Brennan in de Vuelta klinkt logisch. Hij zal een pittig voorjaar rijden met o.a. Milaan San Remo, Gent Wevelgem en Parijs Roubaix. De Giro komt dan echt te vroeg en ik zie hem wel samen met Yates en Kuss in de Vuelta. Logisch zou dan zijn dat Zingle zijn kansen in de Giro krijgt als Vingegaard de etappes goed doorkomt
Dit was de reactie waar je op reageerde. Letterlijk een opmerking die gaat over het draadje Vingegaard en Yates naar de Giro of Yates naar de Vuelta. Waar jij aan toe voegt dat je benieuwd bent hoe Yates erin staat om de Vuelta te doen ipv zijn titel te verdedigen.
Ik heb ook goede hoop voor Van Aert. Hij zal komend seizoen beter en explosiever zijn dan het afgelopen seizoen. Maar het volledig herstel van een zware val, en in zijn geval twee keer, met ernstige blessures kost tijd en zoals Vingegaard opmerkte duurde langer dan hij had gedacht. Mijn opmerking over Wout ging daarover. Wanneer kan hij zeggen dat hij volledig op zijn oude niveau terug is?
Of hij in de monumenten kans maakt tegen Pogacar en Van der Poel zal afhangen van het monument. In de Ronde van Vlaanderen zal hij minder kans maken dan in Parijs-Roubaix en dan moet nog alles meezitten. Al hoop ik er wel ontzettend op dat het hem een keer gaat lukken. Als ik een keuze zou moeten/mogen maken welke overwinning voor Visma Lab - de Giro met Vingegaard, de Tour met Vingegaard of Parijs - Roubaix met Van Aert - dan kies ik altijd voor de laatste. Dat gun ik hem zo ontzettend.
Hier ook maar gelijk Brennan even meenemen. Ik zou hem komend seizoen naast Kuurne, MSR, Gent en Roubaix wel Dwars door maar niet de Ronde van Vlaanderen laten rijden. Dat is een zware koers en beter die zondag rust om in Parijs - Roubaix frisser aan de start te staan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.