Scorito - Champ Coach

« 1 2
Sambonhof

Champ Coach is vandaag begonnen en het spel heeft een totaal nieuwe opzet. Je kiest per speelronde 7 spelers zonder budget, maar je mag elke speler maar 1x gebruiken in de volledige groepsfase (en 2x in de KO-fase). Ik vind dit een hele intressante aanpassing, dus ik dacht laten we er maar even een nieuwe topic voor aanmaken. Wat vinden jullie?

Henk de Vries

Vind t puzzelen met budget altijd wel leuk (dus in die zin vond ik t jammer dat dat aspect weg is), maar nu is het meer plannen en kijken hoe je het allemaal in gaat delen, vind t ook wel interessant ja. 

Laatst gewijzigd
Hassan de Mosselman

Slim idee, nu voorkom je dat je veelal dezelfde teams krijgt steeds. De puzzel wordt er leuker op zo.

BrackenRidgeCycling

J

Kane dus 1e wedstryd of de laatste voor n hatrick. 

Leuk concept zo 

Ab Normaal

Dit concept is voor de echte fanatieke speler. Je moet nu echt gaan puzzelen wie je wanneer gaat gebruiken. 
ik ben er echt heel blij mee. 
De standaard speler zal het iets minder kunnen waarderen denk ik. 

De Haai van Milheze

Absoluut leuk idee. Goed verdiepen in het programma en vooraf vast een plannetje maken welke spelers je wanneer wilt gebruiken. Echt, echt lastig zal het overigens niet worden. Er blijft elke ronde genoeg keuze bij de topclubs. 

Sambonhof

Ik denk dat het vooral heel belangrijk is om de grootste puntenpakkers goed te plannen. Wie zullen dit zijn? Ik denk aan Kane, Wirtz, Mbappe (eigenlijk heel Real Madrid), Haaland, Salah, Luukinho en er zullen er nog wel veel meer zijn

Sean Chiappucci

Wel een leuke verandering maar er gaat zo wel een enorme extra hoeveelheid tijd in zitten.

Hele programma groepsfase uitgebreid bestuderen en dan maar hopen dat gaandeweg de verwachte puntenknallers zich geen pijn gaan doen.

Een klein "zekerheidje" zou kunnen zijn om de toppers zo vroeg mogelijk op te stellen,    zo van wat binnen is, is binnen.

En uiteraard nog noodzakelijker om tot op de laatste minuut de opstellingen/blessures te controleren.

Limburgg
Ab Normaal
#5
Dit concept is voor de echte fanatieke speler. Je moet nu echt gaan puzzelen wie je wanneer gaat geb...

Helemaal mee eens ! Zin in 💪🏼

roelfietstalseengek

De verandering klinkt goed! Ga het alleen niet spelen omwille van de tijd. Kun je al wel vooraf de 8 ronden in scorito invullen? Dat lijkt me namelijk wel zo praktisch. Was ik benieuwd naar.

Limburgg
roelfietstalseengek
#10
De verandering klinkt goed! Ga het alleen niet spelen omwille van de tijd. Kun je al wel vooraf de 8...

Na iedere ronde opnieuw invullen, logisch ook ivm eventuele schorsingen of blessures.

roelfietstalseengek
Limburgg
#11
Na iedere ronde opnieuw invullen, logisch ook ivm eventuele schorsingen of blessures.

Jammer. Ik zou denken dat het net als de wielermanagers (per etappe) handig zou zijn om te kunnen doorklikken. Nu moet je je planning dus extern opslaan/opschrijven.

Limburgg
roelfietstalseengek
#12
Jammer. Ik zou denken dat het net als de wielermanagers (per etappe) handig zou zijn om te kunnen do...

Ah zo ja ik snap 'm, misschien komt dat nog maar vooralsnog nu alleen de eerste ronde die je kan invullen. 

fysiokevin

Voor degenen die nog mee willen doen aan een subleaugue Champcoach zijn van harte welkom. Excuses voor de eenmalige spam!

https://www.scorito.com/subleague/935822/champcoach-2024-2025/la-inocencia-de-nicolas/569f762d-476d-4dd5-a222-f779fb6250e5?utm_source=league&utm_medium=copylink&utm_campaign=inv

sportieve groet,

Bullyboy 180

Karperdrol

inderdaad leuke opzet op het eerste gezicht!

4x Bayern lijkt me wel een logische de eerste ronde

NielsH97

Ik neem vooral 4 x Celtic deze ronde en Musiala als Cap 

Ouleh
NielsH97
#16
Ik neem vooral 4 x Celtic deze ronde en Musiala als Cap 

Neig ik ook naar, eventueel iemand van Aston Villa of Sporting erbij

Sambonhof
Karperdrol
#15
inderdaad leuke opzet op het eerste gezicht! 4x Bayern lijkt me wel een logische de eerste ronde

Daar ga ik ook voor inderdaad. Aangevuld met Celtic en welicht nog iemand van Real Madrid

Sambonhof
fysiokevin
#14
Voor degenen die nog mee willen doen aan een subleaugue Champcoach zijn van harte welkom. Excuses vo...

Wordt dit onze officiele Flitsforum subleague?

fysiokevin
Sambonhof
#19
Wordt dit onze officiele Flitsforum subleague?

Nou die is die al aangemaakt en daar doe ik persoonlijk ook aan mee! Maar ik zou best een officieuze Wielerflits subleaugue willen maken hoor, hoef alleen de naam te veranderen 😜.

fysiokevin
Karperdrol
#15
inderdaad leuke opzet op het eerste gezicht! 4x Bayern lijkt me wel een logische de eerste ronde

Volgens mij is het dan wel zo dat je die 4 spelers van Bayern de rest van het spel niet meer kan inzetten. Om een inhaalslag op het einde eventueel in te zetten is dit misschien handig om over na te denken. Al is 4x Bayern tegen Dynamo Zagreb natuurlijk niks over te zeggen..

Sambonhof
fysiokevin
#21
Volgens mij is het dan wel zo dat je die 4 spelers van Bayern de rest van het spel niet meer kan inz...

Ja klopt, maar ik denk dat dit een van de makkelijkste wedstrijden voor Bayern wordt en er zijn op het eerste oog ook niet heel veel alternatieve makkelijke wedstrijden deze speelronde

Laatst gewijzigd
Ben Nihilisty
Sambonhof
#22
Ja klopt, maar ik denk dat dit een van de makkelijkste wedstrijden voor Bayern wordt en er zijn op h...

Dat zat ik ook te denken, en bovendien heb je elke speelronde eigenlijk wel (andere) topfavorieten waar je je team mee kunt vullen. Elke speelronde is het toch kijken welke grote club het makkelijkste affiche op papier heeft, denk ik dan. Hoorde ze in de podcast zeggen dat je niet te vroeg toppers moet gaan inzetten, maar ik zie eigenlijk niet in waarom je bijvoorbeel Harry Kane en Musiala nu niet zou kiezen, aangezien je ze anders waarschijnlijk ook tot de laatste speelronde Slovan Bratislava thuis moet bewaren - en dat is dan nog maar afwachten ook of Bayern dan niet al geplaatst is en/of zij geblesseerd of geschorst zijn. Misschien misreken ik me volledig, maar ik snap niet waarom vier stuks aan Bayern spelers deze speelronde níet de strategie is.

fysiokevin

Ik denk idd ook dat je niet om Musiala en Kane heen kan en zijn beiden op dreef en niet geblesseerd. Dat is natuurlijk ook iets he als je een paar Berghuisjes rond hebt lopen.

Phoenix0000

Er werd in die podcast heel erg de nadruk gelegd op dat dit zo'n "strategisch" spel is. Als ze onder strategisch bedoelen dat je even moet kijken welke grote teams per speelronde tegen een minder team spelen en wat potentiele caps moet uitzoeken voor elke ronde...... kom op zeg.

Spel is veel eenvoudiger dan ze het doen voorkomen. Ja het is nieuw en je moet dus even 'anders' nadenken. Maar dat maakt het nog niet het meest strategische spel op Scorito.

Gewoon lekker 4x Bayern en 3x Real vanavond. En ja als je nog een Real cap achter de hand wil houden voor rondes 7 of 8, be my guest. 

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.