Hier gaan we weer verder voor het nieuwe wielerjaar, de teampresentatie van Visma-Lease a Bike zal zijn op 14 januari in Spanje. Houd het netjes, wees respectvol naar elkaar en probeer vooral op de inhoud een discussie te voeren.
Verder graag bij nieuwtjes of dingen die je elders bent tegengekomen even de bron vermelden, of nog liever een linkje plaatsen.
Team 2025
1 | AFFINI Edoardo | 28 | 2026 |
2 | BEHRENS Niklas | 21 | 2027 |
3 | BENOOT Tiesj | 30 | 2025 |
4 | BRENNAN Matthew | 19 | 2027 |
5 | CAMPENAERTS Victor | 33 | 2027 |
6 | GLOAG Thomas | 23 | 2025 |
7 | GRAAT Tijmen | 21 | 2027 |
8 | HAGENES Per Strand | 21 | 2027 |
9 | HUISING Menno | 20 | 2027 |
10 | JORGENSON Matteo | 25 | 2026 |
11 | KELDERMAN Wilco | 33 | 2025 |
12 | KOOIJ Olav | 23 | 2025 |
13 | KRUIJSWIJK Steven | 37 | 2025 |
14 | KUSS Sepp | 30 | 2027 |
15 | LAPORTE Christophe | 31 | 2026 |
16 | LEMMEN Bart | 29 | 2027 |
17 | MCLAY Daniel | 32 | 2025 |
18 | NORDHAGEN Jørgen | 19 | 2027 |
19 | TULETT Ben | 23 | 2025 |
20 | UIJTDEBROEKS Cian | 21 | 2027 |
21 | VALTER Attila | 26 | 2025 |
22 | VAN AERT Wout | 30 | onbepaalde tijd |
23 | VAN BAARLE Dylan | 32 | 2025 |
24 | VAN BELLE Loe | 22 | 2026 |
25 | VAN DER SANDE Tosh | 33 | 2025 |
26 | VERMOTE Julien | 35 | 2025 |
27 | VINGEGAARD Jonas | 27 | 2028 |
28 | YATES Simon | 32 | 2026 |
29 | ZINGLE Axel | 25 | 2027 |
In het rood hebben een aflopend contract na 2025
Transfers
In:
BEHRENS Niklas | Lidl - Trek Future Racing |
BRENNAN Matthew | Team Visma | Lease a Bike Development |
CAMPENAERTS Victor | Lotto Dstny |
GRAAT Tijmen | Team Visma | Lease a Bike Development |
HUISING Menno | Team Visma | Lease a Bike Development |
MCLAY Daniel | Arkéa - B&B Hotels |
NORDHAGEN Jørgen | Team Visma | Lease a Bike Development |
YATES Simon | Team Jayco AlUla |
ZINGLE Axel | Cofidis |
uit:
BOUWMAN Koen | Team Jayco AlUla |
GESINK Robert | gestopt |
HESSMANN Michel | ? |
STAUNE-MITTET Johannes | Decathlon AG2R La Mondiale Team |
TRATNIK Jan | Red Bull - BORA - hansgrohe |
VADER Milan | Q36.5 Pro Cycling Team |
VAN DIJKE Mick | Red Bull - BORA - hansgrohe |
VAN DIJKE Tim | Red Bull - BORA - hansgrohe |
Van Aert, Jorgenson, Van Baarle, Laporte, Hagenes, Benoot en Affini verwacht ik als basis zevental voor Vlaanderen.
Waarbij er in de kleinere klassiekers vast nog meer dan genoeg ruimte zal zijn voor oa Behrens, Zingle, Campenaerts, Brennan en Kooij. Eventueel ook om vrijgekomen plekken in Vlaanderen in te vullen en sowieso om zich in de ploeg voor Roubaix te rijden, aangezien Jorgenson en Benoot waarschijnlijk na Vlaanderen met hun focus richting de Ardennen verleggen.
Bedankt Koen Bouwman | Forever Geel en Zwart 💛🖤 - Team Visma | Een fiets leasen - YouTube
Mooie video over Koen Bouwman en zijn Jumbo/Visma.
Ontzettend jammer dat deze aanvallende renner en knecht de komende jaren niet meer bij Visma Lab rijdt.
Ik hoop hem als fan nog eens terug te zien in de toekomst bij Visma Lab.
Behoorde na 10 jaar al een beetje tot de inboedel van Visma en zijn voorgangers net als Gesink, Kruijswijk en Tankink
Ajax heeft Martijn Redegeld aangesteld als Hoofd Topsport bij de club. Redegeld, die per 1 januari 2025 in dienst zal treden, vervulde afgelopen jaren een belangrijke rol als Head of Nutrition bij Team Visma | Lease a Bike en zou veel ervaring in zijn vakgebied meebrengen, zo valt te lezen op Ajax.nl.
feit is wel dat de achterliggende belangrijke namen in de organisatie waarmee Jumbo de laatste jaren heel succesvol is geweest flink opgeschud word.
De tijd zal het leren of dit op te vangen is.
2024 was een wat minder jaar dan 2023 maar ik denk dat het team voor 2025 qua renners weer sterker staat met een aantal goede transfers.
Het is nog begin december 2024, maar langzamerhand komen wel wat berichtjes door over deelname aan Tour Down Under 2025. Tijmen Graat gaf in een eerder intervieuw al aan waarschijnlijk te willen starten. In intervieuw van IDL kun je lezen dat Dylan van Baarle gaat starten in Tour Down Under. Informatie is door Dylan gegeven in zijn Podcast In Koers.
Erg jammer dat Remco Evenepoel door ongeluk flink in de lappenmand is beland. Ik wens Remco spoedig herstel toe. Dat de fusie Quick Step met toen nog Jumbo Visma is afgeketst was voor velen een opluchting. Maar ik had toch graag Remco Evenepoel voor TVLaB willen zien rijden. Een spectaculaire renner en een enorm talent.
Ik had hier wel eens eerder gezegd dat ik verwacht dat Vauquelin volgend jaar naar Visma komt. Dit omdat Patrick Broe van de Lanterne Rouge podcast, die nu in het sporftief managment van Visma zit en een (grote) stem heeft in de scouting, echt een mega fan is van die gast. Nu heeft hij net ook een interview gemaakt in zijn podcast met Jasper Vaeck, die de trainer van Vauquelin was bij Arkea en die deze winter de overstap naar Visma heeft gemaakt. Zou niet de eerste keer zijn dat een rijder een trainer achterna gaat. Voor mij echt de meest ingetelefoneerde transfer van volgende winter die je nog beter aan ziet komen dan een aanval van Soler.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.