Team Visma | Lease a bike 2025

« 1 2
TVL

Hier gaan we weer verder voor het nieuwe wielerjaar, de teampresentatie van Visma-Lease a Bike zal zijn op 14 januari in Spanje. Houd het netjes, wees respectvol naar elkaar en probeer vooral op de inhoud een discussie te voeren.

Verder graag bij nieuwtjes of dingen die je elders bent tegengekomen even de bron vermelden, of nog liever een linkje plaatsen.

Team 2025

1  AFFINI Edoardo 28 2026
2  BEHRENS Niklas 21 2027
3  BENOOT Tiesj 30 2025
4  BRENNAN Matthew 19 2027
5  CAMPENAERTS Victor 33 2027
6  GLOAG Thomas  23 2025
7  GRAAT Tijmen 21 2027
8  HAGENES Per Strand 21 2027
9  HUISING Menno 20 2027
10  JORGENSON Matteo 25 2026
11  KELDERMAN Wilco 33 2025
12  KOOIJ Olav 23 2025
13  KRUIJSWIJK Steven 37 2025
14  KUSS Sepp 30 2027
15  LAPORTE Christophe 31 2026
16  LEMMEN Bart 29 2027
17  MCLAY Daniel 32 2025
18  NORDHAGEN Jørgen 19 2027
19  TULETT Ben 23 2025
20  UIJTDEBROEKS Cian 21 2027
21  VALTER Attila 26 2025
22  VAN AERT Wout 30 onbepaalde tijd
23  VAN BAARLE Dylan 32 2025
24  VAN BELLE Loe 22 2026
25  VAN DER SANDE Tosh 33 2025
26  VERMOTE Julien 35 2025
27  VINGEGAARD Jonas 27 2028
28  YATES Simon 32 2026
29  ZINGLE Axel 25 2027

In het rood hebben een aflopend contract na 2025

Transfers

In:

BEHRENS Niklas Lidl - Trek Future Racing
 BRENNAN Matthew Team Visma | Lease a Bike Development
 CAMPENAERTS Victor Lotto Dstny
 GRAAT Tijmen Team Visma | Lease a Bike Development
 HUISING Menno Team Visma | Lease a Bike Development
 MCLAY Daniel Arkéa - B&B Hotels
 NORDHAGEN Jørgen Team Visma | Lease a Bike Development
 YATES Simon Team Jayco AlUla
 ZINGLE Axel Cofidis

uit:

BOUWMAN Koen Team Jayco AlUla
 GESINK Robert gestopt
 HESSMANN Michel ?
 STAUNE-MITTET Johannes Decathlon AG2R La Mondiale Team
 TRATNIK Jan Red Bull - BORA - hansgrohe
 VADER Milan Q36.5 Pro Cycling Team
 VAN DIJKE Mick Red Bull - BORA - hansgrohe
 VAN DIJKE Tim Red Bull - BORA - hansgrohe

Laatst gewijzigd
TVL

Selecties 2025

TVL

Overwinningen

Yeez

Bedankt Rahim! 9 dec alweer het eerste trainingskamp in Spanje

Grover

Ben benieuwd wat de klassieker kern gaat worden voor de Vlaamse klassiekers en PR tov afgelopen seizoen. Uiteraard kopmannen Van Aert, Van Baarle en Laporte maar wie gaan hen ondersteunen?

Ragnar Lolbroek
Grover
Ben benieuwd wat de klassieker kern gaat worden voor de Vlaamse klassiekers en PR tov afgelopen seiz...

Redelijk waarschijnlijk: Affini, Campenaertd, Zingle, Vermote, Benoot.

Aan te vullen: Jorgenson, Tosh, Behrens

Zo iets ongeveer lijkt mij

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Aert, Jorgenson, Van Baarle, Laporte, Hagenes, Benoot en Affini verwacht ik als basis zevental voor Vlaanderen.

Waarbij er in de kleinere klassiekers vast nog meer dan genoeg ruimte zal zijn voor oa Behrens, Zingle, Campenaerts, Brennan en Kooij. Eventueel ook om vrijgekomen plekken in Vlaanderen in te vullen en sowieso om zich in de ploeg voor Roubaix te rijden, aangezien Jorgenson en Benoot waarschijnlijk na Vlaanderen met hun focus richting de Ardennen verleggen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Verwacht inderdaad dat jorgenson en benoot geen roubaix doen. Jorgenson stond dit jaar ook niet op de oorspronkelijke planning. 

Fanny

Bedankt Koen Bouwman | Forever Geel en Zwart 💛🖤 - Team Visma | Een fiets leasen - YouTube

Mooie video over Koen Bouwman en zijn Jumbo/Visma.

Ontzettend jammer dat deze aanvallende renner en knecht de komende jaren niet meer bij Visma Lab rijdt.

Ik hoop hem als fan nog eens terug te zien in de toekomst bij Visma Lab.

Behoorde na 10 jaar al een beetje tot de inboedel van Visma en zijn voorgangers net als Gesink, Kruijswijk  en Tankink

Laatst gewijzigd
kelderfan
Fanny
Bedankt Koen Bouwman | Forever Geel en Zwart 💛🖤 - Team Visma | Een fiets leasen - YouTube Mooie v...

Ik hoop met je mee, want de Nederlandse spoeling wordt wel erg dun.

Met Cian hebben wij een bodybuiler erbij. Ik ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen.

Raul Alcala

Ajax heeft Martijn Redegeld aangesteld als Hoofd Topsport bij de club. Redegeld, die per 1 januari 2025 in dienst zal treden, vervulde afgelopen jaren een belangrijke rol als Head of Nutrition bij Team Visma | Lease a Bike en zou veel ervaring in zijn vakgebied meebrengen, zo valt te lezen op Ajax.nl.

kelderfan
Raul Alcala
Ajax heeft Martijn Redegeld aangesteld als Hoofd Topsport bij de club. Redegeld, die per 1 januari 2...

WF is er snel bij.

Raul Alcala

Het is geven en nemen he, Kelderfan.

Wel een aderlating lijkt me voor de ploeg. Met Zeeman die vertrekt naar AZ en Jeukendrup de voedingsdeskundige naar Primoz en co, moeten ze toch het wiel opnieuw een beetje uitvinden.

AWestie

Ze zijn juist al heel lang bezig met de kennis over voeding standaardiseren en toepasbaarheid op individuele renners, dus ik verwacht dat heel veel kennis ook binnenboord blijft. Het land zit vol met voedingsdeskundigen.

Raul Alcala

Biefstuk in je broekje, en puddingbroodjes eten.

S. Morgenstern

Ze zullen inderdaad niets verliezen aan hetgeen ze de laatste jaren hebben opgebouwd. Die kennis gaat niet verloren. De vertrekkende spil figuren in dat opbouwen zullen we vooral missen bij nieuwe innovaties. Benieuwd wat dat betreft wat Verhagen en zijn netwerk op gaan leveren.

Rawolf

feit is wel dat de achterliggende belangrijke namen in de organisatie waarmee Jumbo de laatste jaren heel succesvol is geweest flink opgeschud word. 

De tijd zal het leren of dit op te vangen is. 

2024 was een wat minder jaar dan 2023 maar ik denk dat het team voor 2025 qua renners weer sterker staat met een aantal goede transfers. 

Laatst gewijzigd
WoutvoorGoud

Het is nog begin december 2024, maar langzamerhand komen wel wat berichtjes door over deelname aan Tour Down Under 2025. Tijmen Graat gaf in een eerder intervieuw al aan waarschijnlijk te willen starten. In intervieuw van IDL kun je lezen dat Dylan van Baarle gaat starten in Tour Down Under. Informatie is door Dylan gegeven in zijn Podcast In Koers.

Laatst gewijzigd
WoutvoorGoud

Erg jammer dat Remco Evenepoel door ongeluk flink in de lappenmand is beland. Ik wens Remco spoedig herstel toe. Dat de fusie Quick Step met toen nog Jumbo Visma is afgeketst was voor velen een opluchting. Maar ik had toch graag Remco Evenepoel voor TVLaB willen zien rijden. Een spectaculaire renner en een enorm talent.

Laatst gewijzigd
Yeez

@woutvoorgoud yates is een brit, geen aussie

kelderfan
WoutvoorGoud
Erg jammer dat Remco Evenepoel door ongeluk flink in de lappenmand is beland. Ik wens Remco spoedig...

Ik had Remco er ook wel graag erbij gehad en zeker spoedig herstel.

WoutvoorGoud
Yeez
@woutvoorgoud yates is een brit, geen aussie

Je hebt helemaal gelijk. Natuurlijk zijn Simon en Adam geen aussies.

baukeingeel

Ik had hier wel eens eerder gezegd dat ik verwacht dat Vauquelin volgend jaar naar Visma komt. Dit omdat Patrick Broe van de Lanterne Rouge podcast, die nu in het sporftief managment van Visma zit en een (grote) stem heeft in de scouting, echt een mega fan is van die gast. Nu heeft hij net ook een interview gemaakt in zijn podcast met Jasper Vaeck, die de trainer van Vauquelin was bij Arkea en die deze winter de overstap naar Visma heeft gemaakt. Zou niet de eerste keer zijn dat een rijder een trainer achterna gaat. Voor mij echt de meest ingetelefoneerde transfer van volgende winter die je nog beter aan ziet komen dan een aanval van Soler.

Laatst gewijzigd
WoutvoorGoud

Vauquelin is inderdaad een zeer interessante wielrenner. Ben benieuwd of hij naar Visma komt?

WoutvoorGoud

Volgens de startlijst van Tour Down Under 2025 op Procyclingstats.com zou naast Tijmen Graat ook Thomas Gloag starten. Dylan van Baarle had zelf al in zijn Podcast aangegeven te gaan starten.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.