Ploegleider Vuelta

1 2 3 4 5 6
WielerFlits Ploegleider
moderator

Leuk! Dit kan tot 1 oktober om kans te maken op één van de regenboogtruien van Van der Poel. En je krijgt dan 10% korting!

Emootje

Nou, we kunnen puzzelen hoor. De eerste 50 renners zijn toegevoegd.

VAN AERT THE GOAT

De waardes van de renners vallen me enorm mee, ik heb nu Vinnie Pedersen Landa Bernal Tiberi Carapaz Almeida en Gall even staan en dan heb je nog genoeg budget over voor nog een goeie renner. Zoals bv. Fortunato of Caruso

Laatst gewijzigd
VAN AERT THE GOAT

Dan moet je wel Ayuso thuislaten maar voor zijn prijs kun je bv. Carapaz en Tiberi krijgen 

VAN AERT THE GOAT

Ik vind het wel jammer dat ze niet meer de huidige truitjes hebben in de tour hadden ze alle truitjes bijgewerkt en nu zijn het weer de oude truitjes hadden ze de nieuwe niet ook voor dit spel kunnen gebruiken 

VAN AERT THE GOAT

Buiten Ayuso Almeida en Vinnie die waarschijnlijk de 3 podiumplaatsen gaan bezetten zijn er wel tig gegadigden voor plek 4 t/m 10 bv. Ciccone, Gee, Carapaz, Landa, Jorgenson, Gall, Bernal, Tiberi, Pellizari, Hindley, Caruso, Fortunato, Poole, Gaudu, G. Martin en eventueel Pidcock. 

VAN AERT THE GOAT

De must haves dit spel zijn denk ik Vinnie, Almeida en Pedersen. En eventueel Pellizari die vind ik erg goedkoop helemaal als je bedenkt dat die 6e werd in de giro terwijl die de halve giro moest knechten voor Rogla nu lijkt hij me de samen met Hindley de kopman 

Laatst gewijzigd
OneTrickPony

Pellizzari is inderdaad een makkelijke voor 6. Carapaz is, mits fit, ook een musthave lijkt mij.

Ik zou haast denken dat ze toch een beetje naar mijn geklaag hebben geluisterd. Het is nu een 'gewoon' strak budget waarin je zeker keuzes moet maken, maar niet zo extreem belachelijk als in de Tour.

Ayuso lijkt me wel in verhouding te duur, er is volgens mij echt niemand die hem in zijn huidige vorm voor 16 erin gaat klikken.

Laatst gewijzigd
VAN AERT THE GOAT

Ik vraag me af welke 3 punter de meeste punten zal opleveren ik denk Ganna maar ik vind Gaudu of Kuss ook wel een gokje waard

VAN AERT THE GOAT

Ik vraag me af welke 3 punter de meeste punten zal opleveren ik denk Ganna maar ik vind Gaudu of Kuss ook wel een gokje waard

VAN AERT THE GOAT

Poeksel
OneTrickPony
Pellizzari is inderdaad een makkelijke voor 6. Carapaz is, mits fit, ook een musthave lijkt mij. Ik...

Wat weet je over de huidige vorm van Ayuso? 

Laatst gewijzigd
OneTrickPony

Werd er in Clasica San Sebastian wel heel hard afgereden.

Bovendien is Almeida gecommuniceerd als kopman. Ayuso zou eerst de Vuelta helemaal niet rijden, hij lijkt in ongenade gevallen bij zonnekoning Pogacar. Hij heeft ook een vertrekwens uitgesproken, en dat snap ik wel als je in de pikorde gezakt bent onder Del Toro, de knaap die de Giro gewoon eigenhandig heeft weggegeven.

Voor mij heeft Ayuso alles om de grootste miskoop van deze vuelta te worden.

Dit zijn leuke berichten om nog eens op terug te kijken als Ayuso straks wél de witte trui + 2 etappes + podium binnenhaalt, dan mag je me er even fijntjes aan herinneren 

VAN AERT THE GOAT

Nu ik zie dat Caruso wint in de vuelta a burgos zit ik denken of hij niet ook een koopje is voor 5 punten hij werd al 5e in de giro dus er zit nog amper slijt op maar ik vraag me wel af of ze bij bahrain voor Caruso of Tiberi gaan rijden.

VAN AERT THE GOAT

Nog even over Ayuso ik denk dat ze bij UAE voor Almeida gaan rijen want die is het hele jaar al ijzersterk, ayuso is denk ik gedaald in de pikorde omdat ie weg wil en de laatste keer dat Ayuso een grote ronde heeft uitgereden is 2023 maar no way dat Ayuso gaat knechten voor Almeida dat gaat hij gewoon keihard vertikken (daar heeft die naar mijn mening ook gewoon het volste recht toe) en op die manier zal UAE misschien ook wat sneller van hem af willen maar ik verwacht dus een kleurloze Ayuso die niet gaat  knechten en gewoon er een beetje aan blijft hangen in de groep. 

Daarnaast nog even iets anders ik verwacht ook een sterke Gall in de tour was die in de schaduw ook super sterk en werd die gewoon 5e hij is voor 8 punten misschien ook wel een musthave ik zie hem samen met Ciccone en Carapaz als topfavorieten voor de 3e plek achter Almeida en Vingegaard. 

Wat verwachten jullie trouwens van Bernal? Ik vond dat die wel redelijk terug was in de giro met een 7e plek ik vond hem daar echt sterk.

Nog iets, weet iemand wat Pidcock gaat doen in de Vuelta? als hij hetzelfde gaat doen als in de Giro dan moet je hem echt niet hebben.

Ik denk trouwens ook dat Gaudu misschien wel een pareltje kan zijn dat klinkt erg gek maar vorig seizoen was die ook superslecht de hele tijd tot de vuelta en toen werd die 6e maar ik weet niet wat zijn rol wordt of die voor ritten gaat of klassement of misschien knechten voor Martin. 

Tot slot is Ganna naar mijn mening ook een musthave want hij gaat waarschijnlijk de individuele tijdrit winnen en denk ik wat mooie uitslagen rijden in de sprints want er zijn tot nu toe amper sprinters en ik verwacht ook niet dat er naast misschien Philipsen nog veel toppers bijkomen en hij heeft best een sterke sprint in de benen dus ik denk dat die daar ook wel wat top 5'jes kan rijden en dat voor maar 3 punten helemaal als je bedenkt dat je niet teveel punten moet uitgeven aan pure sprinters aangezien er waarschijnlijk maar 4 sprintritten komen voor de pure sprinters.

OneTrickPony

In mijn ogen is Gaudu vergane glorie. Van alle driepunters in dit spel zou ik alleen Carlos Canal nog minder overwegen.

Gall: sterk maar heeft natuurlijk wel de Tour in de benen. Ik overweeg die te skippen ten faveure van Bernal.

Ganna: met je eens dat die heel interessant is, maar dan wel even afwachten hoe het sprintersveld zich ontwikkelt - ook vanuit INEOS zelf. Ben Turner wint tegenwoordig massasprints en Brandon Rivera is ook niet traag.

Pidcock: blijf ik van af voor deze prijs. Te onberekenbaar.

Wat ik nu aan klassementsmannen heb staan is Vingegaard, Almeida, Ciccone, Carapaz, Bernal, Pellizzari, Poole. Nog wel wat renners die een berg op kunnen maar daar verwacht ik niet direct een klassement van.

Poeksel

Wat betreft Pidcock, die was niet echt goed voorbereid op de Giro. Hij reed alle heuvelklassiekers en de Giro deed hij erbij, waarbij hij ook nog geen duidelijke keuze tussen ritten en klassement maakte.

Zijn plannen voor de Vuelta weet ik overigens niet.

VAN AERT THE GOAT

Ik heb nu aan klimmers staan: Vinnie, Almeida, Cicco, Richie, Bernal, Gall en Pellizari. Ik heb van de tour geleerd dat ik echt genoeg klimmers mee moet hebben ik wil eigenlijk 8 hebben en ik heb nog een budget van 2 punten dus dan heb je als klimmers: Poels, Quintana, De La Cruz en Geoghegan Hart om uit te kiezen volgensmij zijn ze alle 4 vergane glorie of ik moet Quintana overwegen of ik kan Ganna er misschien uithalen als zoals onetrickpony zegt misschien turner of Rivera meegaat dan kan ik Bv. Kuss , Martin of H. M. Lopez erin klikken maar ja we kunnen nog niet veel zeggen er zijn nog maar 50 renners toegevoegd dus het is vooral een globaal team dat ik nu heb voor mij

VAN AERT THE GOAT

Ik heb nu aan klimmers staan: Vinnie, Almeida, Cicco, Richie, Bernal, Gall en Pellizari. Ik heb van de tour geleerd dat ik echt genoeg klimmers mee moet hebben ik wil eigenlijk 8 hebben en ik heb nog een budget van 2 punten dus dan heb je als klimmers: Poels, Quintana, De La Cruz en Geoghegan Hart om uit te kiezen volgensmij zijn ze alle 4 vergane glorie of ik moet Quintana overwegen of ik kan Ganna er misschien uithalen als zoals onetrickpony zegt misschien turner of Rivera meegaat dan kan ik Bv. Kuss , Martin of H. M. Lopez erin klikken maar ja we kunnen nog niet veel zeggen er zijn nog maar 50 renners toegevoegd dus het is vooral een globaal team dat ik nu heb voor mij

VAN AERT THE GOAT

Ik denk wel dat je met dit parcours minstens 8 klimmers moet hebben staan en dan Pedersen er nog bij plus nog een spotgoedkope sprinter en dan opvulling met vooral 1-punters maar ik heb nog geen pareltje van 1 punt kunnen vinden maar die komen denk ik pas later op de startlijst.

VincentK
VAN AERT THE GOAT
Ik denk wel dat je met dit parcours minstens 8 klimmers moet hebben staan en dan Pedersen er nog bij...

De echte parelduikers hebben al wat gevonden hoor.

Maar die komt later ook wel langs in een artikeltje met tips op deze site.

Laatst gewijzigd
VAN AERT THE GOAT
VincentK
De echte parelduikers hebben al wat gevonden hoor. Maar die komt later ook wel langs in een artikelt...

Ja ik heb net H. M. Lopez ontdekt voor 3 punten maar ik weet niet of dat dan nog een pareltje is.

OneTrickPony

Bisiaux is zelf boven komen drijven, daar hoef je niet zo diep meer voor te duiken ;)

Maar net als bijvoorbeeld Riccitello heeft die wel gewoon een kopman om voor te werken. Dus hoe interessant het dan gaat zijn is nog maar de vraag.

VAN AERT THE GOAT

Ik heb een interessante keuze:

Optie 1: Gee en 2 punter (zo ja welke 2 punter)

Optie 2: Gall en Poole

En ik heb nog een keuze Bernal of Tiberi welke zouden jullie nemen of misschien Fortunato of Caruso. Ik vind Caruso voor maar 5 punten ook zeer aantrekkelijk. Of misschien Hindley maar die heeft voor mijn gevoel ook de laatste 10 jaar niks meer laten zie 

Laatst gewijzigd
Poeksel

Even afwachten hoe het met Poole is.

1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.