Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 128 ... 148 149
TheCoon

Meeus eraf voor BDP? 

OneTrickPony

Meeus doet GW en PR
Welsford doet BdP en Scheldeprijs

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/na-welsford-down-under-geeft-ook-meeus-algarve-visitekaartje-af-belg-benoemt-3-hoofddoelen-voor-dit-voorjaar 

TheCoon
OneTrickPony
Meeus doet GW en PRWelsford doet BdP en Scheldeprijs https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/na-we...

Moet ik toch wat meer research doen volgend jaar. Ach ja, is de eerste keer klassiekerspel voor mij. 

KV
OneTrickPony
Meeus doet GW en PRWelsford doet BdP en Scheldeprijs https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/na-we...

Dit was het grote discussie-artikel... Meeus had die laatste zin niet zelf gezegd (staat niet meer tussen "") en was dus vermoedelijk een interpretatie van de journalist. 

Maar er lijkt dus waarschijnlijk wel waarheid in te zitten. 

Laatst gewijzigd
OneTrickPony
KV
Dit was het grote discussie-artikel... Meeus had die laatste zin niet zelf gezegd (staat niet meer t...

Scherp, over dat aanhalingsteken had ik heen gelezen. Maar ok, als hij op hoogtestage gaat om goed te zijn in Gent - Wevelgem en Parijs - Roubaix is het wel een logische aanname dat hij er dan nu niet bij is.

DennisdeMenniss

Brennan.. dat wordt er eentje hoor.. 

KV

Pidcock meer dan waarschijnlijk geen Vlaamse koersen, zelfs als geen Giro wildcard. Gaat nu 3 weken op hoogtestage naar Andorra. 

Nijmos
KV
Pidcock meer dan waarschijnlijk geen Vlaamse koersen, zelfs als geen Giro wildcard. Gaat nu 3 weken...

Bron?

Aanklampen
Nijmos
Bron?

Sporza, Tom was wel goed maar zat te ver, en achter valpartij. 

overigens heeft het verhaal een open einde 

sprintgeit

Als ik zo naar de startlijst van BP kijk dan neig ik er toch wel naar dat de meeste ploegen de verandering in de wielerkalender hebben aangegrepen om hun toppers niet BP en AGR meer gaan laten combineren. Eigenlijk ook heel vreemd dat Pidcock er uberhaupt op stond. 

De enige ploegen die ik dit nog wel zie doen zijn een Lotto, IPT en EF, met types die waarschijnlijk nét te kort komen voor topklasseringen in LBL/AGR. En dan heb je nog behoorlijk wat kanshebbers van UAE, omdat UAE simpelweg alleen maar kleppers heeft en er toch een zevental moet starten in BP. WvA en REV zijn een beetje de vreemde eenden in de bijt, ik zou er ook niet raar van opkijken als 1 van die 2 nog geschrapt wordt.

sprintgeit
Aanklampen
Sporza, Tom was wel goed maar zat te ver, en achter valpartij.  overigens heeft het verhaal een open...

Lijkt me hoe dan ook mentaal geen ideale voorbereiding voor het Vlaamse werk, al dat schipperen. Dwars door Vlaanderen is al over een week. Als je dan nu net uitpuft in Andorra, en dan morgen ineens een belletje krijgt van de ploeg "he heb je anders zin om tóch DDV te rijden?", dan hypothekeer je denk ik je mentale frisheid voor het Ardennenblok dat volgt. In zijn positie zou ik dat niet doen. De positionering van Q36.5 in MSR en OHL belooft sowieso al niet zoveel goeds voor RvV. 

KV
sprintgeit
Als ik zo naar de startlijst van BP kijk dan neig ik er toch wel naar dat de meeste ploegen de veran...

In het Pidcock artikel staat overigens wel nog steeds 18/4 als datum van terugkeer (= BP), maar dit was geen quote van Bogaerts zelf...

En idd een open einde, maar zou toch wel vreemd zijn om midden de hoogtestage over en weer te gaan voor een DDV en/of RVV aangezien in de 3de week SP en PR liggen waarvan ik niet verwacht dat hij daar ambities heeft. 

KV

En Pogi die mogelijks E3 niet rijdt zou eigenlijk niet zo slecht uitkomen met Vdp en Pedersen (en 3 andere UAE) in het team.

Maar dan wordt het wel weer een one man show vrees ik. 

Laatst gewijzigd
Aanklampen

Volgens Florian Vermeersch moet hij waarschijnlijk invallen bij E3. Dit zou dan passen in Pogy die PR rijdt.

Hij denkt ook dat Wout wel mee kan komen in E3 en spreekt dus niet over Pogy die daar niet rijdt. Wel zegt ie dat het nog niet zeker is dat pogy GW rijdt.

Geen Pogy zou niet lekker zijn, dan is het niet hebben van Matje (met een Pedersen die nooit echt lekker E3 rijdt) wel een lastige. We gaan het zien.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

E3 is dan weer net de wedstrijd waarin ik Pedersen niet zou willen cappen, lastig allemaal.

KV
ditisdavid
E3 is dan weer net de wedstrijd waarin ik Pedersen niet zou willen cappen, lastig allemaal.

Klopt wel. En is hij al terug 100% hersteld...

Dan heb je misschien nog beter Stuyven ;-)

sprintgeit
KV
En Pogi die mogelijks E3 niet rijdt zou eigenlijk niet zo slecht uitkomen met Vdp en Pedersen (en 3...

Ik heb dit even gemist, Pogi rijdt E3 mogelijk niet? Had dan eerder verwacht dat hij GW zou skippen, waar hij met Pedersen zo'n beetje de enige niet sprinter op de lijst is. 

sprintgeit
KV
Klopt wel. En is hij al terug 100% hersteld... Dan heb je misschien nog beter Stuyven ;-)

Of Kirsch, die eindigde vorig jaar ook nog voor Mads 🙃

ProScoritoManager
sprintgeit
Ik heb dit even gemist, Pogi rijdt E3 mogelijk niet? Had dan eerder verwacht dat hij GW zou skippen,...

Van vanmorgen op IDL: 'Voorlopig staat Pogacar er dus nog niet officieel op voor Parijs-Roubaix, maar mocht dit veranderen kan dat gevolgen hebben voor zijn planning van de komende weken. Het ligt namelijk in de lijn der verwachtingen dat hij E3 Saxo Classic en Gent-Wevelgem schrapt in het geval dat hij inderdaad voor de Hel van het Noorden gaat.'

Waar ze die 'lijn der verwachtingen' vandaan halen weet ik ook niet, maar icm wat Aanklampen zegt over Vermeersch zou dit zomaar waar kunnen zijn. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook prima zo zijn dat IDL die 'lijn der verwachtingen' uit hun dikke duim zuigt voor clicks&sensatie en dat Vermeersch moet invallen voor McNulty (nog (gevolgen van) ziek) of Del Toro (disciplinaire straf na verzuim in MSR :P)

Zelf ga ik eerst maar eens afwachten hoe de startlijst van BdP er uit gaat zien en of we nog wat te horen krijgen over Philipsen (verwacht dat ie gewoon gaat rijden en dat ik m op derde cap zet) voordat ik me druk ga maken om E3.

@KV hieronder: Heb geen account daar en eerlijk gezegd ook geen zin om die aan te maken voor enkel dit artikel. Wie/wat geven ze daar op als bron? Kan jij beoordelen of het betrouwbaar is? Edit van de edit: Ah staat nu ook op de frontpage van WF. Bronnen binnen de ploeg dus.

Laatst gewijzigd
KV
ProScoritoManager
Van vanmorgen op IDL: 'Voorlopig staat Pogacar er dus nog niet officieel op voor Parijs-Roubaix, maa...

Die lijn der verwachtingen komt van een artikel van het nieuwsblad. 

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250324_97039780?journeybuilder=nopaywall&utm_source=google

ivo001

Ik merk dat ik toch wel een fout heb gemaakt in mijn teamselectie.

Ik heb al Pogi, van der Poel, van Aert, Merlier, Philipsen en Pidcock.

Nu viel Pidcock in MSR tegen door een een valpartij, en met het (voorlopig) schrappen van Brabantse Pijl op zijn kalender wil ik hem wel wisselen. Ik zou graag Pedersen in mijn opnemen, maar dat kan ik alleen met een dubbele wissel doen omdat ik al 4 Lidl heb. (Milan, Skujins, Vacek, Nys). Het voelt niet goed om een van hun al te schrappen voor hun echte koersen zijn geweest, en ik wil ook graag 2 wissels achter de hand houden voor de ardennen, aangezien er na Parijs-roubaix meer dan genoeg budget vrij komt voor 2 heuveltoppers met het inwisselen van MvdP.

Enige optie die ik zie om nu niet met nutteloos budget op de bank te zitten is eventueel Pidcock nu inwisselen voor Benoot, maar die heeft dit seizoen ook nog niks laten zien eigenlijk.

Of toch een wissel van Pidcock + Vacek voor Pedersen + Dylan Teuns/Ganna. met het gevolg dat ik daarna maar 1 renner uit het rijtje Evenepoel, van Gils, Cosnefroy, Pidcock erin kan wisselen tegen de ardennen.

Laatst gewijzigd
Aanklampen

Pidcock staat er weer op

Houtenees
ivo001
Ik merk dat ik toch wel een fout heb gemaakt in mijn teamselectie. Ik heb al Pogi, van der Poel, van...

Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat Pidcock de BP wel gaat rijden. 

Maar om je miljoenen toch goed te benutten snap ik dat je hem nu zou willen wisselen. Ik denk dat als je hem voor Benoot wisselt het echt wel een goede wissel kan zijn hoor. Visma was niet denderend in het openingsweekend maar in de vorige jaren waren ze al met hun kernteam op hoogte geweest voor het openingsweekend, en een tweede hoogtestage in deze tijd. Nu hebben ze een andere aanpak en zijn ze alleen de afgelopen weken op hoogte geweest. Ik denk dat Visma wel wat gaat laten zien de komende koersen. Maargoed, ik heb dan ook Benoot en Wout al in mn team en hoop zowel voor mn pouletje als voor de koers dat Wout (en andere Visma's) mee kunnen met Pogi en Mathieu. 

Als jij in je team al voldoende heuvelmannen hebt om slechts 2x te wisselen voor BP dan laat dit nu toe om de miljoenen voor Pidcock in een andere renner te steken. Dit kan zijn Benoot, maar wellicht is Ganna ook een idee? Die was kneiter goed in Sanremo en Tirenno en gaat nog een paar koersen rijden waar hij wellicht ook hoge ogen gooit.

Laatst gewijzigd
oli4g

Heeft er iemand nog een laatse mening over de Picdock - Merlier wissel? Oorspronkelijk ging ik er vanaf zien, maar met vraagtekens bij Philipsen, Milan en Fretin én met het nieuws dat Pidcock in principe 3 weken op hoogstage gaat, begin ik toch te twijfelen om het wel te doen. 

ivo001
Houtenees
Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat Pidcock de BP wel gaat rijden.  Maar om je miljoenen toch goed...

Prima argumenten op zich. Het is vooral de FOMO van Pedersen die mij parten speelt, en dat om die te krijgen ik gelijk 2 wissels moet doorvoeren. En een renner als Evenepoel er nu al in fietsen terwijl hij pas tegen Brabantse pijl gaat koersen en de vorm gissen is, dat voelt ook niet goed.

Nu heb ik voor de Brabantse Pijl met van Aert en Wellens al 2 prima kopmannen, waar Pidcock nu ook op een kopman plekje staat.  Optioneel op de 3e plek Blackmore/Jan Christen/Berckmoes. 

Amstel met Pogacar/van Aert/Mohoric/Jan Christen/Skujins/Nys/Bilbao met de aantekening dat ik het vertrouwen in Mohoric kwijt ben nadat hij zeer matig heeft gepresteerd in de afgelopen 3 koersen (DNF, DNF, 100e) waar hij de afgelopen 2 jaar in elk top-10 gereden had.

Waalse Pijl wordt de spoeling nog wat dunner met Pogacar/Jan Christen/Bilbao/Nys als ik dan geen Pidcock meer zou hebben.

LBL zit ik dan slechts met Pogacar/Nys/Bilbao/Blackmore + wat ik er dus eventueel bij wissel.

Nu zou ik met een Pidcock -> Benoot wissel nog de optie hebben om tegen de Brabantse Pijl er 2 heuvelmannen weer terug in te fietsen uit de rij Pidcock/Evenpoel/Gils/iemand anders, en aangezien Pogacar altijd kopman gaat zijn, moet dan voldoende zijn om 3 degelijke kopmannen op te kunnen stellen.

Of een laatste variant waar ik Pidcock laat staan, Mohoric en Skujins dump voor Pedersen + een 500k renner, en dat ik dan enkel een Evenpoel/van Gils ofzo er bij kan wisselen tegen de ardennen.

Dilemma's.

1 2 ... 128 ... 148 149

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.