Hier was in het champ coach format toch geen reet aan? Zo'n city speelde 3x met het B-team en de variantie was gigantisch. Nu is het veel meer puzzelen. Wel eens met wat reddevil zegt: meer beperkingen graag. Spelers ook in de ko maar 1x kiezen, geen el en conference, en liefst gewoon 11 basisspelers kiezen en 4 bankzitters a la topcoach. Dat maakt dat je in de poulefase 120 spelers gebruikt ipv 56
Ik zou in de KO-fase niet pleiten voor 11 basisspelers en 4 bankzitters. Dan hou je echt niemand meer over in de finale. Tenzij je bankzitters tweemaal mag gebruiken, maar dat wordt wel erg omslachtig allemaal.
Ik vind de huidige opzet eigenlijk wel goed, al hoeft de EL en zeker de ConL er van mij niet zo bij. Zeker gezien je in de ConL gewoon elke keer vier spelers van Chelsea kan nemen, die zijn dusdanig veel sterker dan de tegenstand. EL is vaak nog wel vergelijkbaar qua statuur.
Harry Kane incasseerde zaterdag tijdens de 0-0-draw tegen Leverkusen een klap in het aangezicht. Daardoor trainde de Engelse spits maandag niet mee bij Bayern München. Afwachten of hij speelklaar raakt. Vincent Kompany heeft er alvast goeie hoop in.
"Het is niet echt ernstig. Dinsdagochtend zullen we zien hoe hij zich voelt, maar ik denk dat het wel meevalt", vertelde de Belgische coach op zijn persmoment.
Als ik dit zo lees gaat hij gewoon spelen, dus ik durf het wel aan. Jullie ook?
Toch ook weer best een lastige ronde dankzij het nieuwe format, waarin de 'duidelijkste' favorieten weer eerst uit spelen. Ik klik Josep Martinez er in ieder geval wel in; zie niet veel ploegen een grotere kans maken op de 0 dan Inter, en Yann Sommer z'n terugkeer wordt nog voor de internationale break verwacht. M.a.w.: mocht Inter verder komen, dan heb je de 1e keeper van Inter gewoon nog ter beschikking.
Wellicht toch een gokje op een PSV'er en/of Feyenoorder?
Beide een thuiswedstrijd, tegen een tegenstander die in het geval van Arsenal nauwelijks stootkracht heeft voorin. En ik dacht ergens gelezen te hebben dat Inter in uitwedstrijden in de CL niet zo veel scoort dit seizoen?
Dan is een Hancko wellicht nog een leuk gokje. Ga er een beetje van uit dat hij de strafschoppen neemt nu Timber er niet is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.