Ja, het is een mooie puzzel deze keer.
Zo veel interessante AK mannen waarvan sommige redelijk steady en voorspelbaar zijn (Almeida, Gall, Gee, Bernal) en andere grote vraagtekens omtrent vorm of fitheid (Ayuso, Landa, Jorgenson, Pidcock, Tiberi, Hindley, Vlasov, Kuss), wat mooie renners die nog niet (vaak) een grote ronde hebben uitgereden (Ciccone, Pellizzari, Riccitello) en natuurlijk de mannen waarvan je niet weet waar ze precies voor gaan rijden (Vine, Soler, Poole, Dunbar, Vlasov, Fortunato)
De enige manier om echt goed te kiezen lijkt mij het in de gaten houden van nieuwsberichten en PCS doorspitten. Ik heb er nog geen tijd voor gehad. Alleen op gevoel een teampje erin geklikt. De enige waarvan ik zeker weet dat ze er niet meer uit gaan zijn Vingegaard, Pedersen, Carapaz en Pellizzari.
Misschien is de echte vraag wel: wat wordt de juiste balans voor je team? En in hoeverre moet je AK team op de schop als je straks Philipsen nog mee wilt nemen.
Ik neig naar 8 AK mannen, 2 klimmende aanvallers, 2 sprinters, 1 tijdrijder. En redelijk veel UAE, Visma vanwege de ploegentijdrit.
Wat betreft de rennerslijst in Wielerflits Ploegleider: slechts twee ploegen (UAE en Visma) zijn tot nu toe definitief bevestigd. De overige teams nemen er goed hun tijd voor. Zodra een renner is bevestigd, is ons streven om hem binnen enkele uren toe te voegen. De hele voorlopige startlijst is nu bijgewerkt. Kom jij er een beetje uit met de puzzel?
Goede vraag. Het wordt er langzamerhand tijd voor. Volgend jaar mee beginnen en rustig een paar jaar de tijd geven om uit te groeien tot een spel met genoeg deelnemers om het ook commercieel interessant te maken. Dat zou mooi zijn.
@Wielerflits Ploegleider
Er is een voorlopige deelnemerslijst verschenen op de IDL website. Die zal nooit 100% correct zijn, maar het is een mooi uitgangspunt als je zo'n spel als dit organiseert.
Ik neem aan / ik mag hopen dat jullie van heel veel van de renners die daar op staan al bedacht hebben hoe duur ze zijn. Voeg ze toe, haal ze weer weg als ze toch niet mee blijken te doen...
Voor werkend Nederland is het laatste weekend voor de start van de Vuelta de laatste uitgebreide puzzelmogelijkheid. We betalen om dit spel te spelen. Niet veel, maar toch.
@OneTrickPony De voorlopige Vuelta-startlijst is nu compleet toegevoegd in Wielerflits Ploegleider! Dit betekent dat er meer dan 160 renners in het spel staan. Heb jij de puzzel al gelegd? Helaas zijn er nog altijd pas een handjevol teams definitief bevestigd, dus er zullen nog veel mutaties plaats vinden. Probeer daarom komende week toch de startlijst in de gaten te houden. Succes!
Er staan op de startlijst echt namen waarvan ik denk wie is dat nou weer zoals Koerdt of Martinez van Picnic of O brien van jayco of labrosse van ag2r ik ben trouwens wel benieuwd hoe Bahrain gaat rijden met Buitrago, Tiberi en Caruso in 1 team ik heb namelijk op dit moment Tiberi in mijn ploeg maar ik weet niet wat de rolverdeling daar wordt weten jullie daar iets meer over
Er staan op de startlijst echt namen waarvan ik denk wie is dat nou weer zoals Koerdt of Martinez van Picnic of O brien van jayco of labrosse van ag2r ik ben trouwens wel benieuwd hoe Bahrain gaat rijden met Buitrago, Tiberi en Caruso in 1 team ik heb namelijk op dit moment Tiberi in mijn ploeg maar ik weet niet wat de rolverdeling daar wordt weten jullie daar iets meer over
Inmiddels ook toegevoegd! De teams die nu worden bevestigd, verschillen niet met de voorlopige startlijst, dus de lijst lijkt voor 95% te kloppen. Staat jouw team al?
Doe jij nog niet mee met ons Wielerflits Ploegleider Vuelta-spel? Voor 5 euro speel je al mee!
Dat Barceló 2 kost is net even heel jammer, haha.
Ik heb nu staan:
AK: Vingegaard, Almeida, Carapaz, Ciccone, Bernal, Pellizzari
Sprint: Pedersen, Aniolkowski, Vernon
Rest: Fortunato, Vine, Bisiaux, Van Baarle.
Maar Gee, Tiberi, Soler, Poole, Riccitello, Zingle en Oliveira wil ik allemaal ook. Dat wordt nog even knopen doorhakken. 😂
Edit: geen Carapaz lees ik nu. Jammer, een van de leukste renners. En hij was ook nog heel erg vriendelijk geprijsd. Voor 14 had ik hem ook gehad.
Inderdaad erg jammer van Carapaz ik had hem ook gehad ook al was die 16 punten ofzo. Ik heb nu staan: Vingegaard, Almeida, Pedersen, Ciccone, O' connor, Gall (de vervanger van Carapaz), Pellizari, Kuss, Paret Peintre, Kung, Aniolkowski(ben benieuwd of ze met hem of met Coquard gaan sprinten want Aniolkowski rijdt wel een goed jaar) , Biermans.
Weinig strategische keuzes?!
Dan heb ik alvast een paar vragen voor je.
Wie van jouw team vol GC beukers ga je op de bank zetten in etappe 1? Aangezien etappe 2 bergop eindigt.
Etappe 3, zeg het maar. Pedersen? Of toch de beter sprintende klimmers. Het is 2.2 km aan 4.2%. Wie van je sprinters laat je op de bank.
Etappe 4. Wissel je een aanvaller erin of een sprinter?
Etappe 5. Een Visma, UAE, Jayco of Lidl erin lijkt me. Liefst eentje waar je etappe 6 en 7 mogelijk ook nog wat aan hebt. Zeg het maar, wie o wie?
Etappe 6 en 7 is voor je team vol GC beukers, prima. Maar 8 is sprinten. Dus wie van je sprinters blijft op de bank?
Ik vind het juist een verademing. De schaarste zit, zoals Poeksel aangeeft, in de plekjes en niet in je budget. Na de "verplichte" Vingegaard en Pedersen heb je nog 65 over voor 11 renners. Bijna alle combinaties van 11 renners uit de poule van ca. 30 interessante clicks kun je betalen. Het wordt een ouderwets bankpuntenfestijn. Dus in tegenstelling tot de dobbel-Tour komt het hier echt aan op jouw kijk op wie er goed gaat zijn en hoe je je ene wissel inzet. Valt een van je dure klassementsmannen, dan ben je niet meteen uitgeschakeld. Is toch mooi?!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.