hoor

João Bicicleta

Almeida met covid is een flinke tegenvaller. Carapaz is ook niet best dus ik zal langzamerhand uit de top 25 gaan vallen. 

Ook m'n wisselbeleid is echt knudde. Dat heeft me al zeker 50 punten gekost. 😂

Daar moet ik toch maar wat beter over gaan nadenken komend jaar..

Vinniesmittie

Ja almeida covid tegenvaller, maar denk wel dat veel medespelers hem ook hebben, dus kan qua puntenverlies nog wel meevallen. Ik had geen geweldige score vandaag, wel 6e plek kunnen vasthouden. Moet hopen dat met name Kuss, Poole en McNulty zich weten te herpakken. Anders kansloos tegen team met Landa, Tiberi en Mas

João Bicicleta

Weer 2 man naar huis vandaag. Wanneer begint de Giro?

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Maar daar tegenover staat de wederopstand van Richard Carapaz! Voor de Giro start trouwens ook al ons Klassieker-spel, dus over een maand of zes kan je alweer aan je volgende team sleutelen ;-)

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Dit zijn tot nu toe de renners met de meeste punten in het Wielerflits Ploegleider Vuelta-spel. Hoeveel heb jij er in je team?

Vinniesmittie

Team De Kleppers gaat de 2e rustdag in op plek 4, zeer fraai! Afgelopen dagen veel ups en downs, maar wel altijd in top 20 gebleven. Ondanks wat opstelfouten ( maar ja, wie verwacht dat etappe 14 een sprint wordt) tevreden over mijn team, ondanks al 4 uitvallers. Maar ik verwacht wel te gaan dalen de komende week, door het niet hebben van AK knallers Landa, Mas en Carapaz zal het lastig worden om de hoge klassering vast te houden.

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Helaas zal er voor Wout van Aert niks meer bijkomen, want dé grote smaakmaker van deze Vuelta kwam gisteren hard ten val en moest helaas afstappen. Toch fietste hij al het enorme totaal van 350 punten bij elkaar. Uiteraard behoren O' Connor, Roglic en Soler ook tot de grootste puntenpakkers van deze ronde. Wie van deze tien heb jij in je team?

Poeksel

Ik stond een tijdje in de top 100, maar uiteindelijk gezakt naar plek 343. Combinatie van pech (vijf uitvallers) en slordigheid (en wilde Mas er nog inbrengen, maar kwam er niet aan toe). Daardoor ook maar elfde in het jaarklassement (maar over mijn jaar natuurlijk heel tevreden).

Vinniesmittie

Uiteindelijk iets weggezakt naar een keurige 17e plek, maar zeer tevreden daarmee! Had helaas ook veel uitvallers, 5 stuks waardoor er niks meer te kiezen viel.

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Alsnog een keurige 17e plek. Complimenten!

Avatar of
WielerFlits Ploegleider
moderator

Schrijf je nu alvast in voor onze drie grote rondes en het klassiekerspel in 2025, en je krijgt niet alleen 10% korting, maar onder alle mensen die zich voor 1 oktober aanmelden, verloten we ook vijf keer het prachtige regenboogshirt van Mathieu van der Poel! Wie wil dat nou niet winnen?! 

Aanmelden doe je hier: bit.ly/3XD76yl

Nokere Koerse
WielerFlits Ploegleider
#24
Schrijf je nu alvast in voor onze drie grote rondes en het klassiekerspel in 2025, en je krijgt niet...

Mooi!! gaan we doen!😁

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.