VIDEO. Dat had erger kunnen aflopen: Olav Kooij moet in de remmen in volle sprint nadat hij wordt ingesloten door Moschetti | Het Nieuwsblad; Je ziet die Moschetti duidelijk richting de aanstormende Kooij gaan en hem zodoende te blokkeren. Is dat reglementair sprinten. Ik dacht het niet. Hier wordt 't team duidelijk de zege ontnomen.
Het is nu ook wel duidelijk, want de jury heeft die Moschetti naar de laatste plaats geproveerd. Terechte straf dus.
Het zit in ieder geval niet mee. Moschetti inderdaad teruggezet ivm. hinderen Kooij. Maar een uitstekende kans om te winnen, zonder de sterke Pedersen, is om zeep geholpen. Zoveel kansen krijg je niet.
Wout leek me vandaag in betere doen. Deed een aardige lead out, zonder Kooij in zijn wiel.
Aanstormende Kooij ? Moschetti is terug gezet vanwege een schouderduw, niet dat hij zozeer van zijn lijn afwijkt want die loopt parallel met de witte lijn, de boarding en het bochtje naar links. Er was geen ruimte voor Kooij. Kooij en WVA maakten de verkeerde keuzes.
WVA had misschien de etappe gewonnen als hij voluit door getrokken zou hebben ipv achterom kijken en anders had hij beter de leadout kunnen doen voor Kooij.
Er was geen deur en geen ruimte daar, gewoon dom van Kooij. Moschetti zat in de weg, een beetje hetzelfde als in Hongarije vandaag waar Molano niet tussen Van Poppel en Groenewegen door kon en daardoor slechts 5de werd.
Het positieve van gisteren, is dat geen van de Visma/Lab betrokken was bij de grote valpartij. Maar wat een ravage. Diverse ploegen hebben belangrijke renners verloren. Ook Mads Pedersen kwam er niet ongeschonden uit. Klaagt over behoorlijke pijn aan zijn heup. Hindley ruggewervel gebroken. Jay Vine en Jan Hirt uit de koers. En nog een aantal wielrenners uit de strijd of met flinke schaafwonden.
Vine schijnt toch niet uitgevallen te zijn.
Idd positief dat er eens geen geelhemd bij heeft gelegen. Weer geen overwinning is wel zuur.
In een ander universum had TVL al 3, 4 of 5 etappes gewonnen. Hoop dat het toch nog een paar keer gaat lukken deze Giro.
Lemmen dik in orde vandaag, mooi om te zien. Bij kelderman leek het mij een gevalletje laten lopen na gedane werkzaamheden. Yates zit er prima bij op deze explosieve aankomst. Koerste heel rustig en leek de kat uit de boom te kijken, maar dat daardoor wel wat ver toen er werd doorgetrokken, al geloof ik ook niet dat die 4 sec zijn giro gaan maken of breken
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.