Team Visma | Lease a bike 2025

1 2 ... 164 165 166 167
S. Morgenstern
kelderfan
Opvallend is dat TVL steeds naast de talenten grijpt en ook bij de talentvolle dames hebben zij kenn...

Je herhaalt dat je het opvallend vindt, maar niet waarom. Waarom is het opvallend wanneer de beste Nederlandse talenten voor Red Bull en UAE kiezen?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Niet waarom dan is leesvoer?

Robert

Mooie aanwinst voor de vrouwen. Jammer van Linda Riedman. Goede renster.

ze hebben nu 16 rensters onder contract incl Fem van Empel die niet meer focust op de weg. Dit jaar was het 18. Zou toch nog wel wat bij moeten.

aap not mis
S. Morgenstern
Niet waarom dan is leesvoer?

Die komt dan weer wel door het filter:).

Wouter1998

Wanneer begint het speculeren over de selecties voor de grote rondes? Vingegaard geeft aan voor de Giro te willen gaan

Wouter1998

Giro: Vingegaard, Kelderman, Kruijswijk, Behrens, Affini, Piganzoli, Zingle, Tullet
Tour: Vingegaard, van Aert, Armiaril, Campenaerts, Jorgenson, Laporte, Kuss, Yates
Vuelta: Yates, Kuss, Brennan, Hagenes, Fiorelli, Lemmen, Kelderman, Nordhagen

T80JZ

Terugkomen op niveau na een zware val heeft tijd nodig. Vingegaard elders op Wielerflits: “Ik ben nog bezig me te ontwikkelen en ik heb het gevoel dat ik net terug ben op het niveau dat ik had vóór mijn val in Ronde van het Baskenland van 2024. Het duurt langer dan ik dacht om terug te komen, maar momenteel kan ik dezelfde watts duwen als vóór de val. En ik voel dat ik nog ruimte heb om beter te worden." Nu hopen dat  Van Aert dat ook snel kan zeggen. 

kelderfan
Wouter1998
Giro: Vingegaard, Kelderman, Kruijswijk, Behrens, Affini, Piganzoli, Zingle, TulletTour: Vingegaard,...

Als dat gaat gebeuren, dan wordt in iedergeval Vingegaard, Affini, Campenaerts, Kelderman, Piganzoli, Tullet en Yates voor de Giro. 

Yeez

@T80JZ Voor van Aert heb ik goede hoop. In 2025 was de echte explosiviteit er niet. In de winter enkel basis en duur getraind. Hopelijk kan hij nu een goede winter draaien en is het pelotongevoel weer aanwezig en de angst (zoals op carrefour de l'arbre) weg. Dan denk ik dat hij nog altijd mee kan dan om de zege in een monument

AWestie

Beginnen met de GR doelen denk ik:

• Ik gok dat ze een frissere ploeg naar de Tour willen hebben
  • In het verlengde ook een paar white jersey jongens ruimte bieden
  • Hoeveel man krijgt Matthew mee? En waar lukt dat?

Zekerheidjes normaal gesproken:
Giro: Kruijswijk in zijn laatste lievelingsronde en Affini
Tour: Vingegaard
Vuelta: Kuss

Wouter1998
kelderfan
Als dat gaat gebeuren, dan wordt in iedergeval Vingegaard, Affini, Campenaerts, Kelderman, Piganzoli...

Het lijkt mij niet dat als Vingegaard naar de Giro gaat dat Yates ook gaat. Dan verwacht ik het kopmanschap in de Vuelta voor Yates en als knecht naar de Tour. Veel te grote luxe knecht om mee te sturen naar de Giro. Campenaerts betwijfel ik ook na een voorjaar en dan Giro en Tour. Ja hij gaat overal mee waar vingegaard gaat ook vanwege de fietslengte. Maar dat kunnen Tullet en Zingle overnemen.

AWestie

De voorjaarsploeg is natuurlijk ook nog niet in beton gegoten. Ik gok dat Jorgenson nog een voorjaarskoers van zijn agenda afsnoept en dat Brennan juist veel meer gaat doen. Dan kan je de ondersteuning daarop aanpassen en dus wat wisselen in de eerste maanden. Hoeft Victor niet iedere keer op te draven.

In goede gezondheid denk ik dat voor bijvoorbeeld RvV en P-R dit de teams worden:

1 VAN AERT Wout
2 ZINGLE Axel
3 HAGENES Per Strand
4 JORGENSON Matteo
5 AFFINI Edoardo
6 KIELICH Timo
7 LAPORTE Christophe

1 LAPORTE Christophe
2 AFFINI Edoardo
3 BEHRENS Niklas
4 BRENNAN Matthew
5 HAGENES Per Strand
6 VAN AERT Wout
7 KIELICH Timo

Goed gestoffeerd zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd
kelderfan
Wouter1998
Het lijkt mij niet dat als Vingegaard naar de Giro gaat dat Yates ook gaat. Dan verwacht ik het kopm...

Ik denk zo, dat Armirail en Campenaerts vergelijkbare renners zijn met tijdrit en heuvelopcapaciteiten.

Dus voor de TdF zie ik die twee opdraven en omdat Jonas waarschijnlijk de Giro meeneemt is 't goed als hij dan in iedergeval Campenaerts mee gaat krijgen voor de Giro, want Armirail is ook aanvaller en zou dan in de Vuelta met misschien Brennan het mooie weer maken met Ben Tullet als pseudo kopman met de jonge talenten als Nordhagen, Graat en Hagenes om een stap te zetten.

Daaruit volgt dat Yates beter als 2e. kopman de Giro kan gaan rijden. Dan heb je Vingegaard en Yates voor de Giro en Vingegaard en Jorgenson met Yates en Kuss voor de TdF. 

AWestie
kelderfan
Ik denk zo, dat Armirail en Campenaerts vergelijkbare renners zijn met tijdrit en heuvelopcapaciteit...

Ik lees geen argument voor Yates én Vingegaard naar de Giro, maar het kan aan mij liggen.

Dit voorjaar wilde je heel graag dat er minder renners de dubbel Giro-Tour doen, en nu stop je bijna iedere kopman in een dubbelrol.

Robert
AWestie
De voorjaarsploeg is natuurlijk ook nog niet in beton gegoten. Ik gok dat Jorgenson nog een voorjaar...

Goede namen! Ik zou Owain Doull ook in het achterhoofd houden. Vooral RVV laatste jaren goed.

kelderfan
AWestie
Ik lees geen argument voor Yates én Vingegaard naar de Giro, maar het kan aan mij liggen. Dit voorja...

Het argument van een 2e. kopman telt niet; maar je hebt gelijk, dat ik de combinatie Giro en TdF niet goed vind.

Wat mij betreft is de combi TdF en Vuelta beter en waarom. Omdat de Giro en TdF wel erg dicht op elkaar liggen en de voorbereiding is dan ook een stuk minder. Dus als Jonas echt voor de TdF wil gaan, dan mag hij voor mij de Giro laten vallen. Dan kan Simon Yates zijn 1e. plek verdedigen. Voor Brennan is de Giro ook een betere optie om in een GT te starten.

Whatsinaname
AWestie
Ik lees geen argument voor Yates én Vingegaard naar de Giro, maar het kan aan mij liggen. Dit voorja...

Uhm. Yates heeft dit jaar de Giro gewonnen?

T80JZ

De nadruk ligt op én, Vingegaard én Yates. Yates won de Giro als kopman niet als superknecht. Is het noodzakelijk of wenselijk om je twee beste klassementsrenners samen naar de Giro te sturen? Dus is de opmerking van AWestie terecht. 

T80JZ
kelderfan
Het argument van een 2e. kopman telt niet; maar je hebt gelijk, dat ik de combinatie Giro en TdF nie...

Brennan traint nog geen 25 uur per week, meer kan hij niet aan. In 2026 gaat hij - waarschijnlijk - voor het eerst een zwaar voorjaar met de nodige klassiekers rijden. Hem dan ook nog eens de Giro laten rijden zou onverantwoord zijn. Toch denkt kelderfan dat het een goed idee is. Als hij nog geen 25 uur per week training aankan dan moet Brennan eerst optrainen. Na een zwaar voorjaar moet hij rusten. Een grote ronde in 2026 komt voor Brennan te vroeg.  

kelderfan
T80JZ
Brennan traint nog geen 25 uur per week, meer kan hij niet aan. In 2026 gaat hij - waarschijnlijk -...

Ja en waarom is 't niet wenselijk. Natuurlijk is Brennan in ontwikkeling en 't is aan de trainers of hij de volgende stap kan zetten richting GT.

Als je goed leest, dan zeg ik, dat de Giro de beste koers om te debuteren voor 't jonge talent Brennan en ik heb niet gezegd, dat volgend seizoen al moet debuteren. 

Ook vind 't kul dat Yates niet met Vingegaard in de Giro zou moeten starten komend seizoen. Je hebt altijd een reserve kopman nodig, want als Jonas een probleemtje tegenkomt, dan is poppen aan 't dansen. 

S. Morgenstern

Waarom heb je altijd een reservekopman nodig en waarom moet dat Yates zijn?

Moet je niet kijken naar het volledige programma van de kopmannen en wat dan meeste kansen geeft?

Zou een spreiding van Yates en Vingegaard over Giro en Vuelta (zoals afgelopen seizoen), wat dat betreft niet meer kansen geven?

Ik zie niet helemaal hoe de conclusies die jij trekt, noodzakelijk volgen op de redenen die je er voor geeft.

T80JZ

Visma Lab heeft het afgelopen seizoen geen enkele grote ronde met een schaduwkopman gereden, Jorgensen heeft daar bij lange na niet het niveau voor, en dat is goed gegaan met twee eindoverwinningen en een tweede plaats. Als de ploeg al met een schaduwkopman zou gaan rijden dan komt de Tour daar als eerste voor in aanmerking. 

Laatst gewijzigd
T80JZ

Het enige jaar dat Brennan zou kunnen starten in de Giro als debuut in een grote ronde is volgend seizoen. Hij wil in 2027 absoluut starten in de Tour die dan start in Schotland en ook Engeland en Wales aandoet. Waarschijnlijk zal dat voor hem een van de beslissende factoren  zijn voor contractverlenging. 

Bovendien vind ik de Giro de komende jaren voor een jonge renner als Brennan na een zwaar voorjaar helemaal geen goede grote ronde om te starten. Dan moet hij rusten. 

Laatst gewijzigd
kelderfan
T80JZ
Visma Lab heeft het afgelopen seizoen geen enkele grote ronde met een schaduwkopman gereden, Jorgens...

Toch was Jorgenson de 2e. kopman in de TdF na wederom P-N binnen te halen; hij is toen ook mee gegaan naar de Vuelta als 2e. man. Dat pakte helaas niet goed uit. 

kelderfan
T80JZ
Het enige jaar dat Brennan zou kunnen starten in de Giro als debuut in een grote ronde is volgend se...

Dan moet hij rusten? Dat hij graag de TdF wil rijden is begrijpelijk en misschien wel goed om hem te behouden.

1 2 ... 164 165 166 167

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.