Ik ben, zoals elk jaar, weer uitermate tevreden met mijn team. Ik heb nu al weer zin in een nieuw seizoen van startlijsten checken, hoopvol door uitslagen scrollen, oplopende teleurstelling tijdens het scrollen door uitslagen, bij een helicoptershot proberen te ontdekken of jouw rugnummers nog in de kop van de koers rijden, de euforie bij goede uitslagen van je goedkope renners, de frustratie als je dure renners niet presteren, procyclingstats F5-en bij een koers die je niet kan zien, hier wachten op een tussenstand als je renners het goed hebben gedaan, de schrik als er weer één van je renners bij een valpartij ligt en de blijdschap als ze met de handjes in de lucht over de streep rijden.
Dit spel geeft echt een leuke extra dimensie aan het volgen van wielrennen. Van mij mag het nieuwe seizoen al beginnen
Ik heb geen tijd meer de teams nu te updaten, maar er zijn slechts 4 spelers die nog een onvolledig team hebben. Zij (Kartje, Ab Normaal, Jo0dj3 en ZwiebelD) mogen via deze chat op volgorde van resterend budget hun team volledig maken.
Ik zal vanavond na 10 uur thuis zijn en proberen dan de teams te updaten en duidelijkheid te geven over het restant!
Oké de teams zijn geupdatet; De volgende spelers mogen op deze volgorde kiezen voor hun laatste plekje:
Kartje (830 punten) - Abrahamsen
Ab Normaal (694 punten) - Baudin
Jo0dj3 (406 punten)
ZwiebelD (94 punten)
Ik zal geen CQ-update lijst meer delen, maar op de 1e pagina zie je wel alle gekozen renners in de 2e post. Dus kijk even bij de update van de vorige ronde wat je wilt, en check even of die niet toevallig nu op de 1e pagina is vermeld voordat je je keuze maakt!
Dan geef ik na het bijwerken van de laatste teams het stokje door aan mijn mede organisatoren :)
Eerste bibbermoment voor de Meesterknecht, dankzij Van Gils.
Ik ben wel weer uitermate tevreden over mijn team en met het afronden van de biedingen is mijn zin in het nieuwe seizoen exponentieel gestegen.
Een uitgebreide voorstelling van Team Leukefans 2025 komt er voor de start van dat seizoen nog wel aan.
Nu alle teams compleet en definitief zijn, deel ik in afwachting van de eerste echte resultaten na Nieuwjaar al enkele cijfertjes met jullie, met daarbij enkele toch wel opvallende verschillen tussen Divisie 1 en Divisie 2:
- De gulste bieders zaten in Divisie 2:
- In totaal mochten we in elke divisie voor 168 000 CQ punten bieden (24 x 7000)
- Tellen we de CQ waarde (punten behaald in 2024) op voor alle teams, dan komen we in D2 op 132 634. Dat wil zeggen dat er gemiddeld voor een renner 26 % meer geboden werd dan zijn CQ waarde.
- In D1 is de totale teamwaarde 137 165, en dan liet Homme nog ruim 500 punten onbenut. Hier werd gemiddeld slechts 22% overboden.
- De absolute krentenkoning zit echter in Divisie 2 en luistert naar de naam esims5.0: hij bood met zijn 7000 CQ een team met een waarde van maar liefst 6785 CQ bij elkaar. Hij overbood gemiddeld dus slechts 3,17%.
- In Divisie 1 was Jappe666 de zuinigste, met een teamwaarde van 6702 CQ (4,45% te veel geboden)
- De gulste gever is met voorsprong Rabbiej: zijn teamwaarde is met 3511 CQ maar nipt meer dan de helft van zijn beschikbare budget.
- In totaal boden we op 355 verschillende renners:
- 221 renners werden gekozen in beide divisies
- 67 renners werden enkel gekozen in Divisie 1
- 67 renners werden (logischerwijs) enkel gekozen in Divisie 2
- Als we bij de 221 gedeelde renners kijken, blijkt opnieuw dat de gulste bieders in Divisie 2 zaten:
- 124 keer werd in Divisie 2 méér voor een renner betaald dan in Divisie 1
- 90 keer werd in Divisie 1 meer betaald
- 7 keer was het bod voor een renner exact gelijk
- Soms waren er grote verschillen in de boden waar renners voor werden binnengehaald:
- In maar liefst 11 gevallen was er een verschil van 400 of meer CQ punten tussen het winnende bod in D1 en D2
- Opvallend genoeg was het in Divisie 1 dat het wildst te keer gaan werd voor enkele absolute toppers. Bij de drie grootste verschillen werd het hoogste bedrag telkens in D1 geboden, namelijk voor Jonas Vingegaard (3000 tov 2205 - verschil 795), Juan Ayuso (2275 tov 1576 - verschil 699) en Wout van Aert (2890 tov 2274 - verschil 616)
- De andere renners waarbij het verschil groter was dan 400 punten waren Thibau Nys, Niklas Behrens, Mathieu van der Poel, Jhonatan Narvaez, Damiano Caruso (?!), Riley Sheehan, Mathias Sjelmose en Antonio Tiberi
Je hebt gelijk esisms, jij bent de enige echte krentenkoning, met volgens mij zelfs een teamwaarde van 6785 CQ punten.
Mijn file had de punten van Mikkel Bjerg niet meegerekend in je teamwaarde. Post hierboven aangepast!
Leuke statistiekjes en na afloop weten we wat de beste tactiek was. Zelf ben ik voor voornamelijk jonge renners gegaan en heb behoorlijk overboden op Florian Vermeersch. Als die terugkomt op niveau, zal het een koopje zijn. Ik heb er wel vertrouwen in. Linker rijtje en volgend jaar div 1 :)
Met de samenstelling van het team compleet is het grooste gedeelte van de voorpret achter de rug. Wat resteerd is nog een vooruitblik op Team Ivo voor 2025.
Jonas Vingegaard (27j) 2205 (CQ 1760)
Absolute kopman van het team, en ook de renner waar ik veruit het meest op het moeten overbieden (+445). Aangekocht voor zijn waarde van 2022. In 2023 wist hij zelfs 3171 CQ punten te behalen. Vorig jaar was het natuurlijk een stuk minder door een keiharde crash, maar ondanks het feit dat hij terug keerde in competitie met twijfels was hij in de TDF toch overduidelijk best of the rest achter Pogacar. Hopelijk blijft hij van pech bespaard komend seizoen en knalt hij weer over de 2500 punten heen.
Roger Adria (26j) 861 (CQ 728)
Hier ook wat overboden, vooral met het oog op het resterende budget wat de andere managers hadden om een deel hier gegarandeerd te kunnen aftroeven. Een groot deel van zijn punten heeft hij behaald in de laatste 2 maanden van het seizoen. Voornamelijk in eendagskoersen maakt hij indruk met winst in de GP Wallonie, 5e in de Super 8 Classic, 11e op het WK (!), 6e in Emilia, 3e in de GP Bernocchi en 11e in Il Lombardia. Als hij deze resultaten kan doortrekken over een heel seizoen dan zou er een dikke winst in moeten zitten. Lijkt elk jaar zijn CQ punten ook met ~275 te verbeteren. (175->453->728)
Jenno Berckmoes (23j) 777 (CQ 771)
Deze renner heeft veel indruk op mij gemaakt afgelopen seizoen. Lijkt een rappe sprinter te zijn met behoorlijk wat inhoud. De prijs vond ik wat fors, maar hopelijk trekt hij deze stijgende lijn door komend seizoen. Maakte een groei in CQ van 741% mee afgelopen jaar. Werd dit jaar 4e op een zeer pittige aankomst in de Tour of Norway (1.5km 6,8%) op 2s van Magnus Cort. Memorabel was het moment in de GP Quebec waar hij samen met De Lie en Van Gils als enigen Pogacar konden volgen.
Joseph Blackmore (21j) 751 (CQ 725)
Deze renner was het seizoen begonnen bij de opleidingsformatie van IPT, maar door zijn resultaten al per 1 mei doorgestoten naar de WT. LBL voor beloften gewonnen, 10e in de Tour of Norway, Tour de L'avenir gewonnen, 5e in de tour of Britain en 5e bij het WK U23. De potentie is er zeker, maar de vraag is wel of nog punten gaat scoren in de wat kleinere wedstrijden, of dat het wat minder wordt omdat hij gaat proberen tussen de grote mannen te scoren. Want veel punten had bij binnengehaald in de zwakker bezetten rondes van Rwanda en Taiwan. Hopelijk gaat IPT lekker door op de punten sprokkel toer.
Edoardo Zambanini (23j) 672 (CQ 670)
Werd in Februari al 3e in de Tour of Antalya, achter talenten Piganzoli en Pinarello. Nog een 2e plek in een etappe in het Baskenland, maar daarna even niet zo veel resultaten. In Juni een mooie 3e plek behaald op het Italiaans kampioenschap. Daarna is hij mij begonnen op te vallen met een sterk najaar en vele top 10 plaatsen. 7e in de Tour of britain, 10e in Quebec, 9e in Montreal, 4e in de Cro Race en 9e in Piemonte. En als je 22e in Il Lombardia kan worden ben je ook geen koekenbakker. Ik ben inmiddels wel overtuigd van zijn potentie, maar ben wel benieuwd hoe het komend seizoen uit gaat pakken en wat voor koersen hij gaat rijden.
Jelte Krijnsen (23j) 502 (CQ 488)
Opeens was deze renner er. Een van de interessantste Nederlandse talenten. Begon het jaar rustig bij Parkhotel Valkenburg op CT niveau, waar een 3e plek in de Olympia's Tour werd behaald. In juni een 6e plek behaald op het NK, als beste continentale renner. Per 1 augustus als stagiar aangesloten bij Q36.5, en in zijn eerste rittenkoers boekte hij een verassende etappezege in de Tour of Denmark met en solo van 5km. Een week later volgde al de 2e profoverwinning in de Druivenkoers. Een aantal weken later werd een 6e plek in de Tour of Britain behaald. Ook werdt hij 2e in de Elfstedenrace, achter een prachtige overwinning van Taco. Vervolgens werd een trip gemaakt naar China, waar met winst in de slotrit hij zelfs het eindklassement van deze rittenkoers won. Volgend jaar mag hij in de WT uitkomen voor Team Jaco AlUla. Heel benieuwd hoe hij deze stormachtige ontwikkeling een vervolg kan geven met WT begeleiding.
Davide De Pretto (22j) 401 (CQ 396)
Heeft in 2024 zijn 1e seizeon in de WT afgewerkt bij Jayco. Deze renner begon mij op te vallen doordat ik zijn naam heel vaak in de top 10 van uitslagen terug zag komen. In Valencia, Oman, Coppi e Bartali en Baskenland haalde hij steeds een top 10 uitslag. Zijn eerste profoverwinning heeft hij behaald in de Tour of Austria. Daarna heeft hij vooral een sterk Italiaanse najaar gereden, wat mij doet vermoeden dat hij een nieuw niveau heeft bereikt en op dat elan volgend jaar door kan gaan. 11e in de GP Industria, 8e en Memorial Pantani, 4e in de Trofeo Matteotti, 8e in de Coppa Agostoni, 4e in de Giro del Veneto en 10e in de Veneto Classic. Hopelijk heeft hij het vertrouwen in team Jayco verdiend en gaan ze hem volgend jaar nog meer kansen bieden.
Lukas Nerurkar (21j) 332 (CQ 328)
Heeft in 2024 zijn eerste WT seizoen afgewerkt bij EF en blijft daar nog een seizoen. Lijkt een beetje een vergelijkbaar profiel te hebben met De Pretto. Een heuvelrenner met een sterk eindschot. Een 4e plek in Eschborn-Frankfurt is gewoon knap als je ziet welke rappe mannen er af gereden werden (Ciccone, Teunissen, Cortina, Kristoff, Zingle etc.). Lukas liet zich in de Dauphiné ook zien met een 7e en 3e plaats, gevolgd door een 3e plek in de openingsetappe in de Ronde van Polen. Vervolgens het seizoen afgesloten met punten sprokkelen in enkele Japanse koersen.
Iván García Cortina (29j) 211 (CQ 176)
Ik was eigenlijk verbaasd toen ik zag dat hij nog beschikbaar was in biedronde 4. De meeste seizoenen lijkt hij tussen de 150-250 punten te scoren, maar in 2022 behaalde hij zelfs 584 punten. Dit kwam onder andere door een 5e plek in de GP Quebec, 11e plek op het WK en winst in Gran Piemonte. Afgelopen jaar was niet zo denderend, al liet hij wel 3 keer een 3e plek noteren in Burgos. Een echte aanleiding voor een wat minder seizoen heb ik niet kunnen vinden. Hij lijkt wel wat aanleg te hebben voor de semi-klassiekers net zoals Nizzolo, maar zou het er komend jaar uit komen?
Giacomo Nizzolo (35j) 202 (CQ 95)
Mijn wegkapitein voor dit seizoen. Nizzolo kon zijn seizoen pas op 28 april beginnen door een in December opgelopen beenbreuk. Door een mislukte winterperiode begon hij natuurlijk met een achterstand aan het seizoen, maar met een 2e plek en een ritwinst in de Sibiu Tour liet hij zien nog wel degelijk te kunnen fietsen. Een 2e plek in de openingsetappe van Burgos was ook niet slecht. Nizzolo kan meestal goed uit de voeten in de wat vlakkere klassiekers, dus hopelijk kan hij die dit seizoen wel met een goede voorbereiding aanvangen. De 1511 punten van zijn topjaar 2016 zal hij niet meer gaan halen, maar van 2018-2023 stond hij wel elk jaar garant voor 386+ punten, dus een mooie winst zou er in moeten zitten.
Fausto Masnada (31j) 80 (CQ 76)
"Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst". 2024 Was een matig seizoen voor Masnada. Het enige noemenswaardige is de bergtrui in de 4 Jours de Dunkerque. Vooral geknecht bij Soudal Quick-Step voor Alaphilippe en Evenepoel, maar voor het eerste in 5 jaar een nieuw team bij Astana waar hij zich misschien kan hervinden en wat meer kansen krijgt. Tussen 2018-2021 scoorde hij steeds boven de 400 CQ punten, dus hij heeft zeker de capaciteiten, en gezien zijn leeftijd zie ik nog wel kansen voor hem op zich in ieder geval weer te verbeteren in 2025.
Joel Süter (26j) 6 (CQ 5)
Deze renner had ik in 2021 al in mijn team en krijgt nu een nieuwe kans. In 2022 heeft hij in de WT mogen koersen bij UAE, en dat was gelijk zijn beste jaar. Kan aardig hardrijden, want werd in 2022 nog Zwitsers kampioen tijdrijden voor Mauro Schmid. In 2023 heeft hij nog een etappe in de Giro di Sicilia gewonnen door met een 16km solo het sprintende peleton voor te blijven. Ik heb geen oorzaak kunnen achterhalen waarom hij maar 14 koersdagen heeft gehad in 2024. Geen bijzondere verwachtingen, maar er is weinig te verliezen voor 6 punten.
Dit brengt mij op een totale teamwaarde van 6214 CQ punten, waar ik wel tevreden mee ben. Opvallend is wel dat ik voor dit seizoen veel meer op de jeugd heb ingezet en wat minder in de gevestigde namen, op de absolute kopman na. Ten opzichte van Divisie 1 heb ik 994 minder betaald voor mijn renners, waarvan er 795 door Vingegaard komen. Ik heb alleen significant meer betaald voor Adria (110, tactische bieding) en Nizzolo (102). Echter 205 minder voor Berckmoes en 199 minder voor Nerurkar.
Als ik terugkijken op de biedrondes zie ik dat ik bij de verloren biedingen er vaak fors meer werd betaald dan wat ik er voor over had. In ronde is was het missen van Lutsenko op 45p wel jammer, want ik denk dat de transfer naar IPT hem wel een goede impuls zal geven. Higuita werd gemist op 25p, en ik denk dat die ook door zijn transfer naar Astana weer een nieuwe impuls en vooral meer kansen zal krijgen. Dunbar werd gemist op 32p, terwijl ik twijfelde tussen hem en Tesson, die ik wel binnen had gehad voor dat bod. Ronde 2 veel te laag ingezet op Florian Vermeersch en Kron, maar je weet maar nooit welke renner toevallig door iedereen wordt laten liggen. Wel jammer dat ik mijn talent van vorig jaar TTT miste op 24p, die meerprijs had ik er zeker wel voor over gehad. Ronde 3 had ik mijn meeste punten ingezet op Madouas voor net boven de kostprijs, maar daar zat ik toch zo'n 100 punten te laag. Dit budget ging uiteindelijk naar Adria in Ronde 4.
Nog een eervolle vermelding naar de volgende renners die nog op mijn shortlist stonden waarvan ik denk dat ze komend jaar ook een mooie winst kunnen boeken:
- Afonso Eulalio, die na een goede ronde van Portugal een contract bij Bahrein heeft versierd.
- Ruben Guerreiro, die normaal veel hoger scoort dan hij in 2024 heeft gedaan.
- Tom Donnenwirth. een talentvolle renner die doorstroomt naar de hoofdmacht van FDJ, en door een onnodige manouvre een overwinning miste doordat hij Delettre hinderde in de Tour de Alsace
- Victor Langellotti - De eerste Monegask op WT niveau? Na 7 seizoenen bij Burgos mag hij aansluiten bij INEOS
- Noa Isidore - Stroomt door naar de hoofdmacht van AG2R, en is frans U23 kampioen
- Maikel Zijlaard - Zit in de leadout van Arvid de Kleijn, maar kan ook sterke tijdritten rijden. Won de proloog in Romandië, maar werd ook gewoon 7e in Nokere Koerse.
Succes aan alle ploegleiders!
De puzzel is gelegd. Maar zijn ook alle puzzelstukjes in elkaar gevallen? Leuk om mee te doen aan de CQ-traditie en hier mijn equipe voor komend wielerseizoen te presenteren. Al met al ben ik tevreden over de renners die ik heb kunnen binnenhalen. Wel heb ik flink overbetaald. Speculerend op een extra stap in de ontwikkeling van met name mijn jonge sterren.
Doelstelling: 7000 CQ-punten en een plek in het linkerrijtje
Jo0dj3
1. Isaac del Toro (1252)
Isaac kwam afgelopen seizoen als een komeet. Hij stond er in januari direct bij de start Down Under en bevestigde vervolgens in de Tirreno en Baskenland. Dit jaar hoop ik op een stap in de eendagskoersen, waar hij met zijn vinnige aankomst alles in huis heeft om tot korte klasseringen te komen. Stiekem droom ik van een Pogacar-scenario, die na zijn stormachtige debuutjaar in het 2e seizoen meer dan bevestigde. Hij zit in elk geval bij de juiste ploeg, de grote slokop van het peloton. Maar realistisch gezien zal ik met 1000 punten al tevreden zijn.
2. Laurence Pithie (1002)
Een persoonlijk favoriet die vorig seizoen liet zien over behoorlijk wat inhoud te beschikken in de klassiekers (7e plek in PR!). Reed door allerlei pech situaties niet altijd de punten die hij verdiende, maar zijn potentie spatte ervan af. Met zijn overstap naar BORA zal hij volgend jaar nog beter begeleid worden en komt hopelijk tot volledige ontbolstering. Zal met zijn sprintje ook de nodige koersen gaan winnen!
3. Guillaume Martin (702)
Als tegenwicht voor het jonge talent wilde ik ook een steady ervaren rot toevoegen aan de ploeg. Afgelopen jaar zijn minste CQ-prestatie in jaren met 592 punten, hoewel hij gewoon steady top-15 reed in zowel TDF als de Vuelta. In de 5 jaar hiervoor was hij altijd goed was voor minimaal 800 punten. Met zijn overstap naar Groupama-FDJ vindt Guillaume wellicht weer nieuw vuur. En zo niet is het altijd fijn om een relativerende filosoof in de ploeg te hebben om de rest enkele levenslessen mee te kunnen geven.
4. Paul Penhoët (652)
Stond na een waanzinning 2023 klaar in de startblokken om zijn talent te bevestigen in 2024. Helaas mistte hij door blessures het eerste deel van het seizoen en maakte pas in mei zijn rentree in het Circuit de Wallonie waar hij prompt 4e werd. Trok zijn vorm door in de 4 jours de Dunkerque met een 2e plaats in het GC. Verviel daarna weer in gekwakkel en kwam de rest van het jaar niet meer écht los. We verwachten in 2025 de definitieve doorbraak en een flinke overwaarde in CQ-punten.
5. Oier Lazkano (602)
Nog zo’n persoonlijk favoriet waar je de koers voor aanzet. Oier vliegt er altijd in en is zo taai als een vergeten peperkoek. Verraste in het Criterium de Dauphine vriend en vijand door lang mee te gaan bergop en keurig top-10 te eindigen in he GC. Met zijn overstap naar BORA liggen alle kaarten opnieuw op tafel. Zet hij een stap in de klassiekers? Of gaat ie zich ook richten op de rondjes van een week? Enige punt van zorg is het fikse aantal koersdagen vorig seizoen waar Movistar hem flink heeft uitgeknepen na zijn aangekondigde overstap. Mag wat mij betreft op extra lange wintervakantie om er vervolgens in het Belgische openingsweekend gewoon te staan.
6. Mauro Schmid (552)
Zijn overstap naar Jayco is nog niet geworden wat ie ervan verwacht had. Na 2 x rond de 650 CQ punten te hebben gesprokkeld in dienst van Quick-step, bleef hij in Australische dienst steken op 420 punten. Had een dramatisch voorseizoen en wist pas in Juni in eigen land voor het eerst zijn neus aan het venster te steken. Werd direct Zwitsers kampioen. Van hem verwachten we een extra stap in de winter en dan vanaf het begin af aan knallen in die kampioenstrui.
7. Sam Welsford (461)
Overstappen van DSM naar BORA en vervolgens maar de helft van je CQ-punten bij elkaar fietsen. Dat viel toch behoorlijk tegen in 2024. Met de snelste spurtaantrekker ter wereld als gangmaker verwacht je toch wat meer aansprekende resultaten. Na zijn hattrick in de TDU wist hij alleen nog een ritje te winnen in Hongarije.. Haalde en passant wel nog de gouden medaille op bij de ploegenachtervolging op de baan in Parijs. Komend jaar mag hij zich lekker op de weg gaan richten en ver over die 500 CQ-punten knallen.
8. Andrea Bagioli (361)
Tot mijn verbazing zag ik dat Bagioli in divisie 1 voor een veel lager bedrag de deur is uitgegaan. Heb ik dan overbetaald met mijn 361 punten? Dat het er in theorie zeker inzit blijkt wel uit het seizoen 2023 waarin hij op de valreep Gran Piemonte won en 2e werd in Lombardije. In zijn eerste seizoen bij Lidl-Trek kwam het er nog niet uit en was een 4e plek in een Giro-etappe zijn beste resultaat. Het kwartje kan 2 kanten opvallen: 2025 brengt ofwel meer gekwakkel ofwel nieuwe ster aan het firmament.
9. Matis Louvel (111)
Dit zijn de beste aankopen die je kan doen in het CQ-spel. Jammer genoeg kan je er niet teveel van hebben omdat je dan met een gigantisch budget-overschot blijft zitten. In deze prijscategorie kan je eigenlijk alleen maar winnen op je renner. Heeft in 2022 bewezen richting de 600 punten te kunnen scoren en zit wat mij betreft nog niet op de top van zijn carriere. Een overstap naar Israel brengt weliswaar morele stress met zich mee, maar ook nieuwe kansen. Hopelijk brengt deze stap hem meer dan zijn voorganger Hofstetter die Arkea al een seizoen eerder inruilde voor dezelfde overstap.
10. Pablo Castrillo (533)
Dé gok van het jaar. Stiekem ook best fors voor in de buidel getast, zonder echte garanties op prestaties. Het zal namelijk niet de eerste Spaanse coureur zijn die na een overstap naar Movistar niet weet te bevestigen. Toch zijn de verwachtingen hooggespannen en hoopt heel Spanje met Castrillo een nieuwe held te kunnen omarmen. Wist in de afgelopen Vuelta Espana als een duveltje uit een doosje naar 2 etappezeges te fietsen. Waar je met een tricot van Kern Pharma enigszins onder de radar fietst is dat komend seizoen anders, kan hij die druk aan? En bewijst hij meer te zijn dan een rittenkaper? CQ-wise hoop ik vooral op top-10 klasseringen in klassementen.
11. Stefan Bissegger (366)
Wilde graag een coureur van Decathlon-AG2R strikken voor mijn brigade. Ik verwacht namelijk dat zij na het vertrek van O’Connor wat meer gaan inzetten op het eendagswerk. Het materiaal van de tijdritfiets schijnt in ieder geval in orde te zijn, als je de verhalen in de media vorig seizoen moet geloven. Zal het Stefan Bissegger helpen in zijn ontwikkeling? In het beste scenario leidt het hem tot die laatste stap naar tijdrittopper en een kortere klassering in de klassiekers. Vergelen met de 12e plek in Gent, 26e plek in PR en 18e plek in de BEMER classic is er niet veel meer nodig voor die top-10.
12. Georg Zimmermann (406)
Met mijn laatste budget raakte ik verwikkeld in een beurtelingse bieding met Kartje, Ab Normaal en ZwiebelD. Gelukkig bleef min #1 target Zimmermann beschikbaar zodat ik mijn laatste budget in deze Duitser kon steken. Heb veel vertrouwen in een 400+ score van hem komend seizoen omdat ik al jaren het gevoel heb dat hij zijn laatste ontwikkelstap nog moet zetten. Zijn 15e plek op het WK in Zurich geeft mij voldoende aanleiding te vertrouwen in zijn grote motor en wilskracht voor elk plekje te sprinten. Een niet te onderschatten factor in de grote CQ-tombola.
Vincentk
1. Thomas Pidcock (1001) - 996
Stond al direct op mijn lijstje. Lijkt mij een prima investering nu zijn pubertijd toch voorbij moet zijn.
2. Neilson Powless (701) - 691
Veel potentieel, moet wel heel blijven.
3. Tiesj Benoot (601) - 578
Was een twijfel geval. Maar relatief goedkoop en zal niet teveel kosten.
4. Bart Lemmen (501) - 478
Wilde graag een relatief nieuwe naam en landgenoot in mijn ploeg. Frank van den Broek had ik vorig jaar al in mijn lijstje, maar daar bood ik te weinig op. Krijnsen was snel vergeven. Ben echt benieuwd wat Lemmen gaat doen. Niet de jongste, maar dat was AvV ooit ook niet. Hij heeft in ieder geval talent genoeg.
5. Valentin Paret-Peintre (451) 425
De jongste van de twee. Bijna 10CQ punten per KG. Benieuwd of hij een extra stapje kan maken.
6. Ben Healy (888) - 637
Wilde ik erg graag. Een onsje extra koersinzicht en hij is zijn prijs dubbel en dwars waard.
7. Mauri Vansevenant (745) - 539
Twijfelgeval, maar hopelijk laat hij al snel zien dat in de heuvels zijn prestaties uit 2024 geen toeval waren.
8. Florian Vermeersch (720) - 51
Had ik vorig jaar in bijna al mijn lijstjes staan. Is volgens mij in van de grotere talenten in het peloton en ik denk dat hij bij UAE genoeg kansen gaat krijgen. Wel stevig overboden. In div1 ging hij voor 600 en een beetje. Geen idee waar ik hem voor had kunnen krijgen.
9. Emanuel Buchmann (404) - 167
Misschien ook wat veel geboden, maar een nieuwe ploeg, de vorm van vorig jaar en revanchegevoelens maken dat ik die 400 punten er wel voor over heb.
10. Ewen Costiou (451) - 321
Een late keuze. Wel relatief jong en zal zijn punten in ieder geval bij elkaar sprokkelen. Ik hou hem in 2025 meer in de gaten dan afgelopen jaar.
11. Johannes Kulset (202) - 123
Heeft vorig jaar o.a. in de Tour mogen leren en gaat dit jaar hopelijk een beetje oogsten. Talent genoeg.
12. Hugo Page (335) - 239
De laatste aankoop. Pas 23 en het zou mij niet verbazen als hij eenvoudig 400-600 punten bij elkaar rijdt.
Al met al ben ik tevreden met mijn ploegje. Niet de duurste mannen, een paar keer meer betaald dan de kostprijs, maar wel allemaal mannen met potentieel. Ik reken op het linker rijtje en ED in 2026, maar dat zullen alle andere ploegleiders ook doen :-).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.