Halverwege het openingsweekend hangt er toch een soort crisissfeertje rond de service court van team Leukefans en dat sinds die vermaledijde Jaén Classic.
Hoewel De Lie, Vacek, Wright en Christen allemaal hun rol wel speelden in de Omloop leidde dat niet tot veel punten.
Lapeira moest ziek afhaken in Frankrijk en McNulty ging ultiem van 't padje in de laatste kilometer en werd zo een toporesultaat door de neus geboord.
Zo blijft het allemaal wat aanmodderen, maar kijken we alvast vooruit, aangezien het vertrouwen in de renners er wel blijft!!
Hieronder nog even een update van de stand na het openingsweekend (dus zonder de Ename Samyn Classic en de Trofeo Laigueglia).

Helaas ziet het er naar uit dat dit de laatste update in dit mooie formaat wordt. Esims heeft een ban gekregen op dit forum en zal - begrijpelijkerwijs - zijn site niet meer updaten voor dit spel. Vanuit de organisatie bedanken we hem nogmaals voor zijn werk. Zowel Arry1338, BlingSagan als ikzelf hebben dit ten zeerste geapprecieerd, en ik weet veel van de deelnemers ook. We hopen dat deze situatie tijdelijk is.
Indien niet zullen jullie het in de toekomst met minder mooie en minder frequente Excel-knutsel updates van mijn kant moeten doen.
In de Strade bleef de pechreeks overeind, met een lelijke val voor Vacek (vijf hechtingen, gelukkig geen breuken) en het wegvallen van Philipsen vooraan (wel de jongste renner aan de finish ooit met een indrukwekkende 25e plek).
Bij team Leukefans hopen we echter dat de ommekeer zondag ingezet is, met misschien wel een van de hoogtepunten van het jaar. Na een wielepensioen op jonge leeftijd en de kans die we daardoor kregen hem voor nul punten binnen te halen, luisterde Alexys Brunel zijn comeback op met een straffe zege!
Een echt wielersprookje en we moeten toegeven, bij Team Leukefans zijn we toch behoorlijk trots dat we erin slaagde hem gratis binnen te halen, dat wil zeggen dat we als enigen een buitenkansje roken en zijn talenten toch naar waarde wisten te schatten. Een pluim op de eigen hoed, als we even weinig bescheiden mogen zijn.
Ik heb even op de website van esims gespiekt, want ik wist het ook niet:
- rood: leider weekklassement
- blauw: leider dagklassement
Als je de stand dagelijks wil opvolgen, kan dat dus hier: https://www.youtour.nl/wm/stand.aspx
Een update na Parijs-Roubaix.
Leider zwartebroekengeletrui is dankzij Joao Almeida ook de winnaar van het weekklassement en breidt zijn voorsprong dus verder uit. Ook shiraz doet goede zaken. Dankzij Mathieu van der Poel heeft hij stilaan zicht op plek 2, al last zijn grote puntenpakker nu wel een pauze in.
Tadej Pogacar, de puntenpakker van Sporting63, blijft wel nog even doorgaan. Maar Sporting zal zijn andere renners nog even moeten aansporen om écht te kunnen meedoen voor de topposities.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.