Nee, logisch is wat stellig, maar wat je zegt. Door strade en het feit dat BP anders valt had ik toch de hoop dat hij die laatste zou kunnen gaan doen. Soort beloning voor al het harde werk.
al zou ik het totaal niet snappen als Poga Wellens niet zou meenemen naar de Ronde.
Dit lijkt me dus ook. Waarschijnlijk kloppen de updates grotendeels wel en dat is mooi kut voor berekenende Scoritospelers. Om dit te ondervangen zou Scorito ook kunnen werken met selecties zoals bij Voetbalcoach bijvoorbeeld. Een selectie t/m DDV en vanaf RVV.
Bij F1 werkt het ook zo. Had ik ook al eens bedacht in mijn kronkels/wensen om t leuker (voor mij) te maken. Maar dit neemt uiteraard wel een stukje van de huidige charme weg en maakt t voor de echte kenners die heel erg in depth informatie proberen in te winnen vooraf wat minder leuk. Ik beschouw mezelf trouwens niet als zo iemand ;) Ik doe mijn best, maar er moet ook gewerkt worden haha
Zover ik weet alleen maar door de resultaten van de wedstrijden met elkaar te vergelijken. Als er dan ineens een nieuwe renner instaat dan was dat een wissel. Maar dit is wel veel werk..
Hiervoor zijn toch mede die 3 wissels ingevoerd?
Dat mogen er van mij ook 4 worden of 5, maar blessures ziektes valpartijen en veranderingen in het programma horen helaas bij het spel. Ik heb in principe overal 5 of meer renners behalve sp, 4. Ken er die hadden 3 bij strade inclusief mohoric..
Hier ook nog even mijn persoonlijke recap van het weekend: Matje en Pogi flink geleverd natuurlijk. Verkeertenom gecapt, maar dat scheelt uiteindelijk maar 10 puntjes. Jammerlijker is dat ik Pidcock ipv Pedersen als derde cap had, maarja dat was vooraf een 50/50 gok wmb en verkeerd gegokt. Groves wel nog lekker gescoord, zijn centen nu al waard! Na 30% score in het openingsweekend nu op een bronzen bekertje. Klinkt magertjes als ik de percentages van sommige anderen hier voorbij zie komen, maar heb zelf überhaupt nog nooit een bekertje gescoord in het klassiekerspel, dus persoonlijk wel tevreden!
Dan vooruitblikkend naar woensdag: Tijd voor de geplande Pidcock -> Merlier wissel, uiteraard mee wachten tot woensdagochtend. In eerste instantie Philipsen onomstreden eerste kopman, na zijn valpartij terug gevallen (haha...) naar de derde plek (1. Merlier 2. Milan) waarbij zelfs de vraag opkomt of Fretin wellicht geen veiligere derde kopman zou zijn. Hopelijk worden we hier de komende twee dagen nog wat wijzer over, benieuwd naar jullie inzichten.
Vanuit persoonlijk perspectief ook nog erg nieuwsgierig naar de uiteindelijke startlijst voor woensdag en dan specifiek naar Meeus/Welsford bij Bora. De laatste PCS wijziging neem ik voorlopig nog met een korreltje zout, waarbij ik die voor de Brabantse Pijl zelfs met een strooiwagen zout neem. Ik zou iedereen aanraden om dat te doen, scheelt een hoop paniekerige posts hier.
Hier ook twijfels mbt Philipsen. Ik denk dat ik Fretin maar kopman maak na Merlier en Milan. Fretin zal mss wel wat tekort komen tegen de toppers, maar zal normaal wel mee in de mix zitten. Terwijl een Philipsen misschien wel eens kan laten lopen mocht het toch te zwaar worden.
Mocht Philipsen überhaupt niet starten, dan zitten we met een andere discussie.
Ik loop met het volgende dilemma:
Optie 1: Pidcock vervangen voor Merlier (zoals gepland)
Optie 2: Philipsen vervangen voor Merlier (hoeveel punten gaat Philipsen nog leveren?)
Als Philipsen top 3 rijd in BDP en Scheldeprijs is hij het waard om te laten staan natuurlijk, mede omdat hij waarschijnlijk nog wel wat teampunten oplevert in Roubaix.
Pidcock is niet persé een zekerheid op top 3/top5 in heuvelklassiekers. Hiervan uitgaande kies ik waarschijnlijk toch voor Pidcock. Maar.. de ernst van de blessure blijft toch rondspoken
Ik vond Philipsen wel een goede indruk maken, naar omstandigheden. In aanloop naar de Cipressa zat hij voor Mathieu en leek hij duidelijk te knechten.
Natuurlijk is het niet ideaal. Maar hij was na 260km fietsen toch in staat om nog iets van werk te doen voor zn team. En dit terwijl hij ook nog terug moest keren na een lekke band bij de Capo Mele.
De spieren zijn wat los gefietst, paar dagen trainen en dan zie ik hem echt wel resultaat rijden in de Panne.
Viviani heeft dit zelf verkondigd
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250320_96451138
“Als eerste wegkoers heb ik zaterdag afgezien in Criquielion, maar in Monseré was ik de dag nadien in een rol als helper al veel beter. Daar heb ik in een crazy finale getoond dat ik me er nog midden wil ingooien. In Bredene-Koksijde en Brugge-De Panne is het nu twee keer de bedoeling dat ik zelf voor een resultaat ga. Ik wil er in de mix zitten en op zijn minst meesprinten. Na die twee wedstrijden zal ik al veel beter weten hoe goed mijn conditie is."
Volgens mij kun je niet anders dan wachten met minstens 2 wissels tot vlak voor de 3 of 4 klapper in Wallonië.
Er zijn een paar gedoodverfde captains wv we niet zeker zijn hoe ze er rond 18 april voor staan (Evp, Cosnefroy..) en of ze er 2, 3 of 4 doen.
Speel zelf met het idee om pidcock voor e3 eruit te halen voor pedersen.
En dan in april een keus maken tussen pidcock, rev, cosnefroy, of toch een Buitrago of zo.
Met benoot en teuns moet ik in principe al 2 zekere captains hebben voor BP.
Pog en gregoire blijven lekker waar ze al zitten
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.