De meeste teams inmiddels ontvangen. Ik wacht nog op een 5-tal aanmeldingen maar die zullen ongetwijfeld vanavond nog volgen. Ik heb zelf een redelijk druk weekend waarbij ik niet verwacht vanavond 12 uur te gaan halen en ook morgen en overmorgen veel afspraken. De teams en bijbehorende statistieken zullen derhalve wat langer op zich laten wachten al hoop ik morgenochtend in ieder geval de teams te plaatsen. De uitslagen van etappes 1 en 2 zullen wel iets later op de avonden volgen.
Van HeldS heb ik geen ploeg ontvangen waardoor we met 42 deelnemers zijn. Hij is door de roast van Ab Normaal in de klassiekerseditie misschien toch bang geworden om opnieuw mee te doen. Ik zou het leuk vinden om toch met 43 teams te starten dus wil nog iemand de kans geven om een ploeg in te sturen. De eerste die voor 11 uur een ploeg instuurt is nog van harte welkom, anders zullen we starten met 42 en spelen we een finale met 2. Zie de openingspost voor de instructies.
Toch wel nieuwsgierig geworden naar die tekst van Ab Normaal. https://forum.wielerflits.nl/t/1644-afvalkoers-klassiekers-2024?page=23
En we hebben deelnemer 43 gevonden. Limal heeft het vuur in Maillot a Pois weten aan te wakkeren want hij laat zich zeker geen angsthaas noemen. We hebben een strijd om naar uit te kijken in ieder geval.
Daarmee is de inschrijving gesloten. Ik ga de puntjes op de i zetten en zal de teams zodadelijk plaatsen.
De teams zijn geplaatst en te vinden in post 2. Net als de CQ-ranking.
Hierbij de statistieken voor meest gekozen renners en de som van gekozen renners in alle ploegen.
Renner | Aantal keer gekozen |
VAN AERT Wout | 36 |
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio | 34 |
TIBERI Antonio | 34 |
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves | 33 |
BITTNER Pavel | 33 |
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe | 31 |
ARENSMAN Thymen | 27 |
DEL TORO ROMERO Isaac | 27 |
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel | 26 |
GROVES Kaden | 23 |
MAS NICOLAU Enric | 23 |
STRONG Corbin | 19 |
VAN EETVELT Lennert | 19 |
VACEK Mathias | 14 |
RODRIGUEZ CANO Carlos | 13 |
KUSS Sepp | 12 |
POOLE Max | 12 |
ABERASTURI IZAGA Jon | 11 |
TARLING Joshua | 8 |
PARET PEINTRE Valentin | 7 |
LANDA MEANA Mikel | 6 |
UIJTDEBROEKS Cian | 6 |
SANCHEZ MAYO Pelayo | 5 |
CANAL BLANCO Carlos | 4 |
AFFINI Edoardo | 3 |
COQUARD Bryan | 3 |
DE PLUS Laurens | 3 |
O'CONNOR Ben | 3 |
QUINTANA ROJAS Nairo Alexander | 3 |
RICCITELLO Matthew | 3 |
ROGLIC Primoz | 3 |
SKJELMOSE JENSEN Mattias | 3 |
SOLER GIMENEZ Marc | 3 |
CAMPENAERTS Victor | 2 |
CASTRILLO ZAPATER Pablo | 2 |
DE GENDT Thomas | 2 |
MARIT Arne | 2 |
MCNULTY Brandon | 2 |
VINE Jay | 2 |
ADRIA OLIVERAS Roger | 1 |
CICCONE Giulio | 1 |
DE MARCHI Alessandro | 1 |
DUNBAR Edward | 1 |
ENGELHARDT Felix | 1 |
FORTUNATO Lorenzo | 1 |
GEOGHEGAN Hart Tao | 1 |
GUTIERREZ GONZALEZ Jorge | 1 |
LIPOWITZ Florian | 1 |
PLANCKAERT Edward | 1 |
SCHMID Mauro | 1 |
SOTO GUIRAO Antonio Jesus | 1 |
TEUNS Dylan | 1 |
VANSEVENANT Mauri | 1 |
Team | Som van gekozen renners |
Coolietje | 346 |
Burns | 337 |
arjenzvob | 331 |
Ab Normaal | 327 |
kokkie1975 | 324 |
Mr. Gert | 324 |
ditisdavid | 319 |
Guido Maltempi | 317 |
Limal | 315 |
ivo001 | 312 |
Zwiebeln | 312 |
Bode80 | 305 |
Poeksel | 302 |
encanto | 300 |
VincentK | 298 |
jappe666 | 296 |
Fins Els Collons | 289 |
ZwiebeLD | 286 |
oli4g | 283 |
Rabbiej | 282 |
bastaix | 280 |
Arry1338 | 278 |
King Kelly | 277 |
Maillot à Pois | 277 |
ezequiel | 276 |
Franco Bitossi | 275 |
Bonorrie | 268 |
danusz1986 | 268 |
Pier Tol | 267 |
erveedeee | 266 |
Minipup | 261 |
vernis | 260 |
Franky122 | 257 |
Mithrandir | 256 |
Rawolf | 239 |
Zwartebroekengeletrui | 237 |
BrackenRidgeCycling | 231 |
arviidd | 218 |
sporting63 | 212 |
Wielervolger | 207 |
rimenno | 172 |
Carbon ros | 157 |
pirazzi | 136 |
Ik had m'n team relatief snel gemaakt en niet gewacht op de laatste 4 selecties in verband met de organisatie van m'n eigen spel. Toch had ik er wel een aardig goed gevoel bij. Van de 9 meest gekozen renners mis ik enkel Arensman. Daarnaast heb ik ook geen Groves en Strong, maar wel Vacek voor de sprints. Daar zit mijn achilleshiel, denk ik dan.
Het verschil kan ik maken met uitzonderlijke prestaties van Castrillo (2), Skjelmose (3) en Sanchez (5). Waarmee ik me voor de vluchtetappes ook enigszins heb ingedekt, al zijn er maar 13 deelnemers met een duurder team.
Vamos!
Jij het goedkoopste team, ik het op 10 na duurste, en toch verschillen onze teams slechts op 2 plaatsen: Carapaz vs Kuss en Soler vs Groves. Om maar te illustreren hoe dicht het vaak bij elkaar ligt en er desondanks toch weer 43 unieke teams zijn ingestuurd. Van dat laatste sta ik steeds weer versteld.
Altijd moeilijk een afsluitende tijdrit want je moet een verschilmaker hebben om te winnen. Maar dit kost wel een plekje. Andere verschilmakers in mijn team zijn Ricitello, De Plus en hopelijk een lage score.
Opvallend dat iedereen uit hetzelfde groepje klassementsrenners gekozen heeft en klasbakken zoals Roglic of Yates amper gekozen zijn.
Ik verwacht veel nipte scores deze ronde.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.