Ik zie dat ik ondertussen een 5de plaats aan het behalen ben, en kleine bonus heb op plek 6. Ik ben tevreden van de meeste van mijn manschappen. Een uitmuntende Merlier (net geen zegekoning), Lipowitz, maar uiteraard Pedersen.
Verder ook een verbazend sterke Felix Engelhardt, en veel renners die op niveau reden in de lijn van vorig jaar. Enkel van Jonas Abrahamsen had ik dit jaar nog net iets meer verwacht. Hij reed een mooie nazomer met Geraardsbergen, en Franco Belge.
Enkele maanden geleden had ik niet meer durven dromen op die podiumplek waarop ik aan het begin van het seizoen toch gemikt had, door een hoop pech, tegenvallers en mentale breakdowns, maar de geweldige laatste maanden van mijn team zorgen dus toch nog voor een tweede plek!
De vierde keer dat ik in dit spel het podium haal toch alweer, hoog tijd om volgend jaar vol voor die tweede eindzege te gaan!
Proficiat aan Zwartebroekengeletrui voor de zege!
Allereerst wil ik Esims bedanken voor de presentatie op zijn website. We hebben een jaar lang mogen genieten van overzichtelijke standen en tijdelijke updates!
Daarnaast wil ik uiteraard alle deelnemers, maar in het bijzonder Maillot a Pois bedanken voor de hulp bij het heropstarten van het spel. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen dat dit spel een stille dood zou sterven.
Daarop aansluitend heb ik nieuws. We zijn bezig een website te bouwen waarop verschillende wielerspellen moeten worden aangeboden. De allereerste prioriteit is de ontwikkeling van dit specifieke spel. We zijn druk bezig met de opzet van de database en alles wat erbij komt kijken om dit spel volledig via de website te kunnen spelen. Van bieden tot resultaten, statistieken en overzichten. Hier zal ik, wanneer mogelijk, meer duidelijkheid over geven.
Zoals in het begin van het seizoen aangegeven zullen alle spelers die de top 12 behalen een plek bemachtigen in de 1e divisie. Mochten er spelers zijn die afzien van deelname dan zullen de plekken worden aangevuld aan de hand van de behaalde score in dit seizoen. Nieuwe spelers sluiten vervolgens onderaan aan in de 2e divisie. Mocht het storm lopen dan is het zelfs mogelijk dat er een 3e divisie ontstaat. Voor seizoen 2026 is dit de verdeling;
Divisie 1:
1. Elrio
2. SvenVDB
3. Rahim
4. Joske47
5. Arry1338
6. Mithrandir
7. KJP
8. Pier Tol
9. Bbflood1
10. Limal
11. Maillot a Pois
12. Ditisdavid
13. Zwartebroekengeletrui
14. Leukefans
15. Sporting63
16. VincentK
17. Jo0dj3
18. Kartje
19. Laatste man
20. Ezequiel
21. Vernis
22. Shiraz
23. Esims
24. ZwiebelD
Divisie 2:
1. BlingSagan
2. Hofsje
3. Silent Hill
4. Joachim
5. Homme
6. Flowtosti
7. Erveedeeee
8. Ab Normaal
9. Ivo001
10. Javier
11. King Kelly
12. BrackenRidgeCycling
13. Noordbiker
14. Peter Post Forever
15. Sies
16. Gerrit Glomser
17. Jappe666
18. Wielervolger
19. Bastaix
20. Rawolf
21. Verweggistan
22. Rabbiej
23. Rensie Wolters
24. de Meesterknecht
Het viel me nog op dat Pogacar in beide gevallen verliesgevend was. Echter relatief weinig, en omdat het bij dit spel al moeilijk genoeg is om je budget terug te verdienen, kom je er blijkbaar ver mee. Johan Cruyff zou gezegd hebben: "De Pogacar-teams, ze kunnen niet winnen, maar je kunt wel van ze verliezen."
Bedankt voor de organisatie weer aan alle betrokkenen, geweldig werk!
Ook leuk om te horen dat er een website in de steigers staan, ik ben benieuwd.
Zal deze ook een interactief deel hebben, kunnen we bijvoorbeeld daar reageren op de resultaten van onze renners, of blijft het forum hier (ben zelf geen echte wielerflits bezoeker meer en merkte dat het reageren hier daar automatisch ook onder te lijden had)?
Gefeliciteerd Zwartebroekengeletrui! Duidelijk de beste dit jaar.
Verder weer iedereen die betrokken was bij de organisatie ontzettend bedankt. Ik ben hier niet meer zo vaak, maar ben al jaren blij om met dit topspel mee te kunnen spelen. Het geeft een mooie extra dimensie aan het wielerseizoen
Het is zeker het doel om ook een interactieve mogelijkheid op de website aan te bieden. Ik merk zelf dat de spellen waar je enkel aan meedoet voor minder beleving zorgen. Het is mijn doel om naast leuke spellen, ook een soort van 'fantasy-community' samen te brengen. We gaan het niet hebben over het nieuws of het presenteren van resultaten. Ik ben geen journalist.
ZBGT Gefeliciteerd met je overwinning.
Arry bedankt voor de organisatie, top dat je dit doet.
We hebben er veel plezier van.
Esims ook bedankt, je website is erg overzichtelijk.
Met 4 renners in de plus in je ploeg maak je natuurlijk geen kans om bovenin mee te doen, pech met Laporte en Skjellmose en volgens mij neem ik altijd te veel klassieke renners en sprinters mee in dit spelletje.
Misschien volgend jaar eens wat anders proberen bij het samenstellen van mijn ploeg.
Heel blij om dit spel eens een keer te hebben gewonnen! Zeker omdat ik in het verleden niet zo’n beste geschiedenis had hierin, maar dit seizoen vielen de meeste keuzes eindelijk goed uit. Vooral natuurlijk Almeida, die meer dan 1000 punten boven mijn bod haalde. Daarnaast Milan en Ganna, die allebei een zeer stabiel seizoen reden, Fortunato met zijn uitschieter in de Giro, en Simmons die met een sterk seizoenseinde de punten bleef binnenhalen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.