Afvalkoers Vuelta 2024

1 2 3 4 ... 10 11
Guido Maltempi

Mijn team ook verzonden, het wordt de dood of de gladiolen. 42/43ste kans op de dood, maar je weet maar nooit!

Limal
Maillot à Pois
Ik ben ook nog niet aan een team begonnen en zie er de komende uren ook geen mogelijkheid toe. Ik s...

Angsthaas!  De vraag is dan wie er samen met mij laatste wordt...

ditisdavid

Team ingeleverd, lastige puzzel deze keer en verwacht ook een stuk meer diversiteit dan in de Giro en Tour.

Rabbiej

De meeste teams inmiddels ontvangen. Ik wacht nog op een 5-tal aanmeldingen maar die zullen ongetwijfeld vanavond nog volgen. Ik heb zelf een redelijk druk weekend waarbij ik niet verwacht vanavond 12 uur te gaan halen en ook morgen en overmorgen veel afspraken. De teams en bijbehorende statistieken zullen derhalve wat langer op zich laten wachten al hoop ik morgenochtend in ieder geval de teams te plaatsen. De uitslagen van etappes 1 en 2 zullen wel iets later op de avonden volgen.

 

ZwiebeLD

Team verzonden!

Ab Normaal

Team ook verzonden. Leuke puzzel deze keer.

coolietje

Team verzonden.

Geraak ik in alle grote rondes van 2024 op het podium in de afvalkoers?

Maillot à Pois
Limal
Angsthaas!  De vraag is dan wie er samen met mij laatste wordt...

Ik schreef eerder dat het het niet slechter kon dan in de Tour toen ik de eerste rit afviel. Maar toch wel dus, nu val ik vóór de eerste rit af 😅

 

Minipup

Team Verzonden 

Rabbiej

Van HeldS heb ik geen ploeg ontvangen waardoor we met 42 deelnemers zijn. Hij is door de roast van Ab Normaal in de klassiekerseditie misschien toch bang geworden om opnieuw mee te doen. Ik zou het leuk vinden om toch met 43 teams te starten dus wil nog iemand de kans geven om een ploeg in te sturen. De eerste die voor 11 uur een ploeg instuurt is nog van harte welkom, anders zullen we starten met 42 en spelen we een finale met 2. Zie de openingspost voor de instructies.

 

pirazzi

Toch wel nieuwsgierig geworden naar die tekst van Ab Normaal. https://forum.wielerflits.nl/t/1644-afvalkoers-klassiekers-2024?page=23

Rabbiej

En we hebben deelnemer 43 gevonden. Limal heeft het vuur in Maillot a Pois weten aan te wakkeren want hij laat zich zeker geen angsthaas noemen. We hebben een strijd om naar uit te kijken in ieder geval.

Daarmee is de inschrijving gesloten. Ik ga de puntjes op de i zetten en zal de teams zodadelijk plaatsen.

Maillot à Pois
Rabbiej
Van HeldS heb ik geen ploeg ontvangen waardoor we met 42 deelnemers zijn. Hij is door de roast van A...

Alsnog een ploeg verstuurd!

Die angsthaas-beschuldiging van Limal kon ik niet zomaar voorbij laten gaan 😉

Rabbiej

De teams zijn geplaatst en te vinden in post 2. Net als de CQ-ranking.

Hierbij de statistieken voor meest gekozen renners en de som van gekozen renners in alle ploegen.

Renner Aantal keer gekozen
VAN AERT Wout 36
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 34
TIBERI Antonio 34
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 33
BITTNER Pavel 33
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe 31
ARENSMAN Thymen 27
DEL TORO ROMERO Isaac 27
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel 26
GROVES Kaden 23
MAS NICOLAU Enric 23
STRONG Corbin 19
VAN EETVELT Lennert 19
VACEK Mathias 14
RODRIGUEZ CANO Carlos 13
KUSS Sepp 12
POOLE Max 12
ABERASTURI IZAGA Jon 11
TARLING Joshua 8
PARET PEINTRE Valentin 7
LANDA MEANA Mikel 6
UIJTDEBROEKS Cian 6
SANCHEZ MAYO Pelayo 5
CANAL BLANCO Carlos 4
AFFINI Edoardo 3
COQUARD Bryan 3
DE PLUS Laurens 3
O'CONNOR Ben 3
QUINTANA ROJAS Nairo Alexander 3
RICCITELLO Matthew 3
ROGLIC Primoz 3
SKJELMOSE JENSEN Mattias 3
SOLER GIMENEZ Marc 3
CAMPENAERTS Victor 2
CASTRILLO ZAPATER Pablo 2
DE GENDT Thomas 2
MARIT Arne 2
MCNULTY Brandon 2
VINE Jay 2
ADRIA OLIVERAS Roger 1
CICCONE Giulio 1
DE MARCHI Alessandro 1
DUNBAR Edward 1
ENGELHARDT Felix 1
FORTUNATO Lorenzo 1
GEOGHEGAN Hart Tao 1
GUTIERREZ GONZALEZ Jorge 1
LIPOWITZ Florian 1
PLANCKAERT Edward 1
SCHMID Mauro 1
SOTO GUIRAO Antonio Jesus 1
TEUNS Dylan 1
VANSEVENANT Mauri 1

 

Team Som van gekozen renners
Coolietje 346
Burns 337
arjenzvob 331
Ab Normaal 327
kokkie1975 324
Mr. Gert 324
ditisdavid 319
Guido Maltempi 317
Limal 315
ivo001 312
Zwiebeln 312
Bode80 305
Poeksel 302
encanto 300
VincentK 298
jappe666 296
Fins Els Collons 289
ZwiebeLD 286
oli4g 283
Rabbiej 282
bastaix 280
Arry1338 278
King Kelly 277
Maillot à Pois 277
ezequiel 276
Franco Bitossi 275
Bonorrie 268
danusz1986 268
Pier Tol 267
erveedeee 266
Minipup 261
vernis 260
Franky122 257
Mithrandir 256
Rawolf 239
Zwartebroekengeletrui 237
BrackenRidgeCycling 231
arviidd 218
sporting63 212
Wielervolger 207
rimenno 172
Carbon ros 157
pirazzi 136

Rawolf

mijn strategie was een sterk team en de tijdritten op hoop van zegen. WVA en Roglic vond ik echt te duur. Trouwens nooit verwacht dat zoveel WVA zouden meenemen. Grote kans dat ik er morgen al uitlig

Limal

Thx voor het harde werk en de statjes Rabbiej!

Kan ik Kuss nog inwisselen voor Carapaz? Dat zou mijn kansen om lang mee te gaan met 300% verhogen 😅

@MàP, ik neem mijn woorden terug. Starten is één ding, maar dan ook nog zonder Van Aert... Een welbekend iemand zou zeggen dat je 'big balls' hebt.

Arry1338
Limal
Thx voor het harde werk en de statjes Rabbiej!Kan ik Kuss nog inwisselen voor Carapaz? Dat zou mijn...

Misschien kunnen we het dit jaar de Afvalkuss noemen straks

pirazzi

"Grote kans dat ik er morgen al uitlig"

Vandaag nog niet dan? (Klopt, pas zondag.)

Laatst gewijzigd
VincentK

Spannend allemaal. Erg leuk zoals je de cijfers weer presenteert @Rabbiej. Roglic vond ik te duur, WvA wel een must have. Of het verstandig was? Net als vorige keren weet ik na mijn exit ws precies waar ik de fout in ben gegaan. :)

Veel plezier allemaal!

Arry1338

Ik had m'n team relatief snel gemaakt en niet gewacht op de laatste 4 selecties in verband met de organisatie van m'n eigen spel. Toch had ik er wel een aardig goed gevoel bij. Van de 9 meest gekozen renners mis ik enkel Arensman. Daarnaast heb ik ook geen Groves en Strong, maar wel Vacek voor de sprints. Daar zit mijn achilleshiel, denk ik dan. 
Het verschil kan ik maken met uitzonderlijke prestaties van Castrillo (2), Skjelmose (3) en Sanchez (5). Waarmee ik me voor de vluchtetappes ook enigszins heb ingedekt, al zijn er maar 13 deelnemers met een duurder team.

Vamos!

Guido Maltempi

De laagste cq waarde van iedereen, 11 van de 14 meest gekozen renners mee, waaronder de volledige top-9… en toch vrees ik dat ik er in 2/3/5 al uit ga vliegen.

Limal
Guido Maltempi
De laagste cq waarde van iedereen, 11 van de 14 meest gekozen renners mee, waaronder de volledige to...

Jij het goedkoopste team, ik het op 10 na duurste, en toch verschillen onze teams slechts op 2 plaatsen: Carapaz vs Kuss en Soler vs Groves. Om maar te illustreren hoe dicht het vaak bij elkaar ligt en er desondanks toch weer 43 unieke teams zijn ingestuurd. Van dat laatste sta ik steeds weer versteld.

Maillot à Pois
Limal
Thx voor het harde werk en de statjes Rabbiej!Kan ik Kuss nog inwisselen voor Carapaz? Dat zou mijn...

Big balls or no brains, or both...

oli4g

Altijd moeilijk een afsluitende tijdrit  want je moet een verschilmaker hebben om te winnen. Maar dit kost wel een plekje. Andere verschilmakers in mijn team zijn Ricitello, De Plus en hopelijk een lage score. 

Opvallend dat iedereen uit hetzelfde groepje klassementsrenners gekozen heeft en klasbakken zoals Roglic of Yates amper gekozen zijn.

Ik verwacht veel nipte scores deze ronde.

Laatst gewijzigd
Franco Bitossi

Geen Van Aert: als je niet durft te verliezen kun je nooit winnen.

1 2 3 4 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.