Wielermaster CQ-Spel 2025 - Divisie 2

1 2 3 4 5 »
BlingSagan

In divisie 2 waren er in de 2e ronde 2 renners het populairst. 
Florian en ??

Laatst gewijzigd
esims5.0

Eerder werd in het andere topic geïnformeerd naar een volledige rangschikking van het (over)bieden. Dat had ik op dat moment al half gemaakt en gisterenavond eens afgemaakt. Daarna zag ik pas dat Maillot à Pois het ondertussen al had gedeeld bij divisie 1. Hier het overzicht uitgesplitst per renner, voor wie geïnteresseerd is. Het is goed mogelijk dat er nog fouten in zitten.

https://www.youtour.nl/wm/misc/ovz_teams.aspx

ZwiebeLD
BlingSagan
In divisie 2 waren er in de 2e ronde 2 renners het populairst. Florian en ??

Ik zou Van Baarle gokken...

ZwiebeLD

Welkom bij de ploegvoorstelling van Team ZwiebeLD!

In de eerste ronde werden Narvaez, Christen, Mohoric, Stuyven en Mihkels gecontracteerd. Ook S. Yates en Pithie stonden op onze radar maar deze kregen jammer genoeg ergens anders een beter aanbod voor hun neus geschoven. Een goed begin!

In de tweede ronde, die desastreus verliep voor ons team, werd enkel Plapp toegevoegd. Vooral het afsnoepen van Buchmann door Vincentk met een even hoog, maar door Vincentk sneller ingediend bod, deed hier wel pijn. Ook Uijtdebroeks, Hart, Vermeersch en Buitrago waren hier targets die mislopen werden.

De derde en vierde ronde verliepen beter, met in de derde ronde het contracteren van Onley, de Plus en Herzog terwijl Cras, Kragh Andersen en Kulset andere oorden verkozen. In ronde 4 sloten Ackermann en Kajamini aan, terwijl Artz ergens anders een beter aanbod kreeg. Pickrell sloot de rij in de na-onderhandelingen.

1 – Jhonatan Narvaez: 1557 (cq + 703 – Bod in D1 = 1110)

Samen met Christen en Simon Yates toch degene die ik de eerste ronde echt wou binnenhalen. Kan denk ik een serieuze stap voorwaarts zetten in de klassiekers bij een sterker team met meer ondersteuning binnen de koers zelf. Vorig jaar out in een deel van het voorjaar dus als hij gezond kan blijven zit hier zeker groeipotentieel in! Had hier mogelijks wel 300 punten kunnen besparen…

2 – Jan Christen: 853 (cq + 306 – D1 = 803)

Toch één van de echt doorbrekers bij UAE vorig seizoen. We gaan voor een bevestiging van dat vorige seizoen in de koersen waar Pogacar niet aan de start staat. Dat Hirschi ook weg is bij zijn ploeg zag ik alleen maar als een pluspunt om meer vrijheid te krijgen in die koersen.

3 – Matej Mohoric: 755 (cq + 21 – D1 = 926)

Toch een van de meest sympathieke renners in het peloton. Had vorig jaar ook geen al te goed voorjaar dus ook hier zou toch weer wat meer rek op moeten zitten! Wil altijd koersen en dat mag hij voor ons zeker blijven doen!

4 – Jasper Stuyven: 507 (cq + 21 – D1 = 489)

Startte vorig jaar erg goed aan het seizoen maar met een pijnlijke val in Dwars door Vlaanderen moest hij daar vroegtijdig een eind aan maken. Een vergelijkbaar seizoen als vorig jaar qua punten zit er zeker in, met dezelfde vorm moeten meer punten zeker mogelijk zijn! Wel uitkijken wat zijn rol wordt in relatie tot Pedersen en Milan.

5 – Madis Mihkels: 493 (cq + 153 – D1 = 636)

Een van de langzaam groeiende renners in het peloton. Zijn 3e plek op het Europese kampioenschap trok onze aandacht. Snelle finisher in een klein groepje en met wat meer ervaring kan hij ook in een massasprint zeker dicht scoren!

6 – Lucas Plapp: 438 (cq + 15 – D1 = 454)

Proefde vorig jaar een eerste keer van kopmanschap in de Giro maar was toch nog net iets te licht. Maar na die eerste grote ronde wordt de motor normaal groter en verwachten we toch opnieuw een extra stap van deze renner!

7 – Oscar Onley: 1074 (cq + 255 – D1 = 1100)

Heeft met de Tour ook zijn eerste volledige grote ronde in de benen. Viel wel in de derde rit maar zette door en ging zo op zoek naar een ritoverwinning. Dit jaar mag hij wel voor ons voor een klassement gaan!

8 – Laurens de Plus: 476 (cq + 100 – D1 = 386)

Stabiele renner die in de schaduw van een kopman eigenlijk zeker een goede ronde weet neer te zetten. Mag hij dit seizoen ook zo blijven doen!

9 – Emil Herzog: 141 (cq +43 – D1 = 99)

Mocht vorig jaar van een eerst seizoen op Worldtour-niveau proeven. Met hopelijk af en toe eens een uitschieter dit jaar kan hij hopelijk een stapje vooruit zetten!

10 – Pascal Ackermann: 512 (cq + 101 – D1 = 411)

Mogelijks een van de meest onderschatte sprinters in een grote ronde? Niet de snelste maar lijkt minder rap moe te worden dan de andere sprinters. Klimt goed en is ook fan van het voorjaar! Vorig jaar uit met een gebroken sleutelbeen dus wij zagen mogelijkheden tot groei!

11 – Samuel Kajamini: 100 (cq + 4 – D1 = 98)

Reed een goede ronde van de toekomst met een 5e plaats in het algemeen klassement en 2e plaats voor groen. Maakt dit jaar de overstap naar de Worldtour voor Astana en moet hen, samen met ons, hopelijk een mooi aantal punten opleveren!

12 – Riley Pickrell: 94 (cq + 10 – D1 = niet gekozen)

Sympathieke Canadees die hopelijk dit jaar ook een stapje vooruit kan zetten!

Al bij al tevreden met mijn team, al denk ik dat ik in het klassementssegment iets te zwak ben… Klassementsmannen scoren toch wel altijd vlot CQ-punten. Het was mijn eerste keer meebieden dus moeilijk in te schatten hoe het bieden ging verlopen. Volgend jaar gaan we het waarschijnlijk iets anders aanpakken! Hopelijk draaien we een deftig seizoen in de middenmoot!

vernis

Ik heb mijn teamvoorstelling overgelaten aan ChatGPT  :-)

Teamvoorstelling 2025 - Team Vernis

Welkom bij de presentatie van team Vernis! Ik heb een diverse en getalenteerde selectie samengesteld, bestaande uit sprinters, klimmers en renners voor het klassement. Maak kennis met de 12 renners die dit seizoen alles gaan geven op de fiets!

1. Matteo Jorgenson 🇺🇸

• Specialiteit: Allrounder / Klassementsrenner
  • Waarde: 1.000 punten
  • Een talentvolle renner met een enorme motor. Matteo blinkt uit in zware ritten, waar hij zijn veelzijdigheid gebruikt om zich staande te houden tegen de wereldtop. Verwacht hem in aanvallende situaties en als uitdager voor het algemeen klassement in weekkoersen.

2. Antonio Tiberi 🇮🇹

• Specialiteit: Klimmer
  • De jonge Italiaan heeft een neus voor het vinden van kansen in het hooggebergte. Antonio combineert klimmerskwaliteiten met tijdritcapaciteiten, wat hem een waardevolle pion maakt in etappes met lange beklimmingen.

3. Felix Gall 🇦🇹

• Specialiteit: Klimmer / Klassementsrenner
  • Felix brak door met indrukwekkende prestaties in bergachtige ritten en klassementen. Zijn aanvallende mentaliteit en klimvermogen maken hem een renner om rekening mee te houden in zowel de grote rondes als de klassiekers.

4. Giulio Pellizzari 🇮🇹

• Specialiteit: Aanvaller / Klimmer
  • Waarde: 750 punten
  • Een Italiaans klimtalent met een agressieve koersstijl. Giulio staat bekend om zijn aanvallen op lastige beklimmingen en is een renner die kansen grijpt in vluchtersgroepen.

5. Paul Magnier 🇫🇷

• Specialiteit: Allrounder
  • Waarde: 650 punten
  • Paul is een veelzijdige renner die zowel in heuvelachtige klassiekers als in rittenkoersen zijn mannetje staat. Zijn consistentie maakt hem een betrouwbare kracht binnen het team.

6. Einer Rubio 🇨🇴

• Specialiteit: Pure Klimmer
  • Waarde: 550 punten
  • Met zijn Colombiaanse klimgenen weet Einer indruk te maken op de steilste hellingen. Hij heeft een sterke focus op het winnen van bergachtige etappes en kan verrassen in de strijd om de bergtrui.

7. Valentin Ferron 🇫🇷

• Specialiteit: Aanvaller
  • Waarde: 60 punten
  • Valentin is de waaghals van het team, altijd bereid om de vroege vlucht te vertegenwoordigen. Zijn vechtersmentaliteit zorgt vaak voor spannende finales in ritten.

8. Ethan Vernon 🇬🇧

• Specialiteit: Sprinter
  • Waarde: 400 punten
  • Ethan is de snelle man van het team. Met een krachtige eindsprint is hij een kanshebber in vlakke etappes en criteriums. Verwacht hem in de top 5 in massasprints.

9. Stef Cras 🇧🇪

• Specialiteit: Klassementsrenner / Helper
  • Waarde: 300 punten
  • Stef is een meester in het bijstaan van zijn kopmannen in het hooggebergte, maar kan ook zelf scoren in het algemeen klassement. Zijn steady prestaties maken hem een waardevolle kracht.

10. Alastair MacKellar 🇦🇺

• Specialiteit: Neo-prof / Klimmer
  • Waarde: 20 punten
  • De jonge Australiër maakt zijn debuut in het profpeloton. Hij heeft potentieel als klimmer en zal zich richten op ervaring opdoen en ondersteuning bieden in het team.

11. Alvaro Hodeg 🇨🇴

• Specialiteit: Sprinter
  • Waarde: 15 punten
  • Alvaro is een renner met een snelle finish en een sprinter met een neus voor positie. Hij zal samen met Ethan Vernon werken aan overwinningen in vlakke ritten.

12. Eddy Le Huitouze 🇫🇷

• Specialiteit: Tijdrijder / Talent
  • Waarde: 105 punten
  • Eddy is een opkomend Frans talent dat al vroeg zijn stempel heeft gedrukt in tijdritten. Hij werkt aan zijn klimcapaciteiten en zal in de toekomst een belangrijke speler worden.

Teamdoelen voor 2024

• Succes in de grote rondes, met Matteo Jorgenson en Felix Gall als klassementsrenners.
  • Ritoverwinningen in sprintritten met Ethan Vernon en Alvaro Hodeg.
  • Aanvallen in het hooggebergte met Antonio Tiberi en Einer Rubio.
  • Ontwikkeling van jong talent zoals Giulio Pellizzari en Eddy Le Huitouze.

Ik kijk uit naar een fantastisch seizoen vol overwinningen, spannende ontsnappingen en teamgeest!

Leukefans

@ZwiebelD: 
Mooie voorbeschouwing en leuke ploeg. Echt een heel pak renners waarvoor ik zeker sympathie heb (en met Narvaez, Mihkels en De Plus drie Team Leukefans-alumni), alvast veel succes. 

@Vernis: 
Benieuwd hoeveel van de AI-doelen je team haalt. Vooral massasprinten winnen met Hodeg lijkt me moeilijk, te meer hij volgens PCS nog geen team heeft voor 2025. Of weet jij meer? 

Mijn voorbeschouwing komt er ook aan. Een zeer vervelend bijverschijnsel van die opwinende biedrondes: na afloop lijken de dagen tot de start van het nieuwe seizoen eens zo lang te duren!

BlingSagan

Op Van Baarle was 4x geboden.

De populairste renners in ronde 2 waren Florian Vermeersch en Ethan Hayter ! Beide 9 x.

VincentK

Pidcock naar een andere ploeg. Tot nu toe gaat alles volgens plan:-)

Leukefans

Zolang hij maar niet in de weg van Fabio Christen komt rijden, want die leek toch kopman voor Q36.5 te gaan worden in heel wat wedstrijden. 

ZwiebeLD
Leukefans
Zolang hij maar niet in de weg van Fabio Christen komt rijden, want die leek toch kopman voor Q36.5...

Helaas zal hij dat blijkbaar wel gaan doen...

Noordbiker
Leukefans
Zolang hij maar niet in de weg van Fabio Christen komt rijden, want die leek toch kopman voor Q36.5...

Pidcock zal misschien de naam kopman kunnen krijgen, maar we weten allemaal dat Tommie in de praktijk geen kopman is. Tommie wil gewoon zijn eigen ding doen, of het moet ineens allemaal veranderd zijn. 

Gerrit Glomser

Ik zou niet weten hoeveel managers op mijn renners hebben geboden en of ik ver boven de anderen heb geboden aangezien ik die statistieken nergens kan vinden, maar ben wel tevreden over mijn team. Zal proberen een ploegpresentatie in elkaar te flansen.

Gerrit Glomser

Allereerst zou ik niet weten hoe populair mijn renners zijn geweest en of ik de enige ben die op hen heeft geboden, laat staan of ik veel te veel heb geboden en hoeveel ik te weinig heb geboden op de renners die ik niet heb gekregen, maar we doen het maar met de gegevens die wel bekend zijn gemaakt.

1. Jasper Philipsen 2345 (2272)

Misschien wel de beste sprinter die er momenteel rondrijdt in het peloton. Ik ging ervan uit dat de toprenners onhaalbaar waren en dat Philipsen van hen de goedkoopste zou zijn. Daarom toch een bod gedaan en gewonnen. Met Philipsen heb ik een zekerheidje in punten binnenghaald. Hij zal veel sprints naar zijn hand weten te zetten of op zijn minst podium weten te halen. Ik verwacht dan ook wederom zo'n 2000 of meer met hem te behalen.

2. Valentin Madouas 909 (799)

Met Madouas hebben we iemand binnengehaald die mee kan doen ik de klassiekers. Ben van mening dat ik teveel voor hem heb betaald aangezien hij 240 punten heeft staan van de Olympische Spelen, die onverdedigbaar zijn. Aan de andere kant heeft hij al aangetoond ook de 1000 puntengrens aan te kunnen tikken. Ik hoop dus stiekem op zo'n 900 punten die hij gaat scoren, maar met wat pech kan dit ook zomaar 500 punten zijn. 

3. Pello Bilbao 1010 (782)

Bilbao is een goede renner als het gaat om klassementen in middelgrote en grote ronden. Zit vrijwel altijd bij de beste 10 in het eindklassement en pakt ook met regelmaat een goede klassering mee in de etappes. Vorig jaar uitgevallen in de Tour, wat ook nog eens zijn enige grote ronde was, dus kan veel beter dan zijn puntentotaal zegt. Denk dan ook dat hij weer de grens van 1000 punten gaat passeren.

4. Max Poole 753 (603)

Still growing strong. Poole heeft zijn plafond nog niet bereikt en ik denk dat hij ook dit jaar weer doorgroeit naar betere resultaten. Heeft al laten zien in de ronden mee te kunnen met de top en dat zal stabieler gaan worden, waardoor de resultaten ook stabieler worden. Ik zie hem dan ook die 750 punten wel halen dit jaar. 

5. Guillermo Silva Coussan 444 (422)

Opnieuw een jongeling die nog groeiende is en zijn plafond nog niet heeft bereikt. Vorig jaar doorgebroken en vooral in de Volta de Alentejo en Tour of Qinghai Lake zijn klasse getoond. Ik denk opnieuw dat hij stabieler gaat worden dit jaar en de prestaties in de eerder genoemde ronden ook elders kan evenaren. Enige nadeel is dat hij bij een ploeg rijdt die niet overal zal worden uitgenodigd, vandaar dat ik ook niet al te veel heb overboden, maar ik denk dat een score rond de 500 punten haalbaar moet zijn. 

6. Jan Hirt 345 (344)

Een vaak onopvallende renner, die wel zijn puntjes binnenhaalt. Kwam mijns inziens bij Soudal-QuickStep totaal niet tot zijn recht, waardoor hij daar niet presteerde naar vermogen. Zijn overstap naar Israel PremierTech zie ik dan ook als een kans om weer te laten zien wat hij kan. Heeft echter wel veel punten te verdedigen in Oman en door een goede Giro qua klassement ook daar veel te verdedigen. Kan echter bij zijn nieuwe ploeg voor eigen kansen gaan en zal ook vaak kopman of beschermde renner zijn. Ik denk dan ook dat hij ergens tussen de 250 en 500 punten uit gaat komen volgend jaar.

7. Stan Dewulf 288 (287)

Dewulf is een renner die kan verrassen in koersen die lastig zijn door weersomstandigheden of ondergrond. Is dus een prima renner voor het voor- en naseizoen en daar wilde ik een extra renner voor hebben, die stabiel zijn punten meepakt. Bij Dewulf zit je dan goed. Gaat geen topscore neerleggen, maar stelt je ook zelden teleur. Ik denk dat hij opnieuw rond die 300 punten grens gaat uitkomen.

8. Davide Formolo 309 (272)

Had een vlak seizoen vorig jaar, waarin hij nauwelijks opviel, maar dit heeft hij vaker gehad en hij kwam altijd weer goed voor de dag een jaar later. Dus daarom wilde ik hem wel hebben in de hoop dat ook dit jaar weer een beter jaar gaat zijn dan het voorgaande jaar. En als kopman in de kleinere Italiaanse klassiekers zal hij die kans ook zeker gaan krijgen. Ik denk dat hij de 300 punten gaat halen, maar hoop stiekem dat dit 100 punten meer zal zijn. 

9. Rick Pluimers 287 (262)

Wordt jaarlijks een stukje beter en stabieler en ik verwacht dan ook dat die stijgende lijn wordt doorgezet. Zeker omdat zijn ploeg een kwaliteitsboost heeft gehad en dat zal voor een jonge renner als Pluimers alleen maar voordelig zijn. Ik hoop dan ook dat hij in de kleinere Belgische klassiekers kan laten zien wat hij waard is en denk dan ook dat hij richting de 300 punten kan gaan.

10. Mattia Cattaneo 202 (202)

Goede renner die steeds meer een dienende rol krijgt toebedeelt, maar die nog wel de klasse heeft om ook zelf af en toe te shinen. Aangezien hij vorig jaar een deel van het seizoen heeft gemist denk ik dat hij de 200 punten grens zeker gaat bereiken ik denk zelfs dat er wel meer in zit, dus dat ik met Cattaneo een koopje heb, al zal de winst ook weer niet zo heel veel meer zijn. Vewacht ergens tussen de 250 en 300 punten.

11. Sjoerd Bax 88 (86)

Opnieuw een renner die ik goedkoop heb opgepikt. Sneeuwde bij UAE volledig onder en moest een diendende rol innemen, maar zijn overstap naar Q36.5 zal er voor zorgen dat hij veel vaker weer voor eigen kansen mag gaan. Gezien de kwaliteiten die Bax heeft zal dat resulteren in veel vaker eindigen in de top 10 van de kleinere klasiekers en wellicht een uitschieter in de wat grotere koersen.  Dat hij dan ook 150 punten of meer scoort lijkt me niet meer dan logisch. Ik hou zelfs rekening met 300 punten.     

12. Alan Hatherley 20 (18)

De grote onbekende als het gaat om wegwielrennen, maar als mountainbiker geen kleine jongen. Pakte brons op de Olympische spelen en is de wereldkampioen als het gaat om de cross country.  Op de weg reed hij alleen in Zuid Afrika en deed dat zeker niet onverdienstelijk. Vandaar dat hij ook een profcontract kreeg aangeboden. Het is voor mij totaal onduidelijk wat hij kan en waar zijn plafond ligt, maar voor 20 punten wilde ik die gok wel wagen. 

Verwachte score tussen de 6500 en 7500 punten

Laatst gewijzigd
ivo001

Mooi @Gerrit Glomser

Ik kan je in ieder geval vertellen dat ik 802 op Madouas had geboden.

1 2 3 4 5 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.