Rechts van Van Dam kwamen ook nog rensters ‘onderdoor’, die uiteindelijk nog wel de bocht haalden, waaronder iemand van Picnic PostNL. “De deur stond nog open op rechts en er waren nog rensters die daar langs mij kwamen. Dat zorgde ervoor dat de groep wat naar links moest uitwijken, terwijl rensters links van mij al instuurden naar rechts. Dan is er geen ruimte meer, dus ja…”
Je bedoelt die renster van Picnic PostNL toch die de post moest bezorgen en bang was te laat te komen.
Almeida ook, want de heren hadden 't niet breed en ook vanwege de wind.
Wout van Aert blikt terug en vooruit in openhartig gesprek, mét volgende grote doel: "WK 2026 in Montréal zit nu al in mijn hoofd" | sporza; vooral in de opbouw moet 't gebeuren en 't WK 2026.
Tijdrit valt niks tegen vingegaard en vlakke tijdritten geen match gaf hij zelf aan 2 a 3 dagen geleden, zijn ploeg had afgelopen tdf veel te hoge verwachtingen tijdens die vlakke tdf.
Ploegentijdrit volgend jaar tour met affini armirail campenearts van aert jorgenson vingegaard kuss en yates is wel extreem sterk kijk er nu al naar uit.
Ik ben benieuwd naar hoe Piganzoli zich bij Visma gaat ontwikkelen. Hij lijkt beter in vorm te komen richting het einde van dit wielerjaar. Drie top tien klasseringen in de drie door Del Torro gewonnen Italiaanse eendagskoersen. Op de kortere explosieve beklimmingen maakt hij op mij tot nu toe meer indruk dan op de langere beklimmingen. Vorig jaar maakte hij bijvoorbeeld ok al een goede indruk in de Giro dell'Emilia (derde achter de GOAT en Pidcock) en dat soort Italiaanse eendaagse koersen lijken hem sowieso goed te liggen (zelfs in Il Lombardia heeft hij het al redelijk goed gedaan met een 28ste plaats als zowel 21 als 22 jarige). Ik hoop dat ze hem komend jaar de Waalse klassiekers op zijn programa geven. Hij zal als Italiaan vast graag de Giro rijden maar ik zou hem zelf graag een keertje de Vuelta zien rijden, ik dat dat die grote ronde beter past bij het type wielrenner wat hij nu is. Al is het natuurlijk de vraag op welke vlakken hij zich bij Visma voornamelijk kan ontwikkelen.
Even terug in de tijd met de Tour de l'Avenir 2023 (winnaar Del Torro) vinden wij wel op gepaste afstand Pellizzari!, Piganzoli en Riccitello. Wat Pellizzari nu laat zien in de Vuelta, zie ik ook wel een beetje in Piganzoli, want ook Riccitello laat zich zien in deze Vuelta.
Jonas verraste UAE en sprokkelde 4 bonusseconden mee. Allert gereden Jonas. Jonas Vingegaard gaf aan dat hij opgelucht was, dat tijdrit flink korter was. En zo verlies tot 10 seconden beperkt bleef. Jonas voelde zich gisteren beter dan de dagen ervoor. Vandaag laat Jonas zien dat hij in redelijk goede doen is.
Dat betekent een programma zoals bijvoorbeeld Alvarado doet (april/mei/juni) misschien, maar dat is puur gissen. Zie Na derde wereldtitel besefte Fem van Empel: ‘Ik voelde geen vreugde meer, alleen verdriet’
https://www.ad.nl/wielrennen/na-derde-wereldtitel-besefte-fem-van-empel-ik-voelde-geen-vreugde-meer-alleen-verdriet~a8c94c19/
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.